Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2006, 09:48   #1
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard De Wever en verkettering van het VB

Bart De Wever, één van Vlaanderens meest getalenteerde politici, maakt in mijn ogen fouten op het vlak van samenwerking met het Vlaams Belang.

Ik kan zeer goed begrijpen dat hij wat gefrustreerd raakt door steeds de slagen van het VB te moeten afweren. Als N-VA'er moet hij het zeer moeilijk hebben in Antwerpen.
Dit zou echter zijn gezond verstand niet in de weg mogen staat! Zijn haat jegens het Vlaams Belang wordt overdreven en onredelijk. Af en toe slaagt hij er zelfs niet meer in afdoende argumentatie aan te halen voor zijn aanvallen op het VB (moeilijk voor een politicus van zijn kaliber).

Ware het niet beter geweest dat De Wever een stap terug zet als voorzitter en ruimte maakt voor iemand zonder vooroordelen?
Als de twee Vlaams-Nationalistische partijen eens een einde willen maken aan deze broedertwist, is dat de enige oplossing. Het Vlaams Belang is nu al de grootste partij, en als de N-VA de CD&V laat schieten (slechts een kwestie van tijd) kunnen N-VA en VB samenwerken aan een toekomst voor Vlaanderen, aan onze onafhankelijkheid.

Apropos; het Vlaams Kartel was een noodzakelijk kwaad. De N-VA kreeg als kleine partij geen vertrouwen van de kiezers, en zou elektoraal ten onder zijn gegaan. Dankzij het kartel met CD&V is dit niet gebeurd, en, wat zien we? De N-VA schiet omhoog naar bijna 8% in peilingen!

Kortweg: Weg met het Vlaams Kartel, weg met het ondemokratische CD, leve de verenigde Vlaams-Nationalistische partij!

Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, broedertwist en schande
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 13 april 2006 om 09:50.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 09:57   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Bart De Wever, één van Vlaanderens meest getalenteerde politici
Op dat vlak deel ik uw mening niet. Dewever is niet de grote spreker en heeft zéér weinig invloed. Steek hem in een debat met een ervaren rot en hij valt in no time door de mand.
Citaat:
Ik kan zeer goed begrijpen dat hij wat gefrustreerd raakt door steeds de slagen van het VB te moeten afweren. Als N-VA'er moet hij het zeer moeilijk hebben in Antwerpen.
Tja, men zegt altijd dat politici een olifantenvel moeten hebben dus ik raad Dewever aan om dat over zich heen te laten gaan en zich niet te verlagen tot hetzelfde niveau.
Citaat:
Dit zou echter zijn gezond verstand niet in de weg mogen staat! Zijn haat jegens het Vlaams Belang wordt overdreven en onredelijk. Af en toe slaagt hij er zelfs niet meer in afdoende argumentatie aan te halen voor zijn aanvallen op het VB (moeilijk voor een politicus van zijn kaliber).
Daaraan laat hij zich inderdaad kennen. Nu goed, het zal mij enigszins worst wezen hoor... Wij kijken ernaar met het nodige plezier! 8) Maar goed, om enigszins objectief te blijven: Dewever moet zich daarboven zetten. Als hij dat niet kan, is hij in mijn ogen geen goede politicus. In de politiek gaat het om de essentie van het debat, niet om een of andere scheldtirade.
Citaat:
Ware het niet beter geweest dat De Wever een stap terug zet als voorzitter en ruimte maakt voor iemand zonder vooroordelen?
Tja, de vraag is natuurlijk: wie ga je in zijn plaats zetten?
Citaat:
Als de twee Vlaams-Nationalistische partijen eens een einde willen maken aan deze broedertwist, is dat de enige oplossing. Het Vlaams Belang is nu al de grootste partij, en als de N-VA de CD&V laat schieten (slechts een kwestie van tijd) kunnen N-VA en VB samenwerken aan een toekomst voor Vlaanderen, aan onze onafhankelijkheid.
Eéndracht maakt macht...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 10:03   #3
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

De Welkomecho maakt volgens mij alle toenadering onmogelijk. En het Vlaams Belang weet dat wel, maar dat deert hen niet. Het is toch de N-VA, in deze thread zelfs De Wever, die de zwarte piet doorgestoken krijgt de samenwerking af te blokken.

Laatst gewijzigd door Garga : 13 april 2006 om 10:04.
Garga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 10:04   #4
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Op dat vlak deel ik uw mening niet. Dewever is niet de grote spreker en heeft zéér weinig invloed. Steek hem in een debat met een ervaren rot en hij valt in no time door de mand.
Nochtans, hij heeft al meer dan één VLD'er en SP.A'er tot brandhout verwerkt.

Citaat:
Tja, de vraag is natuurlijk: wie ga je in zijn plaats zetten?
Demesmaecker, bijvoorbeeld.

Citaat:
Eéndracht maakt macht...
Ja, inderdaad, de spreuk van Karel V, en de Noordelijke Nederlanden is hier van toepassing. (ge dacht toch niet werkelijk dat de belgische separatisten die hadden uitgevonden?)
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 13 april 2006, 10:05   #5
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga Bekijk bericht
De Welkomecho maakt volgens mij alle toenadering onmogelijk. En het Vlaams Belang weet dat wel, maar dat deert hen niet. Het is toch de N-VA, in deze thread zelfs De Wever, die de zwarte piet doorgestoken krijgt de samenwerking af te blokken.
Die Welkomsgroep is inderdaad een regelrechte schande. Zoiets is enorm laag-bij-de-gronds.

Oud 13 april 2006, 10:09   #6
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans, hij heeft al meer dan één VLD'er en SP.A'er tot brandhout verwerkt.
In het debat met Didier Reynders (Quo Vadis Belgica) is hij nochtans afgegaan als een gieter.
Citaat:
Demesmaecker, bijvoorbeeld.
Welke goede voorzitterskwaliteiten heeft hij dan wel?
Oud 13 april 2006, 10:25   #7
W.I.
Vreemdeling

W.I.'s schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook niet de grootste fan van De Wever, maar ik ben nog veel minder fan van het Belang. Ik ben wel akkoord met het feit dat De Wever zich beter op zijn eigen partij zou richten in plaats constant furieus te reageren op extreem-rechts.
W.I. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 10:37   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever, één van Vlaanderens meest getalenteerde politici, maakt in mijn ogen fouten op het vlak van samenwerking met het Vlaams Belang.

Apropos; het Vlaams Kartel was een noodzakelijk kwaad. De N-VA kreeg als kleine partij geen vertrouwen van de kiezers, en zou elektoraal ten onder zijn gegaan. Dankzij het kartel met CD&V is dit niet gebeurd, en, wat zien we? De N-VA schiet omhoog naar bijna 8% in peilingen!

Kortweg: Weg met het Vlaams Kartel, weg met het ondemokratische CD, leve de verenigde Vlaams-Nationalistische partij!

Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, broedertwist en schande
Ik ben aangenaam verrast door jouw plotse inzicht.
Je reageert deze keer helemaal volgens de bedoeling van het charter van Robert t. het zal hem plezier doen.

Haat is nooit anders dan een slechte raadgever geweest en BDW zit er om een of andere reden vol van.
Afkeer die niet kan overwonnen worden is dat echter evenzeer, en die heb ik persoonlijk bij N-VA-kopstukken zoals Frieda Brepoels en Geert Bourgeois kunnen waarnemen.

Verder voorspel ik je nu al dat het 'noodzakelijk kwaad' waar de N-VA naar greep NIET tot een einde zal worden gebracht door de N-VA 'omdat de partij het kartel niet langer nodig heeft', maar door de CD&V die de N-VA kan missen als kiespijn. In de tripartites van de toekomst wordt de N-VA immers overbodig. Maar ook dan zie ik de N-VA-top zijn 'afkeer' voor het VB niet zo gemakkelijk overwinnen.

Volgens mij zullen er twee factoren meespelen in het veranderen van de houding van de N-VA: enerzijds moet het CS éérst door anderen dan de N-VA doorbroken worden, en anderzijds moet het VB nog de enige partij zijn die bereid is de N-VA aan de broodnodige postjes te helpen.
Oud 13 april 2006, 10:44   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Welkomsgroep is inderdaad een regelrechte schande. Zoiets is enorm laag-bij-de-gronds.
Er wordt nochtans niemand gedwongen om via de omweg van de Welkomstgroep naar het VB over te stappen. Geef toe dat wie er zich toch aan laat vangen uiteindelijk ook wel zonder die tussenstap bij het VB zou terecht gekomen zijn.
Oud 13 april 2006, 10:48   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Compleet akkoord. Het VB kan geen samenwerking verwachten zolang ze die welkomstgroep draaiende hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 10:50   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er wordt nochtans niemand gedwongen om via de omweg van de Welkomstgroep naar het VB over te stappen. Geef toe dat wie er zich toch aan laat vangen uiteindelijk ook wel zonder die tussenstap bij het VB zou terecht gekomen zijn.
Stel dat bedrijf A met veel toeters en bellen een dienst opricht om ontgoochelde werknemers van bedrijf B los te weken. Denk je dat bedrijf B dan erg bereid gaat zijn om nog met A samen te werken aan sommige projecten ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 11:01   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
In het debat met Didier Reynders (Quo Vadis Belgica) is hij nochtans afgegaan als een gieter.

Welke goede voorzitterskwaliteiten heeft hij dan wel?
Niemand kan het altijd van iedereen halen. Ook Bart de Wever niet. Hij heeft dus volgens jou zijn meester gevonden in Didier Reynders. Dat is er dan één. Vergeleken met de voorzitter van de bub, een advokaat notabene, valt dat dus best mee.

Wat dezelfde voorzitterskwaliteiten betreft denk ik dat je ex.voorzitter zelfs ver achter M. Demesmaker moet uitblijven. Hij heeft volgens mij echter dezelfde fout gemaakt als Bart de Wever, namelijk onder geen beding rekening houden met wat de leden op het N-VA-congres beslisten. Voor een partijvoorzitter is het nochtans gemakkelijk om zowel partijraad en partijbestuur te overtuigen van het eigen standpunt. Mark's standpunt betreffende het instand houden van het CS sloot dus duidelijk beter aan bij dat van de N-VA-kopstukken dan bij dat van het ledencongres.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2006 om 11:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 11:03   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Stel dat bedrijf A met veel toeters en bellen een dienst opricht om ontgoochelde werknemers van bedrijf B los te weken. Denk je dat bedrijf B dan erg bereid gaat zijn om nog met A samen te werken aan sommige projecten ?
Je beseft toch dat je bevestigt wat ik hogerop al schreef?
Oud 13 april 2006, 11:18   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand kan het altijd van iedereen halen. Ook Bart de Wever niet. Hij heeft dus volgens jou zijn meester gevonden in Didier Reynders. Dat is er dan één.
Het debat met Reynders was een vrij "los" debat, zelfs daar kon Dewever het niet laten om de nodige steken onder water te geven aan Reynders. Gevolg was dat Reynders daar niet op inging maar Dewever met argumenten van tafel veegde. En ja, toen is Dewever met hangende pootjes naar huis gegaan.

Hetzelfde scenario is zich nu aan het herhalen met het VB. Zolang Dewever niet inziet dat hij zich moet distantiëren van het niveau van sommige VB'ers, zal het er zeker niet op vooruitgaan! N-Va is haar eigen graf aan het delven met de scheldtirades tussen Dewever en VB. Nu goed, ik kan er mij weinig van aantrekken.
Oud 13 april 2006, 12:04   #15
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Welkomgroep was géén omweg en is dat nog altijd niet. Diegenen die indertijd de Welkomgroep hebben opgericht, waren behalve Marie-Rose Morel allen reeds lid van het toenmalige Vlaams Blok!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 13:04   #16
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
als N-VA lid kan ik u daarin alleen maar bijtreden

Citaat:
Inderdaad, ook de basis merkt dit.
Elke nog maar samenwerking met het VB wordt onmiddellijk in de kiem gesmoord, zij het met een schorsing of iets dergelijk. Ook de lijstvorming in Antwerpen vind ik schandalig. Op een lijst die getrokken wordt door een belgicist komt men als Vlaams-nationalist gewoon niet op!
Anderzijds ken ik wel de reden waarom De Wever dit doet: samenwerking met het VB is voor de N-VA politieke zelfmoord, en eigenlijk heeft hij grotendeels gelijk.

Citaat:
Ik zou Kris Vandijck voorstellen, is ook een pak charismatischer dan De Wever.

Citaat:
N-VA is en blijft een centrumpartij, samenwerken op het vlak van Vlaamse on,afhankelijkheid moet zeker kunnen, op vele andere vlakken niet.

Citaat:
volledig gelijk, ik hoop dat de N-VA in de toekomst onafhankelijk zal opkomen. Mijn natte droom is dat de N-VA als een rechts liberale partij Dedecker en Coveliers zou binnenhalen, misschien met een Van Quickenborne.
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 15:23   #17
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht

N-VA is en blijft een centrumpartij, samenwerken op het vlak van Vlaamse on,afhankelijkheid moet zeker kunnen, op vele andere vlakken niet.

...

Mijn natte droom is dat de N-VA als een rechts liberale partij Dedecker en Coveliers zou binnenhalen, misschien met een Van Quickenborne.
?
Oud 13 april 2006, 15:39   #18
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

[SIZE="7"]Verraad!! Kaakslag!! bis.[/SIZE]
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 15:57   #19
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
?
een centrum rechts liberale partij

Laatst gewijzigd door tasmdevil : 13 april 2006 om 15:58.
Oud 13 april 2006, 15:59   #20
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
[SIZE=7]Verraad!! Kaakslag!! bis.[/SIZE]
doe is normaal man, tis nie omdat ge in de buitenwereld wordt uitgelachen dat ge hier uw frustraties moet wegwerken he
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be