![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Hidden_Kenshin
![]() [SIZE=1]Ik kan progessiviteit best apprecieren, maar dit gaat toch tegen de fundamentele wetten van de natuur in? Ik kan absoluut niet voorstellen dat er enkel 2 vaders of 2 moeders voor een kind-dat overigens niet steeds op natuurlijke wijze- in een gezin terechtkomt? Kan iemand me vertellen hoe de vader/moederrol wordt verdeeld?[/SIZE] Definieer vaderrol en moederrol eens? Wat zijn de taken/eigenschappen die exclusief aan vaders/mannen zijn toebedeeld en de taken/eigenschappen die enkel door moeders/vrouwen kunnen uitgevoerd worden? Want eerlijk gezegd kan ik mij buiten een paar biologische zaken die tot het eerste levenjaar nut hebben (het kind dragen tijdens de zwangerschap en borstvoeding) niet direct iets in beelden.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral, bedankt voor uw antwoord voorheen, omtrent de "natuurlijke" gang van zaken. Ik wou wel niet de "natuurlijke levensfase" linken aan dieren, maar zoals die bij de mensheid van homo sapiens is geëvolueerd tot nu. Ik was er wel niet van gewaar dat zoveel verschillende diersoorten dergelijke "sociale" levenswijzen hebben. Ivm. uw vraag, het ging mij inderdaad om die eerste cruciale levensjaren waarin een baby de zachte moederborst en de grote vaderhand ervaart, om het zo te noemen. Daarna, de typische zaken zoals hoe m'n vader mij leerde fietsen en mijn moeder mij troostte als ik er vanaf donderde... Het klinkt wel wat laconiek, maar zijn zo van die kleine dingen. Onderwijlen heb ik het plezier gehad om vanuit verscheidene invalshoeken de zaak te kunnen bekijken waaruit ik kan besluiten dat ik volledig vertrouwen heb in het ouderschap van holebi's. Maar ik hoop dat het geen huidige trend is. Momenteel zijn de opvoedingen bij holebi's vaak open en verantwoord (aangezien zij dagelijks moeten omgaan met moeilijke keuzes, vooroordelen...) zullen hun kinderen daar beter mee kunnen omgaan... (maarwiebenik?)
![]() |
#126 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog een feit: tot nader order bepaalt de samenleving niet wie wel en wie geen kinderen op deze wereld mag zetten. Met uitzondering van de allergrootste maatschappelijk architecten welteverstaan: de Mao's en Hitlers die eertijds hun progressieve heilstaten inrichtten... In naam van een aantal fundamentele vrijheden, die we vandaag zien als de hoekstenen van onze democratie, moet je dus de spreekwoordelijke "bluts met de buil" erbij nemen. Slechts de natuur blijft de ultieme scherprechter en die lelijke homofoob wil dus niet dat homo's samen kindjes maken.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 21 april 2006 om 22:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() Laat een kind toch een vader en moeder hebben als die mogelijkheid zich voordoet. Wat is daar nu echt zo moeilijk aan.Als een kind een biologische band heeft met een holebi-ouder dan moet dat in een wettelijk kader gegoten worden. No problem. Maar geef een Roemeens weeskind een vader en een moeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank u hoor ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mensen, aub, kap ermee.
Wat geeft het? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Burger
|
![]() Da's ongeveer het enige wat die strontregering nog gedaan krijgt, wetten over chocopotten, reguralisaties, kopvodden en op alle mogelijke manieren de werkende mens zijn geld afpersen. Werkelijk een paarse modelstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een onzin van de tegenstanders hier trouwens. Dat "andere" landen ons hier scheef voor zouden bekijken.
Elsewhere in Europe, gay couples are allowed to adopt children in the Netherlands, Spain and Sweden, as well as in England and Wales. In Germany and Denmark, homosexual adoption is limited to the partners' biological children. http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4929604.stm Onafhankelijke buitenlandse berichtgeving. Laatst gewijzigd door Griffin : 22 april 2006 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() Tjonge tjonge toch wat voor een onzin lees ik hier en daar weer allemaal en toeval of niet maar alle tegenstand komt van sympathistanten van die een bepaalde partij die zogezegd niets tegen homo's heeft maar de laaste dagen weer dubbel hun masker heeft laten vallen als het op homofobie aankomt.
Degene die nog twijfels hebben over de homoadoptie en dit omwille van dat ze het nog te vroeg vinden die kan ik nog begrijpen maar wanneer gaat het op tijd zijn, zo zullen er altijd zeggen dat het te vroeg is. Maar sommigen kunnen het blijkbaar niet verkroppen dat we in het jaar 2006 leven en sommigen zouden hier blijkbaar liever terug leven in het jaar 1406 blijkbaar. De toekomst zal het uitwijzen maar daar zal perfect uit blijken dat 2 mama's en 2 papa's ook een perfecte normale opvoeding kunnen geven aan kinderen waarin ze veel liefde en respect meekrijgen Maar ja als ik hier sommige opmerkingen blijf lezen, sommigen willen een kind blijkbaar nog liever in een gesticht dan dat het liefdevol opgroeit in een holebigezin. Tja dat zijn wel personen van die bepaalde partij daar het VB juist ja die dat zeggen...
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
Minister-President
|
![]() Je hebt blijkbaar niet goed het onderscheid begrepen, Fozzie. In het geval van de "natuurlijke selectie" wie wel en geen kinderen kan ter wereld brengen, is de samenleving / politiek niet verantwoordelijk. Er worden inderdaad kinderen geboren bij mensen die -achteraf bekeken- beter kinderloos waren gebleven. Het belangrijkste in vorige zin staat tussen gedachtenstreepjes: "achteraf bekeken"... M.a.w. als de feiten zich al hebben voltrokken. Bij adoptie ligt zoiets heel anders: daar gaan we a priori te werk; we "plaatsen" een kind. En bij de selectie van het milieu waarbinnen we dat doen, moeten we zeer behoedzaam tewerk gaan. Immers, daar draagt de samenleving / politiek wél een verantwoordelijkheid wanneer het misloopt. Neen, dit is een oproep om verantwoordelijk, omzichtig en vooral ook voorzichtig tewerk te gaan bij het plaatsen van kinderen. (zie hierboven) Voorzichtig betekent dan ook dat je niet zomaar omwille van één of ander principe gaat experimenteren met de toekomst van het kind dat je onder je verantwoordelijkheid hebt. Ik heb nergens beweerd dat een kind dat geadopteerd wordt door holebi's per definitie slecht terecht komt... Ik ga er enkel van uit dat de gekende problematiek van kinderen die zich in een iets later stadium existentiële vragen beginnen te stellen, behoorlijk kan verzwaard worden in die situatie. Vooral omdat zo'n kind al zeer vroeg in z'n omgeving (waar 99,x% van z'n leeftijdsgenootjes een andere gezinssituatie kennen) gaat opmerken dat het een buitenbeentje is. Zolang één van de ouders ook de natuurlijke ouder is, is er een mogelijkheid tot begeleiding (nooit de kracht van een bloedband onderschatten); en al helemaal wanneer (bvb in geval van echtscheiding) de vroegere partner van die ouder niet uit the picture is verdwenen. Ik zie vooral problemen met homokoppels die geen enkele band hebben met het kind dat ze adopteren. En dat heeft objectief zelfs niets te maken met hun bekwaamheid "tot opvoeden". Waar ik dat uithaal? De holebi-bewegingen hebben niet meteen een voorbeeldig track-record als het aankomt op het inleiden van de meest onzinnige klachten over vemeende discriminatie. Progressief-links heeft zich de afgelopen jaren vooral doen opmerken door z'n dubieuze praktijken in het bestrijden van meningen (niet enkel plat racistisch of discriminatoir) die het niet goed uitkwam. De huidige debatcultuur is er één geworden waar we hoe langer hoe meer op onze tellen moeten passen. De website van het CGKR vind ik ronduit schrikwekkend. Sinds de Spaanse Inquisitie hier haar matten heeft moeten rollen is het er progressief beter mee gegaan (ik heb zelf nog op de barricaden gestaan voor meer pluralisme, ontzuiling, etc...), maar de slinger gaat nu weer resoluut in de andere richting. Afwachten tot wanneer zou blijken dat homoparen iets te systematisch worden afgewezen als kandidaat-adoptanten. Want in veel gevallen is de bewijslast dus wel reeds gekeerd. Je stelt het verkeerd. Je vraag zou moeten zijn: sinds wanneer biedt een heterogezin een betere context voor de opvoeding van kinderen dan een homosituatie. Lijkt me evident vanuit de logica van de adoptie zelf. Adoptie is in alle opzichten een "tweede kans" die je een kind biedt. En dan heeft zo'n kind in mijn ogen alle recht op een gezinssituatie die zo dicht mogelijk aansluit bij deze die door 99,9% van z'n leeftijdsgenootjes wordt beleefd. Als adoptiekind / wees is het zowiezo al een buitenbeentje; daar kunnen we niks aan veranderen (zelfs niet door het kind de familienaam te geven van z'n adoptanten), maar we moeten die "buitengewone" situatie nu ook weer niet gaan cultiveren / evident maken zodat zo'n kind geen mogelijkheid heeft om minstens voor een tijdje onbekomerd (vrij van spot / kritiek of lastige vragen) een onbekommerd leven te leiden. Dan veronderstel je verkeerd. Zie hierboven.
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 april 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag mij af of er uberhaupt studies kunnen bestaan over adoptie van kinderen - zonder bloedband [horresco referens] - door een homopaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Ach, er zijn zoveel mensen die in de waan leven dat ze samen met hun trouwboekje of geboorteakte van het kind een diploma en praktijkervaring pedagogie en psychologie gratis voor niks meekrijgen... (ook en zeker als ze driedubbele lomperiken zijn)
Denken jullie nu écht dat holebis dat zoveel slechter zullen doen dan heteros? Doe me niet lachen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Burger
|
![]() Citaat:
alweer een slachtoffer van de extreem linkse brainwash praktijken het begint al met je woordkeuze "toebedeeld" worden, wat had je gedacht van, nu eenmaal eigen zijn aan de natuurlijke aard en door niets of niemand worden toebedeeld, maar zich onheroepelijk manifesteren en hoe kan ik voor de rest antwoorden als je er al vanuit gaat dat er geen verschil bestaat tss mannen en vrouwen? moest je nu vragen wat de specifieke verschillen zijn, zou het nog simpel zijn om je een lijstje te geven maar laat ik je met een vraag beantwoorden, zijn er dan geen verschillen in het gedrag en de gedachtenpatroenen van mannen en vrouwen op alle vlak en niet alleen wat opvoeding betreft? draai het eens om, wil je echt hard maken dat er buiten enkele biologische eigenschappen geen verschillen bestaan tss mannen en vrouwen? je vraagt gewoon om een onbewijsbare stelling te bewijzen, om dat dan te gebruiken als je argument pakt niet iedereen weet dat er een fundamenteel verschil bestaat tss mannen en vrouwen, zelfs een baby van enkele maanden maakt al een onderscheid tss mama en papa ... maar jij snapt het niet ? flink ! |
![]() |
![]() |