Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2006, 23:28   #21
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ten tweede is het uiteraard zo dat de Islam heel wat prachtige kunstwerken heeft geïnspireerd die tot ons aller werelderfgoed behoren.
Welke?
Jewel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 23:31   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jewel Bekijk bericht
Welke?
Ik dacht aan een aantal prachtige Moskeeën, bepaalde vormen van kalligrafie, enz.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 23:32   #23
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
OK Flip. Je zou ook kunnen zeggen: er bestaat geen antwoord op je vraag.

Bv. over het katholicisme zou ik wel wat antwoorden weten, over het Jodendom en het Boeddhisme ook. Over de islam wilde ik graag horen van anderen hoe positief de islam is voor ons, als wereld, maatschappij, mensheid, land.
Zoals ik al zei, dat hangt van uzelf af......
Oud 22 april 2006, 23:34   #24
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ja, Flip. Probeer nu niet de discussie te verdraaien door er een spelletje over het katholicisme van te maken.

Ik vraag gewoon: wat voor positiefs heeft de islam de wereld te bieden dat geen enkele andere godsdienst biedt?

Dit natuurlijk gezien vanuit onze westerse positie, met onze westerse waarden die kunnen variëren tussen progressiviteit, emancipatie, kunst, wetenschap en onderzoek, literatuur, noblesse, technische vooruitgang, Nobelprijzen, handel, economie, politiek, werkgelegenheid, geneeskunde, samenleving (tolerantie enz), sociologie, kortom: allerlei dingen die ons, volgens u, gelukkig maken en die ons vooruit helpen?
Rechtvaardigheid, een veiligheid.
Oud 23 april 2006, 00:27   #25
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht aan een aantal prachtige Moskeeën, bepaalde vormen van kalligrafie, enz.
En daar vaart de mensheid wel bij? bij moskeeen en caligrafie in het Arabisch?

Graag zou ik daar meer over willen weten, Joz.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 08:08   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je daarmee vooral niet de byzantijnse Aya Sophia of de hindu tempel Taj Mahal mee bedoelt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 08:16   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk naar Europa, Azië, Noord Afrika: iedereen wordt moslim zo lijkt het, terwijl andere godsdiensten steeds marginaler worden.
70 jaar geleden zag men hier ook NSB-uniformpjes als paddestoelen uit de grond schieten. Misschien waren het er verhoudingsgewijs niet zoveel, maar elk uniformpje werd wel direct opgemerkt.

In de andere door U aangehaalde landen ziet men dat de gematigde moslim (of de niet-praktizerende) moslim het hoofd moet buigen voor de fundi strekking (zie vb. Indonesie)

Wie ooit de serie "De Mensentuin" heeft gezien, kan daar gerust een koran naastleggen: zeg tegen één groepje (die met de rode sjaaltjes) dat ze beter zijn dan de anderen, dat ze extra zullen worden beloond, et voil�* daar komt het Herrenvolk naar boven. De blauwe sjaaltjes zijn dus sneller geneigd om een rood sjaaltje om te slaan en dan voelen ze zich ook Herrenvolk.

Voeg daarbij een schitterende krijgsstrategie, een psychologisch onderlegde team-building attitude, en je hebt islam ten voeten uit.
Oud 23 april 2006, 09:07   #28
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Rechtvaardigheid, een veiligheid.
hoofden en handen afhakken , doodstraf voor vrouwen die verkracht zijn , armen breken van 8 jarigen die van de honger eten stelen , de galg voor holibi's , enz enz enz .... geef mij maar Europa met al zijn minpunten ipv een moslim/islam gemeenschap met al zijn "pluspunten??" wat die ook mogen voorstellen

er zit een klein kanske in dat ik voor een paar weken naar het middenoosten ga voor mijn werk , eens benieuwd wat mijn rechten en veiligheid als westerling daar zullen zijn , heeeel wa minder dan wat de moslims hier krijgen dat is zeker .Ik ga ook ni zitten mekkeren zoals de moslims hier dat iedereen zich daar aan mij moet aanpassen , ik ga voor de poen net zoals de moslims die hier zitten
Oud 23 april 2006, 09:13   #29
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het positive aan de islam is dat het misschien eindelijk het dominante imperialistische westen wat kan intomen. Ik hoop méér dan dat.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 09:19   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het positive aan de islam is dat het misschien eindelijk het dominante imperialistische westen wat kan intomen. Ik hoop méér dan dat.
Waarom zit jij dan in dat vermaledijde westen? Spionage? of - zoals velen reeds vermoedden - ontmanteling van binnenuit?

Wat ga jij trouwens doen als Iran hun bommetje op het Westen richt? Rap gaan lopen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 april 2006, 09:22   #31
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik vraag gewoon: wat voor positiefs heeft de islam de wereld te bieden dat geen enkele andere godsdienst biedt?
Dezelfde vraag kan over elke godsdienst gezegd worden: die overlappen allemaal wel met een andere op elk punt. Iets vinden dat helemaal uniek is voor 1 godsdienst ga je nooit vinden.

Op de vraag naar mooie gebouwen: die moskee in Isfahan op Naghsh-i Jahan, de moskee van Djenné, en is onlangs die nieuwe moskee in Rotterdam niet verkozen tot het mooiste gebouw van de stad? (kan me vergissen van nederlandse stad). Als u nog voorbeelden wilt, er zijn er nog tientallen (net zoals die er voor zowat alle culturen zijn)
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 09:56   #32
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

ze willen wel allemaal naar het door en door slechte dominante imperialistische westen komen , zeker omdat het zo goed is in die moslimlanden ??

Citaat:
Ik hoop méér dan dat.
hoofden en handen afhakken , doodstraf voor vrouwen die verkracht zijn , armen breken van 8 jarigen die van de honger eten stelen , de galg voor holibi's , enz enz enz ....

als puntje bij paaltje komt vallen ze altijd door de mand die vredelievende moslims
Oud 23 april 2006, 09:57   #33
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom zit jij dan in dat vermaledijde westen? Spionage? of - zoals velen reeds vermoedden - ontmanteling van binnenuit?

Wat ga jij trouwens doen als Iran hun bommetje op het Westen richt? Rap gaan lopen?
Wat een zwak antwoord zeg. Natuurlijk ga ik lopen... (Ge doet alsof ik het zelf in handen heb allemaal, dat maakt het zo onnozel) Gij zijt natuurlijk zo'n idioot die zijn leven op het spel zou zetten om zijn volk te verdedigen. Of ben ik mis?
Oud 23 april 2006, 09:58   #34
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck Bekijk bericht
ze willen wel allemaal naar het door en door slechte dominante imperialistische westen komen , zeker omdat het zo goed is in die moslimlanden ??

hoofden en handen afhakken , doodstraf voor vrouwen die verkracht zijn , armen breken van 8 jarigen die van de honger eten stelen , de galg voor holibi's , enz enz enz ....

als puntje bij paaltje komt vallen ze altijd door de mand die vredelievende moslims
Ik had het eigelijk over het front, hier zijn die ni met genoeg om het voor het zeggen te krijgen.
Oud 23 april 2006, 10:25   #35
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Dank voor het delen van je eigen spirituele waarden, Lincoln.

Maar waar ik eigenlijk naar zoek is antwoord op de vraag aan niet-moslims die wél de islam met hand en tand verdedigen, en andere godsdiensten (vooral het christendom) verwerpen en soms genadeloos becritizeren.

W�*t heeft de islam hun te bieden? Waarom verdedigt men de islam en hemelt men ze op terwijl men eigen godsdiensten en andere ideeën, die men waarschijnlijk veel beter kent, verloochent?

Snap je? Ik ben er écht naar op zoek. Ik bedoel: die ene prachtige moskee en die hoge minaret, dat kan toch niet de reden zijn waarom zoveel mensen de islam zoveel beter vinden dan andere godsdiensten, ookal is men géén islamiet?

Please... ok.. iemand noemde als 2 positieve punten:

1) voortplanting
2) geweld

Maar dat vind ik geen positieve kanten voor de maatschappij. Er komt uit voort: vrouwenonderdrukking, armoede en gebrek aan opvoeding wegens te veel. En daardoor krijgt men nog méér geweld.

Ik wil iets GOEDS horen, dat invloed heeft op uw leven, en dat de islam heeft voortgebracht.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 10:32   #36
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar waar ik eigenlijk naar zoek is antwoord op de vraag aan niet-moslims die wél de islam met hand en tand verdedigen, en andere godsdiensten (vooral het christendom) verwerpen en soms genadeloos becritizeren.
Het antwoord is nochtans eenvoudig. Niet-moslims verdedigen de islam omdat andere niet-moslims de islam met hand en tand aanvallen, meestal op een niet al te genuanceerde manier.

Citaat:
W�*t heeft de islam hun te bieden? Waarom verdedigt men de islam en hemelt men ze op terwijl men eigen godsdiensten en andere ideeën, die men waarschijnlijk veel beter kent, verloochent?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 11:43   #37
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat een zwak antwoord zeg. Natuurlijk ga ik lopen... (Ge doet alsof ik het zelf in handen heb allemaal, dat maakt het zo onnozel) Gij zijt natuurlijk zo'n idioot die zijn leven op het spel zou zetten om zijn volk te verdedigen. Of ben ik mis?
Gij zijt uiteraard zo'n egoïst die alleen maar zijn eigen vel wil redden?
Oud 23 april 2006, 11:57   #38
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
ok.. iemand noemde als 2 positieve punten:

1) voortplanting
2) geweld

Maar dat vind ik geen positieve kanten voor de maatschappij. Er komt uit voort: vrouwenonderdrukking, armoede en gebrek aan opvoeding wegens te veel. En daardoor krijgt men nog méér geweld.
Ik zei ook niet dat dit positief was voor ONZE maatschappij. Het is positief voor de ISLAM als sociaal-politiek stelsel. Wij kunnen er beter een voorbeeld aan nemen.

Citaat:
Ik wil iets GOEDS horen, dat invloed heeft op uw leven, en dat de islam heeft voortgebracht.
Je kan evengoed op zoek gaan naar een vliegend varken.

Laatst gewijzigd door Jewel : 23 april 2006 om 11:58.
Oud 23 april 2006, 12:23   #39
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dank voor het delen van je eigen spirituele waarden, Lincoln.

Snap je? Ik ben er écht naar op zoek. Ik bedoel: die ene prachtige moskee en die hoge minaret, dat kan toch niet de reden zijn waarom zoveel mensen de islam zoveel beter vinden dan andere godsdiensten, ookal is men géén islamiet?

Please... ok.. iemand noemde als 2 positieve punten:

1) voortplanting
2) geweld

De islaam is een godsdienst die je een pad verwijst, zeg maar een gids, maar de rest moet je zelf invullen, een dat "invullen" komt vanuit jezelf een zal invloed hebben in je leven, ofwel positief ofwel negatief, De mensen die zeggen dat de islaam alleen geweld brengt handen hakken enzovoort is verkeerd, het zijn de mensen die deze interpretatie volgen die zij op hun beurt de "interpretatie" zelf hebben ontgonnen vanuit de bron, zoals ik al eerder zei je kan met de water alles doen, Ik geef je een voorbeeld "over het hakken van handen", een imaam bij ons die zei ;"het hakken van handen is een symbool van straf die de gezondige ontvangt, het is niet dat er in de koran het hakken van handen dat de gezondige zijn handen letterlijk gehakt moet worden, wat de koran ons wil zeggen is dat deze diefstal gestraft moet worden en als we het hakken van handen vervangen met een gevangenis straf is dat terecht, en is dat geen schending van de sharia" aldus de imaam,. Zo mijn beste de islaam vertelt je dat fout,fout moet zijn ,en goed ,goed genoemd moet worden enz....Dus mijn beste alles hangt van de mens zelf af,het is de mens die de boot van het leven stuurt het is de mens die zijn leven vervult met goed of kwaad, Natuurlijk in de islaam kennen we de beloning die een goedaardige krijgt na de dood, een het geloven daarvan is ook daadwerkelijk (in de islaam),. De mens dient zijn god om de mensheid te dienen , en omgekeerd! Of de islaam iets goeds meebrengt of slecht hangt van u af........

Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 april 2006 om 12:26.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 12:25   #40
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Binnen de Islam is de zorg voor de armen een leefregel. Ik veronderstel dat tenminste de armen onder ons, dat toch wel iets positiefs vinden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be