Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2006, 09:34   #1861
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dit is idd ook een feit voor een .... gedeelte van de werknemers.

Als men nu de arbeidsduur nog gaat verminderen, zult U zien dat de stress nog zal toenemen (maar dat wist U ongetwijfeld zelf)...
Mensen die minder uren moeten werken, ervaren ook minder uren stress veroorzaakt door werk. Feit: Meer mensen aan de slag betekent wel nog meer filles. Misschien wel leuk om toch nog te vermeldden: Mensen met meer vrije tijd, hebben ook meer vrije tijd om te shoppen. Dus minder stressy snel snel naar de winkel voor hij gesloten is.
Oud 25 april 2006, 09:57   #1862
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Mensen die minder uren moeten werken, ervaren ook minder uren stress veroorzaakt door werk. Feit: Meer mensen aan de slag betekent wel nog meer filles. Misschien wel leuk om toch nog te vermeldden: Mensen met meer vrije tijd, hebben ook meer vrije tijd om te shoppen. Dus minder stressy snel snel naar de winkel voor hij gesloten is.
Zelfs sommige mensen die niet (meer moeten) werken, ondervinden nog stress...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2006, 09:58   #1863
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zelfs sommige mensen die niet (meer moeten) werken, ondervinden nog stress...
Zoals de onweerstaanbare drang van gepensionneerden om ook op zaterdag te gaan winkelen?
Oud 25 april 2006, 20:24   #1864

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu over die werkdruk kan nog heel wat gezegd worden. De evolutie binnen de produktie is er één van just-in-time-delivery geworden. Klanten kunnen niet meer wachten op hun leveringen gezien ze geen voorraad meer hebben. Deze kostendrukking werkt ontegensprekelijk op de werkdruk. Stress door logistiek, rollende magazijnen die onze wegen blokkeren, stress, stress, stress. Dit patroon zet zich over naar de consument die blijkbaar ook al geen tijd meer wil nemen om eens een keertje ergens aan te schuiven. In de winkel wil men stande pede bediend worden, anders wordt de klant al agressief.
Ook hier zit veel waarheid in. Hier in het Westen zijn we eigenlijk op vele vlakken superverwend als er iets moet gebeuren. Eigenlijk wijt ik dat aan het gegeven dat de meeste zaken vrij goed georganiseerd zijn. Neemt niet weg dat wij inderdaad er van uit gaan dat alles onmiddellijk gebeurd (het zit nu eenmaal een beetje in ons Westers bloed). In vele zuiderse landen leven ze gewoon anders. De siesta bijvoorbeeld is heilig. Probeer maar eens in niet te toeristische steden tussen twaalf en vier (of zo) iets te vinden. Alles is gesloten. Ik hoorde van iemand die heel lang in Brazilie heeft gewoond dat het daar nog veel erger (of anders) is. Niettemin denk ik niet dat onze mentaliteit zomaar om te draaien is.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2006, 23:30   #1865
guerin
Minister

Standaard

ok,maar het westers imperialisme gaat wel zorgen dat onze spaanse vrienden hun siesta op hun buik kunnen schrijven.oh,Spanje is ook europa,tju toch
Oud 26 april 2006, 23:18   #1866

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
ok,maar het westers imperialisme gaat wel zorgen dat onze spaanse vrienden hun siesta op hun buik kunnen schrijven.oh,Spanje is ook europa,tju toch
Tja, of dit gaat lukken, de siesta is in het zuiden heilig he (je zou van minder in slaap vallen met die warmte daar)
Oud 28 april 2006, 08:38   #1867

Karma's schermafbeelding

Standaard

Heb onlangs met iemand gesproken (een vriend van mijn vriend) die van een knelpuntberoep zijn beroep heeft gemaakt. Eigenlijk is het een kunstenaar. Heeft een aantal jaren terug cursussen gevolgd om speciale verftechnieken toe te passen, kan nu bijvoorbeeld een gewone plaastermuur omtoveren en er precies een marmeren muur van maken, enkel met wat verf en wat attributen. Kan de vraag niet bijhouden en verdiend gewoon schatten. Kan nu al gerust "rijk" worden genoemd en zal zich nooit meer zorgen moeten maken om zijn pensioen. En dit op enkele jaren tijd.
Oud 28 april 2006, 08:45   #1868
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Heb onlangs met iemand gesproken (een vriend van mijn vriend) die van een knelpuntberoep zijn beroep heeft gemaakt. Eigenlijk is het een kunstenaar. Heeft een aantal jaren terug cursussen gevolgd om speciale verftechnieken toe te passen, kan nu bijvoorbeeld een gewone plaastermuur omtoveren en er precies een marmeren muur van maken, enkel met wat verf en wat attributen. Kan de vraag niet bijhouden en verdiend gewoon schatten. Kan nu al gerust "rijk" worden genoemd en zal zich nooit meer zorgen moeten maken om zijn pensioen. En dit op enkele jaren tijd.
En is hij nu gelukkiger?
Oud 28 april 2006, 08:56   #1869

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is hij nu gelukkiger?
Eerlijk gezegd, denk het wel. Er zijn alvast heel wat zorgen weggevallen waar hij nu niet meer moet aan denken. Vroeger was hij uitsluitend kunstenaar en moest leven van wat werkjes dat hij maakte. Nu maakt hij nog steeds werkjes maar niet echt meer om te verkopen. Zijn persoonlijke gevoelens ken ik natuurlijk niet.
Oud 28 april 2006, 09:10   #1870
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, denk het wel. Er zijn alvast heel wat zorgen weggevallen waar hij nu niet meer moet aan denken. Vroeger was hij uitsluitend kunstenaar en moest leven van wat werkjes dat hij maakte. Nu maakt hij nog steeds werkjes maar niet echt meer om te verkopen. Zijn persoonlijke gevoelens ken ik natuurlijk niet.
Maar... kan hij zijn 'ziel' kwijt in nepmarmer...?
Oud 28 april 2006, 09:19   #1871
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een gezever is me dat nu weer?! ...

Zou hij gelukkiger zijn als hij niet zou willen werken en constant zijn handje moest openhouden... en leven van de inspanningen van anderen?

Zou hij gelukkiger zijn dat hij in dat geval zijn kinderen en geliefden nul komma nul toekomst gaf in de maatschappij waarvan die deel (moeten) uitmaken...

Tja...
Oud 28 april 2006, 09:21   #1872
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat een gezever is me dat nu weer?! ...

Zou hij gelukkiger zijn als hij niet zou willen werken en constant zijn handje moest openhouden... en leven van de inspanningen van anderen?

Zou hij gelukkiger zijn dat hij in dat geval zijn kinderen en geliefden nul komma nul toekomst gaf in de maatschappij waarvan die deel (moeten) uitmaken...

Tja...
Het gaat hier wel over een kunstenaar Cheapie, dat zijn creatieve geesten (google this). Misschien was hij nuttiger ten overstaan van de gemeenschap als kunstenaar zijnde dan als decorateur..
Oud 28 april 2006, 09:24   #1873
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier wel over een kunstenaar Cheapie, dat zijn creatieve geesten (google this). Misschien was hij nuttiger ten overstaan van de gemeenschap als kunstenaar zijnde dan als decorateur..
Iemand die kunstjes moet maken om te overleven...
Oud 28 april 2006, 09:24   #1874
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand die kunstjes moet maken om te overleven...
Dat deed Rubens ook...
Oud 28 april 2006, 09:26   #1875

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan natuurlijk niet in zijn ziel kijken maar maakt van elke muur nu een kunstwerk. Heeft ook een aantal opdrachten om fresco's te schilderen op muren en daar geraakt hij dan waarschijnlijk wel aan zijn trekken als kunstenaar.
Hij bepaalt in ieder geval zelf het ritme momenteel wanneer hij wil werken en wanneer niet nu. Als hij een maand geen goesting heeft, doet hij niets. De opdrachtgevers moeten maar wachten en vermits er niemand anders te vinden is ... wachten ze.
Eigenlijk heeft hij dat op die manier wel goed gezien vind ik. Hij is geen vragende partij meer om werk te vinden. De opdrachten komen vanzelf en hij aanvaardt enkel maar de opdrachten waar hij zelf zin in heeft.
Rijke mensen zijn op dat gebied zeer gesteld op hun imago he, ze besparen in de Carrefour en klagen soms steen en been dat iets te duur is maar langs de andere kant vinden ze behangpapier van 200 euro de rol een koopje. En muren een speciale tint geven dat de ogen van de buurman uitsteekt is "in" en daar maakt hij gebruik van.
Oud 28 april 2006, 09:27   #1876
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat deed Rubens ook...
Dat was een industriële kunstenaar... Een ondernemer... volgens ervaringsdeskundigen...
Oud 28 april 2006, 09:32   #1877
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan natuurlijk niet in zijn ziel kijken maar maakt van elke muur nu een kunstwerk. Heeft ook een aantal opdrachten om fresco's te schilderen op muren en daar geraakt hij dan waarschijnlijk wel aan zijn trekken als kunstenaar.
Hij bepaalt in ieder geval zelf het ritme momenteel wanneer hij wil werken en wanneer niet nu. Als hij een maand geen goesting heeft, doet hij niets. De opdrachtgevers moeten maar wachten en vermits er niemand anders te vinden is ... wachten ze.
Eigenlijk heeft hij dat op die manier wel goed gezien vind ik. Hij is geen vragende partij meer om werk te vinden. De opdrachten komen vanzelf en hij aanvaardt enkel maar de opdrachten waar hij zelf zin in heeft.
Rijke mensen zijn op dat gebied zeer gesteld op hun imago he, ze besparen in de Carrefour en klagen soms steen en been dat iets te duur is maar langs de andere kant vinden ze behangpapier van 200 euro de rol een koopje. En muren een speciale tint geven dat de ogen van de buurman uitsteekt is "in" en daar maakt hij gebruik van.
Akkoord, maar die marmertechniek is dus écht wel een makkie (fresco's dat is andere koek), heb die zelf ook al toegepast en dat is niet zo moeilijk, maar wel tijdrovend.
Oud 28 april 2006, 09:32   #1878
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat was een industriële kunstenaar... Een ondernemer... volgens ervaringsdeskundigen...
Een man naar uw hart én hij viel ook op dikke wijven
Oud 28 april 2006, 10:51   #1879
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Waarom kom je eigenlijk af met van die bekakte succesverhaaltjes?
Ik ken iemand die het grote lot gewonnen heeft in de loterij, ik ken iemand die zoveel geërft heeft dat hij nooit van zijn leven nog geldzorgen zal hebben. Ik ken iemand die topmanager is en een lekker dik inkomen heeft,......
So what? Wie heeft daar nu een boodschap aan? Wat een klotetopic is dit eigenlijk, ik krijg er gewoon braakneigingen van. En zeggen dat jij ooit lid was van onze armenvereniging.
[SIZE=3]Je hebt er gewoon niets, geen ballen van begrepen. [/SIZE]

debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 11:18   #1880

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Waarom kom je eigenlijk af met van die bekakte succesverhaaltjes?
Ik ken iemand die het grote lot gewonnen heeft in de loterij, ik ken iemand die zoveel geërft heeft dat hij nooit van zijn leven nog geldzorgen zal hebben. Ik ken iemand die topmanager is en een lekker dik inkomen heeft,......
So what? Wie heeft daar nu een boodschap aan? Wat een klotetopic is dit eigenlijk, ik krijg er gewoon braakneigingen van. En zeggen dat jij ooit lid was van onze armenvereniging.
[SIZE=3]Je hebt er gewoon niets, geen ballen van begrepen. [/SIZE]

pffft, doe hier niet aan mee Debbie, zeker tegen jou niet.
Als ik een succesverhaal wil neerpennen is dat mijn zaak. Wat jij wil lezen is jouw zaak. Je hoeft deze topic niet te volgen als je niet wil. Als ik een krant koop lees ik de artikels die ik wil lezen en als er daar een verhaal bijstaat van iemand die de lotto heeft gewonnen dan lees ik dat of sla ik dat over. Als er iemand op de vws site een topic zette dat me niet interesseerde opende ik het gewoon niet. Zo simpel is het nu eenmaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be