![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De Vlaamse ook niet hoor, wees maar gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ah ja? Ou ça?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op die manier geef je niet alleen de indruk haatgevoelens te koesteren tegen een kleine fanatieke strekking maar ook tegen duizenden gematigde en sociaalvoelende flaminganten die gewoon op een democratische manier ijveren voor het oplossen van wantoestanden zoals (bvb.) het systematisch schenden van taalwetten. Als je hier enig respect wil afdwingen en het etiket 'onverdraagzaam' wil kwijtraken, zal je op zijn minst een onderscheid moeten maken tussen die verschillende strekkingen en ten tweede respect moeten opbrengen voor die flaminganten die hun ideeëngoed wél op een democratische en sociale manier trachten uit te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Allé, allé, hier gaan we weer. Leg nu eens concreet en met argumenten uit op wat je je baseert bij je bewering dat 'die flaminganten van de guldensporenslagaanbidding een staatsgodsdienst willen maken'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() --
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 29 april 2006 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik was u voor, groene flamingant
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is on-oprecht en on-eerlijk. Je haat is zo gekanaliseerd dat je van jezelf slachtoffer wordt. Oei, oei. Dit strookt helemaal niet met het Ashima waar je steeds melding van maakt. Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Hm, niet helemaal. Ik wou eigenlijk vooral zeker zijn dat Black Cat het antwoord op de twee eerste vragen niet zou ontlopen.
![]() Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik het volledig met uw laatste reactie eens ben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar eigenlijk is de titel van deze draad best interessant:
Brussel is nu al een belegerde stad Ik neem aan dat BlackCat een Brusselaar is of althans iemand die zich met Brussel vereenzelvigt. Als hij het gevoel krijgt dat de druk op Brussel toeneemt, dan is dat een uiterst interessant gegeven. Het strookt met andere tekenen die aantonen dat de Brusselaars inderdaad nattigheid beginnen te voelen. Ze weten dat het einde van hun bevoorrechte positie in het Belgisch staatsbestel nadert. Ze weten dat er geen uitweg is: Bruxelles-Wallonie is nu al failliet, Frankrijk kan het zich Europees gezien niet permitteren, formules �* la DC zijn onhaalbaar voor de EU, en met alle andere opties buiten een stabiele staat lopen ze een zeer hoog risico om de Europese hoofdstad kwijt te raken. Langzaam aan sijpelt de harde realiteit binnen. Brussel heeft tijd nodig maar het zal, zoals het altijd gedaan heeft, de meest wijze weg kiezen. Il faut que Bruxelles se sent aimée. Ik pleit voor geduld en liefde tegenover hen. Laatst gewijzigd door baarle : 29 april 2006 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Dit is spam
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je opmerking is zinloze spam
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dit je redenering: flaminganten--->mensen---->het leven.? Die drogredenering heet "pars pro toto" dit wil zeggen eigenschappen van een deelgroep overplaatsen naar een groter geheel. (Tip: zoek "drogredenen" eens op in Wiki.) Hoe omschrijf jij "ahimsa"?
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 29 april 2006 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Opnieuw een ad hominem "Ad hominem" is een drogreden.
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar ben ik tegen, om redenen die u bekend zijn.
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Daar is helemaal geen tegenstelling in, tenzij je "Vlaanderen gerespecteerde regio" definieert als "onafhankelijk Vlaanderen". Dat doe ik niet. Een regio is een regio.
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[SIZE=4]se·pa·ra·tis·me[/SIZE] (het ~) 1 streven naar staatkundige afscheiding ![]() België heeft zich in 1830 met geweld én ondemocratisch 'staatskundig afgescheiden' van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Je kan dus niet zeggen dat het geen afscheiding was. Wat je hier verkondigt is een flagrante leugen.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 29 april 2006 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |