Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 18 april 2006, 00:55   #121
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
U bent dus van oordeel dat het percentage Vlaamse tieners die leeftijdsgenoten vermoorden voor een mp3-speler, ongeveer overeenkomt met het dito percentage Marokkaanse tieners?
ik weet niet waar je dat gelezen hebt
voor mijn part zijn er niet al teveel gevallen van dit specifieke gebeuren bekend...

dus komt dat nu neer op 100% tov 0%, kontent ?

nogmaals... je heel wat statements uiten afgaande van cijfermateriaal

Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2006 om 00:58.
praha is offline  
Oud 18 april 2006, 01:04   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
voor mijn part zijn er niet al teveel gevallen van dit specifieke gebeuren bekend...

dus komt dat nu neer op 100% tov 0%, kontent ?

nogmaals... je kan heel wat statements uiten afgaande van cijfermateriaal
praha is offline  
Oud 18 april 2006, 01:05   #123
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier:

Citaat:
net zomin er het toe doet wie nu precies de daders waren
U insinueert hier dat de nationaliteit of afkomst van de daders niet belangrijk is, terwijl de realiteit uitwijst dat daders van dit soort misdaden grotendeels van dezelfde afkomst zijn.

Citaat:
U leeft in één of ander Vlaams boerengat en u leest alleen De Morgen en Humo?

Blanke jongeren worden dagelijks op straat lastiggevallen, geagresseerd, beledigd, bestolen. Ze zijn dit al zo gewoon dat ze er zelfs niet meer over klagen. Toevallig is er nu eens eentje dood. De daders zijn voor 90 pct van dezelfde afkomst.

Laatst gewijzigd door baarle : 18 april 2006 om 01:07.
baarle is offline  
Oud 18 april 2006, 01:12   #124
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Ze stellen het natuurlijk veel te rooskleurig voor bij de vrt. Die allochtoon zal wel niet de enige geweest zijn maar ze vernoemen het wel specifiek. En daarom kan men zich al vragen stellen. Trouwens, met enige ervaring van ehbo te velde vraag ik me af hoe je iemand met 5 messteken in de borststreek eerste zorgen toedient zonder gepast materiaal. De wonden dichtdrukken kan in sommige omstandigheden zelf de toestand verslechteren. Waarmee ik helemaal niets wil suggerenen.
Riksken is offline  
Oud 18 april 2006, 01:25   #125
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier:
U insinueert hier dat de nationaliteit of afkomst van de daders niet belangrijk is, terwijl de realiteit uitwijst dat daders van dit soort misdaden grotendeels van dezelfde afkomst zijn.
ik insinueer dat niet, sterker ik zeg dat :
wie de dader is, is van geen belang... voor het delict dusdanig...die moet opgespoort worden en gestraft worden.. punt uit
of dat nu een neger,een Chinees, een rasechte Belg ...is of weet ik veel
zoniet... ben jij het die pleit voor een soort klasse-justitie

de beweegredenen zijn dan weer wel belangrijk achteraf... voor de eventuele strafmaat...eventuele preventie

Citaat:
U leeft in één of ander Vlaams boerengat en u leest alleen De Morgen en Humo?
ik lees bitter weinig nieuws, eerlijk gezegd... maar genoeg... oa hier
evenmin leef ik in een boerengat
echter ik krijg sterk de indruk dat gij in één of ander boerengat leeft waar je alleen afhankelijk bent van pulpberichtgeving

Citaat:
Blanke jongeren worden dagelijks lastiggevallen, geagresseerd, beledigd, bestolen. Toevallig is er nu eens eentje dood. De daders zijn voor 90 pct van dezelfde afkomst.
hier gooi je onmiddelijk weer alles op één tas
je kan net zogoed elke andere vorm van misdaad erbij gooien... eens zien of die afkomst dan expliciet aburant oververtegenwoordigd is

het ging hier over roofmoord... bij mijn weten, maar ik kan verkeerd zijn, is roofmoord helemaal niet oververtegenwoordigd in die groep...

die 90 pct zullen we ook maar met een dik korreltje zout nemen ?

Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2006 om 01:26.
praha is offline  
Oud 18 april 2006, 01:46   #126
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik insinueer dat niet, sterker ik zeg dat :
wie de dader is, is van geen belang... voor het delict dusdanig...die moet opgespoort worden en gestraft worden.. punt uit
of dat nu een neger,een Chinees, een rasechte Belg ...is of weet ik veel
zoniet... ben jij het die pleit voor een soort klasse-justitie
Als blanke jongere is het uiterst belangrijk om te weten wie de daders zijn van dit soort misdaden. Ga het hen gerust vragen.

Citaat:
de beweegredenen zijn dan weer wel belangrijk achteraf... voor de eventuele strafmaat...eventuele preventie
Over de beweegredenen zijn ze zelf verrassend duidelijk (een paar dagen geleden nog op TV): controle over de straat. "Hij had die mp3 maar moeten afgeven", werd openlijk gezegd. Zij zijn de baas, en als je al eens in Brussel of Antwerpen op wandel gaat, heb je dat al gevoeld.

Citaat:
ik lees bitter weinig nieuws, eerlijk gezegd... maar genoeg... oa hier
evenmin leef ik in een boerengat
echter ik krijg sterk de indruk dat gij in één of ander boerengat leeft waar je alleen afhankelijk bent van pulpberichtgeving
Inderdaad, De Morgen hoort bij mijn dagelijkse lectuur. Daarin stond zaterdag nog te lezen dat in Londen dagelijks 50 jongeren aangevallen worden en van hun GSM of andere tuigen beroofd.

Citaat:
hier gooi je onmiddelijk weer alles op één tas
je kan net zogoed elke andere vorm van misdaad erbij gooien... eens zien of die afkomst dan expliciet aburant oververtegenwoordigd is
Nogmaals, ik ben niet geïnteresseerd in diefstal van dure auto's of juwelen, laat staan in belastingsontduiking. Ik heb daar geen last van. Dat mijn kinderen niet meer veilig alleen de straat op kunnen zonder lastiggevallen, bedreigd of beledigd te worden, dat raakt me wel. En daarvoor ben ik bereid zeer ver te gaan.

Citaat:
die 90 pct zullen we ook maar met een dik korreltje zout nemen ?
U mag alles minimaliseren zoveel u wilt. Bedenk wel dat ge de mensen steeds verder drijft zolang de maatschappij dit soort straatschenners niet keihard aanpakt, en vraag u of of ge content zult zijn met het soort maatschappij dat daaruit voortkomt.
baarle is offline  
Oud 18 april 2006, 03:46   #127
Gargamel
Banneling

Standaard

Nieuw truukje zeker.Eerst overvallen en neersteken en dan een andere snel "hulp" bieden om eens te bewijzen hoe verrijkend zo een milticulmaatschappij wel is.Wie trapt daar nog in.

Video aan het photoshoppen waarschijnlijk,sinds het enorme succes van dat bezoek aan Brakel ......

Laatst gewijzigd door Gargamel : 18 april 2006 om 03:49.
Gargamel is offline  
Oud 18 april 2006, 07:49   #128
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Nieuw truukje zeker.Eerst overvallen en neersteken en dan een andere snel "hulp" bieden om eens te bewijzen hoe verrijkend zo een milticulmaatschappij wel is.Wie trapt daar nog in.

Video aan het photoshoppen waarschijnlijk,sinds het enorme succes van dat bezoek aan Brakel ......
Hier! Azraël.... Ik krijg jullie nog wel...
Oud 18 april 2006, 08:06   #129
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zij zijn de baas, en als je al eens in Brussel of Antwerpen op wandel gaat, heb je dat al gevoeld.
Ik ga elke dag in Antwerpen op wandel (ik studeer er), ook vaak 's nachts, en heb nog geen één keer last ondervonden. Als dit eens zou gebeuren zou me dat ook niet direct naar de rechterzijde lokken. Ook in Borgerhout ben ik zeer vaak, en ik moet zeggen dat ik daar enkel maar positieve ervaringen heb gehad. Nergens zijn de winkeliers vriendelijker, nergens staan de mensen zo spontaan op in de tram. Dat vele anderen dit anders aanvoelen, begrijp ik, zeker als zij slachtoffer worden van één of meerdere misdaden. Ikzelf heb het ook in Brussel eens meegemaakt na een concert, maar dat voorval heeft mijn politieke voorkeur niet beïnvloed vrees ik. Gisteren las ik trouwens dat de criminaliteitscijfers alweer zijn gedaald, maar die cijfers zullen hier waarschijnlijk wel weggelachen worden.
Metropolis is offline  
Oud 18 april 2006, 08:58   #130
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Evenals de voor de zoveelste maal op een rij, sluitende begroting wordt weggelachen. Het probleem hier is, dat ge met al die sandwichmannen (Slangen, Janssens...) in de politiek niet meer weet of het de zoveelste reklamestunt is, of de werkelijkheid.
Van de begroting weet ik wel zeker. Dit is een grote windowdressing.
Bob is offline  
Oud 18 april 2006, 09:36   #131
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metropolis Bekijk bericht
Maar lees wat ik schrijf: het gaat hier om de manier waarop de moord weer maar eens wordt misbruikt om een volledige bevolkingsgroep te stigmatiseren op basis van hun afkomst.
Als dat waar is, hoe noem je dan de houding van bert bibber wanneer hij miss hoofddoek en haar baas naar z'n paleizeke vraagt ? Ah juist.......democratie zeker ?

Noorman
Noorman is offline  
Oud 18 april 2006, 10:46   #132
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Waarschijnlijk ging die er met de portefeuille van Joe vandoor.
Het is nooit goed hé, al die wantrouwigheid....verschrikkelijk zeg.....
Oud 18 april 2006, 10:49   #133
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Et alors?

Feit blijft onomstotelijk VASTSTAAN dat een jonge gast VERMOORD is voor een luizig muziekspelertje door een allochtoon stuk krapuul.(allé, de held was niet alleen want dan hebben ze al heel wat minder praat natuurlijk) Ofdat Mohammed himself nu achteraf neerdaalde uit de heldenhemel om eerste hulp te bieden of niet, verandert aan deze heldendaad geen bal. Het is eerder ziekelijk dat dit er ook nog eens bijgesleurd wordt.
Verzuipen en begraven in varkensreuzel moeten ze met dat uitschot.
We zullen zien zei den blinde, en hij zag geen steek.
Oud 18 april 2006, 10:51   #134
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als blanke jongere is het uiterst belangrijk om te weten wie de daders zijn van dit soort misdaden. Ga het hen gerust
vragen.
ieder zijn interesse... 'k zou haast gaan denken dat gij zo'n blanke jongere bent moest ik even verderop niet iets lezen over jouw kinderen die niet meer veilig...

btw kan je dat misschien eens verklaren waarom blanke jongeren dat zo zou interesseren ?
is dat omdat ze niet geïndentificieerd willen worden met dat crapuul ?

Citaat:
Over de beweegredenen zijn ze zelf verrassend duidelijk (een paar dagen geleden nog op TV): controle over de straat. "Hij had die mp3 maar moeten afgeven", werd openlijk gezegd. Zij zijn de baas, en als je al eens in Brussel of Antwerpen op wandel gaat, heb je dat al gevoeld.
daar gaan we weer...
ik heb hun beweegredenen nog steeds niet gehoord, blijkbaar moet je die twee persoonlijk kennen of beschikken over een glazen bol

blijkbaar bedoel je met 'ze' de gehele allochtoonse groep...en blijkbaar schijn je er onmiddelijk nog wat conclusies uit te willen trekken
vraag eens aan 100 autochtonen ( vooral ouders )... je krijgt net hetzelfde antwoord ...alleen trek je dan niet diezelfde conclusie

Citaat:
Inderdaad, De Morgen hoort bij mijn dagelijkse lectuur. Daarin stond zaterdag nog te lezen dat in Londen dagelijks 50 jongeren aangevallen worden en van hun GSM of andere tuigen beroofd.
je geeft dus openlijk toe dat je je info uit pulpblaadjes haalt ?

nu serieus.. dat zou kunnen... je spreekt hier over aanvallen en beroven... en in Londen... niet over roofmoord
stond er ook bij wie de aanvallers waren ?

Citaat:
Nogmaals, ik ben niet geïnteresseerd in diefstal van dure auto's of juwelen, laat staan in belastingsontduiking. Ik heb daar geen last van.
strange ... je hebt dus geen last dat die zaken van jou gestolen zouden worden ?... laat staan dat het mede om geweldpleging zou gaan ?

Citaat:
Dat mijn kinderen niet meer veilig alleen de straat op kunnen zonder lastiggevallen, bedreigd of beledigd te worden, dat raakt me wel.
idem dito hier, baarle...wie dat nu precies doet speelt daarbij bij mij geen rol...
blijkbaar voor jou wel

Citaat:
En daarvoor ben ik bereid zeer ver te gaan.
erg vaag en ruim statement...
al zou ik net hetzelfde zeggen tot op die hoogte dat ik geen onschuldigen tref

Citaat:
U mag alles minimaliseren zoveel u wilt.
waar minimaliseer ik wat ?
je cijfertje van 90% trek ik in twijfel... of kan je dat ergens aantonen ?
zolang dat zomaar uit de lucht gegrepen is, ben jij het die de zaak opblaast ipv ik die de zaak minimaliseer
Citaat:
Bedenk wel dat ge de mensen steeds verder drijft zolang de maatschappij dit soort straatschenners niet keihard aanpakt,
daar ben ik me ten volle van bewust ... je hoeft maar met jou te praten om dat te realiseren

je ondertoon insinueert dat ik dat soort straatschenners vrij spel zou willen laten ... waar haal je dat ?

Citaat:
en vraag u of of ge content zult zijn met het soort maatschappij dat daaruit voortkomt.
neen, natuurlijk zou ik daar niet content mee zijn
praha is offline  
Oud 18 april 2006, 10:53   #135
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
voor dat soort crapuul wel !

een straf van de Brusselse rechtbank en één van Allah !
Oud 18 april 2006, 10:59   #136
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
even terloops, Mitgard, een vraagje:

Ik zag op een docu over bepaalde groeperingen die idd zeer anti-joods en zeer pro-islam zijn, omdat de islamieten tijdens WOII zo goed mee hebben geholpen met Hitler. Vandaar ook dat extreem rechts en islamisme zo goed samen gaan. Heb je daar enig benul van, Mitgard? Je hebt ten slotte wel een nick die niet veel aan de twijfel overlaat..?

je ziet ze ook samen hier, de Mufti van Jeruzalem en Hitler:

Was dat niet de oom van Arafat?
fernand is offline  
Oud 18 april 2006, 11:01   #137
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoor geen antwoord.

De armoede en de opvoeding zijn in mijn ogen inderdaad de hoofdredenen. Ik vind trouwens dat dat niet 'iets anders' is, het tekent een persoon minstens even diep als een religieuze overtuiging of de nationaliteit of afkomst. De reactie van het gerecht vind ik normaal: het is toch de normale procedure dat het beeldmateriaal niet onmiddellijk openbaar wordt gemaakt? Ik denk echt niet dat daar iets achter gezocht moet worden. Verder is stigmatiseren sowieso laakbaar. Ik volg u wel ergens, inderdaad zijn er problemen met sommige allochtonen en dat is niet toevallig. Maar de reden is in mijn ogen niet primair de afkomst, maar de sociaal-economische positie. En die is (toevallig?) juist bij hen vaak inferieur.

Maar ik wil de discussie ook niet te ver opentrekken. Ook ik wacht eigenlijk op verdere bevestiging van dit verhaal. Het is ook niet het essentiële punt. De moord is gepleegd, Joe is dood. Daar is niks meer aan te veranderen, dat ga je mij niet horen loochenen.
Waar ze vandaan komen, daar leven ze in armoede; maar daar hebben ze ook andere wetten, en zijn ze wat braver.
Daar in hun vaderlijke thuislanden, daar heerst armoede.
hier hebben ze de luxe om alles te verkrijgen zonder er een klop voor te doen.
fernand is offline  
Oud 18 april 2006, 11:02   #138
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het ventje waar je op doelt is een hopeloos geval .En Mitgard was een jaar geleden extreem-rechts.Toen sloeg hij plots het stuur om, en werd ...ja, werd wat?Zeker verdedigt hij regelmatig moslims, de ergste eerst.Ik denk dat het iets te maken heeft met "afkeer & walging voor éigen volk".Meermaals verkondigde hij dat "we" niet beter verdienen als uit te sterven...
Of hij behoort tot die groep extreem rechts, die anti joods en niet anti moslim is. Persoonlijk trek ik voor de een geen partij en voor de andere zeker niet.
Oud 18 april 2006, 11:03   #139
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die vastsellingen doe je dan inderdaad omdat je een gericht onderzoek naar de afkomst in de gevangenissen hebt ondernomen. Als je echter andere aspecten zou onderzoeken, zoals sociale achtergrond, opleidingsniveau,... zou je dat al sterk kunnen nuanceren. In de VSA zitten er trouwens zeer veel zwarten in de gevangenis, maar dat wijst ook op discriminatie en niet op de intrinsieke slechtheid van eender welke bevolkingsgroep.

Edit: inderdaad, ik was net even te laat.
bij ons heeft iedereen dezelfde kansen. de een gebruikt ze om een goede baan te viinden. de ander gebruikt ze om contacten te leggen om een goed gevang te zoeken!
maar ieder heeft dezelfde kansen!
fernand is offline  
Oud 18 april 2006, 11:09   #140
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Waar ze vandaan komen, daar leven ze in armoede; maar daar hebben ze ook andere wetten, en zijn ze wat braver.
het meer repressieve karakter van een systeem werkt eerder contraproductief
zelfs moest er al wat van waar zijn....dan kan je dat moeilijk als argument gaan gebruiken op twee 16-jarigen die hier hoogswaarschijnlijk geboren en getogen zijn en geen uitstaans meer hebben met hun oorspronkelijk vaderland

Citaat:
Daar in hun vaderlijke thuislanden, daar heerst armoede.
hier hebben ze de luxe om alles te verkrijgen zonder er een klop voor te doen.
als ze dan toch alles kunnen krijgen zonder er een klop(figuurlijk gebruik uiteraard ) voor te doen ... zie ik nog minder reden waarom je zou moorden ( houdt toch een serieus risico in ) om een mp3-spelertje te bemachtigen
praha is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be