Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2006, 07:32   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Het succes van mijn beleid zal kunnen afgewogen worden aan het terugdringen van....

[SIZE=2]http://www.brusselsjournal.com/node/977[/SIZE]

[SIZE=2]In de hierboven staande link ontkracht Jos Verhulst de leugens die 'socioloog' Jan Hertogen op ons mag loslaten via de rode BRT. [/SIZE]

[SIZE=2]Vanmorgen in 'Voor de dag' mocht dezelfde Jan Hertogen komen juichen over de positieve resultaten die kunnen bereikt worden indien alle stemgerechtigden vreemdelingen, die NIET aan de stemplicht zijn onderworpen, zich zouden inschrijven voor de volgende verkiezingen. In Brussel stemmen in dat geval namelijk 52% kiezers van vreemde origine. Het goede nieuws is volgens Jan Hertogen dat daardoor het aandeel dat het VB haalt in de verkiezingen zal afnemen. Het slechte nieuws....is er eigenlijk niet, want op de vraag of de Brusselse autochtonen blij zouden zijn met hun minderheidspositie in Brussel was het antwoord van Jan 'dat ook zij tevreden zullen zijn omdat hun buren zich 'democratisch' kunnen laten vertegenwoordigen'. Dit dus dankzij het stemrecht voor vreemdelingen. Jan hoopt van ganser harte dat de vreemdelingen massaal van hun onlangs verkregen stemrecht gebruik gaan maken. Dat dit stemrecht alleen al ondemocratisch is omdat er voor de autochtonen nog altijd opkomstdwang geldt zal Jan worst wezen. Het stemrecht voor vreemdelingen zal immers voor datgene helpen zorgen wat er de bedoeling van was: het terugdringen van het VB. Daaraan zou het succes van Verhofstadt's beleid toch kunnen worden afgemeten? Dat diezelfde vreemdelingen het daardoor in Brussel op termijn volledig voor het zeggen gaan krijgen moeten de, tot een minderheid gedegradeerde autochtonen, er maar bijnemen. Dit is nu eenmaal 'democratie'. Vreemdelingen kunnen nu (mee!!!) het beleid bepalen. Er zal daardoor minder ongenoegen onder hén bestaan en daar kunnen de autochtonen alleen maar blij om zijn, lijkt Jan 's redenering te zijn. [/SIZE]

[SIZE=2]Dat is wat anders dan wat Ayaan Hirsi Ali onlangs in 'de Volkskrant' schreef! [/SIZE]
Oud 18 april 2006, 08:53   #2
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
[SIZE=2]http://www.brusselsjournal.com/node/977[/SIZE]

[SIZE=2]In de hierboven staande link ontkracht Jos Verhulst de leugens die 'socioloog' Jan Hertogen op ons mag loslaten via de rode BRT. [/SIZE]

[SIZE=2]Vanmorgen in 'Voor de dag' mocht dezelfde Jan Hertogen komen juichen over de positieve resultaten die kunnen bereikt worden indien alle stemgerechtigden vreemdelingen, die NIET aan de stemplicht zijn onderworpen, zich zouden inschrijven voor de volgende verkiezingen. In Brussel stemmen in dat geval namelijk 52% kiezers van vreemde origine. Het goede nieuws is volgens Jan Hertogen dat daardoor het aandeel dat het VB haalt in de verkiezingen zal afnemen. Het slechte nieuws....is er eigenlijk niet, want op de vraag of de Brusselse autochtonen blij zouden zijn met hun minderheidspositie in Brussel was het antwoord van Jan 'dat ook zij tevreden zullen zijn omdat hun buren zich 'democratisch' kunnen laten vertegenwoordigen'. Dit dus dankzij het stemrecht voor vreemdelingen. Jan hoopt van ganser harte dat de vreemdelingen massaal van hun onlangs verkregen stemrecht gebruik gaan maken. Dat dit stemrecht alleen al ondemocratisch is omdat er voor de autochtonen nog altijd opkomstdwang geldt zal Jan worst wezen. Het stemrecht voor vreemdelingen zal immers voor datgene helpen zorgen wat er de bedoeling van was: het terugdringen van het VB. Daaraan zou het succes van Verhofstadt's beleid toch kunnen worden afgemeten? Dat diezelfde vreemdelingen het daardoor in Brussel op termijn volledig voor het zeggen gaan krijgen moeten de, tot een minderheid gedegradeerde autochtonen, er maar bijnemen. Dit is nu eenmaal 'democratie'. Vreemdelingen kunnen nu (mee!!!) het beleid bepalen. Er zal daardoor minder ongenoegen onder hén bestaan en daar kunnen de autochtonen alleen maar blij om zijn, lijkt Jan 's redenering te zijn. [/SIZE]

[SIZE=2]Dat is wat anders dan wat Ayaan Hirsi Ali onlangs in 'de Volkskrant' schreef! [/SIZE]

[SIZE=2]Vanmorgen ook in het nieuws gehoord. Dit was inderdaad werkelijk ongelooflijk. Soms kan een mens zoveel onzin steken in een uitleg van nog geen minuut, dat je uren nodig hebt om alle hieruit vloeiende onzin gewoon nog maar te inventariseren.

De manier waarop deze socioloog zich van statistiek bedient, doet mij vermoeden dat hij nooit een diploma had mogen krijgen. Ofwel is de opleiding socioloog complete 'shite'. Statistiek is in de eerste plaats een wetenschappelijke techniek om iets te kwantificeren, zodat men het kan beschrijven. In dit onderzoek is het meer een zoek-de-fout rekenspelletje in de trant van '1 schip vaart in 40 dagen naar Amerika, dus 40 schepen kunnen in 1 dag naar Amerika varen'.

Eigenlijk zou elk onderzoek waarop men een beroep doet op statistische gegevens een statistisch kwaliteitslabel moeten meegeven. Het onderzoek van Hertogen zou dus 0/10 krijgen wat beteft de toepassing van de statistische methodologie.

Dat Brussel, zowel stad als gewest, feitelijk niet meer bestuurd wordt door het geruzie en het belachelijke, onnozele gedrag van velen van hun politici, dat is het probleem. Maar daar heb je geen soiciologisch onderzoek voor nodig.
[/SIZE]
Oud 18 april 2006, 09:08   #3
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]In Brussel stemmen in dat geval namelijk 52% kiezers van vreemde origine. Het goede nieuws is volgens Jan Hertogen dat daardoor het aandeel dat het VB haalt in de verkiezingen zal afnemen. Het slechte nieuws....is er eigenlijk niet, want op de vraag of de Brusselse autochtonen blij zouden zijn met hun minderheidspositie in Brussel was het antwoord van Jan 'dat ook zij tevreden zullen zijn omdat hun buren zich 'democratisch' kunnen laten vertegenwoordigen'.[/SIZE]
Jochei! Wat zullen we leut hebben nu de derde wereld zich democratisch kan laten vertegenwoordigen in ons eigen land!

Laatst gewijzigd door Jewel : 18 april 2006 om 09:08.
Jewel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 09:19   #4
Druïde
Vreemdeling

Druïde's schermafbeelding

Standaard wat met de democratie?

Wat ik mij afvraag, als men in een democratie afwil van de democratie, en dit democratisch beslist, kan men dan nog spreken van democratie?

Wat als die nieuwe meerderheid op legitieme wijze gemeentelijke wetten maakt die ingaan tegen de autochtone basisprincipes?
Druïde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 11:20   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als die nieuwe meerderheid op legitieme wijze gemeentelijke wetten maakt die ingaan tegen de autochtone basisprincipes?
Om te beginnen ZIJN die wetten niet legitiem daar ze NIET werden gestemd om er de democratie mee te dienen maar om er een partij mee de wind uit de zeilen te nemen die Belgique aan zijn einde wil helpen. Nationaliteitsweigeraars stemrecht geven terwijl het eigen volk opkomstdwang wordt opgelegd is dus om die reden ook al niet legitiem. Het is een discriminerende wet tegenover nationaliteitsbezitters. Jan Hertogen geeft open en bloot toe wat de ware beweegreden was om deze ondemocratische wet te stemmen. Want d�*t IS een wet waarvan geweten was dat een meerderheid van het volk, DE DEMOCRATIE dus, ertegen was!! Vergeet niet dat uitgerekend de islamieten hun eerste nationaliteit niet opgeven waardoor ze ook al het voordeel genieten om in twee landen te kunnen wegen op het beleid dankzij hun dubbele nationaliteit. Fervente nationaliteitsweigeraars daarbovenop nog rechten te geven met de bedoeling onszelf daarmee in een minderheidspositie te brengen, met als wérkelijke doel Belgique te kunnen laten overleven, is even PERFIDE (dixit Karel De Gucht!) als de wijze waarop identiek hetzelfde doel werd gediend tijdens het Lambermont-en Lombardakkoord: het VB moest ermee teruggedrongen kunnen worden. Niet omdat het VB racistisch is dus, maar omdat het Belgique van de kaart wil vegen. D�*�*r zijn alle middelen goed voor. Om Belgique overeind te kunnen houden leveren onze BELGISCHE 'volksvertegenwoordigers' ons in versneld tempo uit aan onze volgende overheersers.
--------------------------------------------------------------

[SIZE=5]Niets kwetst meer dan de waarheid.[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 april 2006 om 11:28.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 11:42   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Anne Marie Lizin wist 20 jaar geleden al te vertellen dat ze maar best zoveel mogelijk vreemdelingen naar hier moesten halen om die Vlaamse meerderheid in belgique eens te breken.

Wat die Jan Hertogen betoogt in Voor De Dag is ronduit gruwelijk. De hele wereld laten meestemmen hier om toch maar 1 partij te bevechten. En dat noemt zich nog democraten. Dit is ronduit gruwelijk en sterkt me in mijn overtuiging dat er snel wat moet gebeuren.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 17:51   #7
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te beginnen ZIJN die wetten niet legitiem daar ze NIET werden gestemd om er de democratie mee te dienen maar om er een partij mee de wind uit de zeilen te nemen die Belgique aan zijn einde wil helpen. Nationaliteitsweigeraars stemrecht geven terwijl het eigen volk opkomstdwang wordt opgelegd is dus om die reden ook al niet legitiem. Het is een discriminerende wet tegenover nationaliteitsbezitters. Jan Hertogen geeft open en bloot toe wat de ware beweegreden was om deze ondemocratische wet te stemmen. Want d�*t IS een wet waarvan geweten was dat een meerderheid van het volk, DE DEMOCRATIE dus, ertegen was!! Vergeet niet dat uitgerekend de islamieten hun eerste nationaliteit niet opgeven waardoor ze ook al het voordeel genieten om in twee landen te kunnen wegen op het beleid dankzij hun dubbele nationaliteit. Fervente nationaliteitsweigeraars daarbovenop nog rechten te geven met de bedoeling onszelf daarmee in een minderheidspositie te brengen, met als wérkelijke doel Belgique te kunnen laten overleven, is even PERFIDE (dixit Karel De Gucht!) als de wijze waarop identiek hetzelfde doel werd gediend tijdens het Lambermont-en Lombardakkoord: het VB moest ermee teruggedrongen kunnen worden. Niet omdat het VB racistisch is dus, maar omdat het Belgique van de kaart wil vegen. D�*�*r zijn alle middelen goed voor. Om Belgique overeind te kunnen houden leveren onze BELGISCHE 'volksvertegenwoordigers' ons in versneld tempo uit aan onze volgende overheersers.
--------------------------------------------------------------

[SIZE=5]Niets kwetst meer dan de waarheid.[/SIZE]
Zo is dat, de haat voor Vlaanderen zit er diep in in de breinen van de multiculturele landveraaders!

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 18:31   #8
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Anne Marie Lizin wist 20 jaar geleden al te vertellen dat ze maar best zoveel mogelijk vreemdelingen naar hier moesten halen om die Vlaamse meerderheid in belgique eens te breken.

Wat die Jan Hertogen betoogt in Voor De Dag is ronduit gruwelijk. De hele wereld laten meestemmen hier om toch maar 1 partij te bevechten. En dat noemt zich nog democraten. Dit is ronduit gruwelijk en sterkt me in mijn overtuiging dat er snel wat moet gebeuren.
Is snel wel 'rap' genoeg?
Maw. soms heb ik de indruk dat het al te ver gevorderd is!

Vlaanderen is straks niet meer het Vlaanderen waarvoor we willen strijden!

Hopelijk worden de ogen héél snel geopend wij de 'afwachtende' massa!

In Nederland begint het ook nu pas stilaan te dagen dat..... de situatie in feite niet meer recht te zetten is!
Oud 18 april 2006, 18:47   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is straks niet meer het Vlaanderen waarvoor we willen strijden!
Een waarheid als een koe maar ik vrees dat het al niet meer 'straks' is maar 'nu'.

Hoezeer ik ook van mijn Vlaamse stekje hou, de mogelijkheid dat ik hier niet blijf lijkt me lang meer zo onmogelijk als ik een jaar geleden nog dacht.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 18:58   #10
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een waarheid als een koe maar ik vrees dat het al niet meer 'straks' is maar 'nu'.

Hoezeer ik ook van mijn Vlaamse stekje hou, de mogelijkheid dat ik hier niet blijf lijkt me lang meer zo onmogelijk als ik een jaar geleden nog dacht.

Ik weet maar al te goed wat je wil zeggen, Knuppel !!
Oud 18 april 2006, 20:11   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanmorgen in 'Voor de dag' mocht dezelfde Jan Hertogen komen juichen over de positieve resultaten die kunnen bereikt worden indien alle stemgerechtigden vreemdelingen, die NIET aan de stemplicht zijn onderworpen, zich zouden inschrijven voor de volgende verkiezingen. In Brussel stemmen in dat geval namelijk 52% kiezers van vreemde origine. Het goede nieuws is volgens Jan Hertogen dat daardoor het aandeel dat het VB haalt in de verkiezingen zal afnemen.
Nogal een merkwaardige redenering. En ook niet correct trouwens. De meeste allochtonen staan immers op de Franse taalrol, wat dan ook betekent dat ze massaal en voor alles op Franstalige partijen zullen stemmen. Dit zal er ongetwijfeld voor zorgen dat de Vlaamse stemmen proportioneel achteruit gaan, maar waarbinnen die groep het aandeel van het Vlaams Belang wel eens sterk zou kunnen stijgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 20:57   #12
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]Het stemrecht voor vreemdelingen zal immers voor datgene helpen zorgen wat er de bedoeling van was: het terugdringen van het VB. Daaraan zou het succes van Verhofstadt's beleid toch kunnen worden afgemeten?[/SIZE]
Van die stelling ligt ie allang niet meer wakker van; het enigste wat Verhofstadt kan uitbrabbelen op is "Ja maar we hebben wel een begroting in evenwicht voor de zesde maal op rij.."
Nu; ik heb altijd al zoiets gedacht dat dat stemrecht een 'dubbel' leven had; dat doet me tegenwoordig ook twijfelen aan iets wat men telkens aanhaalt bij het probleem van de vergrijzing: de toekomstgerichte massa-import van vreemdelingen.. en zeker nadat ze zelf een paar maal aan de loop gingen met de pensioenen van anderen om hun begroting te doen kloppen; zo zou je haast nog gaan denken dat het alleen voor de stemmen te doen is en al de rest *bull-shit*

Laatst gewijzigd door Gorefest : 18 april 2006 om 20:58.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be