Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 19 april 2006, 18:15   #201
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'uitvluchtexcuus' , 'oogkleppenmentaliteit' : mooie woorden die getuigen van een zekere creatieve energie die u volgens mij véél en véél beter zou kunnen besteden.

Waarom zou ik nog eens proberen om op die site van Jurgen V te posten? Ik heb dat al gedaan, hoor, mijn beste Knorretje. Het enige resultaat : dat het gescheld in FREQUENTIE afnam (2 keer per post i.p.v. 3 keer), maar in INTENSITEIT verdubbelde (dus steeds gemener werd).

Vandaar mijn vurige wens dat het VB in oktober 2006 in tenminste 10 Vlaamse gemeenten/kleinsteden (2 per provincie) een absolute meerderheid behaalt, zodat ze wel

>>> verplicht <<<

zullen zijn om HELEMAAL ALLEEN, 6 JAAR LANG

de bestuurder te spelen,

en zich niet meer zullen kunnen beperken tot de rol van kankerende meerijder die het vertikt voor zijn ritje te betalen, de asbakken volrochelt, gaatjes in het similileer van zijn zeteltje brandt, zijn sigaretten op het tapijtje op de middengang uitduwt, constant zit te jengelen dat het geen goede muziek is op de CD-speler, of dat-ie te luid speelt of dan weer te stil, en er bovendien nog eens in slaagt alle andere medepassagiers te schofferen door te zeggen dat het toch maar flauwerikken zijn.

Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zien we ze niet meer !!
Een opositiepartij MOET de mistoestanden aanklagen.
Een opositiepartij moet het beleid op de korrel nemen, a,nders is het GEEN opositiepartij, maar een meeloper.
De opositie heeft steeds het doel omde regeerders op hun fouten te wijzen. En zeker de mistoestanden aan te klagen.
Ze hebben geen regeringsverantwoordelijkheid. Anders waren ze geen opositie maar mossels, wanneer ze de mistoestanden niet aanklagen.
fernand is offline  
Oud 19 april 2006, 18:18   #202
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
daarnet op het TV-nieuws.
de vermoorde Joe kreeg eerste hulp van een allochtone tiener die toevallig passeerde.
toeval?

En hoe kwam het dat die jongen hulp nodig had of was dat ook toeval?
daiwa is offline  
Oud 22 april 2006, 14:00   #203
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In ieder geval is het niet de eerste de beste trein opspringen richting fermette en doen alsof er niets is gebeurd. Nogal een geluk dat Filips II in 1302 het machtigste ridderleger dat Europa ooit had gekend naar Vlaenderen had gestuurd in plaats van 2 allochtonen uit de Parijse voorsteden.
Doe me niet lachen, man: geloof jij écht wat Conscience daarover schreef?
filosoof is offline  
Oud 22 april 2006, 20:34   #204
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
daarnet op het TV-nieuws.
de vermoorde Joe kreeg eerste hulp van een allochtone tiener die toevallig passeerde.
toeval?
of was het passerende eigen volk misschien te druk bezig met zichzelf?
enfin, dit mocht ook wel eens gezegd worden vond ik, zo tussen alle haatkreten en rondspattend lipschuim van rechts...
Dat is mooi van die allochtone tiener. En het is goed dat er bijgezegd wordt dat hij allochtoon is. Soms is afkomst belangrijk Zo ook nu.
Waarom die hatelijke opmerking over 'eigen volk' nodig is weet ik niet. Zeker niet als je jezelf zogezegd ergert aan haatkreten en lipschuim.
luc broes is offline  
Oud 22 april 2006, 21:42   #205
[radiohoofd]
Banneling

Standaard

Verbaast me niks, ik heb dat ook al gmerkt.
Je hebt er meer last van maar als het erop aankomt ook meer hulp. (rechtstaan in de tram voor oude mensen, iets komen brengen dat je vergeten was, de tramdeur openhouden wanneer je moet lopen om je tram te halen (dat doen vooral de 'jongeren') etc.)
Toen we geld moesten inzamelen voor onze eindreis waren het ook de allochtone meisjes die het meeste moeite deden.
[radiohoofd] is offline  
Oud 23 april 2006, 06:13   #206
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Is dat nu zo moeilijk? De oorzaak wordt hoofdzakelijk ingegeven door -> sociale-culturele factoren <- toch eenvoudig niet? 8)
Nogmaals, in België is een vreemde 'cultuur' een absoluut gegeven, een zogenaamde verrijking waar niet aan geraakt mag worden en zodus heeft men het hier steevast over sociale-economische factoren..
Meer ga ik er niemeer over zeggen, alhoewel ik al een voorgevoel heb dat ge het nu nog nie snapt; maar daar bestaat een leuk gezegde voor, iets met uil, kaars en bril
Je hoeft die dingen niet in het vet te zetten hoor, want met het eerste deel (met name "sociale") van de samenstelling betekenen ze heel wat anders dan wat jij hier wil laten doorschemeren.
Oud 23 april 2006, 07:47   #207
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

zo te zien is iedereen de autochtone tiener al vergeten die zelf gepoogd heeft de belager mee af te slaan.

Hoe zou dat komen?
circe is offline  
Oud 23 april 2006, 09:12   #208
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het was een vreemdeling, dus MOET die verwijten krijgen. Zo is dat.
Bhairav is offline  
Oud 23 april 2006, 09:21   #209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het was een vreemdeling, dus MOET die verwijten krijgen. Zo is dat.
Wie verwijt de barmhartige allochtoon iets?

Ik vraag me alleen af waarom er met geen woord wordt gerept over de barmhartige autochtonen die - eveneens n�* de moord - hulp boden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 23 april 2006, 09:29   #210
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Ik vraag me alleen af waarom er met geen woord wordt gerept over de barmhartige autochtonen die - eveneens n�* de moord - hulp boden?
Blijkbaar moesten de media onder druk van hogerhand snel iets doen om het imago van een bepaalde allochtonengroep op te poetsen. Vandaar de moslim EHBO-er, de moslim broodbakkers, de aanvoer van brave moslims op de rode regimezender, etc. .
Merk op dat we van Chinese, Ecuadoriaanse, Poolse en andere EHBO-ers en broodbakkers niets gezien en gehoord hebben.

Hoe dit anders te interpreteren dan een schuldbekentenis ?
Knorretje is offline  
Oud 23 april 2006, 09:44   #211
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Omdat iedereen dit al weet en omdat het toch gezegd mag worden? Is dat nu zo erg? Geef gewoon toe da ge er ni tegenkunt dat er iets positiefs gezegd word over een allochtoon. Dat is gewoon overduidelijk, argumenteer er maar op los...
Bhairav is offline  
Oud 23 april 2006, 09:46   #212
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Blijkbaar moesten de media onder druk van hogerhand snel iets doen om het imago van een bepaalde allochtonengroep op te poetsen. Vandaar de moslim EHBO-er, de moslim broodbakkers, de aanvoer van brave moslims op de rode regimezender, etc. .
Merk op dat we van Chinese, Ecuadoriaanse, Poolse en andere EHBO-ers en broodbakkers niets gezien en gehoord hebben.

Hoe dit anders te interpreteren dan een schuldbekentenis ?
Zoals ik al zei: er mag gerust aangetoont worden dat ze niet allemaal zo zijn. Mensen zijn geneigt dat te doen, dat mag toch? Of wilt gij dat het positieve dingen zeggen over bepaalde mensen aan banden gelegd moet worden, omdat het allemaal met uw zuurverdiend belastingsgeld gebeurd?
Bhairav is offline  
Oud 23 april 2006, 09:47   #213
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat iedereen dit al weet en omdat het toch gezegd mag worden? Is dat nu zo erg? Geef gewoon toe da ge er ni tegenkunt dat er iets positiefs gezegd word over een allochtoon. Dat is gewoon overduidelijk, argumenteer er maar op los...
Het is gewoon overduidelijk dat er een PR-stunt moest worden opgevoerd. Dat de onmiddellijke omgeving van de allochtone daders steevast de tanden op mekaar houdt en zelfs geen identiteit vrijgeven doet deze PR-stunt totaal teniet!

Deel van de PR-stunt is het met een beschuldigend vingertje wijzen op de ongeïnteresseerde omstaanders: énkel een barmhartige allochtoon heeft NA de feiten ingegrepen?
Denken jullie nu écht dat we allemaal ACHTERLIJK zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 23 april 2006, 09:49   #214
Bhairav

Standaard

Neen, maar ik denk da ge ni veel beter zou zijn. Ik zie echt ni wa er mis is met het zeggen dat het een allochtoon was die hielp. Nogmaals: het mag gezegd worden dat het een allochtoon was, of moet er zoveel mogelijk slecht over gesproken worden?
Bhairav is offline  
Oud 23 april 2006, 09:55   #215
Siegfried
Partijlid

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik denk da ge ni veel beter zou zijn. Ik zie echt ni wa er mis is met het zeggen dat het een allochtoon was die hielp. Nogmaals: het mag gezegd worden dat het een allochtoon was, of moet er zoveel mogelijk slecht over gesproken worden?
Voor een anarchist ben jij toch maar een snulleke dat alles 'slikt' wat uw politieke leiders u proberen wijs te maken.
Siegfried is offline  
Oud 23 april 2006, 10:03   #216
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: er mag gerust aangetoont worden dat ze niet allemaal zo zijn. Mensen zijn geneigt dat te doen, dat mag toch? Of wilt gij dat het positieve dingen zeggen over bepaalde mensen aan banden gelegd moet worden, omdat het allemaal met uw zuurverdiend belastingsgeld gebeurd?
Moesten twee skinheads een Marokkaan hebben dood gestoken, zouden we dan ook al die zever over dialoog en kansarme jongeren gehoord hebben?

Zou er dan ook een oproep tot sereniteit geweest zijn, of was er dan een rondje om ter hardst VB-bashen georganiseerd?

En moesten die twee skinheads dat in het zicht van de camera gedaan hebben, en na twee weken nog niet opgepakt zijn, zou de Marokkaanse gemeenschap dan ook geduldig afwachten of zouden er elke nacht auto's in brand vliegen?

En zouden de media dan ook geneigd zijn ganser pagina's te vullen met oppoetsberichten over autochtone EHBO-ers en broodbakkers om aan te tonen dat ze niet allemaal zo zijn?

Denk daar maar eens over na.
Knorretje is offline  
Oud 23 april 2006, 10:06   #217
Bhairav

Standaard

Belachelijk. Want allochtonen krijgen in het algemeen een slechte reputatie, Belgen niet.
Hoe belachelijk da ge zoiets kunt zeggen.
Bhairav is offline  
Oud 23 april 2006, 10:07   #218
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
Voor een anarchist ben jij toch maar een snulleke dat alles 'slikt' wat uw politieke leiders u proberen wijs te maken.
Ik weet eigelijk ni wa die politieke leiders te zeggen hebben, ik kan mij ni voorstellen dat het wel eens intressant kan zijn...
Bhairav is offline  
Oud 23 april 2006, 10:08   #219
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belachelijk. Want allochtonen krijgen in het algemeen een slechte reputatie, Belgen niet.
Skinheads en VB-ers krijgen niet in het algemeen "een slechte reputatie"?

Citaat:
Hoe belachelijk da ge zoiets kunt zeggen.
Hoezo?
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 10:11   #220
Bhairav

Standaard

Zijn Belgen skinheads en VBers?
Belachelijk omdat, zoals ik al zei, allochtonen niks anders dan slecht kunnen doen volgens velen, dan mag het toch eens gezegd worden dat een allochtoon hielp? Of mag er alleen van allochtonen iets gezegd worden als ze dingen mispeuteren? Ik snap echt ni waarom zoiets ni gezegd mag worden.
Bhairav is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be