Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2006, 12:21   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik doe maar een suggestie:
-De nieuwe wet werkt een bestaande ongelijkheid en discriminatie weg.
-De nieuwe wet schept extra mogelijkheden voor weeskinderen om uit het weeshuis te raken, en in een normaal gezin op te groeien.
Die wet is wel enkel van toepassing op Belgische kindjes.
Oud 21 april 2006, 12:43   #42
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe maar een suggestie:
-De nieuwe wet werkt een bestaande ongelijkheid en discriminatie weg.
-De nieuwe wet schept extra mogelijkheden voor weeskinderen om uit het weeshuis te raken, en in een normaal gezin op te groeien.
Ik doe ook een suggestie:
- Er bestond geen discriminatie, zo stelden alle juridische experten incluis het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. (dat daardoor -selectief- even z'n autoriteit was verloren in de ogen van de holebi-verenigingen.)
- De nieuwe wet schept extra mogelijkheden op discriminatie van weeskinderen die tegen heug en meug geplaatst worden bij een homokoppel en het dus zonder vader en/of moeder moeten stellen.
- De nipte uitslag van de stemming wijst duidelijk aan dat diezelfde kinderen het mikpunt zullen blijven van spot en marginalisering binnen een samenleving die NOOIT in de homoseksuele relatie een volwaardig equivalent zal zien van een klassiek gezin.

Proficiat!
Dankzij dit nobel initiatief wordt het nu nog een stuk lastiger om kinderen te adopteren uit het buitenland. Maar da's een kleine prijs die we moeten overhebben voor dat allerheiligste der heiligen: de politieke correctheid die ons eerder al verblijdde met schitterende realisaties als de genocidewet.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 21 april 2006 om 12:44.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 12:45   #43
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Vanavond werd in de Senaat het adoptierecht voor holebi's héél nipt goedgekeurd.
Het waren 34 stemmen voor/34 stemmen tegen en één onthouding met name Annemie Vandecasteele. Ik bewonder dan ook Vandecasteele dat ze alsnog niet heeft tegengestemd!
De Kamer zal nu het wetvoorstel klaarmaken voor de goedkeuring door de Koning!
Naar ik meen gehoord te hebben zou Vankrunkselven tegengestemd hebben.

Het is héél spannend geweest maar het gezond verstand heeft zegegevierd; uiteindelijk kunnen kinderen ook opgroeien in één liefdevol homogezin!
Los van de zin of onzin van dit wetsontwerp, vraag ik me af of onze politic zich niet beter bezig houden met belangrijke zaken ipv randdetails in de maatschappij.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 12:47   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Dankzij dit nobel initiatief wordt het nu nog een stuk lastiger om kinderen te adopteren uit het buitenland. Maar da's een kleine prijs die we moeten overhebben voor dat allerheiligste der heiligen: de politieke correctheid die ons eerder al verblijdde met schitterende realisaties als de genocidewet.
Holebi's kunnen geen buitenlandse kinderen adopteren.
Oud 21 april 2006, 12:48   #45
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Los van de zin of onzin van dit wetsontwerp, vraag ik me af of onze politic zich niet beter bezig houden met belangrijke zaken ipv randdetails in de maatschappij.
Weeskinderen zijn niet belangrijk?
Een goede opvang ervoor ook niet?
Noem jij dat "randdetails? Ik ben benieuwd wat jij dan wel als de belangrijke zaken ziet en hoe jij voorstelt dat "de politiek" zich daarmee bezig moet houden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 12:55   #46
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Er bestond geen discriminatie, zo stelden alle juridische experten incluis het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. (dat daardoor -selectief- even z'n autoriteit was verloren in de ogen van de holebi-verenigingen.)
- De nieuwe wet schept extra mogelijkheden op discriminatie van weeskinderen die tegen heug en meug geplaatst worden bij een homokoppel en het dus zonder vader en/of moeder moeten stellen.
- De nipte uitslag van de stemming wijst duidelijk aan dat diezelfde kinderen het mikpunt zullen blijven van spot en marginalisering binnen een samenleving die NOOIT in de homoseksuele relatie een volwaardig equivalent zal zien van een klassiek gezin.

Proficiat!
Of jij er nooit mee zal kunnen leven laat de gemiddelde holebi siberisch koud. Dat zij er mee kunnen leven en dat het kind er mee zal kunnen leven is een vanzelfsprekendheid. Zedenprekers zijn er altijd geweest en ze zullen wel blijven bestaan. Goed voor de maatschappij dan ook dat hun mening toch niet telt voor het gevoelsleven van velen.
Oud 21 april 2006, 12:57   #47
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darktown Bekijk bericht
Maar welk beeld zend je nu naar het buitenland?
We zijn één van de eerste dat het toelaten.
A'pen is al gekend om zijn gay-community.
Mensen in de US zijn redelijk "narrow minded"
We zijn nu allemaal pedofielen ofwel een hoop homo's met chineze kinderen?
Buitenlanders trekken zich geen reet aan van wat wij over hen denken... waarom zouden wij het dan wel moeten doen?
Oud 21 april 2006, 13:00   #48
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
De tegenstemmers mogen een gerust geweten hebben ja.Alhoewel die flink gefrustreerd moeten zijn nu.Triestig, verontwaardigt...de ja-stemmers zijn wat mij betreft, op z'n best onverantwoordelijken, en op z'n slechts...daar laat ik het maar bij, want als ik verder ga, krijg ik zeker slechte punten van de moderators...fantaseer er zelf maar bij wat ik er over zou kunnen denken als dat u amuseert...ik moet plotseling even gaan braken...
Wat is er onverantwoord aan? Heb je nu echt zo bang dat er jongens worden opgevoed tot trutjes? De grootste wussies lopen rond tussen de macho's, geloof me vrij.. en dat holebis geen kinderen zouden kunnen opvoeden.... Angst misschien dat ze het beter kunnen? Dat ze misschien meer gevoel gaan leggen in de relatie met hun kinderen?
Oud 21 april 2006, 13:02   #49
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
wat gaan ze daar weer over vertellen aan de kinderen op de school....
Dat liefde tussen twee mensen doodnormaal is... Dat liefde voor een kind normaal is... Dat xenofobie abnormaal is... 'opvoeden' met andere woorden.
Oud 21 april 2006, 13:03   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terecht want het EHvdRvdM vergallopeert zich hier. Waarom zou je slechts recht op adoptie hebben naargelang je sexuele voorkeur (zolang die niet crimineel is-voor iemand er de pédé's bijsleurt)?

Citaat:
Wat betreft de discriminatie voor de kinderen:
De discriminatie voor kinderen geplaatst bij een koppel (ongeacht hun geslacht) is kleiner dan voor kinderen die helemaal zonder ouders blijven of op slechts één ouder kunnen beroep doen..

Citaat:
De nipte meerderheid voorspelt niks aangaande de toekomst.
1/Het is slechts de meerderheid van een clubje politici
2/Meerderheden kunnen vergroten.

Citaat:
Dat ligt dan aan de kortzichtigheid van de buitenlandse organisaties. Hopelijk draaien die bij. Of ze proberen in hun land de kinderen levenswaardige omstandigheden te bieden, i.p.v. kieskeurig te zijn i.v.m. het soort gezinnen waar ze hun sukkelaars aan toewijzen.
Oud 21 april 2006, 13:04   #51
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
De tegenstemmers mogen een gerust geweten hebben ja.Alhoewel die flink gefrustreerd moeten zijn nu.Triestig, verontwaardigt...de ja-stemmers zijn wat mij betreft, op z'n best onverantwoordelijken, en op z'n slechts...daar laat ik het maar bij, want als ik verder ga, krijg ik zeker slechte punten van de moderators...fantaseer er zelf maar bij wat ik er over zou kunnen denken als dat u amuseert...ik moet plotseling even gaan braken...
Ik beschouw een persoonlijke aanval nooit als persoonlijk, want ben flink genoeg me te verdedigen (van mijn part mag je dus)...
Oud 21 april 2006, 13:15   #52
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Wat is er onverantwoord aan? Heb je nu echt zo bang dat er jongens worden opgevoed tot trutjes? De grootste wussies lopen rond tussen de macho's, geloof me vrij.. en dat holebis geen kinderen zouden kunnen opvoeden.... Angst misschien dat ze het beter kunnen? Dat ze misschien meer gevoel gaan leggen in de relatie met hun kinderen?
ik heb daar geen bang voor, maar ben er vrijwel zeker van, en dat heeft niks met "machisme" te maken. Maar terzake.Die nieuwbakken "vaders" en "vaders", en "moeders" en "moeders" gaan nu een kindje adopteren , en ze gaan het dan absoluut zo goed willen doen, dat ze dat jong kompleet gaan rotverwennen.Langs de andere kant gaan die kinderen uitgelachen en gepest worden door hun kameraadjes op school.Want die wet kwam er toch maar met de hakken over de sloot door, wat wil zeggen dat ze nu niet precies overweldigend populair is.Véél mensen zijn nog tegen die mode-trent, en zullen dat wel blijven.Al dit maakt dat het psychische evenwicht van deze geadopteerde kinderen lang niet gegarandeert is...een moeilijke jeugd wacht hen...helaas.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 13:17   #53
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik heb daar geen bang voor, maar ben er vrijwel zeker van, en dat heeft niks met "machisme" te maken. Maar terzake.Die nieuwbakken "vaders" en "vaders", en "moeders" en "moeders" gaan nu een kindje adopteren , en ze gaan het dan absoluut zo goed willen doen, dat ze dat jong kompleet gaan rotverwennen.Langs de andere kant gaan die kinderen uitgelachen en gepest worden door hun kameraadjes op school.Want die wet kwam er toch maar met de hakken over de sloot door, wat wil zeggen dat ze nu niet precies overweldigend populair is.Véél mensen zijn nog tegen die mode-trent, en zullen dat wel blijven.Al dit maakt dat het psychische evenwicht van deze geadopteerde kinderen lang niet gegarandeert is...een moeilijke jeugd wacht hen...helaas.
Je had het ook korter kunnen zeggen: IK HEB VOOROORDELEN. Of kan je je beweringen uit de ervaring soms staven?
Oud 21 april 2006, 13:21   #54
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Er bestond geen discriminatie, zo stelden alle juridische experten incluis het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. (...)

Dankzij dit nobel initiatief wordt het nu nog een stuk lastiger om kinderen te adopteren uit het buitenland. Maar da's een kleine prijs
Als het hebben van kinderen toch geen recht is volgens "alle juridische experten", en ik neem aan dat u zich achter dat standpunt schaart, dan doet het er natuurlijk ook geen bal toe of het lastiger wordt om kinderen te adopteren uit het buitenland. Ook voor hetero's is adoptie dan immers geen recht.
Oud 21 april 2006, 13:43   #55
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Je had het ook korter kunnen zeggen: IK HEB VOOROORDELEN. Of kan je je beweringen uit de ervaring soms staven?
ga gewoon eens een pint pakken in café's waar ook jonge mensen binnenzitten.Zo tussen de 20 en de 30, en luister eens wat die er over vertellen.Denk je echt dat dat homogedoe zo populair is of wat?En dezen zijn nu net degenen die de ouders gaan worden, of het reeds zijn, van de kinderen die met door homos geadopteerde kinderen naar school zullen gaan.Wees maar zeker dat die het niet alle dagen gemakkellijk gaan hebben.En om het duidelijk te houden, dit is géén wens van mij, gewoon de alledaagse realiteit...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 13:44   #56
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Terecht want het EHvdRvdM vergallopeert zich hier. Waarom zou je slechts recht op adoptie hebben naargelang je sexuele voorkeur (zolang die niet crimineel is-voor iemand er de pédé's bijsleurt)?
"Recht" op adoptie bestaat niet. En als het dan al zou moeten bestaan, dan in de eerste plaats voor het kind in kwestie. Het EHRM heeft zich hier niet vergallopeerd.

Citaat:
Wat betreft de discriminatie voor de kinderen:
De discriminatie voor kinderen geplaatst bij een koppel (ongeacht hun geslacht) is kleiner dan voor kinderen die helemaal zonder ouders blijven of op slechts één ouder kunnen beroep doen..
Discriminatie die kleiner is dan een andere discriminatie... Men is nooit een beetje zwanger, Staaf... Het blijft "discriminatie". Punt uit. Rechtlijnigheid werkt in alle richtingen.

Citaat:
De nipte meerderheid voorspelt niks aangaande de toekomst.
1/Het is slechts de meerderheid van een clubje politici
2/Meerderheden kunnen vergroten.
Meerderheden kunnen ook verkleinen. Kinderen "gebruiken" om een misbegrepen "principe" erdoor te duwen... hmmmmmm, lijkt je dat niet een beetje obsceen?

Citaat:
Dat ligt dan aan de kortzichtigheid van de buitenlandse organisaties. Hopelijk draaien die bij. Of ze proberen in hun land de kinderen levenswaardige omstandigheden te bieden, i.p.v. kieskeurig te zijn i.v.m. het soort gezinnen waar ze hun sukkelaars aan toewijzen.
Juist ja. Het "machtige" en "gezaghebbende" België als geweten van de hele wereld. Kleine tip: als nagenoeg iedereen in de internationale gemeenschap je tegenspreekt, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen of je niet doodgewoon geborneerd eigenwijs bent. We hebben die genocidewet al eens moeten inslikken wegens schadelijk "voor het land"; in dit specifieke geval zijn enkel goedmenende particulieren die het lastig krijgen, dus dat steekt niet zo nauw?

Oud 21 april 2006, 13:45   #57
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de laatste maal: HET GAAT HIER OM BELGISCHE KINDEREN.

Dank u.

Laatst gewijzigd door lombas : 21 april 2006 om 13:45. Reden: leren schrijven
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 13:48   #58
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Als het hebben van kinderen toch geen recht is volgens "alle juridische experten", en ik neem aan dat u zich achter dat standpunt schaart, dan doet het er natuurlijk ook geen bal toe of het lastiger wordt om kinderen te adopteren uit het buitenland. Ook voor hetero's is adoptie dan immers geen recht.
Er bestaat niet zoiets als het "recht op kinderen". Sorry, maar da's de realiteit. (en gelukkig maar)

Dat het moeilijker wordt om te adopteren is een neveneffect van deze wet; daar kan je ook niet omheen. Het homo-adoptierecht (voor de enkelingen die er gebruik van zullen maken in die omstandigheden) sluit de deur voor adoptie tout court. Of dat er een bal toe doet? Ik wijs enkel op de "prijs" die de maatschappij in z'n totaliteit voor dat verheven "principe" zal betalen.

Oud 21 april 2006, 13:49   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Recht" op adoptie bestaat niet.
Voor mijn part is dat een advocatendiscussie die weinig met de praktijk vandoen heeft. Hetero's kunnen kinderen adopteren, homo's mochten dat niet. Of het nu een "recht" (in de strikt-juridische betekenis van het woord) betreft of niet, het lijkt me toch om discriminatie te gaan.

Citaat:
Discriminatie die kleiner is dan een andere discriminatie... Men is nooit een beetje zwanger, Staaf... Het blijft "discriminatie". Punt uit. Rechtlijnigheid werkt in alle richtingen.
Als discriminatie discriminatie blijft, dan kan er toch moeilijk bezwaar zijn om de ene door de andere te vervangen denk ik...
Oud 21 april 2006, 13:49   #60
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Voor de laatste maal: HET GAAT HIER OM BELGISCHE KINDEREN.

Dank u.
Voor de laatste keer: er zijn een hele resem landen (HET BUITENLAND dus) die aangekondigd hebben geen kinderen meer te laten adopteren door BELGISCHE kandidaat-adoptanten. Rechtstreeks gevolg van deze wet.

Dank u.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be