Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 21:07   #41
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981 Bekijk bericht
Waarom geeft een winkelbediende een vrouw van 74 jaar die een zak petatten steelt aan?
Waarom zou een winkelbediende dat niet doen? Ik dacht dat winkeldiefstallen steeds werden aangegeven.

Als die vrouw echt geen geld had om eten te kopen, dan heb ik er geen probleem mee dat ze die zak aardappelen steelt. Maar ik vind wel dat de politie moet uitzoeken of dat werkelijk het geval is.
Oud 11 april 2006, 21:09   #42
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Waarom zou een winkelbediende dat niet doen? Ik dacht dat winkeldiefstallen steeds werden aangegeven.

Als die vrouw echt geen geld had om eten te kopen, dan heb ik er geen probleem mee dat ze die zak aardappelen steelt. Maar ik vind wel dat de politie moet uitzoeken of dat werkelijk het geval is.
Natuurlijk is het belangrijk om die criminaliteit zeer hard aan te pakken, een duo onderzoekers op te zetten en dan het nodige papierwerk te maken. Zo wordt tenminste de zware criminaliteit aangepakt (cynisch)
Oud 11 april 2006, 21:11   #43
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er kunnen "duizenden" redenen zijn. Misschien wist de sukkel het echt niet meer. Of een late aanval van kleptomanie?
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 21:19   #44
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Natuurlijk is het belangrijk om die criminaliteit zeer hard aan te pakken, een duo onderzoekers op te zetten en dan het nodige papierwerk te maken. Zo wordt tenminste de zware criminaliteit aangepakt (cynisch)
Vindt u dan dat een diefstal niet mag aangegeven worden? Ik vind in ieder geval dat dat wel mag. Het is niet omdat er aangifte gebeurt dat diegene die de diefstal gepleegd heeft ook daadwerkelijk gestraft wordt. Als die vrouw werkelijk steelt omdat ze anders omkomt van de honger, moet ze verder geholpen worden. Maar indien dat niet het geval is, moet ze op een gepaste manier gestraft worden.
Oud 11 april 2006, 21:31   #45
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar indien dat niet het geval is, moet ze op een gepaste manier gestraft worden.
Mensen in nood moet je toch helpen, niet straffen. Het niet goed meer weten (74 jaar!) is toch een vorm van hulpbehoevend zijn? Ik kan uit het artikel ook niet opmaken of het een herhaald probleem was of eenmalig. Een goed winkelier kan zoiets met begrip menselijk oplossen. Kom toch: een zakske patatjes.
Oud 11 april 2006, 21:43   #46
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Mensen in nood moet je toch helpen, niet straffen. Het niet goed meer weten (74 jaar!) is toch een vorm van hulpbehoevend zijn? Ik kan uit het artikel ook niet opmaken of het een herhaald probleem was of eenmalig. Een goed winkelier kan zoiets met begrip menselijk oplossen. Kom toch: een zakske patatjes.
Natuurlijk moet je mensen in nood helpen. Alleen kan je op voorhand nooit weten wie werkelijk in nood verkeerd en wie niet. Dat is iets dat onderzocht moet worden. Iedereen kan beweren niet genoeg geld te hebben om eten te kopen. Daarom vind ik dat er nagegaan moet worden of zo'n bewering klopt.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 april 2006 om 21:44.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 21:45   #47
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet je mensen in nood helpen. Alleen kan je op voorhand nooit weten wie werkelijk in nood verkeerd en wie niet. Dat is iets dat onderzocht moet worden. Iedereen kan beweren niet genoeg geld te hebben om eten te kopen. Daarom vind ik dat zo'n bewering onderzocht moet worden.
Ik denk dat iemand die voor de lol steelt, eerder wat ander gaat jatten maar toch niet een zak aardappelen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 21:48   #48
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet je mensen in nood helpen. Alleen kan je op voorhand nooit weten wie werkelijk in nood verkeerd en wie niet.
Een winkelier kent toch (soms) zijn klanten? Als er een herhaald probleem is, zou ik sociale diensten verwittigen, of familie, maar geen politie. Als het éénmalig is, zou ik de patatjes terugzetten , of ze laten betalen. Volgende klant.
Oud 11 april 2006, 21:53   #49
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Bejaarde steelt zak aardappelen in Hoboken

Een 74-jarige vrouw uit Hoboken is maandagmiddag betrapt bij een winkeldiefstal in de Kapelstraat in Hoboken. Ze wilde er met een zak aardappelen van vijf kilo vandoor gaan, maar werd door een winkelbediende tegen gehouden. De vrouw bekende de diefstal meteen. Dat meldt de lokale politie van Antwerpen dinsdag.

Ze was daarmee evenmin aan haar proefstuk toe, want ze biechtte prompt op dat ze uit dezelfde winkel ook al eens één sinaasappel had gestolen. De bejaarde winkeldievegge betaalde de gestolen zak aardappelen en mocht na verhoor beschikken. (belga)

bron: HLN</STRONG></EM></U></I></B>
Vijf kilo aardappelen? Dat is meer dan ge in één dag kunt opeten!Dus: hand afhakken!!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 21:53   #50
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Een winkelier kent toch (soms) zijn klanten? Als er een herhaald probleem is, zou ik sociale diensten verwittigen, of familie, maar geen politie. Als het éénmalig is, zou ik de patatjes terugzetten , of ze laten betalen. Volgende klant.
Familie zou ik niet vlug verwittigen, je weet maar nooit hoe de onderlinge band bij hen is. Ik zou wel informeren of er een voedselbank in de buurt is en ik zou af en toe gratis wat geven aan die mevrouw. In winkels heb je altijd produkten die niet meer lang houdbaar zijn en fruit en groenten die nog goed zijn maar toch niet meer echt geschikt voor verkoop.
Oud 11 april 2006, 21:55   #51
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Vijf kilo aardappelen? Dat is meer dan ge in één dag kunt opeten!Dus: hand afhakken!!
Ik pleit voor de verkoop van kleinere zakjes aardappelen. 5 kilo is idd wel lastig om onopvallend te stelen.
Oud 11 april 2006, 21:56   #52
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Twee is beter, dat werkt preventief.
Oud 11 april 2006, 21:58   #53
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Twee is beter, dat werkt preventief.
Pfff, alsof je met je voeten niet kan stelen.
Oud 11 april 2006, 21:59   #54
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Stel dat die vrouw haar eten wel kan betalen en dus niet steelt uit armoede.
Stel dat die vrouw ook al in andere winkels dergelijke diefstallen heeft gepleegd.
Als je er dan nooit de politie erbij haalt, kan die vrouw vrij ongestoord haar gang blijven gaan. Indien ze dan betrapt wordt, kan ze zeggen dat het haar eerste keer was en als winkelbediende kan je niet zomaar nagaan of dat klopt.
Oud 11 april 2006, 21:59   #55
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Familie zou ik niet vlug verwittigen, je weet maar nooit hoe de onderlinge band bij hen is. Ik zou wel informeren of er een voedselbank in de buurt is en ik zou af en toe gratis wat geven aan die mevrouw. In winkels heb je altijd produkten die niet meer lang houdbaar zijn en fruit en groenten die nog goed zijn maar toch niet meer echt geschikt voor verkoop.
Prachtig. Het kan wel zijn dat ze niet armoedig is, maar wel geen BONUX gebruikt. Een beetje menselijke begeleiding is dan welkom, dacht ik zo.
Oud 11 april 2006, 22:00   #56
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
Lees de laatste zin van dit artikel en ge ziet uw fout:

Geen geld was blijkbaar niet de oorzaak
jamaar, dat is omdat ze haar geld nodig heeft voor haar drugs te kopen
Oud 11 april 2006, 22:01   #57
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Stel dat die vrouw ook al in andere winkels dergelijke diefstallen heeft gepleegd.
Als je er dan nooit de politie erbij haalt, kan die vrouw vrij ongestoord haar gang blijven gaan. Indien ze dan betrapt wordt, kan ze zeggen dat het haar eerste keer was en als winkelbediende kan je niet zomaar nagaan of dat klopt.
Shit, je hebt gelijk. Dit is een enorm groot gevaar, er moet dringend ingegrepen worden anders gaat heel de economie naar de knoppen.
Oud 11 april 2006, 22:01   #58
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Pfff, alsof je met je voeten niet kan stelen.
Dan kan je wel moeilijk wegrennen, en met valse tanden kan je hem ook al niet klemmen. Implantaten dan maar.
Oud 11 april 2006, 22:03   #59
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet het, misschien heeft de politie van haar een sociaal dossier. Maar misschien is ze gewoon de vrouw achter de hoek, "Lieseke met de lange vingers", en kent iedereen het probleem. Ik pleit voor een menselijke aanpak.
Oud 11 april 2006, 22:03   #60
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
"politie doet huiszoeking bij winkeldievegge: meer dan 1000 KG aardappelen opgeslagen in haar woning.De oude beroepsdievegge verkocht in het zwart frieten"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be