Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2006, 10:04   #1701

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje,maar zwartwerk is toch ook een(één van de) oorzaak dat er zo veel werkloze zijn Karma
Of zie je dat dan anders?
Op één manier natuurlijk wel he Tony. Er gaan immers geen belastingen af bij zwartwerk. Belastingen om sociale zekerheid te dragen. Toch denk ik dat kleine ondernemingen soms moeten overgaan tot een beetje zwartwerk om hun kop boven water te houden.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 10:09   #1702

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Op één manier natuurlijk wel he Tony. Er gaan immers geen belastingen af bij zwartwerk. Belastingen om sociale zekerheid te dragen. Toch denk ik dat kleine ondernemingen soms moeten overgaan tot een beetje zwartwerk om hun kop boven water te houden.
zal wel een vicieuze circel zijn, mochten er geen werklozen bestaan (wat een utopie is), zou er veel minder sociale bijdragen moeten worden betaald en zou er geen nood zijn aan zwartwerk. Werkt dus in twee richtingen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 10:16   #1703
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Daar ben ik het totaal niet met eens.
Wetten zijn er voor iedereen,ik zo ook wel een stukje van mijn loon in het zwart willen maar als kleine garnaal kan ik dat niet voor elkaar krijgen.
Het wel iets typisch Belgisch(zwart werk) ,zoiets hoor je BV in de USA veel minder
Als iedereen nu een basisloon moest krijgen onvoorwaardelijk dan wel,dan zou bijklussen in het zwart bij mij wel kunnen!
Nu kan ik dat niet
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 10:25   #1704
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het totaal niet met eens.
Wetten zijn er voor iedereen,ik zo ook wel een stukje van mijn loon in het zwart willen maar als kleine garnaal kan ik dat niet voor elkaar krijgen.
Het wel iets typisch Belgisch(zwart werk) ,zoiets hoor je BV in de USA veel minder
Als iedereen nu een basisloon moest krijgen onvoorwaardelijk dan wel,dan zou bijklussen in het zwart bij mij wel kunnen!
Nu kan ik dat niet
tss... oppassen of Donkey Shot komt u oppakken (volgens mij is dat die ei*el van Patrouille op VT4)
Oud 16 april 2006, 10:26   #1705
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
tss... oppassen of Donkey Shot komt u oppakken (volgens mij is dat die ei*el van Patrouille op VT4)
LOL
Oud 16 april 2006, 10:44   #1706
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Werk bevrijd je uit de armoede, ja hoor en vandaag komt de paashaas op bezoek. Vooruit ga eieren zoeken.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 11:43   #1707
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja, de kansarmen mogen zich wel echt gelukkig prijzen met een organisatie als het VWS...

Met VWS... meer armen, minder benen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 11:50   #1708
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu kan ik dat niet

en dat is dus de oplossing van de werkloosheid. zoals in het begin hier in de draad al gezegd. We hoeven dus niet verder te zoeken. We hebben de oplossing gevonden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 11:51.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 11:53   #1709
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal de laatste zijn die ontkend dat er ge-zwart-werkt wordt in ons apenland hier. Maar kijk eerst eens naar de achtergrond van ingeschreven personeel en hoeveel dat kost! Kijk hoeveel van het loonplaatje naar de fiscus gaat en hoeveel de werknemer uiteindelijk maar netto heeft.
Het zal hier al duizend keer gezegd zijn dat werken de moeite niet is op die manier van iedereen en dus wijst dat zijn eigen uit waarom dat zwartwerk beter in de markt ligt dan witwerk.

Lastenverlaging op loon, dat is hoognodig.
Maar daar vanboven weten ze dat ook wel maar trekken ze er hun wel niks van aan. Dat wij kleine zelfstandige naar de verdoemenis en gekielhaald worden ten voordelen van hun kas kan hun geen reet schelen.

Dus spuug niet naar de kleine zelfstandigen of kmo's in het algemeen maar naar diegenen die daar boven in brussel zitten! Zij pikken uw geld, zij zorgen dat je met een klein overschotje naar huis moet gaan, zij zorgen dat je meer moet werken voor minder geld, zij zorgen voor de lage slagkracht van de bedrijven onderling en de lage lonen die daarvan terecht komen.
Daar...in Brussel!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 11:55   #1710

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zal de laatste zijn die ontkend dat er ge-zwart-werkt wordt in ons apenland hier. Maar kijk eerst eens naar de achtergrond van ingeschreven personeel en hoeveel dat kost! Kijk hoeveel van het loonplaatje naar de fiscus gaat en hoeveel de werknemer uiteindelijk maar netto heeft.
Het zal hier al duizend keer gezegd zijn dat werken de moeite niet is op die manier van iedereen en dus wijst dat zijn eigen uit waarom dat zwartwerk beter in de markt ligt dan witwerk.

Lastenverlaging op loon, dat is hoognodig.
Maar daar vanboven weten ze dat ook wel maar trekken ze er hun wel niks van aan. Dat wij kleine zelfstandige naar de verdoemenis en gekielhaald worden ten voordelen van hun kas kan hun geen reet schelen.

Dus spuug niet naar de kleine zelfstandigen of kmo's in het algemeen maar naar diegenen die daar boven in brussel zitten! Zij pikken uw geld, zij zorgen dat je met een klein overschotje naar huis moet gaan, zij zorgen dat je meer moet werken voor minder geld, zij zorgen voor de lage slagkracht van de bedrijven onderling en de lage lonen die daarvan terecht komen.
Daar...in Brussel!
spuug niet op de werklozen. De lasten verlaging kan mits een onvoorwaardelijk basisinkomen gefinancierd uit alles behalve de belasting op arbeid .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 11:55.
Oud 16 april 2006, 11:59   #1711

Standaard

ge kunt hier blijven emmeren tot met st juttemis hoor maar t is gewoon de enige oplossing.

als ge wilt dat meer mensen werken dan moet ge niet zitten zagen tegen degenen die niet werken omdat er door het syteem geen werk is ( en als het er is loont het onvoldoende). Ge moet dat systeem veranderen. In geval van een onvoorwaardelijk basisinkomen zou wat ge nu in t zwart uitbesteed gewoon legaal kunnen. Ge zou al eens iemand voor drie dagen kunnen aannemen. of voor alleen op zondag of weet ik wat. niet de arbeider moet dus flexibeler worden maar de arbeidsmarkt moet flexibeler worden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 12:00.
Oud 16 april 2006, 12:00   #1712
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
spuug niet op de werklozen. De lasten verlaging kan mits een onvoorwaardelijk basisinkomen gefinancierd uit alles behalve de belasting op arbeid .
Jaja het is een zwaard dat hier aan twee kanten aan het snijden is natuurlijk.
Van boven aan ondermijnen ze de economie en van onderaan ook nog eens door niet mee te helpen.
Wat schiet er over...behalve lege hallen?
Waardoor zowel van boven als van onder dan opnieuw de eis komt wat meer af te dokken. Wie ? daar staat men wel niet bij stil! Geen van de twee kan het een reet schelen. En maar eisen!
Tja oplossing is; print zelf uw geld zeker?
Oud 16 april 2006, 12:02   #1713
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteindelijk is de oplossing matiging en stabilisering van kleine bedrijven. Alleen verder doen of met enkele getrouwen de inkomsten verdelen en niet meer groeien of uitbreiden.
Dat ze allen de kl.ten kussen zoals allen dat ook tegen ons zeggen!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 12:02   #1714

Standaard

Citaat:
Jaja het is een zwaard dat hier aan twee kanten aan het snijden is natuurlijk.
Van boven aan ondermijnen ze de economie en van onderaan ook nog eens door niet mee te helpen.
Wat schiet er over...behalve lege hallen?
Waardoor zowel van boven als van onder dan opnieuw de eis komt wat meer af te dokken. Wie ? daar staat men wel niet bij stil! Geen van de twee kan het een reet schelen. En maar eisen!
Tja oplossing is; print zelf uw geld zeker?
als ik zie hoe gij zit te zagen omdat ge als werkende belastingskes moet betalen - waarom zou ik dan ook gaan werken ? en hier binnenkort ook zo zitten zagen zeker ? Neen ipv te zagen zoud ge beter ook gaan doppen. en dus meestaken tot ze daarboven in brussel wel moeten bijdraaien . Non cooperatie zo noemde gandhi dat en dat is de enige macht die de kleine man heeft. Als ge ergens tegen zijt - doet er dan gewoon niet aan mee. zoniet moet ge niet zagen want dat houdt ge t zelf mee in stand !

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 12:04.
Oud 16 april 2006, 12:04   #1715
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik zie hoe gij zit te zagen omdat ge als werkende belastingskes moet betalen - waarom zou ik dan ook gaan werken ? en hier binnenkort ook zo zitten zagen zeker ? Neen ipv te zagen zoud ge beter ook gaan doppen. en dus staken tot ze daarboven in brussel wel moeten bijdraaien .
Waarom denkt ge dat ik wil dat al de anderen werken?
Omdat ik zelf ook nog een stukje sociale zekerheid zou kunnen overhouden natuurlijk.
Straks is er niks meer, met al die doppers en kan ik op mijn kin kloppen!
Oud 16 april 2006, 12:06   #1716

Standaard

Citaat:
Waarom denkt ge dat ik wil dat al de anderen werken?
Omdat ik zelf ook nog een stukje sociale zekerheid zou kunnen overhouden natuurlijk.
Straks is er niks meer, met al die doppers en kan ik op mijn kin kloppen!
als ge dat beseft ? wie is er dan de stomste ? zet het uit uw hoofd mambo. zelfs als ze mijnen dop afpakken - mij zulde onder deze kondities NIET aan t werk krijgen.

ik krepeer nog liever.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 12:06.
Oud 16 april 2006, 12:06   #1717
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ge dat beseft ? wie is er dan de stomste ? zet het uit uw hoofd mambo. zelfs als ze mijnen dop afpakken - mij zulde onder deze kondities NIET aan t werk krijgen.
Na u zijn er nog een miljoen allochtonen. Dat ze daar mee beginnen en ons eigen volk als laatste pakken.
Wedden dat ze het omgekeerd zullen doen!
Oud 16 april 2006, 12:12   #1718
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Na u zijn er nog een miljoen allochtonen. Dat ze daar mee beginnen en ons eigen volk als laatste pakken.
Wedden dat ze het omgekeerd zullen doen!
Betaal jij op de manier dat jij nu schrijft kom ik zeker bij U werken hoor! 1.000.000 allochtonen? Hier 1.000 euro tony
Oud 16 april 2006, 12:12   #1719
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik krepeer nog liever.
Dat mensen, die permanent weigeren te werken (zelfs anderen aanzetten om dit niet te doen), 'dop' krijgen, dat is natuurlijk al te gek...

Hopelijk zullen dergelijke personen niet kreperen, want daar heeft de gemeenschap (en vooral de armen) duidelijk een gebrek aan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 12:19   #1720
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betaal jij op de manier dat jij nu schrijft kom ik zeker bij U werken hoor! 1.000.000 allochtonen? Hier 1.000 euro tony
Die gasten die bij mij werken hebben zeker niet te klagen tony. En 1000€ is niks hé? Dat is 250€ per week, nog niet. Of 50€ per dag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be