![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zand in de ogen strooien en de dagelijkse problemen ontkennen en maximaal minimaliseren, zal dat iets aan het probleem verhelpen??? Het hele zootje komt toch als een boomerang in ons gezicht terug... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "media" is een lastig ding, een monstertje met vele gezichten dat héél moeilijk onder controle te houden is. Wat de ene verzwijgt of vervormd zal de andere wel uit de doeken doen. Is het de tv niet, dan is het de radio of één of andere krant, binnenlandse of buitenlandse, of het internet met zijn vele bronnen die onmogelijk allen tegelijk kunnen gemuilkorfd worden... En maar goed ook! "Hou ze dom en braaf", dat ging vroeger gemakkelijker dan nu... |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stuur ze in hun blootje de straat op, anders eisen ze hun schoenen, hun jasje en weet ik veel op! En laat ze vooral nederig en braaf "ja" zeggen tegen elk stuk ongedierte dat hen aanspreekt... Dat zal wat meer veiligheid brengen, ik denk het ook. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Is de situatie echt aan het verslechteren? Ik bedoel dan criminaliteit. Is er eigenlijk een redelijk objectieve bron die dat staaft? Kan je uitsluiten dat bijv. de criminaliteit wel vermindert, maar de ratio aan 'coverage' van criminaliteit op tv is toegenomen, waardoor iedereen de indruk krijgt dat criminaliteit toeneemt? |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als we zien wat er ons de laatste dagen weer allemaal in de schoot wordt geworpen, zullen er niet teveel mensen nu rondlopen met het gevoel van "oef, het is aan het beteren"... We moeten eens in percentage uitrekenen hoeveel tijd er besteed wordt in journaals aan misdaden, groot en klein, zowel hier als in het buitenland... Stelen, inbreken, messentrekkers, aanrandingen, overvallen, bommeldingen en ontploffingen in het buitenland, je hebt een rekenmachientje nodig om de dagelijkse slachtoffers van het geweld in de wereld bij te houden enz enz Wie daarbij nog het deuntje "Tout va très bien, Madame la Marquise, tout va très bien..." (nieuw volkslied aan de andere kant van de taalgrens )loopt te fluiten... moet gratis bij de psychiater terecht kunnen. En voor wat de "coverage" betreft: het verzwijgen van de werkelijkheid is toch geen oplossing van het probleem? In de vroegere communistische landen wisten de inwoners ook van wereld niet, maar of het daarom beter was? Of ze gelukkiger waren? Laatst gewijzigd door andev : 18 april 2006 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: zowel degenen die zeggen dat misdaad verminderd is, als degenen die zeggen dat het de laatste tijd verergerd is, baseren hun mening op subjectieve, statistisch onwetenschappelijke, niet-structurele gegevens. Beide kampen kunnen dus aan het zeveren zijn. "Wat er de laatste dagen allemaal in onze schoot is geworpen ..." lijkt me een weinig objectieve basis om conclusies over toegenomen criminaliteit te trekken. Het enige dat ik ooit over 'opmeten van coverage op tv van criminaliteit' en al dan niet toegenomen/afgenomen criminaliteit heb gehoord (in de US), was van die kerel van "bowling for columbine". Toegegeven, dat kan even goed gemanipuleerd zijn, maar ik heb nog nooit goeie misdaadcijfers gezien. En ik hecht minder geloof aan mensen die vbn uit hun omgeving of tv halen om te bewijzen dat criminaliteit toeneemt, dan aan iemand die daarover een documentaire/film heeft gemaakt (opnieuw, niet dat ik die regisseur daarom onmiddellijk geloof) |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl de bespreking van wat de laatste dagen is gebeurd wel degelijk andere sporen heeft nagelaten... |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag is alles OK man.Niets aan de hand, niets te melden.Slaap maar lekker verder,en zoete dromen nog... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een job als persvoorlichter van Guy "there are no Americans in Bagdad" Verhofstadt lijkt mij wat jij zoekt.
Laatst gewijzigd door baarle : 18 april 2006 om 01:54. |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Jullie mogen ook gerust de feiten opkloppen van mij, ik vraag me enkel af of zoiets wel constructief is. Jij hebt ook 'liever niet' dat een atheïst de Kerk zou gelijkstellen met een 'opleidingsschool voor pedoseksuelen en andere perverten', maar je begrijpt niet dat andere mensen ook 'liever niet' hebben dat jij op een dergelijke manier overdrijft als je het over vreemdelingen hebt?
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() BRUSSEL - De gewelddadige mp3-diefstal van zaterdag op de schaatspiste van Montignies-sur-Sambre bij Charleroi is zo goed als zeker verzonnen. Dat meldt Gazet van Antwerpen.
Politie en gerecht beginnen volgens de krant op zijn zachtst gezegd te twijfelen aan de versie van het slachtoffer. Er is een vechtpartij geweest, maar van diefstal of mishandeling was wellicht geen sprake. |
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eerst spreekt iedereen grote woorden... "Weeral allochtonen", en "zogenaamde "jongeren"", en nu dit haaahaaahaa. Moet een zware opdoffer zijn, nietwaar? Waar zitten jullie nu?? Trouwens, het zijn altijd "de allochtonen" die nadat ze beticht werden van criminele feiten "dezelfde dag nog" terug "aan het stelen gaan? Welnu, Nihoul wordt toch ook vrijgelaten hé? Is Nihoul soms van Noord-Afrikaanse afkomst? Hallo? Wat worden die VB'ertjes plots stil ![]() ![]() |
|
![]() |