Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2006, 20:11   #521

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
sigaretten hebben nooit illegaal geweest dus die vergelijking gaat niet op

drank in de states wel eens een keer - en het drankprobleem steeg erdoor
Goed dan als je het zo letterlijk neemt, drank is wel nog illegaal geweest. Met het voorbeeld van de sigaretten was het me trouwens te doen om aan te tonen dat de winstmarges bijzonder klein zijn voor de winkelier en dat ze toch worden verkocht.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 20:13   #522

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn antwoord was ( leer lezen ) dat pleiten voor illegaal houden op hetzelfde neer komt als pleiten voor vervolgen. dat je dus moet kiezen voor het een of het ander. Ipv daar inhoudelijk op te antwoorden ga je weer de persoonlijke toer op
Je werd wel degelijk persoonlijk hoor kobaf, had je het niet over mijn "kleinburgerlijke opvattingen"?
Oud 27 april 2006, 20:13   #523
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

over t algemeen zijn de mensen dacht ik tcoh minder en minder sigaretten aan t roken. sigaretten verbieden zou dus het stomste zijn dat men nu kan doen.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 20:14   #524

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Je werd wel degelijk persoonlijk hoor kobaf, had je het niet over mijn "kleinburgerlijke opvattingen"?
ja je opvattingen zijn idd kleinburgerlijk daarover. Ik zei dus iets over je opvattingen niet over je persoon. en je hebt nog steeds niet inhoudelijk geantwoord wat het bewijs is van kleinburgerlijkheid ( is klakkeloos aannemen wat men je wijsmaakt zonder kritische analyse en zonder de bescheidenheid om te zwijgen over iets waarin je ervaringsondeskundig bent).

ik zeg niet dat je moet zwijgen he maar je zou daar wel beter aan doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2006 om 20:18.
Oud 27 april 2006, 20:18   #525

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
over t algemeen zijn de mensen dacht ik tcoh minder en minder sigaretten aan t roken. sigaretten verbieden zou dus het stomste zijn dat men nu kan doen.
Klopt wat je zegt, zeker in dit stadium van de sigarettencultuur. Maar het is vooral doordat de sigaret algemeen steeds minder wordt aanvaardt (sociaal cultureel gezien dan) dat de verkoop terug loopt.
Oud 27 april 2006, 20:20   #526

Standaard

wat door het kleinburgerlijk klootjesvolk niet aanvaard wordt is bij de jeugd net populair karma. Hoe harder ze ertegen zijn hoe meer hun jongeren zullen gaan blowen achter hun rug. Willen ze dat de jongeren stoppen, dat ze dan eerst zelf stoppen met erover te zagen tegen de jongeren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2006 om 20:22.
Oud 27 april 2006, 20:22   #527

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja je opvattingen zijn idd kleinburgerlijk daarover. Ik zei dus iets over je opvattingen niet over je persoon. en je hebt nog steeds niet inhoudelijk geantwoord wat het bewijs is van kleinburgerlijkheid ( is klakkeloos aannemen wat men je wijsmaakt zonder kritische analyse en zonder de bescheidenheid om te zwijgen over iets waarin je ervaringsondeskundig bent).

ik zeg niet dat je moet zwijgen he maar je zou daar wel beter aan doen
als je mijn opvattingen kleinburgerlijk noemt val je mijn persoon aan kobaf. Wie zegt immers dat jouw opvattingen meer waard zijn dan de mijne?
Wat weet jij trouwens over mijn ervaringen over dit onderwerp. Je raadt er maar naar, zoals je suggereert dat ik al van jongsaf whisky drink wat nergens is beweerd.
Inhoudelijk heb ik genoeg gepost aan L.L.
Oud 27 april 2006, 20:24   #528

Standaard

je hebt nog steeds niet geantwoord omdat je dat niet kan
en ja omdat ik ervaringsdeskundig ben zijn mijn opvattingen in deze ronduit en ondubbelzinnig meer waard dan die van ervaringsondeskundigen

en nu ga ik een joint paffen om te bekomen van al dat gezaag

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2006 om 20:27.
Oud 27 april 2006, 20:25   #529

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt nog steeds niet geantwoord omdat je dat niet kan

en nu ga ik een joint paffen om te bekomen van al dat gezaag
oké kobafke, paf ze.
Oud 27 april 2006, 20:33   #530

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ja omdat ik ervaringsdeskundig ben zijn mijn opvattingen in deze ronduit en ondubbelzinnig meer waard dan die van ervaringsondeskundigen

dus jouw ervaringen zijn standaard voor alle ervaringen?
Oud 27 april 2006, 20:34   #531

Standaard

Citaat:
dus jouw ervaringen zijn standaard voor alle ervaringen?
nee mijn meningen zijn deskundig omdat ze op ervaring gestoeld zijn. niet op op de eerste de beste vismarkt opgevangen viswijvenpraat

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2006 om 20:35.
Oud 27 april 2006, 20:40   #532

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee mijn meningen zijn deskundig omdat ze op ervaring gestoeld zijn. niet op op de eerste de beste vismarkt opgevangen viswijvenpraat
Ik ken nochtans heel wat ervaringsdeskundigen die er anders over spreken hoor kobafje. Is hun mening dan minder waard?
Oud 27 april 2006, 20:44   #533
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Echt ervaringsdeskundigen zijn mensen zijn die zelf gebruiken of gebruikt hebben. Hun mening is meer waard dan de mening van de maatschappelijk assistenten die in een afkickcetrum werken.
Het zijn vooral deze mensen die gehoord moeten worden aangaande de hele problematiek rond drugs en de vragen rond legalisatie.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 20:46   #534
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt wat je zegt, zeker in dit stadium van de sigarettencultuur. Maar het is vooral doordat de sigaret algemeen steeds minder wordt aanvaardt (sociaal cultureel gezien dan) dat de verkoop terug loopt.
t' zal wel aan de prijs liggen denk ik.
Enne ja...ge moogt nergens meer roken...dat de plafonds niet vuil zou worden.
En in Bornem nu 25€ boete bij iedere peuk op de grond.
ocheregottekestoch ze zijn weer eens bezig tegenwoordig.
Oud 27 april 2006, 20:46   #535

Standaard

Citaat:
Ik ken nochtans heel wat ervaringsdeskundigen die er anders over spreken hoor kobafje. Is hun mening dan minder waard?
waarom zou ik dat geloven ? Temeer daar jij niet schijnt te begrijpen wat een ervaringsdeskundige is. zie laatste post v debbie voor een juiste definiering.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2006 om 20:51.
Oud 27 april 2006, 20:49   #536
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
t' zal wel aan de prijs liggen denk ik.
Enne ja...ge moogt nergens meer roken...dat de plafonds niet vuil zou worden.
En in Bornem nu 25€ boete bij iedere peuk op de grond.
ocheregottekestoch ze zijn weer eens bezig tegenwoordig.
amai, echt wel overdreven. Ze zijn helemaal zot geworden zeker.
Oud 27 april 2006, 20:50   #537
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
amai, echt wel overdreven. Ze zijn helemaal zot geworden zeker.
Jaja de pipo's van ons nationaal welzijn voelen zich weer eens geroepen een heldendaad te verrichten!
Ik vraag me af of dat bij het vallen van de asse ook 25€ is?
Oud 27 april 2006, 20:52   #538

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Echt ervaringsdeskundigen zijn mensen zijn die zelf gebruiken of gebruikt hebben. Hun mening is meer waard dan de mening van de maatschappelijk assistenten die in een afkickcetrum werken.
Het zijn vooral deze mensen die gehoord moeten worden aangaande de hele problematiek rond drugs en de vragen rond legalisatie.
Goed, ik rook al van mijn veertien jaar. Ben ik dan ervaringsdeskundig of niet wat dit betreft? Mijn ervaringen zeggen me dat ik in de val gelokt ben op die jeugdige leeftijd door de grote tabaksfabrikanten en daardoor heel mijn leven verslaafd moet zijn (ook als ik een lange periode niet rook of zelfs helemaal zou stoppen blijf ik verslaafd). Nicotine is een erge verslaving vermits men er na enkele weken intens gebruik afhankelijk van is geworden (zowel fysiek als mentaal). Hadden ze niet gewoon te koop aangeboden geweest en had ik niet het voorbeeld van mijn moeder daarin hebben gevolgd en had het cultureel, sociaal niet aanvaard geweest zou ik daar nu niet mee zitten.
Oud 27 april 2006, 20:52   #539
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja de pipo's van ons nationaal welzijn voelen zich weer eens geroepen een heldendaad te verrichten!
Ik vraag me af of dat bij het vallen van de asse ook 25€ is?
De betutteling wordt met de dag erger in Vlaanderen. Ik vraag me af waar dat gaat eindigen.
En natuurlijk zijn sommigen er weer als de kippen bij om er munt uit slaan.
Oud 27 april 2006, 20:53   #540

Standaard

als het illegaal had geweest dan zou het nog steeds aangeboden geweest zijn karma dus je had het nog steeds kunnen kopen dan. het blijft een persoonlijke beslissing dus waar de wet niks aan kan veranderen. dat jij begon te roken deed je uit gebrek aan wilskracht. je moet daar de maatschappij niet de schuld van geven

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2006 om 20:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be