![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Constante lichtsnelheid niet bewezen?
Als je lichtsnelheid zou kunnen meten op bijv. zeeniveau en bergniveau, zo van: Een instrument dat lijkt op een wandelstok waarbinnen je met een druk op een knopje een lampje laat branden naar een ontvangertje op de andere kant van die 'wandelstok" en dan een venstertje met de lichtsnelheid aldaar? Als dat mogelijk zou zijn, dan is het toch niet reeds bewezen dat die snelheid een constante zou zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vorige week stond in De Standaard dat er momenteel onder wetenschappers twijfel heerst of die lichtsnelheid wel constant is.
Maar het fijne weet ik er niet meer van. Was nogal een ingewikkelde uitleg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tja, we zijn nog niet aan het einde van onze kennis...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Er kans zelfs communicatie plaatsvinden sneller dan het licht, experimenten tonen dit aan. Althans, volgens onze huidige opvattingen. Het kan zijn dat hetgeen wij als "directe communicatie" aanzien een soort van illusie is omdat we naar een verschillend beeld van hetzelfde kijken.
[SIZE=2][/SIZE] Citaat:
http://www.rense.com/general69/holoff.htm [SIZE=2][/SIZE]
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() sluit allemaal wel aan bij hetgeen al lang in de veda s geschreven staat wat ik hier allemaal lees.
ten eerste wat betreft de eenheid van alle dingen ten tweede wat betreft de illusie (maja ) van de werkelijkheid in feite is dit bestaan slechts een droom perceptie is daarin heel belangrijk stel dat jij droomt en ik zou in die droom kunnen gaan en in jouw droom zijn er verschillende personages. En ik zou tegen die personages zeggen dit is maar een droom hoor. ze zouden me voorzeker niet geloven. voor degenen die in de droom zitten is de droom namelijk werkelijkheid maar dat is louter relatieve perceptie. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2006 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() It has thus become increasingly apparent that physical "reality", no less than social "reality", is at bottom a social and linguistic construct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik doe het licht uit slaapwel.
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() de lichtsnelheid is een nogal vreemde universele constante. Het is namelijk zo dat als jij ligt uitzendt de lichtsnelheid die ik meet hetzelfde is als ik naar en van jou beweeg. In om het even welke omstandigheden die de wetenschap al heeft kunnen bedenken. Daar zit ook al ferme astronomie bij dus eigenlijk is dat een van de dingen waar ik het minst snel aan zou twijfelen.
waar de wetenschap vooral over twijfelt is of die constante tijdens de evolutie hetzelfde is gebleven. betreft dat van dat sneller reizen van informatie door koppeling van bosonen. Dat ga ik pas volgend jaar uitgebreid zien om het goed te kunnen uitleggen. Kan je enkel vertellen dat het nogal zware kwantummechanica is en dat het tegenwoordig al nogal goed begrepen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |