![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Yep. Turkije en Egypte zijn de laatste jaren al spotgoedkoop geworden. Ze moeten wel, anders komt er geen hond meer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() http://www.ynetnews.com/articles/0,7...243397,00.html
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Devilke, ....
![]() Laatst gewijzigd door longhorn : 25 april 2006 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ondertussen zijn Egyptenaren zelf natuurlijk weer de grootste slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Een andere oplossing is: blijf in uw eigen streek of dorp, en ga de leeuw niet in zijn hol opzoeken. 't Is al erg genoeg dat die gestoorde fanaten hier naartoe komen, dan moeten wij zeker niet naar ginder trekken...
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Nope, enkel het begin van het ramptoerisme
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Begrijpelijk is het wel, maar het zou niet mogen zijn. Het Egyptische erfgoed is prachtig en moet iedereen kunnen bezoeken zonder angst te hebben op een explosie e.d. De lokale handelaars zullen helemaal niet tevreden zijn, anderen - waar de boten die de Nijl afvaren nooit aanmeren - dan weer wel. Ook bepaalde achterbuurten in Luxor zijn gevaarlijk voor Westerlingen. Dat zijn diegenen die niets verdienen aan het toerisme en dan meestal ook straatarm zijn. Toen ik er was stonden ze aan de rand van de Nijl met hun kleren omhoog hun bloot gat te tonen, uit woede omdat de toeristen hun dorp niet bezochten. Wie geen toeristische bezienswaardigheden in de achtertuin heeft, is daar gezien.
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat "gat" tonen zal wel voor iets anders geweest zijn ![]() Dachten waarschijnlijk dat het een geitenconvooi was Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 april 2006 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Nee toch niet. We hebben het daar gevraagd aan de Egyptenaren zelf, en die hebben verteld dat dit de reden was. In feit wel begrijpelijk wanneer je ziet dat zij nog in de tijd van christus leven tegenover de anderen die toch al minstens de middeleeuwen en sommigen zelfs deze eeuw al hebben bereikt. Het hangt er alleen maar van af waar je woont en hoeveel toeristen je over de vloer krijgt. Want buiten de groene rand naast de Nijl bestaat er niet veel. De rest is niets dan rotsige woestijn.
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Ge weet idd niet veel van Egypte.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Waaruit concludeer je dat? Omdat er tegenwoordig versterkte controle is? Niet zo verwonderlijk als je weet dat de vorige aanslag (58 doden en nog veel meer gewonden) nog geen jaar geleden is.
Egypte leeft van het toerisme. Het ergste vind ik dat een Belgische correspondente voor de vrt verdachtmakingen opperde aan Israëlisch adres. Terwijl er nog niemand de aanslagen heeft opgeëist.
![]() |
#34 |
|
![]() Ja, zo worden westerlingen daar tamelijk vaak genoemd.
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Djiezes : 27 april 2006 om 12:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evaatje is nogal pro-pallie zie je!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al doet de regering er alles aan om de toeristen zoveel mogelijk te beveiligen, het blijft kiezen tussen gewapend beveiligd zijn en onveiligheid. Toen ik in 1996 Egypte bezocht werden in Cairo een groep Griekse toeristen in de lobby van hun hotel neergeschoten omdat "ze" dachten dat het Israeliërs waren. Ik zat op dat ogenblik op de boot. We vernamen het nieuws via een toerist die naar België had gebeld.... Toen ik een week later Cairo bezocht, kon je op elke hoek an de straat een gewapende soldaat tegenkomen. Gaf me dat een gevoel van veiligheid? Niet echt. De trip naar Abu Simbel per bus gebeurt in caravanen, begeleid door gewapende soldaten. Op de nachttrein tussen Luxor en Cairo heb ik dan weer geen oog dichtgedaan: de trein reed langs velden die in brand werden gestoken (vermoed ik nu), maar dié nacht waren dat voor mij allemaal aanslagen! Toen ik een week of zes thuis was gebeurde die aanslag op een Britse bus met toeristen aan de tempel van Hatsjepsoet! Als je dan weet dat ik daar een paar weken voordien had rondgelopen, kan ik je verzekeren dat ook d�*t geen deugd deed. Als men bedenkt dat het grootste gedeelte van de Egyptische bevolking afhankelijk is van het toerisme (en de toeleveringsbedrijven), dan is het dus écht schandalig wat die lieverdjes met hun bommetjes (noteer de pc-taal) uitspoken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2006 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |