Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Bekijk resultaten enquête: welke lessen heb jij geleerd
daden van een individu nooit extrapolleren naar een volk, cultuur of religie 14 63,64%
extrapolleren mag wel als het om een marrokaan of moslim gaat, tis nu eenmaal zo 5 22,73%
er is een complot: de dader is een marrokaan, geen Pool 2 9,09%
ik weet niet meer wat er van te denken 1 4,55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 april 2006, 13:06   #121
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

ENKEL voordeel? Dat is het geval ni...
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 15:46   #122
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
precies. we hebben een flater begaan.

Dit nu afschuiven op de media is verkeerd, sterker nog, het betekent dat wij niet willen leren.

Want de media mag ons zo fel bestoken met propaganda en leugens, als wij ons willen openstellen voor zo dingen...

...
Daar ben ik het niet mee eens. Als men in alle media zegt dat de moord gepleegd is door Noord-Afrikanen, had ik (en velen met mij) geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Indien men toen had gezegd dat het Skandinaviërs of Oostblokkers waren, had ik dat ook geloofd.

Het is weldegelijk ofwel het parket ofwel de media die verantwoordelijk zijn voor deze zware fout. Want volgens De Standaard zouden getuigen gezegd hebben dat de daders van het Noord-Afrikaanse type waren. Daarop zeiden de speurders tegen de vervanger van de parketwoordvoerder dat het om Noord-Afrikanen zou gaan. Uiteindelijk werd in de media meegedeeld dat het om Noord-Afrikanen ging.
Oud 27 april 2006, 16:31   #123
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Want volgens De Standaard zouden getuigen gezegd hebben dat de daders van het Noord-Afrikaanse type waren. Daarop zeiden de speurders tegen de vervanger van de parketwoordvoerder dat het om Noord-Afrikanen zou gaan. Uiteindelijk werd in de media meegedeeld dat het om Noord-Afrikanen ging.
en die getuigen dan...waarom meenden zij een Noord-Afrikaan te herkennen...

Ik geef toe, op basis van die beelden ging ik ook in die richting denken...maar toch.

De getuigen hebben hen van heel kortbij en in het echt gezien, zij hadden beter moeten weten want zo sterk lijken polen en noord-afrikanen nu ook weer niet op elkaar. Ik denk eerder dat met de jaren in de hoofden van vele mensen (ook in die van getuigen?) het rotsvaste idee gevormd is dat dergelijke misdaden alleen door autochtonen gepleegd worden, en dan nog wel meer specifiek de marrokanen...

Willen we nog geloven dat dit eigenlijk niet zo is?

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 27 april 2006 om 16:32.
styllo_ben is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be