Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2006, 19:40   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Onze "KMO's" zouden zich beter bezighouden met hun zaken......

Dit land is letterlijk kapotgemaakt met industriezones,ons wegennet is eigenlijk een puinhoop geworden in een poging "de nijverheid" ten dienste te zijn,en de opeenvolgende regeringen vinden allerlei aftrekposten en tegemoetkomingen uit om nieuwere en oudere werknemers wat goedkoper te maken......

Dat ze ervaren werknemers niet kunnen houden is hun eigen schuld.
Dat ze niet investeren in opleidingen is hun schuld.
Dat ze niet investeren in innovatie,maar slaafs voor onderaannemertje willen spelen is hun eigen schuld...
Dat ze volstrekt onaantrekkelijk zijn voor jongeren is hun schuld.
Dat ze vinden dat hun werknemers zich niet mogen organiseren in nationale vakbonden terwijl de ondernemers zelf wel in "vakbonden" zitten is eigenlijk...wel.....schandalig.

En ondertussen dringen hun Chinese concurrenten en "pseudo-zelfstandigen" binnen in vrijwel gans het economische weefsel......

Ze weten heel goed dat "doppers" daar niks mee te maken hebben......
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 20:23   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
De Unie van Zelfstandige Ondernemers (Unizo) pleit ervoor om de werkloosheidsuitkeringen te beperken in de tijd en het werkgelegenheidsbeleid te regionaliseren. (VRT.net)

Hoe mensonvriendelijk en onverdraagzaam het separatistisch discours is, blijkt (nog maar eens) uit de voorstellen van Karel Van Eetvelt.

Karel Van Eetvelt belichaamt de slechte kant van de reputatie van de KMO'er. Stemt hij VB? of N-VA?
Wow... Wat is hier onverdraagzaam, mensonvriendelijk en separatistisch aan? Teveel wiet gesmoord?
Oud 15 april 2006, 20:25   #23
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moeden die dan maar omkomen van honger?
Als ze keer op keer een baan blijven weigeren? Ja... Ha maar dan sterft gij zeker he?
Oud 15 april 2006, 21:25   #24
Jozef Ostyn

Standaard

UNIZO heeft gelijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 21:30   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Als ze keer op keer een baan blijven weigeren? Ja... Ha maar dan sterft gij zeker he?
Het probleem is dat de mens binnen bepaalde grenzen wordt gehouden door de maatschappij. De manier om te overleven is blijkbaar door een baan te nemen. Men mag dat best weigeren, en de meer natuurlijke manier aanpakken, gewoon eten bijeen zoeken waar het te halen valt (stelen). Nu dat mag ook niet. Dus indirect verplicht de maatschappij zichzelf wel om deze mensen een uitkering te geven. Ik kan me best inbeelden dat niet iedereen graag werkt (ter verstane, ik behoor tot het workaholic soort van mensen).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 21:46   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Onze "KMO's" zouden zich beter bezighouden met hun zaken......

Dit land is letterlijk kapotgemaakt met industriezones,ons wegennet is eigenlijk een puinhoop geworden in een poging "de nijverheid" ten dienste te zijn,en de opeenvolgende regeringen vinden allerlei aftrekposten en tegemoetkomingen uit om nieuwere en oudere werknemers wat goedkoper te maken......

Dat ze ervaren werknemers niet kunnen houden is hun eigen schuld.
Dat ze niet investeren in opleidingen is hun schuld.
Dat ze niet investeren in innovatie,maar slaafs voor onderaannemertje willen spelen is hun eigen schuld...
Dat ze volstrekt onaantrekkelijk zijn voor jongeren is hun schuld.
Dat ze vinden dat hun werknemers zich niet mogen organiseren in nationale vakbonden terwijl de ondernemers zelf wel in "vakbonden" zitten is eigenlijk...wel.....schandalig.

En ondertussen dringen hun Chinese concurrenten en "pseudo-zelfstandigen" binnen in vrijwel gans het economische weefsel......

Ze weten heel goed dat "doppers" daar niks mee te maken hebben......

Dat de KMO's mensen werk geven... dat is hun eigen schuld...
Als er geen werk zou bestaan, zou er geen werkloosheid bestaan... Het is dus allemaal de fout van de werkgevers...
Weg met de werkgevers... en weg het probleem...
Oud 16 april 2006, 11:09   #27
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Wow... Wat is hier onverdraagzaam, mensonvriendelijk en separatistisch aan? Teveel wiet gesmoord?
Omdat de oorzaak van werkloos zijn volledig bij de werkloze wordt gelegd, die door (negatieve) maatregelen gemotiveerd (gedwongen) moet worden (volgens UNIZO) om werk te zoeken.

Omdat deze mensen als financiële last worden omschreven, zonder nuance.

Omdat separatisme, anti-syndicale- en anti-stempelaars- logica één en dezelfde is: economie voorop, de rest telt niet. Een zelfstandig Vlaanderen, zal een onverdraagzaam Vlaanderen zijn, figuren als Van Eetvelt bewijzen dat.

Ik hoop dat elke werkloze die de petitie van Van Eetvelt tegen de zondagkoopdagen heeft ondertekend, zijn handtekening eruit schrapt. De opportunist verdient geen steun.

PS: ik rook niet.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 16 april 2006 om 11:10.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 11:36   #28
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de oorzaak van werkloos zijn volledig bij de werkloze wordt gelegd, die door (negatieve) maatregelen gemotiveerd (gedwongen) moet worden (volgens UNIZO) om werk te zoeken.

Omdat deze mensen als financiële last worden omschreven, zonder nuance.

Omdat separatisme, anti-syndicale- en anti-stempelaars- logica één en dezelfde is: economie voorop, de rest telt niet. Een zelfstandig Vlaanderen, zal een onverdraagzaam Vlaanderen zijn, figuren als Van Eetvelt bewijzen dat.

Ik hoop dat elke werkloze die de petitie van Van Eetvelt tegen de zondagkoopdagen heeft ondertekend, zijn handtekening eruit schrapt. De opportunist verdient geen steun.

PS: ik rook niet.
Ja, als we het enige land ter wereld zijn, waar de werkloosheidsvergoeding onbeperkt in de tijd is, dan mag daar inderdaad niets aan veranderd worden, want dan is men niet progressief...
Oud 16 april 2006, 11:53   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En als die niet willen werken? (Waarom een mens weigert te werken is wel logisch) Moeten ze DAN van honger omkomen?
En als ze niet willen eten ?
Het is ieders vrije keuze, de gevolgen van uw keuze moet ge er maar bijnemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 15:47   #30
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ja, als we het enige land ter wereld zijn, waar de werkloosheidsvergoeding onbeperkt in de tijd is, dan mag daar inderdaad niets aan veranderd worden, want dan is men niet progressief...
We hebben ook de "beste" gezondheidszorg in de wereld.

Ik stel voor dat Unizo'ers voorlopig op een wachtlijst komen voor medische verzorging: hun levenstijl is een zelfgezocht risico, en dus kunnen ze achteraan aanschuiven.
Oud 16 april 2006, 16:29   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat de KMO's mensen werk geven... dat is hun eigen schuld...
Als er geen werk zou bestaan, zou er geen werkloosheid bestaan... Het is dus allemaal de fout van de werkgevers...
Weg met de werkgevers... en weg het probleem...
Ik pleit er gewoon voor dat de KMO's zich bezig houden met hun....KMO's.

"Hardleerse" doppers gaan er toch niet komen werken,trouwens,wie moet hen eigenlijk hebben,als werknemer of zelfs als collega,ik niet.....?

Ondertussen verslechteren die UNIZO-demarches het sociaal klimaat tussen de werkgevers en hun werknemers die WEL bezig blijven .(en waar ik mezelf toe reken)

Mij lijkt het dat de top van UNIZO een beetje te weinig werk heeft,dat ze dan bij ons komen werken,er zijn handen tekort.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 17:05   #32
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Karel Van Eetvelt wil de periode waarin uitbetaald wordt beperken tot 6 maaden, aangevuld met een bonus als je al gewerkt hebt.
Persoonlijk ben ik voorstander van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij werkbekwamen zonder werk enkel recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst.

Nietegenstaande mijn afkeer voor verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen, zou ik mij bij wijze van compromis echter wel kunnen vinden in het voorstel van unizo om het recht op passieve werkloosheidsuitkeringen te beperken tot 6 maanden (+ 1 maand per gewerkt jaar). Mensen die dan na die periode nog geen werk gevonden hebben, zouden dan evenwel de kans moeten krijgen terug te vallen op een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zoals hoger vermeld, ten einde hen de kans te geven niet in de armoede verzeild te geraken.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 17:28   #33
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben ook de "beste" gezondheidszorg in de wereld.

Ik stel voor dat Unizo'ers voorlopig op een wachtlijst komen voor medische verzorging: hun levenstijl is een zelfgezocht risico, en dus kunnen ze achteraan aanschuiven.
Mslukte koekjesbakkers zullen wss ook kunnen aanschuiven...
Oud 16 april 2006, 17:37   #34
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik voorstander van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij werkbekwamen zonder werk enkel recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst.

Nietegenstaande mijn afkeer voor verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen, zou ik mij bij wijze van compromis echter wel kunnen vinden in het voorstel van unizo om het recht op passieve werkloosheidsuitkeringen te beperken tot 6 maanden (+ 1 maand per gewerkt jaar). Mensen die dan na die periode nog geen werk gevonden hebben, zouden dan evenwel de kans moeten krijgen terug te vallen op een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zoals hoger vermeld, ten einde hen de kans te geven niet in de armoede verzeild te geraken.
gemeenschapsdienst-inkomenszekerheidsnoodsysteem

moderne slavendrijver!
Oud 16 april 2006, 17:59   #35
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[SIZE=1]Oorspronkelijk bericht door Cynicus [/SIZE][SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]Persoonlijk ben ik voorstander van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij werkbekwamen zonder werk enkel recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst.

[/SIZE]

gemeenschapsdienst-inkomenszekerheidsnoodsysteem

moderne slavendrijver!
Doe dan al eens een uitermate sociaal, constructief voorstel om de armen de kans te geven zich via vervangingsarbeid te bevrijden uit de armoede.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 18:01   #36
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mslukte koekjesbakkers zullen wss ook kunnen aanschuiven...
Persoonlijk?
Oud 16 april 2006, 18:03   #37
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht

Weer koffie gemorst op uw toetsenbord?
Oud 16 april 2006, 19:21   #38
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste ChIpie,hebben ze in die andere landen ook zoveel moeten afdragen?
hebben ze in die andere landen ook zo een mager pensioen na
+/-40a 45 jaar te hebben gewerkt?
Pluimen ze de werknemer en de werkgever ook zoveel in
andere landen?

Als u antwoord neen is,waarom moet de werknemer of diegene die jaren gewerkt hebben en door omstandigheden ontslagen is,dan de zwarte piet zijn? Waarvoor hebben die mensen dan jarenlang afgedragen?
Zou het kunnen dat ONS GELD gebruikt is voor anderen dan wijzelf?

Ik zou trouwens een willen zien wat een werknemer in zijn loonzakje krijgt in de VS per maand,en dat dan eens vergelijken met loon na de gebruikelijke inbeslagname van de overheid natuurlijk.
Ik doel hier wel niet op diegenen die natuurlijk nog gene klop gedaan hebben,die mogen inderdaad de gevolgen voelen.
Ons stelsel was er op gericht om ontslagen op te vangen,niet om heksenjachten te organiseren.
Ik zou trouwens Van Eetvelt zijn loon is willen weten,doodgewoon om eens te vergelijken met dat van een werkloze!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 16 april 2006 om 19:22.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 20:43   #39
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Beste ChIpie,hebben ze in die andere landen ook zoveel moeten afdragen?
hebben ze in die andere landen ook zo een mager pensioen na
+/-40a 45 jaar te hebben gewerkt?
Pluimen ze de werknemer en de werkgever ook zoveel in
andere landen?

Als u antwoord neen is,waarom moet de werknemer of diegene die jaren gewerkt hebben en door omstandigheden ontslagen is,dan de zwarte piet zijn? Waarvoor hebben die mensen dan jarenlang afgedragen?
Zou het kunnen dat ONS GELD gebruikt is voor anderen dan wijzelf?

Ik zou trouwens een willen zien wat een werknemer in zijn loonzakje krijgt in de VS per maand,en dat dan eens vergelijken met loon na de gebruikelijke inbeslagname van de overheid natuurlijk.
Ik doel hier wel niet op diegenen die natuurlijk nog gene klop gedaan hebben,die mogen inderdaad de gevolgen voelen.
Ons stelsel was er op gericht om ontslagen op te vangen,niet om heksenjachten te organiseren.
Ik zou trouwens Van Eetvelt zijn loon is willen weten,doodgewoon om eens te vergelijken met dat van een werkloze!
U hebt, zoals steeds ... gelijk...

Bij mijn weten zijn de bijdragen die men afdokt voor de werkloosheid solidariteitsbijdragen en bvb geen 'pensioensparen'...

We kunnen vanzelfsprekend progressief blijven denken en hopen dat alles blijft zoals het is (dat noemt men in vakbondstaal idd progressief denkent)...
Dat men voor sommige beroepen geen arbeiders meer vindt, dat is natuurlijk niet de fout van de werklozen...
Er zijn immers genoeg Polen... Maar zij (niet de Polen)... dolen...

En de inbeslagname door de overheid... dat is natuurlijk vooral een links probleem... Maar dat wist U beslist...

Laten we de mensen, die verder nadenken dan hun neus lang is (en bij een spitsmuis is dat een heel stuk), aan de schandpaal nagelen... en eisen dat de werkloosheidsvergoedingen nog verhoogd worden, zodat de kloof tussen de actieven en de niet-actieven verkleint... Dat is pas progressief denken...

Als later blijkt dat niets nog te betalen valt, kunnen we het natuurlijk op de overheid steken...
[SIZE=1](De vergoedingen aan de vakbonden voor het uitbetalen van de werkloosheidsvergoedingen, die moeten natuurlijk blijven bestaan)[/SIZE]
Oud 16 april 2006, 20:58   #40
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
U hebt, zoals steeds ... gelijk...

Bij mijn weten zijn de bijdragen die men afdokt voor de werkloosheid solidariteitsbijdragen en bvb geen 'pensioensparen'...

We kunnen vanzelfsprekend progressief blijven denken en hopen dat alles blijft zoals het is (dat noemt men in vakbondstaal idd progressief denkent)...
Dat men voor sommige beroepen geen arbeiders meer vindt, dat is natuurlijk niet de fout van de werklozen...
Er zijn immers genoeg Polen... Maar zij (niet de Polen)... dolen...

En de inbeslagname door de overheid... dat is natuurlijk vooral een links probleem... Maar dat wist U beslist...

Laten we de mensen, die verder nadenken dan hun neus lang is (en bij een spitsmuis is dat een heel stuk), aan de schandpaal nagelen... en eisen dat de werkloosheidsvergoedingen nog verhoogd worden, zodat de kloof tussen de actieven en de niet-actieven verkleint... Dat is pas progressief denken...

Als later blijkt dat niets nog te betalen valt, kunnen we het natuurlijk op de overheid steken...
[SIZE=1](De vergoedingen aan de vakbonden voor het uitbetalen van de werkloosheidsvergoedingen, die moeten natuurlijk blijven bestaan)[/SIZE]

When they were handing out brains, you thought they said 'trains' and asked for a slow one.

After reading your previous two posts I was wondering if you could write more than a one sentence retort or does the time it takes to figure out a comeback cut into your worktime at the shelteredworkshop.

Are you a professional ass-clown, or is this your first public audition?

You got your brain very early. Apparently the warranty has run out.

You're so dumb, when you were born your mom should have been arrested for smuggling dope.

Had you, perchance, been the owner of a viable braincell, you might have aspired to something other than felching the bottom of the food chain.

What are you going to do for a face when the baboon calls and wants his ass back?

If ignorance were a disability, you'd get the full pension.

Your intellectual poverty is noted, and mocked.

If you put your brain in a bird, it would fly backwards.

You must have a very large brain, to hold so much ignorance.

If you're going say something that stupid you could at least fake a stroke.
Brains aren't everything. In fact in your case they're nothing

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be