Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2006, 17:27   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Terroristen gebruiken Westerse middelen ... om het Westen te bestrijden.

Geachte dames en heren op dit forum.
U bevindt zich momenteel op het world wide web.
Dit is een tof middel voor het uitwisselen van gedachten en informatie.
Jammer genoeg wordt het ook misbruikt door individuen, die met extremistische en verdraaide beelden dit medium als brainwashmachine gebruiken.
Er zijn honderden sites, die door Al Quadaïsten gebruikt worden om de gruwelijke video's van hun aanslagen te verspreiden, nog voor de beelden de gevestigde media bereiken. Hun postingssystemen zijn zo vernuftig dat het moeilijk te achterhalen is vanwaar de oorspronkelijk link komt. De propaganda draait op volle toeren. De beelden zijn psychologisch goed samengesteld om mensen te beïnvloeden.
Alle mogelijke, Westerse technologieën zijn goed ... om het westen te vernietigen.
Toegeven dat de media Al Quada groot gemaakt heeft. Alleen weten we nu niet meer waar en hoeveel tijdbommen er rondlopen.
Het Westen heeft er in goed vertrouwen en met eigen middelen een gevaarlijke vijand bij gekregen.
Oud 19 april 2006, 17:39   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

laat ons het net verbieden, en als we toch bezig zijn, telecomunicatie in het algemeen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 17:44   #3
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
laat ons het net verbieden, en als we toch bezig zijn, telecomunicatie in het algemeen.
en andere Westerse technologieën ook. En zéker de niet-Westerse technologieën!
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 17:47   #4
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Niks nieuws onder de zon, de geschiedenis herhaalt zich. Als je de historie van de islam bekijkt, zie je steeds hetzelfde verhaal. De islam valt bloeiende beschavingen binnen zoals Perzië, neemt hun kennis over, en vertransporteert deze in het beste geval. De Perzen islamiseren, waardoor hun ontwikkeling stagneert, en de moslims vallen gewoon een nieuwe beschaving aan. Hun hele "gouden eeuw" waarnaar ze zo terug verlangen, is op die zeepbel gestoeld. De islam is een veroveringsgodsdienst, die nooit zelf voor innovaties heeft gezorgd. Hun grote denkers, zoals Avicenna en Averroës, waren Perzen of Byzanthijnen, die leefden tijdens de grote veroveringen, maar nooit de islam hebben omarmt. Zonder hun olie is het BNP van de hele Arabische wereld een schaduw van dat van het Finse Nokia. Olie, die ze dan nog met de hulp van de ketters uit het westen moesten omhoog halen. Ze weten daar al eeuwen dat er zwart goud uit de grond komt. Ze hebben er nooit iets mee gedaan, tot de westerlingen hen vertelden wat ze ermee konden doen.

Ze gebruiken graag de technologie van de gehate westerling, en eens ze het westen op de knieën gekregen hebben, kunnen ze ons hier ook in de grootste duisternis onderdompelen waarmee het mensdom ooit te maken kreeg, zoals ze al gedaan hebben van Marokko tot Indonesië. Vaarwel vrijheid, vaarwel vooruitgang, vaarwel kennis, de islam beantwoordt alle vragen en wij zullen het geweten hebben!

Ik vraag me wel af wie ze in dat geval de schuld gaan geven van de ellende uit hun miserabele maatschappijen.
De Marsmannetjes?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 17:49   #5
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Laat ons de mensheid verlossen van de islam, dat zou pas een zegen zijn! Maar hoe laat je iemand inzien dat de vijand niet rondom hem, maar in hem aanwezig is?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 19 april 2006, 17:50   #6
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
En zéker de niet-Westerse technologieën!
Zijn die er dan?

Oud 19 april 2006, 19:22   #7
Boadicea

Standaard

Citaat:
Iets minder drastisch reageren lijkt me beter:

- internationale wetten maken over het posten van terroristenhandleidingen.

- het actief opsporen van brainwashwebsites en deze uit de ether halen en vervangen door tekenfilmkes.

- de uitbaters van die site zwaar straffen, indien men ze pakt.

De voordelen van deze techniek:

- het beperken van de schade

- overal te wereld: banen bij in de IP sector.

Enfin, het lijkt me fairder dan gewoon elke islamiet zijn pc, laptop of gsm af te pakken. Dan koopt hij in het beste geval een nieuwe.
Oud 19 april 2006, 21:53   #8
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Laat ons de mensheid verlossen van de islam, dat zou pas een zegen zijn! Maar hoe laat je iemand inzien dat de vijand niet rondom hem, maar in hem aanwezig is?
elke moslim koestert in zijn hart, een giftige slang wiens gift hem elke dag een beetje meer van zijn verstand berooft...dit beest moet gedood worden om de mens te redden.Een zekere vorm van exorcisme is hier nodig...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 03:11   #9
Grietje
Vreemdeling

Standaard

Tjonge jonge wat zijn we weer lekker bezig met de islam aan te vallen. Niks beters te doen misschien? Zoek het eens dichter bij huis. Vorige week nog op tv een uitspraak van een Amerikaanse christelijke pastor: "Er is geen enkel geloof zo egoïstisch en onverdraagzaam als het christendom". Niet dat ik wil stellen dat ik dat met hem eens ben, al zou de geschiedenis hem aardig in het gelijk kunnen stellen (inquisitie, wereldwijde kolonisatie, naziregime), maar zowel in het christendom als islam als jodendom heb je uitwassen die de onverdraagzame (extremistische als je wilt..) kant opgaan. Waarom draait hier iedereen om de pot heen, ipv te zeggen waar het echt op staat: het probleem begint daar waar iemand (of een groep) meent dat zijn eigen religie (of ras, cultuur, land, huidskleur of....) beter is dan die van een ander! Het wordt nog erger als men meent anderen die eigen godsdienst te moeten opleggen, desnoods met geweld.
Objectief nadenken is nagenoeg onmogelijk vanwege alle subjectieve indrukken die een mens in zijn leven opdoet, maar je kunt op zijn minst PROBEREN om eens vanaf een afstandje naar je zelf te kijken, of eens in andermans schoenen te gaan staan. Iedereen die hier op het forum zegt dat de islam uitgeroeid moet worden of dat moslims minder rechten zouden moeten hebben, doen exact hetzelfde wat ze sommige (extreme) moslims verwijten? Moet je jezelf dan ook maar uitroeien of je gsm verbieden...? Denk toch eens na voor je iets typt, hou jezelf eens een spiegel voor!
Oud 20 april 2006, 12:24   #10
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grietje Bekijk bericht
Tjonge jonge wat zijn we weer lekker bezig met de islam aan te vallen. Niks beters te doen misschien? Zoek het eens dichter bij huis. Vorige week nog op tv een uitspraak van een Amerikaanse christelijke pastor: "Er is geen enkel geloof zo egoïstisch en onverdraagzaam als het christendom". Niet dat ik wil stellen dat ik dat met hem eens ben, al zou de geschiedenis hem aardig in het gelijk kunnen stellen (inquisitie, wereldwijde kolonisatie, naziregime), maar zowel in het christendom als islam als jodendom heb je uitwassen die de onverdraagzame (extremistische als je wilt..) kant opgaan. Waarom draait hier iedereen om de pot heen, ipv te zeggen waar het echt op staat: het probleem begint daar waar iemand (of een groep) meent dat zijn eigen religie (of ras, cultuur, land, huidskleur of....) beter is dan die van een ander! Het wordt nog erger als men meent anderen die eigen godsdienst te moeten opleggen, desnoods met geweld.
Objectief nadenken is nagenoeg onmogelijk vanwege alle subjectieve indrukken die een mens in zijn leven opdoet, maar je kunt op zijn minst PROBEREN om eens vanaf een afstandje naar je zelf te kijken, of eens in andermans schoenen te gaan staan. Iedereen die hier op het forum zegt dat de islam uitgeroeid moet worden of dat moslims minder rechten zouden moeten hebben, doen exact hetzelfde wat ze sommige (extreme) moslims verwijten? Moet je jezelf dan ook maar uitroeien of je gsm verbieden...? Denk toch eens na voor je iets typt, hou jezelf eens een spiegel voor!
Als je meer van mijn postings zou lezen, zou je begrijpen dat ik de triade van monotheïsten (islam, christendom en joden) in het geheel niet spaar. Hun haantjespolitiek is niet de mijne.
Ik veroordeel alleen de gevaarlijke, criminele uitwassen die deze religies met zich meebrengen. Als dusdanig veroordeel ik evengoed de inquisitie en de kruistochten, als de sharia en Al Quada.
De gematigde moslims roep ik eerder op de verkeerd geprogammeerde tijdbommen in hun eigen rangen te ontmijnen en verwijt ik hierbij soms wat laksheid, dat is waar. Dat de meningen van sommigen niet te verzoenen zijn, is een feit dat moet herkend worden in plaats van bestreden met verzoenende nonsens.
Oud 20 april 2006, 12:45   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geachte dames en heren op dit forum.
U bevindt zich momenteel op het world wide web.
Dit is een tof middel voor het uitwisselen van gedachten en informatie.
Jammer genoeg wordt het ook misbruikt door individuen, die met extremistische en verdraaide beelden dit medium als brainwashmachine gebruiken.
Er zijn honderden sites, die door Al Quadaïsten gebruikt worden om de gruwelijke video's van hun aanslagen te verspreiden, nog voor de beelden de gevestigde media bereiken. Hun postingssystemen zijn zo vernuftig dat het moeilijk te achterhalen is vanwaar de oorspronkelijk link komt. De propaganda draait op volle toeren. De beelden zijn psychologisch goed samengesteld om mensen te beïnvloeden.
Alle mogelijke, Westerse technologieën zijn goed ... om het westen te vernietigen.
Toegeven dat de media Al Quada groot gemaakt heeft. Alleen weten we nu niet meer waar en hoeveel tijdbommen er rondlopen.
Het Westen heeft er in goed vertrouwen en met eigen middelen een gevaarlijke vijand bij gekregen.
Tuurlijk gebruiken ze westerse middelen. Alles wat ze gebruiken is westers omdat ze zelf nooit iets uitgevonden hebben, daar zijn ze te lomp voor.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 12:49   #12
darktown
Vreemdeling

Standaard

neen, maar een "nieuw snufje" --> met name: een nucleaire bom gebruiken om een nucleair fabriek kapot te krijgen in iran zou wel mogen?

Monkeys see, monkeys do.
Het westen gooit met een steen, het oosten zal dat ook doen.
Het westen bombardeert Irak, Moslims zullen zichzelf opblazen.
Het westen maakt nucleaire bommen, waarom zou Iran dat niet mogen?
darktown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 13:16   #13
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grietje Bekijk bericht
de Islamieten hebben ook overal gaan koloniseren!Hoe denkt gij dat die tot in Indonesië geraakt zijn mischien?Wat het nazisme met het christendom te maken heeft zie ik niet, maar als je zegt dat de islam, het christendom en het jodendom mekaar waard zijn, wil ik daarmee wel akkoord gaan: voor mij zijn het drie slechte godsdiensten: alle drie denken ze dat ze wijsheid in pacht hebben, en beter zijn als de rest. Echter, bij ons zijn de pastoors , en het vatikaan niet meer de grote bazen.Wij hebben dat juk afgeschud.De moslims niet, die zitten volop in de "spirituele middeleeuwen", en willen ons die zever dan nog opdringen ook nog! In ons land, ons kontinent.Zoiets verdedigen getuigt wel van bitter weinig verstand...een schrijnende kortzichtigheid."moest god echt bestaan, dan moest men hem uit de weg ruimen"zei Bakounine .Dit is nog steeds aktueel vandaag, en als ik god zeg, geldt dat natuurlijk ook voor allah...anders gaan er weer jaloezerikken zijn, die mij voor "racist" uitmaken.8)

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 20 april 2006 om 13:40.
Oud 20 april 2006, 13:22   #14
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

lopen, ze komen ons pakken!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 13:43   #15
devilke
Banneling

devilke's schermafbeelding

Standaard

de "bom-auto" is ook in het westen "uitgevonden" trouwens

eerste gebruik was in 1920, met een paardenkar in de vs

lees :
[SIZE=2] The History of the Car Bomb[/SIZE]

[SIZE=2]by Tom Engelhardt and Mike Davis[/SIZE]
devilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 13:51   #16
carlgustaaf
Banneling

Standaard

[quote=darktown;1666937]neen, maar een "nieuw snufje" --> met name: een nucleaire bom gebruiken om een nucleair fabriek kapot te krijgen in iran zou wel mogen?

Monkeys see, monkeys do.
Het westen maakt nucleaire bommen, waarom zou Iran dat niet mogen?[/quote]denk eens 2 minuten na:als iemand een nieuw wapen uitvind, waarom is dat dan?Om sterker te zijn als je tegenstanders natuurlijk.Als je dus de sterkste bent, dan ga je toch je wapens niet aan diezelfde tegenstanders kadoo geven?Maar eerder hen beletten om ook zulke wapens te bezitten.Komt nog bij, dat atoombommen wel héél speciale wapens zijn: die kunnen de héle wereld laten ontploffen.Moesten �*lle atoombommen die op de wereld in reserve liggen in één keer ontploffen, spatte de planeet mischien in duizend stukken.En zelfs moest dat niet het geval zijn, was alle menselijk leven toch wel verdwenen denk ik.Beter had niemand atoombommen, maar vermits we degenen die er hebben, niet kunnen verplichten om ze te desactiveren, moet er in elk geval alles gedaan worden, dat er géén nieuwe atoombom-bezitters bijkomen.Halve gare godsdienstwaanzinnigen of niet!
Oud 20 april 2006, 14:22   #17
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darktown Bekijk bericht
neen, maar een "nieuw snufje" --> met name: een nucleaire bom gebruiken om een nucleair fabriek kapot te krijgen in iran zou wel mogen?

Monkeys see, monkeys do.
Het westen maakt nucleaire bommen, waarom zou Iran dat niet mogen?
Omdat er een halve gare aan de macht is die de wereldvrede bedreigd.
Trouwens, jullie doen allemaal of dit enkel de mening nog is van amerika. Iran gaat niet voor niets naar de veiligheidsraad hoor.
Oud 20 april 2006, 14:28   #18
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Tuurlijk gebruiken ze westerse middelen. Alles wat ze gebruiken is westers omdat ze zelf nooit iets uitgevonden hebben, daar zijn ze te lomp voor.
Ze zijn anders wel slim genoeg om u schrik te doen krijgen van hen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 14:46   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ze zijn anders wel slim genoeg om u schrik te doen krijgen van hen.
Ik heb er geen schrik van. Amerika of Europa zal wel ingrijpen vooralleer ze mij iets doen.

Zowiezo, een buffel heeft een evenlaag iq als dat van jou, slim hoef je dus niet te zijn om een ander schrik te doen krijgen hoor.
Oud 21 april 2006, 22:05   #20
Grietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als je meer van mijn postings zou lezen, zou je begrijpen dat ik de triade van monotheïsten (islam, christendom en joden) in het geheel niet spaar. Hun haantjespolitiek is niet de mijne.
Ik veroordeel alleen de gevaarlijke, criminele uitwassen die deze religies met zich meebrengen. Als dusdanig veroordeel ik evengoed de inquisitie en de kruistochten, als de sharia en Al Quada.
De gematigde moslims roep ik eerder op de verkeerd geprogammeerde tijdbommen in hun eigen rangen te ontmijnen en verwijt ik hierbij soms wat laksheid, dat is waar. Dat de meningen van sommigen niet te verzoenen zijn, is een feit dat moet herkend worden in plaats van bestreden met verzoenende nonsens.
ok sorry k volg dit drukbezochte forum niet vaak genoeg om te kunnen bijhouden wie wat allemaal al ooit eerder gezegd heeft, maar in bovenstaande kan ik je helemaal volgen. Ben met je eens dat de gematigde moslims een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het in toom houden van de extremeren. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor andere godsdiensten. Het helpt niet om steeds maar de tegenstrijdigheden te benadrukken en de wij-zij kloof te vergroten. Daar kan geen goeds van komen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Wat het nazisme met het christendom te maken heeft zie ik niet
Euh behalve dan dat de nazigedachte gebaseerd was op het behoren tot het Arische ras, wat inhield Germaans én Christelijk! Waarom anders denk je dat de nazi's zo nauw samenwerkten met het Vaticaan? De kerk kneep een oogje dicht, en hebben zich daar (ver na de oorlog) dan toch maar eens voor verontschuldigd. Beetje laat om spijt te krijgen... eerder nadenken had beter geholpen. Maar voor de rest zijn we met elkaar eens dat die 3 godsdiensten aan elkaar gewaagd zijn/ veel op elkaar lijken in gedrag en historie? Ik wilde dat toevoegen aan deze discussie omdat hier duidelijk een *wij zijn superieur* heerste aan het begin van dit topic. Kwestie van even nadenken en vergelijken... dan heb je genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Mijn mening: als het je volledig ontbreekt aan respect voor anderen (andere geloven/culturen) dan kun je zeker al nooit superieur zijn, want dan ben je te stom om eigen fouten en gebreken te kunnen inzien?

Laatst gewijzigd door Grietje : 21 april 2006 om 22:22.
Grietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be