Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2006, 19:05   #21
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Misschien is het niet echt opportuun dat een kleine partij (per definitie met kleine aanhang) buiten proportie haar stempel op het beleid drukt.

Waarom neem je bovendien voetstoots aan dat de CD&V zal betrokken zijn bij het beleid? Zijn de verkiezingen in Leuven en Vilvoorde dan overbodig?

Op nationaal vlak heeft de CD&V zich in het kartel nog niet moeten bewijzen. Of lopen jullie al vooruit op de volgende parlementsverkiezingen?

Hoe het op Vlaams vlak met de afspraken verliep, dat hoeft hier niet in de verf gezet te worden. Die afgang kennen we al voldoende. Tenzij de afspraken iets totaal anders waren dan wat N-Va haar achterban beloofde.
Sinds het kartel met N-VA is CD&V heel wat Vlaamser geworden (zal waarschijnlijk ook wel uit electoraal belang zijn). Het grondwetsontwerp is er gekomen, Leterme heeft openlijk de toespraak van de koning veroordeeld (waar zaten SPA en VLD?), Minister Vervotte probeert samen met Mark Demesmaecker een doorbraak te forceren in het MUG-dossier, dit zijn allemaal feiten die de CD&V vroeger stilletjes op de achtergrond zou hebben laten rotten om het Belgische establishment niet te schofferen.
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 20:53   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz Bekijk bericht
Dat je nu nog steeds met dat "onverwijld" komt aandraven, toont gewoon aan dat je niets van de complexiteit van de materie begrijpt.
Dat is een beetje de fout van Geert Bourgeois.
Die heeft blijkbaar ook de complexiteit van B-H-V verkeerd ingeschat toen hij aan zijn kiesvee beloofde dat die regeling 'een kwestie was van 5 minuten politieke moed' (om niet te vervallen in de onverwijld-retoriek.
Oud 27 april 2006, 20:59   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds het kartel met N-VA is CD&V heel wat Vlaamser geworden (zal waarschijnlijk ook wel uit electoraal belang zijn).
Dat is geen echt meetbaar objectiveerbaar gegeven.
Hoewel sommige N-Va'ers er uitzien of ze permanent met een Vlaamse-koorts-thermometer in hun g*t rondzeulen.8)

Citaat:
Het grondwetsontwerp is er gekomen,
Big deal.
Wat zeg ik? Very big deal.
Pas liever eerst de huidige grondwet toe, b.v. de onwettige kieskring B-H-V aanpassen.
Dat mag zelfs vanwege deze onvervalste Belgicist.
Maak desnoods van heel België één grote kieskring, zodat we tenminste op alle mensen die ons regeren kunnen stemmen.

Citaat:
Leterme heeft openlijk de toespraak van de koning veroordeeld
Een heroïsch moment.
Was dat de reden waarom Bourgeois nadien de plooien in Laken moest gaan gladstrijken?

Citaat:
Minister Vervotte probeert samen met Mark Demesmaecker een doorbraak te forceren in het MUG-dossier, dit zijn allemaal feiten die de CD&V vroeger stilletjes op de achtergrond zou hebben laten rotten om het Belgische establishment niet te schofferen.
Proberen is voor sukkelaars.
Realiseren is enkel weggelegd voor goede politici.

Oud 28 april 2006, 10:59   #24
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proberen is voor sukkelaars.
Realiseren is enkel weggelegd voor goede politici.
...Dus je hebt TOCH die VB-lidkaart op zak, he!
Cafe-praat, staaf...
Staan roepen aan de kant is vaak ook voor sukkelaars: ze vinden immers toch geen echte job. Nu nog wat over het sociaal profitariaat en migranten zeveren en je bent een echte "goede" fascist.

Wat vind je dan van tussentijdse realisaties in de staatshervorming? Half-sukkelaars?
Of vind je de grootste realisatie dat er zo weinig veranderd is in België? Dat is geen realisatie he!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 28 april 2006 om 11:02.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 16:30   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Steben,
Je neemt het me hopelijk niet kwalijk dat ik op uw loze insinuaties en persoonlijke aanval niet dieper inga?
Dan maar direct over naar wat ik belangwekkend vind in uw tekst:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wat vind je dan van tussentijdse realisaties in de staatshervorming?
Kan je die tussentijdse realisaties eens beschrijven, en de rol van de N-Va daarin?
Let op: realisaties zijn geen teksten, voorstellen, resoluties of andere praat op verduldig papier.
Oud 28 april 2006, 23:34   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die heeft blijkbaar ook de complexiteit van B-H-V verkeerd ingeschat toen hij aan zijn kiesvee beloofde dat die regeling 'een kwestie was van 5 minuten politieke moed' (om niet te vervallen in de onverwijld-retoriek.

Bourgeois is met die uitspraak niet in de fout gegaan maar wel zijn kiezers.
Ze hadden maar niet moeten verwachtten dat hij hen ging beliegen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 08:37   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
Een hoop gezever natuurlijk. In steden als Leuven en Vilvoorde kunnen we gewoon niet anders dan in kartel gaan met CD&V zodat we onze stempel tóch kunnen drukken op het beleid. Geloof me vrij, er worden héél duidelijke afspraken gemaakt vooraleer zo'n kartel aangegaan wordt, en totnogtoe heeft de CD&V zowel op nationaal als lokaal vlak zich aan die afspraken gehouden.
Wat denkt de gewone NVA-er van een kartel met Dehaene die met FDF-steun burgemeester werd. Dehaene die zijn mond niet open deed tijdens de BHV-soap?
Kan het schaamtelozer?
En zijn er duidelijke afspraken met Dehaene om BHV 'onverwijld' te splitsen, anders stappen we niet in de regering?

Laatst gewijzigd door luc broes : 29 april 2006 om 08:37.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 09:47   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

DeHaene, die in de bestuursraad zit van een van de meest antivlaamse multinationals?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 11:45   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Leve België
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 02:05   #30
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
eigenlijk verbaast me dat niet. Te bedenken dat N-VA in de eerste maanden zo'n verfrissende wind met zich meebracht, nu blijkt die partij een even grote establishment-partij te zijn als de kartelpartner...
n-va? nieuwe verraadsalliantie.

Naam: gat.gif
Bekeken: 89
Grootte: 44,5 KB

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 06:36   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad 5 minuten politieke moed. De 5 minuten politieke moed die de N-VA wel had, de 5 minuten politieke moed die de andere partijen niet hadden. Dat jullie dit de N-VA blijven verwijten zegt meer over julllie dan dat het zegt over de N-VA.
Oud 1 mei 2006, 09:45   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Inderdaad 5 minuten politieke moed. De 5 minuten politieke moed die de N-VA wel had, de 5 minuten politieke moed die de andere partijen niet hadden. Dat jullie dit de N-VA blijven verwijten zegt meer over julllie dan dat het zegt over de N-VA.
Eigenblijk niet normaal hoe jullie de schuld bij andere partijen leggen in een poging om de eigen partij wit te wassen.
De N-Va betoonde helemaal niet de '5-minuten-politieke-moed'.
Ik hoef maar even te refereren naar de feiten:
Toen het identieke B-H-V-voorstel van de regeringspartijen werd ingediend, schoot de N-Va het mee af met de anderen. Ze hadden toen, al was het maar symbolisch, kunnen tonen dat het hun weldeglijk ernst was, maar zelfs dat lieten ze na.
Besef ook dat intussen het dossier reeds oneindig maal 5 minuten in de frigo zit. En blijkbaar is de N-Va niet eens geneigd om de versheidsdatum te checken.....
Conclusie: de N-Va is niet ernstig te nemen, en dient enkel om het zinkende katholieke schip nog wat drijfkracht te geven, in ruil voor hier en daar een onbetekenend mandaat.
Oud 1 mei 2006, 10:23   #33
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conclusie: de N-Va is niet ernstig te nemen, en dient enkel om het zinkende katholieke schip nog wat drijfkracht te geven, in ruil voor hier en daar een onbetekenend mandaat.
Wel ze hebben toch een minister...als je daar al niet mee kan uitpakken....je hebt me duizend maal bedrogen....?
Voor de rest heb je natuurlijk gelijk.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 10:26   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
Wel ze hebben toch een minister...als je daar al niet mee kan uitpakken....je hebt me duizend maal bedrogen....?
Ik merk dat je Bourgeois' impact dus ook niet al te hoog inschat.
Wie ligt nu wakker van zijn gestoei met Tony Marie?

Citaat:
Voor de rest heb je natuurlijk gelijk.
Natuurlijk.
Oud 1 mei 2006, 10:27   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Mag ik eens de motivatie kennen achter uw steeds weerkerende aanvallen op de N-VA?
De oppositie moet de meerderheidspartijen pamperen, in de watten leggen en met pralines overladen?
Oud 1 mei 2006, 10:31   #36
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Nu nog wat over het sociaal profitariaat en migranten zeveren en je bent een echte "goede" fascist.
Godwin => you lost.

http://www.catb.org/~esr/jargon/html/G/Godwins-Law.html
Oud 1 mei 2006, 10:35   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mag ik eens de motivatie kennen achter uw steeds weerkerende aanvallen op de N-VA?
http://users.telenet.be/LauraLynn/je...al_belogen.htm
Oud 1 mei 2006, 11:31   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenblijk niet normaal hoe jullie de schuld bij andere partijen leggen in een poging om de eigen partij wit te wassen.
De N-Va betoonde helemaal niet de '5-minuten-politieke-moed'.
Ik hoef maar even te refereren naar de feiten:
Toen het identieke B-H-V-voorstel van de regeringspartijen werd ingediend, schoot de N-Va het mee af met de anderen. Ze hadden toen, al was het maar symbolisch, kunnen tonen dat het hun weldeglijk ernst was, maar zelfs dat lieten ze na.
Besef ook dat intussen het dossier reeds oneindig maal 5 minuten in de frigo zit. En blijkbaar is de N-Va niet eens geneigd om de versheidsdatum te checken.....
Kleinzielig, bij gebrek aan eigen politieke daden, de enige echte Vlaamse partij afschieten.
Oud 1 mei 2006, 11:42   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kleinzielig, bij gebrek aan eigen politieke daden, de enige echte Vlaamse partij afschieten.
Ik ben geen politicus, en steun geen enkele partij, laat staan dat ik er lid van ben. Dat is ook niet nodig om terechte analyses te maken, en politici, partijen en hun handelswijze te exposeren als bogus. Dat is mijn goede recht, ook al stel ik verder geen politieke daden. Geen daden stellen is geen verschoning voor het uitblijven van daden van uw partij.

We beschikken enkel over een (min of meer) representatief orgaan. Dat wil zeggen als die niet voldoen aan hun beloften, dat we hen als burger terecht afschieten. In het stemhok is zoiets veel minder mogelijk dan ons voorgehouden wordt. Stel je b.v. in mijn plaats. Als anti-VB'er kan ik voor de rest stemmen op wie ik wil: dat geeft geen enkele garantie dat de ouwe krokodillen die ik wegwil mekaar toch aan de bak zullen helepn, desnoods in slecht-werkende coalities, die de meest kronkelige compromissen sluiten, meer om aan de macht te blijven dan om goed te besturen.
Maar goed, ik vind het al heel positief dat je erkent dat ik de N-VA met een voltreffer raakte.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 mei 2006 om 11:43.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 11:43   #40
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat - mss onbewust en ongewild - n-va België mee helpt in stand te houden.
Twee jaar na de verkiezingen in 2004 zou dat toch moeten duidelijk zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be