Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2006, 18:25   #841

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Inderdaad, werken is in veel gevallen absoluut vrijheidsberoving. Dat is ook de reden dat veel werkende mensen zo gefrustreerd rond lopen. Ze liggen krom van het werken, sloven zich uit tot en met, ze zien toch zo vreselijk af. En dan reageren ze hun frustratie af op de werklozen, in feite omdat ze gewoon jaloers zijn en vrij willen zijn. Onbegrijpelijk dat ze dan tegen de werklozen zitten te kakken. Wat kan ik er aan doen dat anderen een degelijke job gevonden hebben en ik niet? Wat kan ik er nu aan doen dat anderen perse willen werken zelfs indien het een onderbetaalde rotjob is? Heb ik toch niets mee te maken zeker.
Dat ze dan gaan janken bij hun werkgevers of hun beklag doen bij God. Ik vind die mensen die altijd maar zagen tegen de werklozen vreselijk zielig, echte mislukkelingen.
tegen uzelf aan 't klappen kobaf?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 18:30   #842
guerin
Minister

Standaard

Schizofreen,karma?
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 18:31   #843
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
tegen uzelf aan 't klappen kobaf?
Toch niet Karma, dit is wel degelijk een reactie die van mij komt. En ik meen ook elk woord dat ik er geschreven heb. Maar dat is toch niets nieuws dacht ik? Dit is toch reeds mijn standpunt van in het begin.
Je kent me toch al langer dan vandaag.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 18:34   #844
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitgebuit voelen degenen zich die zich alle dagen krom leggen voor hun baas.
Alle dagen? En ik die dacht dat Belgen weken conge en een hoop extra verlofdagen hebben. Dan is er ook nog een 13e maand alhoewel er volgens mijn kalender slechts 12 maanden in een jaar zijn. Ik ben weer verkeerd ingelicht zekers? Het tijdperk van de vadsige koningen is terug.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 18:48   #845
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Alle dagen? En ik die dacht dat Belgen weken conge en een hoop extra verlofdagen hebben. Dan is er ook nog een 13e maand alhoewel er volgens mijn kalender slechts 12 maanden in een jaar zijn. Ik ben weer verkeerd ingelicht zekers? Het tijdperk van de vadsige koningen is terug.
Ja, inderdaad ik dacht dat ook hoor. Maar als ik ze zo bezig hoor zal het wel anders liggen zeker? Raak daar eens wijs uit.

Als ze een werkloze aan het werk willen zetten, wekken ze graag de indruk dat men niet eens veel uren hoeft te kloppen, dat je echt wel lui moet zijn als je niet werkt, enz.
Maar als ze het dan hebben over werklozen die profiteren blijken de werkenden zich opeens krom te werken dag en nacht tot ze er bijna bij neervallen.

Pssst, tussen ons, ik denk dat veel werkmensen een steekje los hebben. Ik vertrouw ze voor geen haar
Oud 19 april 2006, 18:59   #846
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Schizofreen,karma?
tja mensen die zich beter voelen omdat ze in deze op uitbuiting ( via monopolisering van de taart ) gebaseerde maatschappij een deel van de taart kunnen bemachtigen dan mensen die dit niet kunnen of mensen die om ethische redenen zich niet door te werken voor de taarteigenaars medeplichtig kunnen maken

triestige figuren

en als ze met de absuditeit van hun lege bestaan worden geconfronteerd dan gaan ze spoken zien. Een beetje Vergelijkbaar met delirium tremens of zoiets denk ik
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 april 2006 om 19:13.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 19:39   #847

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
tja mensen die zich beter voelen omdat ze in deze op uitbuiting ( via monopolisering van de taart ) gebaseerde maatschappij een deel van de taart kunnen bemachtigen dan mensen die dit niet kunnen of mensen die om ethische redenen zich niet door te werken voor de taarteigenaars medeplichtig kunnen maken

triestige figuren

en als ze met de absuditeit van hun lege bestaan worden geconfronteerd dan gaan ze spoken zien. Een beetje Vergelijkbaar met delirium tremens of zoiets denk ik
mensen die zich beter voelen

hop hop, ik ben kabouter plop.
Oud 19 april 2006, 19:57   #848

Standaard

een meerderwaardigheidscomplex is natuurlijk altijd een compensatiepoging van een nog dieper gelegen minderwaardigheidscomplex

zo bouwt het ene complex zich bovenop het andere bij andersarmen - gewoon omdat ze zichzelf niet kunnen confronteren, geen contact kunnen maken met hun eigen gevoelens ( ze hebben geleerd ( conditionering wegens geen vermogen om de buitenwereld in vraag te stellen ) dat dit onveilig is ).

het begint met zichzelf iets kleins wijs te maken - uiteindelijk is het een kluwen waar ze zelf nooit meer aan uit geraken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een arme dan vervolgens de hete patatten uit het vuur mag komen halen

god geef me geduld
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 april 2006 om 20:01.
Oud 19 april 2006, 21:03   #849
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een meerderwaardigheidscomplex is natuurlijk altijd een compensatiepoging van een nog dieper gelegen minderwaardigheidscomplex

zo bouwt het ene complex zich bovenop het andere bij andersarmen - gewoon omdat ze zichzelf niet kunnen confronteren, geen contact kunnen maken met hun eigen gevoelens ( ze hebben geleerd ( conditionering wegens geen vermogen om de buitenwereld in vraag te stellen ) dat dit onveilig is ).

het begint met zichzelf iets kleins wijs te maken - uiteindelijk is het een kluwen waar ze zelf nooit meer aan uit geraken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een arme dan vervolgens de hete patatten uit het vuur mag komen halen

god geef me geduld
... en vooral verstand...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 21:11   #850
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
... en vooral verstand...
Kom stomkop, trap het af naar die andere topic waar je thuis hoort, hou je dwaze opmerkingen maar voor Op zoek naar werk.
Oud 19 april 2006, 21:52   #851
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom stomkop, trap het af naar die andere topic waar je thuis hoort, hou je dwaze opmerkingen maar voor Op zoek naar werk.
Oud 19 april 2006, 21:56   #852
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Het feit dat je er nog mee kan lachen ook bewijst alleen maar dat je echt wel achterlijk bent.
Oud 19 april 2006, 22:03   #853
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat je er nog mee kan lachen ook bewijst alleen maar dat je echt wel achterlijk bent.
Oud 19 april 2006, 22:08   #854
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Gewoon zielig.
Oud 19 april 2006, 22:10   #855
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon zielig.
Oud 19 april 2006, 22:21   #856

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

god geef me geduld
Bij deze de theorieen van Alfred Adler (leerling van Freud):
zo bouwt het ene complex zich bovenop het andere - gewoon omdat ze zichzelf niet kunnen confronteren, geen contact kunnen maken met hun eigen gevoelens ( ze hebben geleerd ( conditionering wegens geen vermogen om de buitenwereld in vraag te stellen ) dat dit onveilig is ).
het begint met zichzelf iets kleins wijs te maken - uiteindelijk is het een kluwen waar ze zelf nooit meer aan uit geraken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een andere persoon dan vervolgens de hete patatten uit het vuur mag komen halen

god geef hen geduld
Oud 19 april 2006, 22:29   #857

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij deze de theorieen van Alfred Adler (leerling van Freud):
zo bouwt het ene complex zich bovenop het andere - gewoon omdat ze zichzelf niet kunnen confronteren, geen contact kunnen maken met hun eigen gevoelens ( ze hebben geleerd ( conditionering wegens geen vermogen om de buitenwereld in vraag te stellen ) dat dit onveilig is ).
het begint met zichzelf iets kleins wijs te maken - uiteindelijk is het een kluwen waar ze zelf nooit meer aan uit geraken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een andere persoon dan vervolgens de hete patatten uit het vuur mag komen halen

god geef hen geduld
Napoleoncomplex

Napoleoncomplex is een informele term uit de psychologie. Het is een vorm van minderwaardigheidscomplex. Alfred Adler was de eerste die de term gebruikte, waarmee hij doelde op een overgecompenseerd gevoel van minderwaardigheid.
De naam is ontleend aan Napoleon Bonaparte. Adler zag hem als voorbeeld van iemand die extreem ambitieus gedrag vertoonde om minderwaardigheidsgevoelens over zijn geringe lengte te compenseren.
Oud 19 april 2006, 22:33   #858
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Napoleoncomplex

Napoleoncomplex is een informele term uit de psychologie. Het is een vorm van minderwaardigheidscomplex. Alfred Adler was de eerste die de term gebruikte, waarmee hij doelde op een overgecompenseerd gevoel van minderwaardigheid.
De naam is ontleend aan Napoleon Bonaparte. Adler zag hem als voorbeeld van iemand die extreem ambitieus gedrag vertoonde om minderwaardigheidsgevoelens over zijn geringe lengte te compenseren.
Soms noemen ze dat ook het Chipiecomplex.
Oud 19 april 2006, 22:44   #859

Standaard

karma als je geld en je werkezelschap je zo gelukkig maakt waarom voel je je dan zo leeg van binnen ? Waarom ben je dan zo eenzaam ? Waarom heb je dan buiten enkele te goeie armen van vws geen echte vrienden ? Waarom is je leven zo perfect en tegelijk nutteloos ? Waarom vond je het in de tijd zo belangrijk om erbij te horen ? Iemand die niet diep eenzaam is en zich niet onbegrepen voelt en bevredigd is in het leven kan daar toch geen nood aan hebben he ?

Vertel me toch eens - waarom ben je zo ongelukkig ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 april 2006 om 22:46.
Oud 19 april 2006, 22:47   #860

Standaard

inhoud zelf verwijdert maar op vraag te bekomen enkel door de persoon waarop bedoelt

een persoon die nochthans zelf vraagt om de waarheid vlakaf te krijgen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 april 2006 om 22:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be