![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het echter altijd dezelfde is die geeft en dezelfde die krijgt is er wat anders aan de hand dan solidariteit. Solidariteit betekend in mijn ogen klaarstaan om iemand erbovenop te helpen die wat pech heeft gehad. Diegene die steun ontvangt heeft echter de plicht om zo snel mogelijk te proberen terug op eigen benen te staan of bij te dragen zoveel ie kan. Als profiteren een levenshouding geworden is, dan gaat het mi fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom dat Vlaanderen tot na WOII "verarmd" was. Daarom dat zovelen, waaronder mijn oma, naar Wallonië geemigreerd zijn. Telt dat dan ook als transfer? Waarom wou wallonie ook weer een federaal staatsbestel? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel degelijk transfers geweest in de omgekeerde richting. Het probleem is alleen dat de discussie daarover zo immens groot is geworden, dat je via google het bos niet meer door de bomen ziet. Zoals ik eerder zei: ik ben er vrijwel zeker van dat we daar ooit iets over geschreven hebben, ik moet het alleen even terug opzoeken.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo herinnert eraan dat de solidariteit van het zuiden naar het noorden van het land meer dan een eeuw heeft geduurd, vooraleer de beweging van richting veranderde. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF29042006_010
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar zijn de studies die bewijzen wat Di Rupo, beweert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard spreekt Di Rupo alleszins NIET tegen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 mei 2006 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang ik die studies niet te zien krijg waarop Di Rupo zijn uitspraken baseert beschuldig ik hem idd van leugens.
Noch de Standaard, noch jij geven er die studie bij. NIEMAND trouwens. Waarom niet, Staaf? Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2006 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien omdat er geen zijn? Iets wat nooit geweest is kan men moeilijk bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() quote=Kim;1686090]U heeft dat fout begrepen: studies hebben aangetoond dat de transfers destijds van Wallonië naar Vlaanderen vloeiden. Gezien de felle vergrijzing van Vlaanderen, zullen de transfers binnen +/- 20 jaar terug van Wallonië naar Vlaanderen vloeien.[/quote]
ik denk niet dat er ooit tranfers zijn geweest , ik citeer professor Hannes met graagte.. Hannes: "Ik zoek al 40 jaar naar voorbeelden van de solidariteit van het zuiden met het noorden. Ik heb er nooit gevonden. [...] Noch in de negentiende, noch in de twintigste eeuw stroomde er een Waals belastingoverschot naar Vlaanderen. [...] De kostprijs van het bestuur in Wallonië is bijna 50% hoger dan in Vlaanderen. Dat is nog hoger dan in Brussel, waar de meerkosten 35% bedragen. [...] Laat de transfers passeren via de Europese Unie en na enkele jaren zal men daar vaststellen dat het de spuigaten uitloopt. De EU zal eisen dat Wallonië zijn bestedingen normaliseert. Vanaf 1830 hebben de Vlamingen de Belgische rekeningen buitenmatig betaald, onder meer voor de bruggen, spoorwegen en kanalen van Wallonië. Dat deden ze zelfs in de dramatische jaren 1840-1860, toen arm Vlaanderen op zijn dieptepunt zat en er op het Vlaamse platteland hongerdoden vielen". meer info van deze proffesor op : http://lvb.net/item/442 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 2 mei 2006 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Omdat quasi elke studie aantoont dat er tranfers in 1 richting zijn geweest geweest. Wallonie heeft nog nooit 1 frank of euro aan Vlaanderen gegeven. Al die studies staan op google ... het zal idd moeilijk worden de juiste 'tegengestelde' studie te vinden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heb je de resultaten van google al eens bekeken? Allemaal zeer "neutrale" resultaten van VB, Vlaamse Volksbeweging, N-Va, Meervoud, Doorbraak... Sorry, maar u zal beter moeten doen dan dat.
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Integendeel, ze bestaan vandaag op economisch en sociaal vlak: de meeste (internationale) bedrijven zijn gevestigd in het noorden van het land en de "Walen" geven bijgevolg hun geld uit aan vele "Vlaamse" producten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ...sorry. Het werd me eventjes teveel. Normaals, sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() idd Hans is dé komiek van dit forum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem met franstaligen en belgicisten gewoon niet in willen zien dat Vlaanderen als een dweil gebruikt werd (en wordt). Het zou aantonen dat franstaligen met la solidarité eigenlijk alleen zichzelf bedoelen en het zou hen wel eens te denken geven waarom de Vlaamse Beweging ontstond en aan nog altijd meer aanhang vindt. Citaat:
un saludo
Laatst gewijzigd door Miguelito : 2 mei 2006 om 15:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Miguelito : 2 mei 2006 om 15:41. |