![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Als ze keer op keer een baan blijven weigeren? Ja... Ha maar dan sterft gij zeker he?
![]()
![]() |
#24 |
|
![]() UNIZO heeft gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Het probleem is dat de mens binnen bepaalde grenzen wordt gehouden door de maatschappij. De manier om te overleven is blijkbaar door een baan te nemen. Men mag dat best weigeren, en de meer natuurlijke manier aanpakken, gewoon eten bijeen zoeken waar het te halen valt (stelen). Nu dat mag ook niet. Dus indirect verplicht de maatschappij zichzelf wel om deze mensen een uitkering te geven. Ik kan me best inbeelden dat niet iedereen graag werkt (ter verstane, ik behoor tot het workaholic soort van mensen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat de KMO's mensen werk geven... dat is hun eigen schuld... ![]() ![]() Als er geen werk zou bestaan, zou er geen werkloosheid bestaan... Het is dus allemaal de fout van de werkgevers... Weg met de werkgevers... en weg het probleem... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Omdat deze mensen als financiële last worden omschreven, zonder nuance. Omdat separatisme, anti-syndicale- en anti-stempelaars- logica één en dezelfde is: economie voorop, de rest telt niet. Een zelfstandig Vlaanderen, zal een onverdraagzaam Vlaanderen zijn, figuren als Van Eetvelt bewijzen dat. Ik hoop dat elke werkloze die de petitie van Van Eetvelt tegen de zondagkoopdagen heeft ondertekend, zijn handtekening eruit schrapt. De opportunist verdient geen steun. PS: ik rook niet.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 16 april 2006 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat Unizo'ers voorlopig op een wachtlijst komen voor medische verzorging: hun levenstijl is een zelfgezocht risico, en dus kunnen ze achteraan aanschuiven. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Hardleerse" doppers gaan er toch niet komen werken,trouwens,wie moet hen eigenlijk hebben,als werknemer of zelfs als collega,ik niet.....? Ondertussen verslechteren die UNIZO-demarches het sociaal klimaat tussen de werkgevers en hun werknemers die WEL bezig blijven .(en waar ik mezelf toe reken) Mij lijkt het dat de top van UNIZO een beetje te weinig werk heeft,dat ze dan bij ons komen werken,er zijn handen tekort. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nietegenstaande mijn afkeer voor verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen, zou ik mij bij wijze van compromis echter wel kunnen vinden in het voorstel van unizo om het recht op passieve werkloosheidsuitkeringen te beperken tot 6 maanden (+ 1 maand per gewerkt jaar). Mensen die dan na die periode nog geen werk gevonden hebben, zouden dan evenwel de kans moeten krijgen terug te vallen op een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zoals hoger vermeld, ten einde hen de kans te geven niet in de armoede verzeild te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
moderne slavendrijver! ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Persoonlijk?
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hebben ze in die andere landen ook zo een mager pensioen na +/-40a 45 jaar te hebben gewerkt? Pluimen ze de werknemer en de werkgever ook zoveel in andere landen? Als u antwoord neen is,waarom moet de werknemer of diegene die jaren gewerkt hebben en door omstandigheden ontslagen is,dan de zwarte piet zijn? Waarvoor hebben die mensen dan jarenlang afgedragen? Zou het kunnen dat ONS GELD gebruikt is voor anderen dan wijzelf? Ik zou trouwens een willen zien wat een werknemer in zijn loonzakje krijgt in de VS per maand,en dat dan eens vergelijken met loon na de gebruikelijke inbeslagname van de overheid natuurlijk. Ik doel hier wel niet op diegenen die natuurlijk nog gene klop gedaan hebben,die mogen inderdaad de gevolgen voelen. Ons stelsel was er op gericht om ontslagen op te vangen,niet om heksenjachten te organiseren. Ik zou trouwens Van Eetvelt zijn loon is willen weten,doodgewoon om eens te vergelijken met dat van een werkloze!
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 16 april 2006 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bij mijn weten zijn de bijdragen die men afdokt voor de werkloosheid solidariteitsbijdragen en bvb geen 'pensioensparen'... We kunnen vanzelfsprekend progressief blijven denken en hopen dat alles blijft zoals het is (dat noemt men in vakbondstaal idd progressief denkent)... Dat men voor sommige beroepen geen arbeiders meer vindt, dat is natuurlijk niet de fout van de werklozen... Er zijn immers genoeg Polen... Maar zij (niet de Polen)... dolen... En de inbeslagname door de overheid... dat is natuurlijk vooral een links probleem... Maar dat wist U beslist... ![]() Laten we de mensen, die verder nadenken dan hun neus lang is (en bij een spitsmuis is dat een heel stuk), aan de schandpaal nagelen... en eisen dat de werkloosheidsvergoedingen nog verhoogd worden, zodat de kloof tussen de actieven en de niet-actieven verkleint... Dat is pas progressief denken... ![]() Als later blijkt dat niets nog te betalen valt, kunnen we het natuurlijk op de overheid steken... ![]() [SIZE=1](De vergoedingen aan de vakbonden voor het uitbetalen van de werkloosheidsvergoedingen, die moeten natuurlijk blijven bestaan)[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
When they were handing out brains, you thought they said 'trains' and asked for a slow one. After reading your previous two posts I was wondering if you could write more than a one sentence retort or does the time it takes to figure out a comeback cut into your worktime at the shelteredworkshop. Are you a professional ass-clown, or is this your first public audition? You got your brain very early. Apparently the warranty has run out. You're so dumb, when you were born your mom should have been arrested for smuggling dope. Had you, perchance, been the owner of a viable braincell, you might have aspired to something other than felching the bottom of the food chain. What are you going to do for a face when the baboon calls and wants his ass back? If ignorance were a disability, you'd get the full pension. Your intellectual poverty is noted, and mocked. If you put your brain in a bird, it would fly backwards. You must have a very large brain, to hold so much ignorance. If you're going say something that stupid you could at least fake a stroke. Brains aren't everything. In fact in your case they're nothing
![]() |