Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 20 april 2006, 09:43   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vermits jij insinueert dat een veilge maatschappij voor mietjes is, ga ik ervan uit dat jij geen veilige maatschappij wil daar jij je jezelf niet tot de mietjes rekent. In een oplossing van de problemen ben je dus evenmin geïnteresseerd. Waarom stel jij mij dan vragen over mogelijke oplossingen? Opdat jij ze al op voorhand zou kunnen torpederen?

Vraagje van mij deze keer.

Ben jij allochtoon of autochtoon?
Autochtoon.

En waarom ik die vragen stel? Om inderdaad te laten zien dat die oplossingen niet gaan helpen. Ze gaan er te laat me afkomen, en ze zouden elke jongere (die dus de toekomst vormt) moeten controleren en volgen. Individueel dan nog wel. Tegen dat ze ermee beginnen is het te laat. Welke volwassenen van tegenwoordig stralen nu nog gezag uit? Ouderen willen zoals jongeren zijn, want wie wil er nu oud (en "out") overkomen? Niemand denk ik, op een paar pilarenbijters na natuurlijk. De media dringt ons dat op inderdaad, maar wij willen niet liever. Hoe denkt gy dat te veranderen?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:45   #22
Bhairav

Standaard

Citaat:
Als iedereen wat zou meerwerken inplaats van persé buiten ELK gareel te WILLEN lopen zoals jij, was er NERGENS 'repressie' voor nodig.
Zwakker antwoord dan waarvoor ik vreesde.
Maar het IS NIET ZO. Niemand werkt nig echt mee!
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:46   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze zouden elke jongere zoals jij idd individueel moeten volgen.

Gelukkig zijn er nog anderen.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 09:46   #24
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ikzelf en mijn generatie zijn levende voorbeelden van het succes van de opvoeding die wij al van in de kleuterklas kregen.
Leren opvoeden is dan toch iets wat serieus gefaald heeft.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:47   #25
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ze zouden elke jongere zoals jij idd individueel moeten volgen.

Gelukkig zijn er nog anderen.
Zouden moet dit en zouden moeten dat. Gij blijft in fantasieën leven hè?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:50   #26
Bhairav

Standaard

Gij zijt echt zo iemand die denkt dat de natuur zijn gang laten gaan per se slecht is. Echt weer zo'n vastgeroest denkpatroon die gij aanneemt voor gezond boereverstand.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:55   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij zijt echt zo iemand die denkt dat de natuur zijn gang laten gaan per se slecht is. Echt weer zo'n vastgeroest denkpatroon die gij aanneemt voor gezond boereverstand.
De tijd dat we 'de natuur zijn gang lieten gaan' is idd voorbij. Dat doen vandaag nog enkel de beesten.
Of heb jij er nog altijd behoefte aan elke vrouw vanachter te bespringen die je bevalt zoals in de oertijd?
Oud 20 april 2006, 09:59   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zouden moet dit en zouden moeten dat. Gij blijft in fantasieën leven hè?
Ik leef in een harde werkelijkheid. Een die ik, in tegenstelling tot jou, NIET zomaar aan 'de natuur' wil overleveren omdat de Bhairhaves van deze tijd zichzelf wijsmaken dat daar niets verkeerd aan is.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 april 2006 om 10:00.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 10:05   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De tijd dat we 'de natuur zijn gang lieten gaan' is idd voorbij. Dat doen vandaag nog enkel de beesten.
Of heb jij er nog altijd behoefte aan elke vrouw vanachter te bespringen die je bevalt zoals in de oertijd?
Ik was er in die 'oertijd' natuurlijk wel niet bij, maar er staat toch wel hedendaags 'vergelijkingsmateriaal' ter beschikking, dacht ik, en daaruit zou ik toch eerder opmaken dat dat 'elke vrouw vanachter te bespringen' een hersenspinsel is, ontsproten aan het brein van seksueel gefrustreerden van allerlei soort en aard.
djimi is offline  
Oud 20 april 2006, 10:06   #30
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Het is altijd verkeerd om verschillende vormen van extreem lijden en geweld met elkaar te vergelijken. Maar toch moet dat soms.

Ik wil een verband leggen tussen de gezinsdrama's die ons land teisteren en de MP-3 moord: twee soorten Belgen die samen in Brussel Centraal aanwezig waren, die dag.

Heel cru gesteld is het probleem van die jonge Belgen met allochtone roots er een van te weinig "gezin" en "opvoeding" - terwijl de gezinsdrama's die ons land teisteren er een is van te véél "gezin" en "opvoeding". In feite zijn beide fenomenen het resultaat van een neurotische, op hol geslagen, zieke maatschappij.

Eerlijk gezegd vind ik de gezinsdrama's die zo frequent in ons land voorkomen vele malen weerzinwekkender dan de MP-3 moord. Geef toe, wat bezielt een blank burgermannetje dat braaf elke dag naar z'n werk rijdt, mooi de lelijke fermette afbetaalt en één keer per jaar met z'n gezinnetje naar Benidorm op vakantie gaat, om -- op een anonieme morgen -- op te staan, zijn vrouw met een mes de keel over te snijden, in het bijzijn van de kinderen, vervolgens zijn dochterje een kogel door het hoofd schiet, daarna zijn zoontje, dan even naar beneden loopt om zijn pistool te herladen, terug naar boven slentert om de jankende hond af te maken, en daarna -- o miserie -- zichzelf van kant maakt.

Het zijn die Belgen, die zo neurotisch in voortdurende kleinburgerlijke angst leven, die in Brussel Centraal wegkeken toen die andere Belg zijn misdaad beging.

Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.
Als je het probleem onder oog kunt zien, waarom zit je dan zo geheel fout in de oorzaak?!

Je m´en fou, is idd ingeburgerd in onze maatschappij, maar waarom?

Zou het kunnen dat de "gewone" burger ondertussen doorheeft dat als hij iets doet, er enkel gezeik mee kan krijgen?! Verder zou ik de schuld naar de oerslechte werking van het gerecht en de politie-diensten willen verschuiven. Waarom? Al jaren worden criminele daden onder de mat geschoven, al jaren worden allochtoontjes met rust gelaten die moesten ze autochtoon zijn geweest al lang veel SHIT hadden gehad met politie en gerecht.

Onverschilligheid van de burger?! Toch wel eventjes omdraaien, als die brave burger zich had gemengd dan had die ondertussen al 50 of 100 vriendjes en familie van Marokkaantje aan zijn deur gehad om ervoor te zorgen dat "brave burger" zijn klep houdt en de volgende keer niet meer tussen beiden komt.
En nu de hamvraag? WAAR ZIT DE BESCHERMER VAN "BRAVE BURGER"?? De beschermer van "brave burger" heeft met PC-partijen een overeenkomst dat ze tegen zulke praktijken niets onderneemt.
Dus wat doet "brave burger", hij kijkt de kat uit de boom.

Wie is de schuldige? Er is maar één schuldige, Noord-Afrikaantje dat Joe neerstak om een MP3-spelertje.

En feit is dat jongens van marokkaanse afkomst veelal aan hun lot worden overgelaten vanaf hun 12 a 14 jaar.
Maar met niets doen en altijd de migrantenproblematiek ontwijken, krijg je nu eenmaal zoiets.
Oud 20 april 2006, 10:12   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik was er in die 'oertijd' natuurlijk wel niet bij, maar er staat toch wel hedendaags 'vergelijkingsmateriaal' ter beschikking, dacht ik, en daaruit zou ik toch eerder opmaken dat dat 'elke vrouw vanachter te bespringen' een hersenspinsel is, ontsproten aan het brein van seksueel gefrustreerden van allerlei soort en aard.
Je vergat iets te quoten, namelijk dit: elke vrouw die je bevalt.

Zoveel is er dus voor een aantal mannen niet veranderd sinds de oertijd.
Oud 20 april 2006, 10:30   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is de schuldige? Er is maar één schuldige, Noord-Afrikaantje dat Joe neerstak om een MP3-spelertje.

En feit is dat jongens van marokkaanse afkomst veelal aan hun lot worden overgelaten vanaf hun 12 a 14 jaar.
Maar met niets doen en altijd de migrantenproblematiek ontwijken, krijg je nu eenmaal zoiets.
Korter kan de essentie van de zaak niet worden samengevat.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 april 2006 om 10:30.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 10:30   #33
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik leef in een harde werkelijkheid. Een die ik, in tegenstelling tot jou, NIET zomaar aan 'de natuur' wil overleveren omdat de Bhairhaves van deze tijd zichzelf wijsmaken dat daar niets verkeerd aan is.
Maar WAAROM zou dat verkeerd zijn?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 10:36   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat er toen geen regels waren waardoor de sterkste ongestraft zijn zin kon doen.

Wil jij soms de gekwetste hinde zijn waar de tijger op loert voor zijn volgende maaltijd?
Of wil je liever bescherming tot je weer genezen bent?

Natuurlijk gedrag is en blijft nodig voor beesten om te kunnen overleven. Niet voor geciviliceerde mensen.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 11:00   #35
Bhairav

Standaard

Dus gij wilt de zwakkere genen onderhouden. Wilt gij de mensheid daar ni vanaf helpen? Of zal de "Bhairaven" heropvoeden in strafkampen al een grote stap voorwaards zijn?
Volgens mij zijt gij een mietje.
Wat is er mis met de wet van de sterkste?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 11:23   #36
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Ik persoonlijk ben absoluut niet akkoord met Danneels.
We leven idd in een zieke maatschappij. Eentje die m.i. na het einde van de 2e WO serieus is ontspoord.

Ouderlijk gezag is langzaam maar zeker weggevloeid, de scholen kregen minder in de pap te brokken terwijl ze zeker en vast deel uitmaken van de opvoeding.

Geen tucht en orde meer op de schoolbanken maar "je m'en foutisme", keuze aan de leerling, geen huiswerk, sociale medelievendheid... Respect kennen we niet meer en is ons ook niet meegegeven tijdens de opvoeding. "Je wereld kennen" noem ik dat.

In het leger werd je dan nog een beetje bijgetraind. Je diende niet tegen te spreken tegen één met een lat op zijn schouders: of je dit nu wilde of niet.
Dat is ook al verdwenen...

Maar ja, in de ogen van de linkiewinkies is dit conservatief, rechts, dictatioriaal, enz... Wel zij hebben de fundering van deze maatschappij geschapen. Het zijn die "alles-mag-niets-moet" geiten-wollen-sokken-draaiers die verantwoordelijk zijn.

Op tv heb je een serie van een bende jongeren van 14-16 jaar die 2 maanden terug in de tijd worden gestuurd. Naar de schoolbanken van de jaren 50, tucht en al... Het tegenovergestelde van je weet wel, de : "We don't need no education" bullshit (pas op, ik ben wel fan van Pink Floyd)
Na 2 maanden zijn 95% van de jongeren overtuigd dat ze meer hebben geleerd, op leervlak maar ook op persoonlijk vlak, dan in het jaar 2006.

Dus die zieke maatschappij: kijken in eigen boezem....

Juist,ik ben van de vroege jaren 50 en respect was veel meer vanzelfsprekend zowel op school als in de maatschappij,jongeren kennen dat niet meer.
Het afschaffen van de legerdienst heeft volgens mij ook invloed gehad op de waardenormen alhoewel respect daar eerder werd afgedwongen,terwijl het eigenlijk iets natuurlijks zou moeten zijn.
Ik heb die serie waarvan u spreekt ook op TV gezien en het is inderdaad zoals u zegt,tegenwoordig moet alles maar kunnen,terwijl toen van huis uit de scholen gewaardeerd werden door de ouders en gesteund,terwijl men nu voor dikwijls niks al bij de Directeur van die school staat om zijn beklag te doen als zoon of dochter iets mispeuterd hebben en gestraft worden.
Oud 20 april 2006, 11:38   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus gij wilt de zwakkere genen onderhouden. Wilt gij de mensheid daar ni vanaf helpen? Of zal de "Bhairaven" heropvoeden in strafkampen al een grote stap voorwaards zijn?
De "Bhairaven" terug aan hun lot overlaten en voor zichzelf laten zorgen zou al een stap in de goede richting zijn.
De echte mietjes worden teveel gepamperd en ze denken stoer te zijn zolang de rook om hun hoofd niet verdwenen is. In werkelijk doen ze het in hun broek zodra ze denken dat een partij voorstellen in die richting zou doen
Bobke is offline  
Oud 20 april 2006, 11:52   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk loop jij ooit iemand tegen het lijf die je kreupel slaat en je daarna ergens achterlaat waar geen mietjes je kunnen vinden.
Wedden dat je dan verstaat wat er mis is met de wet van de sterkste?
Oud 20 april 2006, 11:56   #39
Bhairav

Standaard

Het kan u evengoed overkomen, Knuppel. Zeer zwak van u.
Ik zou mijn mening niet veranderen.

Bobke, als de Bhairaven aan hun lot worden overgelaten, zullen ze waarschijnlijk eerst bij u pikken. Weet ge waarom? Omdat ge dat gezegd hebt, zo gaat dat.
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er bij van u stelen veel risico's zijn. "Wacht maar..." zeker?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 11:56   #40
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij praat teveel over mietjes,zijde zeker dat ge er zelf geen bent!
U heropvoeden is niet zo moeilijk hoor,we nemen u alles af geen gepamper meer,ge kunt dan kiezen in de criminaliteit rollen en in den bak geraken,of u aanpassen aan de normen en waarden van de maatschappij.
En zeg nu zelf wat ben je nu met straffe genen als ge in den bak zit?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be