Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 26 april 2006, 08:32   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Degenen die beweerden dat het geen "Pool" was zoals wij dat verstaan (zie "Duitser", "Zweed", "Hongaar" etc.) hadden dus gelijk, hoewel ze hier gisteren de hele dag door het slijk gehaald zijn.

Ook belangrijk: het gaat wel degelijk om mannen met een uiterlijk dat niet overeenstemt met dat van een doorsnee Pool (blank, blond, blauwogig, Slavisch). Het was dus heel normaal dat getuigen, gerecht, media, politici en de rest van België dachten dat het Noord-Afrikanen waren.
Wie weet hoeveel feiten al toegeschreven zijn aan marokkanen omdat de dader een vlaming was met donker haar en een iets donkerdere huid.

Vanaf nu maken we gewoon de afspraak dat iedereen die blond is en blauwe ogen heeft een Vlaming is. Al de rest zijn Marokkanen.
Oud 26 april 2006, 08:36   #22
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Trappen van vergelijking:
Zot, Zotter, Extreem-rechts
Salut en tot nooit meer! Ik trap het hier af met zulke extreem-rechtse zotten die willens nillens hun eigen waarheid willen hebben, kan je niet discussiëren.
Maar dutske toch, gij hebt het bericht hier zelf gelanceerd! Het was toch niet uw bedoeling om te stig-ma-ti-se-eren? Of wel?
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 08:39   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wie weet hoeveel feiten al toegeschreven zijn aan marokkanen omdat de dader een vlaming was met donker haar en een iets donkerdere huid.
Tja, zo kan links zijn illusies nog heel even hooghouden hé.

Neen, laten we wachten tot de daders aangehouden zijn, en we het zeker weten, nietwaar? Twee zulke voorbeeldjes van de laatste dagen vind je in http://forum.politics.be/showthread.php?t=50202
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 10:25   #24
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
------------

Ok , die naam hebben we dan gehad.
Nu die andere nog , en als blijkt dat dit ook een niet islamitische naam is dan kunnen we stellen dat tussen het Marokkaans crapuul ook nog ander buitenlands crapuul zit.
En ging de ganse maatschappelijke discussie van jongeren-criminaliteit niet rond allochtone jongeren ?
Waarmee ik maar wil zeggen dat het gros van de jeugdcriminaliteit in België gepleegd wordt door de grootste groep hier aanwezig, en dat is tot nader order (en zal helaas niet verminderen) nog altijd de Marokkaanse groep.

At your service.
ja luister, die Marrokaanse jongeren moeten leren delen hé!Voor boeven van andere nationaliteiten moet toch ook wat Belgische buit overschieten.?Niet té egoïstisch zijn hé jongens
carlgustaaf is offline  
Oud 26 april 2006, 10:37   #25
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf nu maken we gewoon de afspraak dat iedereen die blond is en blauwe ogen heeft een Vlaming is.
[Sarcastisch]Misschien zijn criminelen met blond haar en blauwe ogen wel Marokkaanse albino's.[/Sarcastisch]

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 26 april 2006, 10:44   #26
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is dus heel normaal om criminaliteit te koppelen aan het uitzicht van mensen?
Deze theorie (afkomstig van een Lombrozo) is al jaren fout gebleken.
Toch blijf jij ze verspreiden.
Iemand is geen Pool wanneer hij dus een donkere geluidskleur heeft?
Je probeert krampachtig je stigmatiseren op basis van enkele uiterlijke trekjes "goed te praten".
Dat je daarenboven een deel van de mensheid gaat met de vinger wijzen omdat één lid van hen iets uitspookt is ook al zo fraai en redelijk.
Zou je niet stoppen met die kul: mensen in vakjes steken volgens hun uitzicht, en een serieus gaan nadenken waar er schroevendraaierst te koop zijn?
Je blijft krampachtig vasthouden aan dat "uitzicht". Het is nu juist gebleken dat dit helemaal niet relevant is voor de mens die er achter zijn facade zit. Doe dan toch iets aan je eigen stommiteit, lees eens iets over criminaliteit...
Bijvoorbeeld hier

"ik ben goed bezig" volgens de test8) zeg, plezante ferermans, dat is allemaal goed en wel, die uitleg, maar ik vind dat de schuld zowel bij de misdadiger als zijn omgeving ligt.Een vriend van mij is in gestichten opgegroeid, heeft bij verschillende opvangfamilies gezeten, zijn vader was een brutale alkoholieker die zich zelden om hem bekommerd heeft.En raad wat?Die vent heeft nooit misdaden begaan, heeft heel zijn leven gewerkt.Zo zijn er wel meer, alhoewel de gestichten beschouwd worden-en terecht-als echte opleidingscentra voor geboefte.Om misdaden te begaan, en mensen vermoorden in het bijzonder, moet je eerst en vooral zelf zin erin hebben, er minstens bereid toe zijn, om je doel(=buit) te bereiken.
De dag dat je zelf een messteek in uw pens krijgt zul je wel anders beginnen piepen...
carlgustaaf is offline  
Oud 26 april 2006, 10:45   #27
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
[Sarcastisch]Misschien zijn criminelen met blond haar en blauwe ogen wel Marokkaanse albino's.[/Sarcastisch]
Volgens mij zijn het als Polen vermomde neonazi's.
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 10:55   #28
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

Vanaf nu maken we gewoon de afspraak dat iedereen die blond is en blauwe ogen heeft een Vlaming is. Al de rest zijn Marokkanen.
ge hebt vandaag wel veel vlaamse marrokanen , of half/halfjes.Jonge mensen wie men geen regels oplecht, voor wie geen grenzen getrokken worden, hebben dikwijls de neiging om de minst-moe-makende oplossing te kiezen voor hun problemen op te lossen.bvb.op school:afkijken in plaats van lessen leren, buiten: stelen inplaats van te werken enz.
Wetten zijn er genoeg, en meer dan streng genoeg, het is de moeite niet om er nieuwe, strengere te stemmen, en van België een diktatuur, een politiestaat te maken.Pas gewoon de wet toe, zoals die in de teksten staat, en bouw desnoods nieuwe gevangenissen bij, je zal zien dat het in een paar jaar gedaan is met die rotzooi.Laat gewoon politie & justitie hun werk doen, zonder niemand te beschermen, zonder voorkeursmaatregels...
Zélfs het vreemde kiesvee niet.
carlgustaaf is offline  
Oud 26 april 2006, 11:59   #29
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dan nog arabisch kunnen brabbelen en dit enkel om de schuld op de noordafrikanen te steken
Dixie is offline  
Oud 26 april 2006, 12:23   #30
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

of we noemen ze gewoon "Polen"..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2006, 12:36   #31
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en dan nog arabisch kunnen brabbelen en dit enkel om de schuld op de noordafrikanen te steken
Al die Vb-ers en hun vrouwen die stiekem naar de zonnebanken trekken!8)
ericferemans is offline  
Oud 26 april 2006, 12:38   #32
ericferemans

Standaard

Citaat:
Neen, een Poolse zigeuner vermoedelijk, gezien zijn bruin velletje en zwart haar.
Dat bruin vel is van de kust. Hij is geen echte Belg: hij is een West-Vlaming.
Dat haar, de kleur ervan, komt vast uit een potje. Het snorretje zet hij alleen op als zijn vrouw hem alleen ziet.
Overdag plakt PDW dat snorretje tussen zijn wenkbrauwen.

Voor (overdag)

[SIZE=3]Na ('s avonds)

[/SIZE]

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 april 2006 om 12:51.
ericferemans is offline  
Oud 26 april 2006, 13:15   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
[SIZE=3]

[/SIZE]
Feremans, hebt ge dat zelf gedaan? Gij zijt een groot kind gij, hé? Ik begin steeds meer sympathie voor u te krijgen...
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 13:17   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

'Moordenaar van Joe heeft veel voorkomende naam'
De vermoedelijke moordenaar van tiener Joe Van Holsbeeck heeft een familienaam die veel voorkomt in Polen. Dat dreigt het onderzoek van de Poolse politie moeilijker te maken, ook al omdat de jongeman in een grote stad woont. Dat citeert de RTBF woensdag uit de Poolse krant Rzecspospolita.

Op basis van de communicatie van de gsm van de vermoedelijke dader kon de polite opmaken dat hij zich in een grote agglomeratie bevindt. Volgens de Gazeta Wyborcza kunnen de Poolse autoriteiten ermee instemmen om het proces van de dader in België te laten plaatsvinden, op voorwaarde dat België hem daarna opnieuw aan Polen uitlevert om er zijn straf uit te zitten.

Volgens de twee Poolse kranten vrezen de Polen in België nu voor achterdochtige reacties van de Belgische bevolking en strengere politiecontroles, zo meldt DPA. (belga)
bron: hln.be

dan toch geen zigeuner? hij heeft een veel voorkomende naam in Polen, volgens mij zijn de meeste Polen geen zigeuners.
vlijmscherp is offline  
Oud 26 april 2006, 13:22   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kunnen de Poolse autoriteiten ermee instemmen om het proces van de dader in België te laten plaatsvinden, op voorwaarde dat België hem daarna opnieuw aan Polen uitlevert om er zijn straf uit te zitten.
Dan krijgt Guy Van Holsbeeck toch nog zijn zin... Tja, de Poolse cel in, dat wordt geen lachespel voor die jongen.
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 13:24   #36
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feremans, hebt ge dat zelf gedaan? Gij zijt een groot kind gij, hé? Ik begin steeds meer sympathie voor u te krijgen...
Het was eigenlijk totaal niet nodig om dat bij te werken.
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 15:01   #37
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Trappen van vergelijking:
Zot, Zotter, Extreem-rechts
Salut en tot nooit meer! Ik trap het hier af met zulke extreem-rechtse zotten die willens nillens hun eigen waarheid willen hebben, kan je niet discussiëren.
Don't let the door hit your ass on the way back.
Jewel is offline  
Oud 26 april 2006, 15:04   #38
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Albino's hebben wit haar en rode ogen.
Jewel is offline  
Oud 26 april 2006, 15:38   #39
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Het is goed dat ons vizier nu eens op de zigeuners, die ook zorgen voor veel overlast, staat gericht.

En het waren dus geen Polen, dat is nu wel duidelijk.
Misschien waren het wel geen echte Polen, maar Duitsers die in Polen zijn blijven hangen na ontvlucht te zijn uit kampen tijdens de oorlog. Hun ouders dan. Het zouden wel eens Joden kunnen zijn!
Wat zeg je daar van?
ericferemans is offline  
Oud 26 april 2006, 16:22   #40
Gargamel
Banneling

Standaard

Kom zojuist te horen dat het de broer van de opgepakte zou zijn.Tiens tiens,Illegale Polen die in ons land verblijven sinds 2000,sja,met die nationalitieten die te graai liggen weet je maar nooit.Straks zijn het chinezen
Gargamel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be