Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2006, 18:04   #21
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
'onze' Antillen ...
De Groot-Nederlandse gedachte, weet je wel
Oud 23 april 2006, 18:06   #22
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
euh, die inwoners van de antillen willen wel Nederlander blijven(in tegenstelling tot de rechtse Nederlanders die ze liever uit het koninkrijk zouden schoppen).
Neen, wij snappen het gewoon niet Fisherman, het zijn duidelijk de Nederlandse kapitalisten die imperialistisch zijn en de Antillaanse bevolking uitbuiten enz. en het is meneer Chavez, de Messias, die de Antillen gaat bevrijden van Neerlands onderdrukking. Dat is geen imperialisme, dat is bevrijden net zoals de Russen destijds de Afghanen gingen bevrijden. Dat wij zoiets niet willen begrijpen komt doordat Knack ons verkeerd informeert. Dat, en onze kwade wil natuurlijk.
Oud 23 april 2006, 18:10   #23
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
De Groot-Nederlandse gedachte, weet je wel
Ja, ja, de Groot-Nederlandse gedachte.
Juist ja.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 18:14   #24
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Venezuela is al eens slachtoffer gewest van een staatsgreep, georchestreerd door de Verenigde Staten. De VS schrikt er niet voor terug om Venezuela an te vallen. Dan is het ook maar méér dan logisch dat Venezuela defensieve maatregelen treft.
Daaruit gaan afleiden dat Venezuela expansieplannen heeft, is belachelijk. Wat moet Venezuela dan doen?! Hun leger gaan afschaffen zodat het Amerikaans leger ongestoord Caracas kan binnen marcheren? En er opnieuw een extreem-rechtse dictatuur installeren?
Hoe dan ook. Zelfs al is er geen Venezolaans leger meer (daar droomt de Knack-redactie blijkbaar van...), dan neemt het Venezolaanse volk zélf wel de verdediging van het land op zich.
Extréém-rechts??....in wat voor een wereld lééf jij man? Chavez, de rode oproerkraaier werd al ééns in 1992 opgepakt toen hij een couppoging ondernam tegen de Christen-Democratische president Andrez Pérez vanwege diens economische beleid. Chavez werd toen terecht in de gevangenis gezet. Na nog 2 couppogingen door andere rode fascisten werd Chavez na 2 jaar gratie verléént door diezelfde president Perez. In 1998 behaalde hij idd een overwinning maar sindsdien is Chavez begonnen met de systematische afbraak van de democratische rechten van Venezuela. Onderdrukking, repressie, voor onze linkse vrienden kan het allemaal....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 18:39   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

en op welke objectieve nieuwszender baseer jij je?
Oud 23 april 2006, 18:44   #26
willem1940NLD

Standaard

Stel het irreële geval dat Hr C die eilandjes èn hun bevolking zou begeren, dan kan ik mij slechts voorstellen dat de Nederlandse Regering dit zou verwelkomen als Vriendschappelijk Gebaar en het eventueel 10 jaar lang subsidiëren met pakweg 25% van het bedrag dat er momenteel in verdwijnt.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 20:07   #27
Dimitri

Standaard

Citaat:
Als Nederland zou beslissen om z'n fregatten richting de ABC-eilanden te sturen, dan zou ik het niet erg vinden mocht het Belgisch leger z'n noordgrens zou oversteken. ('n kwestie dat we dan voor wat afleiding kunnen zorgen waar Chavez handig gebruik kan van maken)
Hallo?! Het Belgische en Nederlandse leger werken volop samen hoor. Het zou me niet verbazen als er via Nederlandse marineschepen ook al Belgen in de Cariben zijn ingezet. Want er is dus al permanent een Nederlands fregat bij de Antillen, tot voor kort de Hr. Ms. Van Speijk (je weet wel, de Belgenvriend) en momenteel de Hr. Ms. Van Nes, vernoemd naar een van de grootste Rotterdamse zeehelden, Aert van Nes. Bovendien participeert de Marine in de Kustwacht van de Nederlandse Antillen en Aruba. Logisch natuurlijk, want voor de Marine zijn de Antillen gewoon binnenland.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 20:10   #28
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
euh, die inwoners van de antillen willen wel Nederlander blijven(in tegenstelling tot de rechtse Nederlanders die ze liever uit het koninkrijk zouden schoppen).
Sinds wanneer hechten communisten belang aan de mening van de bevolking? Kameraad Chavez zal wel weten wat goed is voor de Antillen en de Antillianen, daar zijn ze zelf veel te dom voor.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 20:24   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Sinds wanneer hechten communisten belang aan de mening van de bevolking? Kameraad Chavez zal wel weten wat goed is voor de Antillen en de Antillianen, daar zijn ze zelf veel te dom voor.
Zolang de Nederlanders geen voorbereidselen treffen om samen met de VS een invasie op Venezuela uit te voeren, hebben ze niets te vrezen.
Maar van zodra Nederland "door zijn daden de soevreinitiet van Venezuela in het gedrang brengt" (lees: de VS toestaat om vanop de Antillen een aanval op Venezuela uit te voeren), mogen de Nederlanders erop rekenen dat zij met hun klikken en klakken uit de Caraïben gezwierd worden.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 20:38   #30
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Nederland zou beslissen om z'n fregatten richting de ABC-eilanden te sturen, dan zou ik het niet erg vinden mocht het Belgisch leger z'n noordgrens zou oversteken. ('n kwestie dat we dan voor wat afleiding kunnen zorgen waar Chavez handig gebruik kan van maken)
Die Belgische troepen zal ik dan persoonlijk een beetje komen saboteren. Ik zet op de heide in Baarle een Stella-kraam, dat 24 uur op 24 gratis bier verstrekt (met CIA-geld). Als de Belgische troepen al ooit van plan waren om ook maar iets voor te stellen, dan zal daar op dat moment niet meer veel meer van overschieten.

Citaat:
De Nederlandse regering is -zoals Chavez zegt- een extreem-rechtse pion van Washington.
Ze moeten dus gesteund worden. Een Belgisch leger zal inderdaad vermoedelijk de anti-Ollandse kant kiezen. Een Vlaams leger zal aan de andere kant staan.

Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 20:44.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 20:42   #31
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vlaming, Waal, gelijk wie moet opstaan tegen deze nieuwe uiting van Nederlands neo-kolonialisme.
Onzin, alleen de Walen moeten de Franse internationale invloed steunen. De Vlamingen kiezen, eens bevrijd van het Frans-Belgische regime, samen met Nederland voor de democratie en de Atlantische verbondenheid.
Oud 23 april 2006, 20:44   #32
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Die Belgische troepen zal ik dan persoonlijk een beetje komen saboteren. Ik zet op de heide in 's Gravenwezel een Stella-kraam, die 24 uur op 24 gratis bier vestrekt (met CIA-geld). Als de Belgische al ooit van plan waren om ook maar iets voor te stellen, dan zal het op dat moment niet meer het geval zijn.
Elke soldaat krijgt daarvoor een enkel ticketje richting Siberië. Niet omdat ze de missie saboteren (dat kan ik hen nog vergeven), maar omdat ze !nBev-bier drinken.

Citaat:
Ze moeten dus gesteund worden. Een Belgisch leger zal inderdaad vermoedelijk de anti-Ollandse kant kiezen. Een Vlaams leger zal aan de andere kant staan.
Dus gij wilt een Vlaamse staat oprichten, om lakei te kunnen zijn van de VS. Raar...
Oud 23 april 2006, 20:46   #33
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin, alleen de Walen moeten de Franse internationale invloed steunen. De Vlamingen kiezen, eens bevrijd van het Frans-Belgische regime, samen met Nederland voor de democratie en de Atlantische verbondenheid.
De NAVO is een gevaar voor de natioanle soevereiniteit en dient dus met alle middelen bekampt te worden. Eens Vlaanderen onafhankelijk is, moet het zich onmiddellijk ontdoen van dat Atlantisch juk. Want het zal dan niet langer Washington zijn dat onze defensiepolitiek bepaalt, maar Brussel en alleen Brussel.
Oud 23 april 2006, 20:46   #34
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus gij wilt een Vlaamse staat oprichten, om lakei te kunnen zijn van de VS. Raar...
Helemaal niet raar. De Atlantische band is nodig om te kunnen ontsnappen aan het verstikkende Euro-collectivisme. En ik wil helemaal geen Vlaamse staat, wel een Nederlandse Confederatie.
Oud 23 april 2006, 20:48   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet raar. De Atlantische band is nodig om te kunnen ontsnappen aan het verstikkende Euro-collectivisme. En ik wil helemaal geen Vlaamse staat, wel een Nederlandse Confederatie.
Die Euro-dinges is juist een onderdeel van het Atlantiscisme. De EU is nu eenmaal de lokale poot van de Amerikaanse buitenlandse politiek. Noch de VS, noch Nederland, noch de EU moet gaan beslissen hoe wij -Vlamingen- onze politiek moeten voeren.
Oud 23 april 2006, 20:48   #36
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De NAVO is een gevaar voor de natioanle soevereiniteit en dient dus met alle middelen bekampt te worden.
Goed, de holle slogans zijn gelanceerd, nu de argumenten.

Citaat:
Eens Vlaanderen onafhankelijk is, moet het zich onmiddellijk ontdoen van dat Atlantisch juk.
En eerlijk, zie jij dat gebeuren?

Citaat:
Want het zal dan niet langer Washington zijn dat onze defensiepolitiek bepaalt, maar Brussel en alleen Brussel.
Hahahahahaha, zelfs gij kunt niet geloven dat ge mij dat kunt laten geloven. Tenzij je met Brussel het niet-democratisch gemandateerde EU-directorium bedoelt? Voor dat "lichtend voorbeeld" van democratie en respect voor de vrijheid bedank ik feestelijk.
Oud 23 april 2006, 20:50   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die Euro-dinges is juist een onderdeel van het Atlantiscisme. De EU is nu eenmaal de lokale poot van de Amerikaanse buitenlandse politiek. Noch de VS, noch Nederland, noch de EU moet gaan beslissen hoe wij -Vlamingen- onze politiek moeten voeren.
Leterme, Keulen en Kathleen Vandenbrempt gaan een "eigen" internationale politiek voeren? Militair beleid incluis? Met of zonder ski's in Oostenrijk?

Ge zijt een te goed mens dat ge mij op een zondagavond nog zo wilt vermaken.

Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 20:51.
Oud 23 april 2006, 20:51   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

OK. Leg me dan eens uit waarom wij de NAVO zouden nodig hebben.

ps. in de EU-grondwet stond duidelijk dat een Europees leger ten allen tijde ondergeschikt moest zijn aan de NAVO. Hoeveel bewijzen heb je nog nodig dat de EU alleen maar de Amerikaanse belangen dient??
Oud 23 april 2006, 20:54   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme, Keulen en Kathleen Vandenbrempt gaan een "eigen" internationale politiek voeren? Militair beleid incluis? Met of zonder ski's in Oostenrijk?

Ge zijt een te goed mens dat ge mij op een zondagavond nog zo wilt vermaken.
Vlaanderen moet geen imperialistisch discours gaan voeren waar het wat kolonies gaat stichten in de Caraïben, of sovereine staten in de Golf gaat aanvallen. De taak van ons leger moet zijn Vlaanderen te verdedigen. C'est tout.
Wat hebben wij daarvoor nodig? Een legertje van 20.000 soldaten en goede banden met Frankrijk en Duitsland.

Die NAVO dient elkel maar om de imperialistische droompjes van een paar loslopende Napoleon-wannabee's te vervullen.
Oud 23 april 2006, 20:54   #40
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OK. Leg me dan eens uit waarom wij de NAVO zouden nodig hebben.
Ik zeg niet dat wij de Navo nodig hebben. Ik zeg dat wij de Amerikanen nodig hebben, enerzijds om persoonlijke vrijheid boven collectivisme te kunnen blijven stellen, anderzijds om niet alleen te staan als de Arabisering over het continent rolt.

Citaat:
ps. in de EU-grondwet stond duidelijk dat een Europees leger ten allen tijde ondergeschikt moest zijn aan de NAVO. Hoeveel bewijzen heb je nog nodig dat de EU alleen maar de Amerikaanse belangen dient??
Het oude Europa drijft weg van de VS. Het wil godbetert zelf een wereldmacht worden. Collectivistische landen als Frankrijk en Duitsland zullen dan nog meer ons beleid bepalen. Als ik moet kiezen tussen Parijs en Washington, dan is de keuze rap gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be