![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in het geval dat de VS en Groot-Brittannië een militair offensief beginnen
Dat is natuurlijk wel een cruciaal zinnetje. Dus als het Westen Iran aanvalt zal Iran zich verdedigen. Natuurlijk wil dat ook zeggen dat als het Westen Iran niet aanvalt deze zelfmoordcommando's gewoon thuisblijven. Elk land dat aangevallen wordt heeft het recht zich te verdedigen. Als men mij aanvalt op straat dan ga ik dat crapuul ook een paar serieuze toeken op zijn bakkes geven en ook op andere plaatsen waar hij niet goed van zal zijn, dat wil nog niet zeggen dat ik een gevaar voor de maatschappij ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betekent dat voor echte brave burgers in oorlogsgebieden ? Dat je wordt neergeknald voor de minste verdachte beweging. Dat is het resultaat. Dat is wat gebeurde in Irak waarin bij de begindagen reeds, hele convooien verzetsstrijders zich opmaakten als vrouwen en kinderen. En bij elk echt burgerkind dat dan door amerikaanse kogels stierf ging de pers weer loeien dat wij zo slecht waren. Jij kan dit initiatief toejuichen, ik zie het enkel als een verdere uitholling van de consensus die er bestond in zake mensenrechten in geval van oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik het verstaan heb zullen die zelfmoordcommando's trouwens ingezet worden tegen militaire en politieke doelen, niet tegen burgerdoelwitten. In dat geval schendt Iran de regels van de oorlogsvoering niet, in elke oorlog dropt de vijand spionnen en saboteurs over de vijandelijke linies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() indien dit een bericht is dat op waarheid berust lijkt dit nogmaals het belang aan te tonen om Iran aan te pakken eventueel met militaire acties.
het feit dat je zoveel mensen zodanig kunt hersenspoelen zodat ze zich zelf zouden opblazen tegen een vijand waar ze nog niet eens weten waarvoor hij staat zegt al heel veel over de onmenselijkheid en ongelijkheid van dat regime. vrijheden zoals wij die kennen zijn onbestaande in dat land en voor mij is dat al een goede reden om dit land sancties op te leggen. En ik zou zeggen laat de oorlog maar beginnen zodat het westen eens wakker schiet en ziet dat de islam een verderfelijke sekte is dat helemaal tot op het bot dient uitgeroeid te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
deportaties, massa verkrachtingen, genocides in het algemeen, martelingen en nog veel meer zullen altijd worden gebruikt worden in een oorlog al dan niet in het geheim. en feitelijk kan ik het de amerikanen niet kwalijk nemen voor de misbruiken in de guantanamo gevangenis. wij hebben makkelijk kritiek geven vanuit onze veilige stoel achter onze pc maar voor de amerikaanse soldaten loert de dood wel degelijk achter elke hoek en dit is een zeer stresserende en wraakroepende situatie. de misbruiken van de amerikanen zijn dus mede de schuld van de terroristen en trouwens de moslim terroristen hebben het nog nooit volgens eender welke conventie gespeeld. zij willen enkel bloed en dood en pijn en chaos en angst zaaien. en wat betreft iran is het zo dat het zich nog niet eens aan de mensenrechten kan houden voor hun eigen burgers wat zou het dan menselijk zijn in militair opzicht dus in dit opzicht is de wereld beter af met een chaotisch iran dan een huidig fanantiek iran. en zoals we de moslims wel kennen doorheen de geschiedenis zullen ze zeker geen militaire doelwitten visieren want dat is veel te moeilijk voor hun achterlijke soldaatjes en dus zullen ze onschuldige mensen en doelwitten nemen. iemand een mes in de rug steken is de tactiek van elke moslim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zij zijn dan ook geen oorlogvoerende natie maar een soort verzetsstrijders, guerilla of hoe je het ook noemt. En het is ook een vrij kinderachtige redenering: zij nemen ook een koekje uit de verboden doos, dus mag ik dat ook hé. Als we het dan toch kinderachtig doen, welke natie is er begonnen? Zie: de post hieronder van tomm.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 april 2006 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die amerikanen wisten waar ze aan begonnen in Irak, niemand heeft hen ooit gedwongen om naar Irak te gaan, ze hadden daar niets te zoeken en Irak was hoegenaamd geen bedreiging voor de VS. Heel die oorlog is dus de schuld van de VS en niet van "de islamieten". Laatst gewijzigd door tomm : 17 april 2006 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Kijk gewoon naar de Iran-Irak oorlog.
Iran met zwakke wapens. Irak bewapent en geholpen door de VS. Hoelang heeft het geduurd? 8jaar Waarom heeft het zolang geduurd? Omdat Iranezen toen al zelfmoordcommando's hadden, mensen die rechtuit gaan en niet meer terug willen komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() En door practisch elk ander Arabisch land. (behalve mss Syrië)
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Iran/Irak-oorlog was letterlijk een oorlog uit de vorige eeuw..... Beide partijen waren voornamelijk met Sovjet-materiaal uitgerust,maar inderdaad ook wat oudere Westerse wapensystemen..... Beide partijen werden door zowel de VS als de Sovjet-Unie geholpen. (Iran bijvoorbeeld had reserve-onderdelen nodig voor zijn oude Amerikaanse F4's,F14's en F5's,en vrijwel al hun helikopters,en heeft die kunnen bekomen.......) Eigenlijk hadden zowel de VS als de Sovjet-Unie er belang bij dat beide partijen elkaar zo lang mogelijk afslachtten,zelfs het vergassen van Koerden was best OK. Pas toen beide partijen begonnen lastig te doen tegen de vrije doorvaart van elkaars olie in de Perzische Golf werd ingegrepen... Indien dat niet was gebeurd, was die oorlog nog altijd aan de gang! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
precies alsof jij fair blijft spelen tijdens een voetbalwedstrijd als jouw tegenstander je de hele tijd tackelt en lastig valt en dit terwijl de scheids niks ziet of kan doen?? op den duur ga jij je ook verdedigen met dezelfde wapens als je tegenstander. dus het is kinderachtige bullshit wat je vertelt. en als je wilt weten welke natie is begonnen dan zul je ver terug kunnen gaan want de mensheid is vanaf zijn bestaan al in oorlog met mekander dus ik zal het zo zeggen en dat niet een natie is begonnen maar de mensheid op zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
moslims hebben hier ook een moskee, een job indien ze willen werken en toch blazen ze onschuldigen mensen op, ik heb die christenen in iran zichzelf nog niet zien opblazen of de boel kort en klein zien slaan als er een criminele christen werd neergeschoten door de politie. het is dankzij de VS dat je nu vrijuit je mening kunt zeggen en je kunt genieten van allerlei andere vrijheden. en elke dictatuur is een gevaar voor de wereld en het enige wat de VS fout hebben gedaan is dat ze geen geduld hadden want hadden ze wat langer gewacht dan hadden ze de VN en de wereld voor de keuze kunnen zetten want irak lapte elke VN regel aan zijn laars en de geloofwaardigheid en de kracht van de VN is nu wel voorgoed voorbij. en de VS zijn de enige die het lef en de middelen hebben voor zulke acties. de europese soldaatje kunnen enkel politie manneke spelen nadat de VS soldaten het vuile werk hebben gedaan. op dat gebied zijn onze soldaatjes een bende losers en lafaards of zal ik zeggen onze politiekers. maar ja de politiekers in europa hebben zich allemaal al in het moslim kamp gezet. en de oorlog in irak was een gevolg van 9/11 en welk monster zat hier ook weer achter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
(Dit allemaal omdat de landen met een groeiende economie allemaal voor het westen de meest interessantste productie willen bieden.) Waar ik me trouwens ongelofelijk aan kan ergeren is dat men zulk nieuws bekend maakt en er dan bijzegt dat men vreest voor aanslagen op x en y (die, indien ze zouden geschieden, massa's slachtoffers zouden maken). Ongetwijfeld vind je ook online de verschillende mogelijke doelwitten met een risico-analyse per mogelijkheid die de terroristen gebruiken om hun slag te slaan, al dan niet gevolgd door een geruststelling voor de bevolking. Ik wil niet paniekerig doen, maar we moeten ook niet naïef gaan zijn hé, de kans dat iemand met slechte bedoelingen dit "nieuws" opvangt is reëel (hoe dom zijn die nieuwsmakers of artikelschrijvers, vraag ik me soms af.) Dankzij de uitvinding van programma's als google earth zijn sommige doelwitten al helemaal niet moeilijk meer te vinden... mja. ![]() Anderzijds ben ik niet echt bang (dat is anders geweest toen ik eens op een vliegtuig zat en er twee burgers amok begonnen maken en ik direct dacht aan een poging tot kaping ![]() Bovendien is het in principe ook helemaal niet moeilijk om een aanslag te plegen waarbij miljoenen doden vallen, ik kan me zomaar eventjes drie manieren bedenken, maar als dat echt was wat ze wilden zou dat wel al gebeurt zijn, denk ik.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 april 2006 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |