![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heeft blijkbaar ook de complexiteit van B-H-V verkeerd ingeschat toen hij aan zijn kiesvee beloofde dat die regeling 'een kwestie was van 5 minuten politieke moed' (om niet te vervallen in de onverwijld-retoriek. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel sommige N-Va'ers er uitzien of ze permanent met een Vlaamse-koorts-thermometer in hun g*t rondzeulen.8) Citaat:
Wat zeg ik? Very big deal. Pas liever eerst de huidige grondwet toe, b.v. de onwettige kieskring B-H-V aanpassen. Dat mag zelfs vanwege deze onvervalste Belgicist. Maak desnoods van heel België één grote kieskring, zodat we tenminste op alle mensen die ons regeren kunnen stemmen. Citaat:
Was dat de reden waarom Bourgeois nadien de plooien in Laken moest gaan gladstrijken? ![]() Citaat:
Realiseren is enkel weggelegd voor goede politici. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Cafe-praat, staaf... Staan roepen aan de kant is vaak ook voor sukkelaars: ze vinden immers toch geen echte job. Nu nog wat over het sociaal profitariaat en migranten zeveren en je bent een echte "goede" fascist. Wat vind je dan van tussentijdse realisaties in de staatshervorming? Half-sukkelaars? Of vind je de grootste realisatie dat er zo weinig veranderd is in België? Dat is geen realisatie he!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 28 april 2006 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steben,
Je neemt het me hopelijk niet kwalijk dat ik op uw loze insinuaties en persoonlijke aanval niet dieper inga? Dan maar direct over naar wat ik belangwekkend vind in uw tekst: Citaat:
Let op: realisaties zijn geen teksten, voorstellen, resoluties of andere praat op verduldig papier.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bourgeois is met die uitspraak niet in de fout gegaan maar wel zijn kiezers. Ze hadden maar niet moeten verwachtten dat hij hen ging beliegen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Kan het schaamtelozer? En zijn er duidelijke afspraken met Dehaene om BHV 'onverwijld' te splitsen, anders stappen we niet in de regering? Laatst gewijzigd door luc broes : 29 april 2006 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DeHaene, die in de bestuursraad zit van een van de meest antivlaamse multinationals?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leve België
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-Va betoonde helemaal niet de '5-minuten-politieke-moed'. Ik hoef maar even te refereren naar de feiten: Toen het identieke B-H-V-voorstel van de regeringspartijen werd ingediend, schoot de N-Va het mee af met de anderen. Ze hadden toen, al was het maar symbolisch, kunnen tonen dat het hun weldeglijk ernst was, maar zelfs dat lieten ze na. Besef ook dat intussen het dossier reeds oneindig maal 5 minuten in de frigo zit. En blijkbaar is de N-Va niet eens geneigd om de versheidsdatum te checken..... Conclusie: de N-Va is niet ernstig te nemen, en dient enkel om het zinkende katholieke schip nog wat drijfkracht te geven, in ruil voor hier en daar een onbetekenend mandaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb je natuurlijk gelijk.
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie ligt nu wakker van zijn gestoei met Tony Marie? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De oppositie moet de meerderheidspartijen pamperen, in de watten leggen en met pralines overladen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://www.catb.org/~esr/jargon/html/G/Godwins-Law.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We beschikken enkel over een (min of meer) representatief orgaan. Dat wil zeggen als die niet voldoen aan hun beloften, dat we hen als burger terecht afschieten. In het stemhok is zoiets veel minder mogelijk dan ons voorgehouden wordt. Stel je b.v. in mijn plaats. Als anti-VB'er kan ik voor de rest stemmen op wie ik wil: dat geeft geen enkele garantie dat de ouwe krokodillen die ik wegwil mekaar toch aan de bak zullen helepn, desnoods in slecht-werkende coalities, die de meest kronkelige compromissen sluiten, meer om aan de macht te blijven dan om goed te besturen. Maar goed, ik vind het al heel positief dat je erkent dat ik de N-VA met een voltreffer raakte. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 mei 2006 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Twee jaar na de verkiezingen in 2004 zou dat toch moeten duidelijk zijn.
![]() |