Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2006, 18:44   #101
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Geweldige onderschrift illwill.
Is je dat nu pas ongevallen. Trouwens ik heb gelijk gekregen, op dat moment waren er idd geen bewijzen, dus het was slechts mijn mening. Nu zijn de bewijzen er toch wel gekomen zeker!!!
Oud 10 april 2006, 18:45   #102
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geweldige onderschrift illwill.
Dankjewel, hoewel je eigenlijk exodus moet feliciteren met zijn flauwe kul.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 18:45   #103
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
De iraniers hebben niets geoordeeld vandaar het probleem.
Vorig jaar is 61 procent van de Iraanse kiezers van oordeel geweest dat Ahmadinejad president mag zijn.. Meer naar het nieuws kijken. Mainstream is ook goed.
Oud 10 april 2006, 19:31   #104
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Misschien toch eens even de President zelf aan het woord laten, kwestie van al die informatie van anderen in een juiste kontekst te plaatsen:

Zo, dat weten jullie nu ook weeral.

Die Antoon.
(for the record, IK heb me nooit uitgesproken over wél of niet oorlog in Iran)
Je zou toch ondertussen moeten weten dat juist omdát Bush zegt dat iets zo is, het waarschijnlijk niet zo zal zijn.
Oud 10 april 2006, 19:34   #105
exodus

Standaard

Antoon is het typevoorbeeld van een die vastzit in het systeem, tot in het irrationele toe.
Oud 10 april 2006, 20:00   #106
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegt dat een nota onbestaande is.

Nu zien we waarvoor ik Groentje wilde waarschuwen.

Neen, jij hebt namelijk niet letterlijk gezegd dat "die nota onbestaande is".
Je hebt namelijk, nadat ik een kopie van de nota en verwijzingen naar andere bronnen had gepost, dit geantwoord.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ja, en toevallig is er geen enkele officiele bron meer waar het na te trekken is. Tuurlijk.
Deze info is gewoonweg gelogen om een link te maken naar een inside job. Met leugens zul je er nooit komen hoor muts.
Als iemand tegen mij zegt dat er een officiele nota is die zegt dat Bush mag neuken met elke Amerikaanse vrouw naar keuze, en ik antwoord daarop dat hij een leugenaar is, dan geef ik aan dat die nota NIET bestaat.
Dat zal zo zijn voor 99% van de mensen.
Wanneer je claimt dat iemand liegt, dan geef je aan dat je het tegenovergestelde als waarheid beschouwt.
Dus voor mijn part heeft u wel degelijk HERHAALDELIJK het bestaan van die nota ontkent.
Muts!

Laatst gewijzigd door democratsteve : 10 april 2006 om 20:03.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 21:49   #107
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha Bekijk bericht
Er komt geen oorlog in Iran.
Zeker nu volgens alle Arabische commentatoren de burgeroorlog in Irak "officieel" is begonnen.
De Amerikanen zullen deze piste uiteraard proberen te verbergen. Maar spijtig genoeg vallen er dagelijks meer dan honderd doden en die kun je niet zomaar wegfoeffelen.

De Iraakse sji'iet zijn geduld begint stilletjes aan zijn einde te naderen. En als de sji'iet zijn geduld verliest, schakelt hij over op de functie moordmachien.
ge zit er weer eens naast.Vermits de burgeroorlog nu écht begonnen is, en de Irakezen mekander gaan uitroeien, hoeven de Amerikanen daar niet meer voor te zorgen.Nu hebben ze dus de handen vrij om Iran aan te vallen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 21:59   #108
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het idee dat de Arabische wereld Iran als "vlaggedrager" zou accepteren is te gek voor woorden. De Arabieren beschouwen Iran als een zeer grote bedreiging.
achter welke vlag zullen de arabieren zich het liefst verzamelen volgens u, als puntje bij paaltje komt? Achter de Amerikaanse, of Europese vlag, of achter die van het islamietische Iran?8)
Oud 10 april 2006, 22:01   #109
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
achter welke vlag zullen de arabieren zich het liefst verzamelen volgens u, als puntje bij paaltje komt? Achter de Amerikaanse, of Europese vlag, of achter die van het islamietische Iran?8)
Geen van die drie. En overigens zullen alle Arabieren zich nooit achter één en dezelfde vlag scharen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 22:14   #110
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen van die drie. En overigens zullen alle Arabieren zich nooit achter één en dezelfde vlag scharen.
ik hoop van ganser harte dat je gelijk hebt.Soms heb ik liever ongelijk.Zoals nu.Maar ik zou er mijn kop niet op verwedden dat ik ongelijk heb...
Oud 11 april 2006, 22:01   #111
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Beetje wakker worden:

1. De VS hebben Irak niet geannexeerd en zullen dit ook niet doen. Zelfs de grootste gekken geloven dit niet.
Dat was bij wijze van spreken ...

Citaat:
2. De VS IS al lang een supermacht. De meest dominante supermacht die er ooit in de wereldgeschedenis is geweest. (wat uiteraard niet wil zeggen dat dit voor eeuwig za blijven duren)
Ja, maar ze worden de énige supermacht. Totnogtoe waren er nog landen waar wij 'bang voor waren', hierna zullen die er precies niet meer zijn (dan zijn we alleen nog bang voor Amerika namelijk, of gebrainwasht).

Citaat:
3. De LAATSTEN die een wereldregering willen is de VS.
Maar zij ZIJN de wereld al aan het regeren! Het minste dat je ervan kan zeggen is toch dat zij de wereld op dit moment in hun greep hebben, dankzij hun offensieve aanpak.
Oud 11 april 2006, 22:05   #112
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Weerom een grote chaos in terminologiën van de hand van Exo.
Jozef geeft m.i. geen mening maar eenvoudig verifieerbare feiten.

De VS-regering en de amerikaanse bevolking in het algemeen zijn bijzonder
gekant tegen elke vorm van een supra-nationalistisch regulerend orgaan.

Zelfbeschikkingsrecht is in de VS immers een ongemeen belangrijk principe
: elk idee van een 'externe & oncontroleerbare' instelling die macht
zou kunnen uitoefenen over amerikaanse burgers of wetten stellen,
is regelrechte horror voor de meeste amerikanen.

Vandaar de houding van de VS t.o.v. de UN, het ICC in Den Haag, Kyoto en zoveel meer.....

De 'waarheid volgens Exodus' heeft een raar kleurtje imo.
Dit klopt zeker, vrijheid is altijd de slogan van de V.S. geweest ... maar is het niet zo dat zij zo ver gaan in het zoeken naar die vrijheid dat zij de vrijheid van anderen beginnen beperken? Vandaar dat ik een beetje een hekel heb aan het begrip vrijheid ... alles is te relatief om met zulke begrippen te werken waardoor het een non-begrip wordt.
Wat ik bedoel kan op een mooiere manier worden uitgedrukt waardoor je beter zal weten wat ik bedoel, maar momenteel niet door mij.
Oud 11 april 2006, 22:09   #113
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen goede zaak...wat is je probleem. Is vragen stellen verboden op dit forum? Ik kan het nogtans nergens vinden in de regels.

Je moet niet zoveel zoeken achter alles.
Oud 11 april 2006, 22:14   #114
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat was bij wijze van spreken ...

Ja, maar ze worden de énige supermacht. Totnogtoe waren er nog landen waar wij 'bang voor waren', hierna zullen die er precies niet meer zijn (dan zijn we alleen nog bang voor Amerika namelijk, of gebrainwasht).

Maar zij ZIJN de wereld al aan het regeren! Het minste dat je ervan kan zeggen is toch dat zij de wereld op dit moment in hun greep hebben, dankzij hun offensieve aanpak.
Stilaan zijn we aan het groeien naar een multipolair wereldbeeld. India, China, Rusland, mss ooit een verenigd europa zijn de nieuwe grote machten in opkomst.
De VS zal in de toekomst haar positie als enige supermacht zien verdwijnen.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 22:18   #115
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp, wil jij dat de amerikanen de olie gaan jatten in Irak? Omdat ze er anders misschien afhankelijk van worden? En dat ze er van alles gaan mee doen?
Er zijn al enorme hoeveelheden olie versluisd maar dat heb jij waarschijnlijk door jouw bril alweer niet gelezen ...
Oud 11 april 2006, 22:23   #116
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Als je ook maar een gremel logica zou bezitten dan zou je beseffen dat, INDIEN ik dit zomaar verzonnen had, onmiddellijk Firestone, parcifal, Antoon, Jozef Osteyn, etc, etc..... mij wel even op m'n plaats hadden komen zetten.
Helaba, niks gremel logica hier.

Je denkt toch niet dat ik (over de anderen moet ik zwijgen) hier elke zever die believers posten moet ontkrachten, en als ik het niet doe bewijst het dat het niet verzonnen is?

Neen, hoor.
Ik heb de laatste weken op dit forum meer dan genoeg b...t van believers gelezen, over de levende kapers, de passagierslijsten, "pull it" en de laatste dagen over de aanslagen in Londen.
Allemaal zaken waarvan men al lang weet dat ze nergens op slaan.
Dat de meeste lemmings erover zwijgen wil vermoedelijk zeggen dat ze de discussie niet meer nuttig vinden. Zo is het althans wat mij betreft.

Het is wachten op echte bewijzen en argumenten, niet de 100 keer herkauwde zever die we inmiddels van buiten kennen.

(En misschien eens het Pakistaans spoor verdiepen, maar niet met idiote indianenverhalen.)
Oud 11 april 2006, 22:31   #117
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Helaba, niks gremel logica hier.

Je denkt toch niet dat ik (over de anderen moet ik zwijgen) hier elke zever die believers posten moet ontkrachten, en als ik het niet doe bewijst het dat het niet verzonnen is?

Neen, hoor.
Ik heb de laatste weken op dit forum meer dan genoeg b...t van believers gelezen, over de levende kapers, de passagierslijsten, "pull it" en de laatste dagen over de aanslagen in Londen.
Allemaal zaken waarvan men al lang weet dat ze nergens op slaan.
Dat de meeste lemmings erover zwijgen wil vermoedelijk zeggen dat ze de discussie niet meer nuttig vinden. Zo is het althans wat mij betreft.

Het is wachten op echte bewijzen en argumenten, niet de 100 keer herkauwde zever die we inmiddels van buiten kennen.

(En misschien eens het Pakistaans spoor verdiepen, maar niet met idiote indianenverhalen.)
Oud 11 april 2006, 22:50   #118
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Amerika overheerst de wereld, da's nu eenmaal een feit. Ik heb me daar al jaren bij neergelegd. Beter een (pseudo-) demokratie dan een kommunistische diktatuur.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 22:53   #119
exodus

Standaard

Amerika overheerst niets. De mensen die Amerika maar ook Europa controleren overheersen de meeste zaken.

.
Oud 12 april 2006, 00:12   #120
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Stilaan zijn we aan het groeien naar een multipolair wereldbeeld. India, China, Rusland, mss ooit een verenigd europa zijn de nieuwe grote machten in opkomst.
De VS zal in de toekomst haar positie als enige supermacht zien verdwijnen.
De VS is momenteel nog steeds de enige grootmacht die haar belangen in het openbaar militair gaat verdedigen, waar ook ter wereld. En ze zullen niet zomaar accepteren dat één van die andere grote opkomende machten hun daarin volgt.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be