Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2006, 12:51   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En kom dus op voor een terugkeerbeleid voor moslims.
Dat kan niet meer.
Het confrontabeleid van Ayaan inplaats van het huidige gepamper om de moslims tevreden te houden zou echter kunnen werken.
Oud 17 april 2006, 12:52   #82
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Met een Hitlertje bedoel ik iemand die als een fanatiekeling wil afrekenen met een bepaalde groep, met een pogrom verwijs ik dan weer naar wat zo'n Hitlertjes kunnen doen als ze zich niet meer kunnen bedwingen.
Zoek er maar geen al te grotere ideologieën dan zelfbehoud achter. En trek de vergelijking niet tot in het absurde door. Zie ze liever als een waarschuwing, een signaal.

Met andere woorden : U zwakt uw vergelijking af .
Ik trek de vergelijking niet in het absurde door. Misschien is het gewoon een absurde vergelijking.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 13:07   #83
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat kan niet meer.
Het confrontabeleid van Ayaan inplaats van het huidige gepamper om de moslims tevreden te houden zou echter kunnen werken.
pieds-noirs.
Oud 17 april 2006, 13:16   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
pieds-noirs.
Ik weet naar wat je verwijst maar wat bedoel je er precies mee?
Oud 17 april 2006, 13:25   #85
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Ik wil gewoon bedoelen dat mits aanmoediging en financiële compensatie (soms ook gewoon verplichting) het mogelijk moet zijn om niet aanpasbare moslims naar hun heimat te doen terugkeren , ook al hebben wij hier met een derde generatie te maken (zoals de Franse kolonisten in Algerije)
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 13:27   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga daar enkel mee akkoord als je met dat 'niet aanpasbaar' recidiverende crimininelen bedoelt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 17:07   #87
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Twee moslims dus waarvan er minstens 1 met een mes argmenteerde.
Waar hebben we dat nogal gezien? 8)
Of het nu een marokkaan is met een mes of een blokker met een pistool of met zijn vuisten, maakt d�*t het verschil?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 17:09   #88
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De autochtone bevolking heeft al zoveel moeten incasseren de laatste jaren en de druk op de gewone mens wordt zo opgevoerd dat niemand nog meer zeker is van zijn leven.

Je mag als politieker geen controversiële standpunten meer innemen of je wordt gemold. Je mag als sociaal geëngageerd kunstenaar geen gevoelige werken meer maken of je wordt gemold en je mag als krant in je eigen land niet meer publiceren wat je wilt of de hele wereld staat in brand. En nu in het hart van ons land voor het oog van iedereen is niemand van ons nog veilig.

Vanaf nu zijn wij allemaal Joe's.
De zgn allochtone bevolking moest meer incasseren: het dagelijkse kleine en groot racisme, de uitsluiting..
Oud 17 april 2006, 17:12   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik moet trouwens de eerste 'westerling' nog tegenkomen die een vrouw voor hoer uitscheldt. Dan mag ze zich nog als hoer kleden.
Dan ben je héél weinig buitenshuis geweest!
Oud 17 april 2006, 18:38   #90
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of het nu een marokkaan is met een mes of een blokker met een pistool of met zijn vuisten, maakt d�*t het verschil?
Het verschil zit in de aantallen.
Voor zover ik weet schitteren de criminaliteitscijfers niet door een overproportionele aanwezigheid van criminele blokkers, maar wel door een overproportionele aanwezigheid van Marokkanen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 18:45   #91
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
De zgn allochtone bevolking moest meer incasseren: het dagelijkse kleine en groot racisme, de uitsluiting..
En toch blijven ze en masse komen om hun monoculturele enclaves tussen die racisten uit te bouwen. Misschien omdat het vooral die racisten en uitsluiters zijn die hun leeflonen, sociale woningen, massale kindergelden, moskees, ..., financieren.

Het zijn mensen zoals jij die medeverantwoordelijk zijn voor hetgeen is gebeurd. Jullie geven allochtonen het verkeerde signaal dat kansarmoede carte blanche geeft op criminaliteit. Daarbij spreken jullie op de koop toe met een dubbele tong want dat signaal geven jullie niet naar kansarme autochtonen. Die schelden jullie gemakshalve uit voor blokkers.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 18:53   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar dat zelfs een VuilB-er nog voor iets goed is als het erop aankomt....
Oud 17 april 2006, 19:39   #93
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

VB zijn angsthazen ,dat zijn ze,.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 20:01   #94
luc broes

Standaard

Citaat:
Als dit juist is dan wil dus de hele Belgische bevolking niet dat hier zoveel allochtonen binnen komen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 21:04   #95
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Waar ik de nadruk wil op leggen, is dat die Ahidar zijn mond nogal eens voorbijpraat en ons zo de kans geeft om in de interne keuken van de mohammedanen te zien.

Het blijkt immers dat de mohammedanen de laatste jaren de autochtonen én nu blijkbaar ook de niet-moslim allochtonen zijn beginnen aanduiden met het woord "ongelovigen" ipv met "Belg" e.d. zoals tot voor een paar jaar.

Dat is dus een religieuze keuze. Het racisme richt zich nu niet meer enkel tot de "afstammelingen van de kolonisatoren en kruisvaarders van eertijds", maar zoals nu blijkt ook tot die van de "eertijds door de imperialisten onderdrukte zwarte inboorlingen".

Het is dus een religeus gebaseerd "racisme". Let ook op hoe deze uiterst progressief verlichte spirit-allochtonen over christenen spreken: als ongelovigen.

Er wordt ons steeds verweten over de islam te spreken zonder er iets van af te weten, wel nu weten we meteen wat alle moslims onder "ongelovigen" verstaan. Dat zijn dus alle niet-moslims. Zeg dat een uiterst gematigde progressieve linkse zelfkritische moslimspiritist het gezegd heeft.

Ik ga hier binnenkort ook eens een lijst plaatsen met alles wat Allah in petto heeft voor de "ongelovigen", zoals zelfs de progressieve zelfkritische moslims ons aanduiden.
Niet wéér de lijstjes met citaten uit de Qu'ran die jouw mening bevestigen hé. Je zou ons beter eens zeggen in hoeverre jouw oordeel over de Islam gebaseerd is op persoonlijke ervaringen met moslims (hoeveel keer per dag wordt je aangevallen door moslims?), zowel hier als in het buitenland (ik vermoed dat je nog nooit in een moslimland bent geweest)? Hoeveel keer ben je al een moskee binnengeweest? Hoeveel moslimvrienden heb je? etc... Dus niet je 'ervaringen op internet' hé, of het nu op faitfreedom of democrates.net is...

Ik ben benieuwd.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 21:17   #96
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
"Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen"
ff nakijken:

http://www.cia.gov/cia/publications/...ni.html#People

Religions:

Muslim 50%, Christian 40%, indigenous beliefs 10%

Dat maakt dus brandhout van die stelling..: in Nigeria 50% moslims, volgens het CIA-factbook, verifieer maar.
Darwin_de_jongste,
Denk je nu écht dat dat tuig éérst naar het geloof van het slachtoffer vraagt?
Paranoïa gekregen door overvloedig gebruik van echt "nederwiet", of door alcoholconsumptie?

Niks, noppes "islamitisch" aan, [SIZE=4]gewone criminaliteit[/SIZE], wat een uitgekozen brave man ook in instantsociologie voor de TV-camera moge komen vertellen
tiens... de leuke negationist is terug...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 21:19   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, dat is het verschil tussen "de regel" en de "uitzondering"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 april 2006, 21:24   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo iets als dit?

06/02 Bende allochtonen slaat Hobokenaar ziekenhuis in.

vr 24/03/06 - In Antwerpen zijn zeven minderjarigen opgepakt omdat ze een motorisch gehandicapte klasgenoot van veertien in elkaar geslagen zouden hebben.

Tiener krijgt vijf messteken omdat hij MP3-speler niet wil afgeven. -

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 21:27   #99
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
1. Ik stoor me aan het feit dat hij Marokkanen en Turken over één kam scheert. Alsof er geen andere criminelen zijn. Alsof alleen Turken en Marokkanen criminelen zouden zijn.
En. Vertel dit aan een Turk en hij zal zich beledigd voelen, want 'een gemiddelde Marokkaan' is véél crimineler dan een 'gemiddelde Turk'. Al de Turken die ik ken hebben legaal werk. Wat ik niet van de Marokkanen kan zeggen.
2. Waarom plakt een muzelman en policus die door inwoners van België verkozen is ons het label 'ongelovig' op. Die term is in elk geval niet van toepassing op mij. Ik ben gelovig. Ben ik nu veilig voor islamterreur ?
Deze term duidt m.i. duidelijk op een opgeplakt vooroordeel tegenover ANDERSgelovigen. Het label :'Wie niet voor ons is, is tegen ons'. Een zwart/wit-denken dat ook door een verkozen, zichzelf objectief-vindend Belgische moslim-politicus gebezigd wordt. Om bang van te worden.
1. Farid weet net zoals jij goed genoeg over wie hij het heeft ! De "kutmarokaantjes" van Gent of De Smedt van de Morgen zijn er slechts klein bier tegen !

2. Zeg nooit Marokkaan tegen een Turk !!

3. Het is inderdaad al zij (de allochtonen) tegen ons (de aotochtonen)

www.jurgenverstrepen.be en de reportages met "fatima" de Aguire in de intervieuws met jongeren aan het centraal Station (echt schokkend minimaliserend, Farid razend op het "krapul" en Brice Deruyver
Oud 17 april 2006, 21:36   #100
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Niet wéér de lijstjes met citaten uit de Qu'ran die jouw mening bevestigen hé. Je zou ons beter eens zeggen in hoeverre jouw oordeel over de Islam gebaseerd is op persoonlijke ervaringen met moslims (hoeveel keer per dag wordt je aangevallen door moslims?), zowel hier als in het buitenland (ik vermoed dat je nog nooit in een moslimland bent geweest)? Hoeveel keer ben je al een moskee binnengeweest? Hoeveel moslimvrienden heb je? etc... Dus niet je 'ervaringen op internet' hé, of het nu op faitfreedom of democrates.net is...

Ik ben benieuwd.
Mijn meeste kennis over moslims heb ik uit eerste hand, door ermee te spreken, ermee te vechten, ernaast te wonen, eronder te wonen, naast de moskee te wonen, in de moskee te komen, met islamleraars te spreken, de koran te lezen, door de jongens van Abou JahJah bezig te zien op de Meir en later na de dood van Achrak op de Turnhoutsebaan, door op het AEL forum rond te hangen, enz enz.

tevreden?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be