Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2006, 22:56   #101
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Waarom zou een huwelijkspartner uit het buitenland onvermijdelijk leiden tot 'onmogelijke' integratie?
Mijn beste, we kunnen natuurlijk bezig blijven, daarom enkel antwoorden op
1) Een jonge Marokkaan gaat hier naar school, studeert behoorlijk en leert onze taal. Zijn vader zorgt voor een meisje uit Marokko en ze trouwen.
De kinderen worden opgevoed door een moeder die hier totaal vreemd is.
Met die kinderen moet men weer van voor af aan beginnen.
Zo komen we er nooit uit. Dat is dweilen met de kraan open.
Lijkt me geen xenofobe stelling, maar de logica zelf.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 23:24   #102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Een jonge Marokkaan gaat hier naar school, studeert behoorlijk en leert onze taal. Zijn vader zorgt voor een meisje uit Marokko en ze trouwen.
Precies. Gezinshereniging is volkshereniging geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 23:35   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

Geachte heer Broes,

bij een eerste lezing zou men geneigd kunnen zijn uw logica te volgen. Het lijkt inderdaad 'de logica zelf'.

Bij kinderen die hier geboren zijn is het probleem van de taalverwerving evenwel minder acuut dan bij 'nieuwkomers' - personen die elders opgroeiden en pas op latere leeftijd hier aankomen. Kleine kinderen leren gemakkelijk één, twee of zelfs drie talen. Veel hangt af van de emotionele bevrediging die het leren van een taal oplevert.

Ik weet bovendien uit de praktijk dat er hier in Brussel véél aan het veranderen is, ook ('zèlfs') bij de 'Marokkaanse' gemeenschap, ook ('zelfs') bij de nieuwkomers.

Enkele van mijn collega's in het onderwijs zijn jonge vrouwen van Marokkaanse origine, die voortreffelijk Nederlands spreken en het 'zelfs' tot lerares Nederlands wisten te schoppen!

Zelf ben ik lid van een kleine v.z.w. waarvan de meeste leden jonge en iets minder jonge Marokkanen zijn, en vanaf volgend jaar willen we in elk geval (subsidie of geen subsidie) taallessen Nederlands voor volwassenen organiseren, omdat er bij ouders (en dan vooral moeders) van kinderen die hier in Brussel school lopen een énorme vraag is, die nauwelijks kan bijgehouden worden (heel wat jonge en minder jonge moeders willen absoluut Nederlands leren zodat ze hun kinderen bij het schoolwerk zouden kunnen helpen !!).

Het besef dat een goede kennis van het Nederlands een belangrijk element is in het vinden en behouden van een interessante job is hier duidelijk aanwezig.

Ik hoop dat al de moeite die zoveel mensen zich getroosten uiteindelijk niet 'voor niks' zal zijn.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 00:09   #104
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte heer Broes,

bij een eerste lezing zou men geneigd kunnen zijn uw logica te volgen. Het lijkt inderdaad 'de logica zelf'.

Bij kinderen die hier geboren zijn is het probleem van de taalverwerving evenwel minder acuut dan bij 'nieuwkomers' - personen die elders opgroeiden en pas op latere leeftijd hier aankomen. Kleine kinderen leren gemakkelijk één, twee of zelfs drie talen. Veel hangt af van de emotionele bevrediging die het leren van een taal oplevert.

Ik weet bovendien uit de praktijk dat er hier in Brussel véél aan het veranderen is, ook ('zèlfs') bij de 'Marokkaanse' gemeenschap, ook ('zelfs') bij de nieuwkomers.

Enkele van mijn collega's in het onderwijs zijn jonge vrouwen van Marokkaanse origine, die voortreffelijk Nederlands spreken en het 'zelfs' tot lerares Nederlands wisten te schoppen!

Zelf ben ik lid van een kleine v.z.w. waarvan de meeste leden jonge en iets minder jonge Marokkanen zijn, en vanaf volgend jaar willen we in elk geval (subsidie of geen subsidie) taallessen Nederlands voor volwassenen organiseren, omdat er bij ouders (en dan vooral moeders) van kinderen die hier in Brussel school lopen een énorme vraag is, die nauwelijks kan bijgehouden worden (heel wat jonge en minder jonge moeders willen absoluut Nederlands leren zodat ze hun kinderen bij het schoolwerk zouden kunnen helpen !!).

Het besef dat een goede kennis van het Nederlands een belangrijk element is in het vinden en behouden van een interessante job is hier duidelijk aanwezig.

Ik hoop dat al de moeite die zoveel mensen zich getroosten uiteindelijk niet 'voor niks' zal zijn.
Beste Djimi,

Prachtig werk en ik hoop dat je cursussen inderdaad veel volk lokken. Maar de essentie die Luc aanraakt, nl. niet dweilen met de kraan open, kan er amper worden door ontkracht. U geeft hier net een - weliswaar lovenswaardig - voorbeeld van dweilen. U negeert daarbij het idee dat de kraan open blijft staan. Nee eigenlijk geeft u die problematiek toe door reeds te stellen dat de vraag niet bijgehouden kan worden, en dat betreft dan nog maar enkel degenen die bereid zijn, niet degenen die je zal moeten opzoeken en smeken om te integreren.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 28 april 2006, 08:38   #105
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Geachte heer Broes,

Geachte,
Ik ben blij te vernemen wat jou persoonlijke ervaringen zijn. Ik neem aan dat de toestand die jij beschrijft juist is en hoop dat die zich verder doorzet.
Toch is het onbetwistbaar zo dat als jonge allochtone mannen (die zoals bekend minder ijverig studeren en minder onze taal kennen) huwen met een meisje uit het thuisland, de taalachterstand van hun kinderen nooit opgelost raakt.
Ik meen te weten dat in Nederland men nu een zekere taalkennis vereist vooraleer nieuwkomers toe te laten.
Met een hartelijke groet aan je Marokkaanse leraressen. Ik wou dat ik ook zoals jij de gelegenheid had om bruggen te bouwen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 09:39   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het gebrek aan voldoende kennis van Nederlands zal dan wel de reden zijn waarom Brussel de hoofdstad is met de hoogste werkeloosheid in Europa.
Denk dat er geen pleister nodig is, maar wel een hartoperatie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 09:55   #107
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vaderlands lied
(op de tonen van de Belgische hymne)

Onleefbaar Belgie,
O, heilig land der Walen,
Onze taal en ons geld zijn U gewijd.
Aanvaard ons hart en ons bloed of kom het halen,
Wees ons graf in arbeid en in strijd.
Foei, o land in ezelsdracht te breken,
Wees immer u zelf , verkracht de wet,
Het woord getrouw, dat ge in het Frans mag preken:
Pour Didier, Elio et Laurette.
Het woord getrouw, dat ge in het Frans mag preken :
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 19:09   #108
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ach maak je niet druk. Dat kiezershooliganisme is nog altijd stukken minder erg dan de medeplichtigheid aan roofmoord en alle andere vormen van gewelddadige criminaliteit gepleegd door bijna uitsluitend allochtonen onder het goedkeurend oog van de linkerzijde.
Goedkeurend...neen niet echt, zo ver durven ze het ook wel niet drijven.
Begrijpen daarentegen echter wel, aangezien het allemaal slachtoffers zijn van die grote racisten, die deze bevolkingsgroep uitsluit, geen kansen bied, enz...

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 19:16   #109
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom hoop ik dat het VB in oktober 2006 in enkele gemeenten - 2 per provincie lijkt me ideaal - een ABSOLUTE MEERDERHEID haalt. Op die manier zal het VB verplicht zijn zèlf een gemeentebestuur te organiseren, en zal het bovendien onmogelijk zijn voor alles wat verkeerd loopt iemand anders de schuld te geven.
Nonsens, gemeentelijke besturen leggen andere accenten, en men is op gemeentelijk vlak er al achter gekomen dat besturen met het Vlaams Belang best wel mee valt.

Citaat:
Tegen de federale verkiezingen van 2007 zullen 'de mensen' dan wellicht al doorhebben dat het VB misschien wel 'zegt wat u denkt', maar ook dat 'u' tot nu toe eigenlijk nog niet echt 'gedacht' hebt, alleen een beetje emotioneel gereageerd.
Naar mijn mening lijken Vlaams Belang tegenstanders vooral emotioneel te reageren...

Oud 29 april 2006, 19:21   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste Djimi,

Prachtig werk en ik hoop dat je cursussen inderdaad veel volk lokken. Maar de essentie die Luc aanraakt, nl. niet dweilen met de kraan open, kan er amper worden door ontkracht. U geeft hier net een - weliswaar lovenswaardig - voorbeeld van dweilen. U negeert daarbij het idee dat de kraan open blijft staan. Nee eigenlijk geeft u die problematiek toe door reeds te stellen dat de vraag niet bijgehouden kan worden, en dat betreft dan nog maar enkel degenen die bereid zijn, niet degenen die je zal moeten opzoeken en smeken om te integreren.
Oud 29 april 2006, 23:45   #111
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Ik weet bovendien uit de praktijk dat er hier in Brussel [SIZE=3]véél [/SIZE]aan het veranderen is, ook ('zèlfs') bij de 'Marokkaanse' gemeenschap, ook ('zelfs') bij de nieuwkomers.

[SIZE=3]Enkele[/SIZE] van mijn collega's in het onderwijs zijn jonge vrouwen van Marokkaanse origine, die voortreffelijk Nederlands spreken en het 'zelfs' tot lerares Nederlands wisten te schoppen!

Zelf ben ik lid van een [SIZE=3]kleine v.z.w[/SIZE]. waarvan de meeste leden jonge en iets minder jonge Marokkanen zijn, ...
Mijn beste djimi... op die manier kunnen we veel bewijzen. Ik heb helemaal geen boodschap aan uw verklaringen over 'de vele veranderingen'... Hoeveel is dat en wat verandert er? 'Enkele' van mijn collega's... Hoeveel is dit? Wat maakt dit uit op het totaal? Op welke manier wordt het 'voortreffelijke' gemeten? Een 'kleine' v.z.w.... Wat moet ik daarvan als representatief nemen?

En nog dit... Mijn verwijt is niet gericht naar de Marokkaanse gemeenschap, maar naar de totale onkunde en kortzichtgheid van onze Belgische overheid die mensen laat overkomen die geen enkele notie bezitten van onze taal en geen enkel diploma bezitten. Ik kan het een Marokkaan niet kwalijk nemen dat hij hier kindergeld, sociale woningen en andere steun krijgt zonder er iets voor te doen. De Vande Lanottes en de Vanden Brouckes zijn het werkelijke probleem...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 00:20   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

'Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar', en 'Rome is ook niet op één dag gebouwd', hé.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 00:31   #113
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar', en 'Rome is ook niet op één dag gebouwd', hé.
Zelf ben ik ook emigrant geweest naar Zuid-Afrika en Australië. Vooraleer ik binnen mocht moest ik eerst toelating vragen aan de ambassade.... Pas dan kon ik binnen. Men had voorwaarden moeten stellen aan de nieuwkomers!

Wij kennen al meer dan 30 jaar een ongebreidelde immigratie... waarvoor geen enkele van die excellenties enige verantwoordelijkheid wil opnemen. Integendeel, men gaat diegenen die kritisch staan tegenover deze immigratie juridisch gaan vervolgen met alle middelen van de inquisitie. Dat is (één van de) reden(en) van het cordon. De andere is, dat het Vlaams Belang de enige partij is die een republikeinse staat wil oprichten. Dit gaat in tegen alle gevestigde en/of corrupte instanties in België.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 30 april 2006 om 00:32.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 03:06   #114
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rome werd steen voor steen gebouwd. Stel je voor dat voor elke gelegde steen er toen twee werden afgebroken ? Dweilen met de kraan open is waanzin. Waanzin.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 april 2006, 23:59   #115
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
'Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Wel als het meer dan 40 jaar duurt om aan een hemdsmouw te komen, blijkt er serieus iets mis te zijn met de werkwijze en de techniek, djimi.

Oud 1 mei 2006, 11:06   #116
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard Het eeuwig cordon

In Nederland is men op de enige juiste weg bezig om criminele allochtonen, terug te sturen naar het land van herkomst. Dit maakt deel uit van het regeringsbeleid met betrekking van immigratie en asiel, op voorstel van de VVD (liberale regeringspartij) . Dat de rooien, de linkerzijde het daar moeilijk mee heeft, hoeft geen betoog, maar schijnen wel gewonnen voor zo’n maatregel, want onlangs verklaarde een linkse hoogleraar in het handelsblad NRC, dat naar zijn inzicht daarmee een zeer ernstig probleem kan opgelost worden. Dit wetsontwerp kwam er om Antilliaanse jongeren te verwijderen uit Nederland, wegens geweldpleging buiten alle proporties, vuurwapenbezit, handel in verdovende middelen enz.…, dat in 22 Nederlandse gemeenten als een ondraaglijke last wordt ervaren. Bijgevolg gaan ze in Nederland een voorstel uitvoeren van het Vlaams Belang. Hier in ons apenlandje is dit onmogelijk, zolang wij opgescheept zitten met de Belgische rode apen die erop uit zijn om zoveel mogelijk allochtonenstemmen binnen te halen en dus alles op z’n beloop laten voor eigen geldgewin, lees belastinggeld stelen en zich dus niets aantrekken wat de meerderheid van de Vlamingen eigenlijk willen nl alle illegalen opsporen en terugsturen en volledige immigratiestop! De zgn aan de macht zijnde, politiekcorrecte rottige rooien schreeuwen moord en brand als het Vlaams Belang zo’n voorstel voorstelt en verwijten ze ons dat wij racisten, mestkevers, nazi’s en zomeer en zomeer zijn, maar zijn te stom om te bedenken dat zij de racisten, mestkevers, nazi’s zijn. Dat ze hierbij de vrije meningsuiting willen beknotten kan hun blijkbaar niets (nog niet) schelen en dat ze ondemocratische wetten hebben klaar gestoomd om die vrije meningsuiting aan banden te leggen, zijn in hun ogen gewettigd om rechts te kunnen vernietigen volgens hen maar volgens mij om aan de macht te kunnen blijven, en om enigzins mogelijk hun machtspositie nog te versterken ondanks de almaar afkalvende stemmenaantal en verkeerde wetten en besluiten te kunnen doen goedkeuren, zelfs al haalt die partij bij de volgende verkiezingen niet eens 15% v.d stemmen en stevent het Vlaams Belang af op de 30% v.d. stemmen. Hoelang gaat het cordon nog stand houden, zodat men eindelijk de juiste maatregelen zal kunnen treffen inzake immigratie en asielbeleid!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 11:04   #117
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
In Nederland is men op de enige juiste weg bezig om criminele allochtonen, terug te sturen naar het land van herkomst. Dit maakt deel uit van het regeringsbeleid met betrekking van immigratie en asiel, op voorstel van de VVD (liberale regeringspartij) . Dat de rooien, de linkerzijde het daar moeilijk mee heeft, hoeft geen betoog, maar schijnen wel gewonnen voor zo’n maatregel, want onlangs verklaarde een linkse hoogleraar in het handelsblad NRC, dat naar zijn inzicht daarmee een zeer ernstig probleem kan opgelost worden. Dit wetsontwerp kwam er om Antilliaanse jongeren te verwijderen uit Nederland, wegens geweldpleging buiten alle proporties, vuurwapenbezit, handel in verdovende middelen enz.…, dat in 22 Nederlandse gemeenten als een ondraaglijke last wordt ervaren. Bijgevolg gaan ze in Nederland een voorstel uitvoeren van het Vlaams Belang. Hier in ons apenlandje is dit onmogelijk, zolang wij opgescheept zitten met de Belgische rode apen die erop uit zijn om zoveel mogelijk allochtonenstemmen binnen te halen en dus alles op z’n beloop laten voor eigen geldgewin, lees belastinggeld stelen en zich dus niets aantrekken wat de meerderheid van de Vlamingen eigenlijk willen nl alle illegalen opsporen en terugsturen en volledige immigratiestop! De zgn aan de macht zijnde, politiekcorrecte rottige rooien schreeuwen moord en brand als het Vlaams Belang zo’n voorstel voorstelt en verwijten ze ons dat wij racisten, mestkevers, nazi’s en zomeer en zomeer zijn, maar zijn te stom om te bedenken dat zij de racisten, mestkevers, nazi’s zijn. Dat ze hierbij de vrije meningsuiting willen beknotten kan hun blijkbaar niets (nog niet) schelen en dat ze ondemocratische wetten hebben klaar gestoomd om die vrije meningsuiting aan banden te leggen, zijn in hun ogen gewettigd om rechts te kunnen vernietigen volgens hen maar volgens mij om aan de macht te kunnen blijven, en om enigzins mogelijk hun machtspositie nog te versterken ondanks de almaar afkalvende stemmenaantal en verkeerde wetten en besluiten te kunnen doen goedkeuren, zelfs al haalt die partij bij de volgende verkiezingen niet eens 15% v.d stemmen en stevent het Vlaams Belang af op de 30% v.d. stemmen. Hoelang gaat het cordon nog stand houden, zodat men eindelijk de juiste maatregelen zal kunnen treffen inzake immigratie en asielbeleid!!
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 11:12   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Zelf ben ik ook emigrant geweest naar Zuid-Afrika en Australië. Vooraleer ik binnen mocht moest ik eerst toelating vragen aan de ambassade.... Pas dan kon ik binnen. [SIZE=4]Men had voorwaarden moeten stellen aan de nieuwkomers![/SIZE]

Wij kennen al meer dan 30 jaar een ongebreidelde immigratie... waarvoor geen enkele van die excellenties enige verantwoordelijkheid wil opnemen. Integendeel, men gaat diegenen die kritisch staan tegenover deze immigratie juridisch gaan vervolgen met alle middelen van de inquisitie. Dat is (één van de) reden(en) van het cordon. De andere is, dat het Vlaams Belang de enige partij is die een republikeinse staat wil oprichten. Dit gaat in tegen alle gevestigde en/of corrupte instanties in België.
Oud 2 mei 2006, 13:13   #119
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

- Heb je vooruitzichten op werk.
- heb je voldoende financiele middelen om rond te komen zodat je niet moet komen parasiteren...
- Bent u bereid om uw nationaliteit af te zweren als u hier zich hier permanent wil vestigen
- een burgerschapsproef afleggen voor men het staatsburgerschap krijgt
- een X-aantal jaren in het land verblijven zonder onderbreeking
oa
Oud 2 mei 2006, 14:12   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste luc,

Ik denk niet wat het VB zegt dat ik denk, laat dat alvast duidelijk zijn.

Wat betreft de toestand in Brussel : ik woon en werk zelf ook in Brussel, heb al in verschillende 'allochtonenbuurten' gewoond - nu woon ik in één van de méést 'gemengde' wijken van de stad - en ik ben niet van plan om deze stad in de eerstkomende tijd te verlaten.

Ik zal niet ontkennen dat er problemen zijn, maar ik geloof niet dat het allemaal zo 'hopeloos' is. Dat de toestand 'alarmerend' is, daarmee kan ik akkoord gaan. Het is in elk geval niet zo dat er helemaal niets moet gebeuren.
'Huiveringwekkend' is de toestand volgens mij niet, maar ik kan begrijpen dat andere mensen dat wèl vinden.

Wat er zou moeten gebeuren? Ik ben zelf geen expert, en zeker geen politicus, dus heb ik niet zomaar hup twee drie een aantal oplossingen die ik uit de mouw zou kunnen schudden, maar ik durf wel beweren dat er reeds véél veranderd/verbeterd is, Brussel is in volle beweging (voor een stuk dankzij de vele jonge Vlamingen die er komen wonen, voor een ander stuk dankzij de 'Eurocraten', voor nog een stuk dankzij 'allochtonen' die hier geboren zijn en het beu zijn dat 'hun wijk' zo verloederd raakt).

Wanneer een jongeman van 17 van zijn MP3-speler beroofd wordt en daarbij het leven laat, is het begrijpelijk dat de emoties hoog oplopen en dat plots niemand nog het vele goede dat hier OOK gebeurt kan/wil zien.

Enkele ideeën - toch nog - die ik ter overweging naar voor schuif :

1. Doortastende aanpak van 'criminaliteit' in �*l zijn vormen: de prostutie, de mensenhandel, de huisjesmelkerij, het geweld, de diefstallen, ... (Dit is weinig origineel, èlke politicus beweert hetzelfde tegenwoordig, al leggen sommigen misschien andere accenten).

De verschillende Brusselse politiediensten moeten helaas al te vaak 'roeien met riemen die niet lang genoeg zijn'; een verbetering op dit vlak zou alvast zijn

2. het toekennen van méér middelen (het klinkt vies, maar het is wel nodig). Dat kan bijvoorbeeld ook zijn : het toelaten van 'burgers' in de 'administratieve' diensten, het aantrekkelijker maken van het beroep door betere statuten (ook hoger loon).

3. Een hervorming van de 'stedelijke structuur' is m.i. ook nodig. De '19 gemeenten' moeten op één of andere manier gedwongen worden béter samen te werken. Ik wil niet onmiddellijk pleiten voor een afschaffing van die gemeenten, maar een aantal bevoegdheden kunnen wel overgeheveld worden naar het niveau van de buurt- en wijkcomités (o.a. verdeling van sociaal-culturele subsidies) of naar het niveau van het gewest (o.a. verkeersinfrastructuur).

4. Ter bestrijding van de schrikbarend hoge werkloosheid (en dit is werkelijk een ABSOLUTE NOODZAAK !) : méér straatvegers, méér parkwachters, méér postbodes, méér openbaar vervoer (bussen) en alle met méér 'rondes'. Dat heeft het bijkomend voordeel dat er ook meer 'sociale controle' plaatsvindt door andere diensten dan de politie (die zich dan misschien ook meer zal kunnen concentreren op haar taak die in 1. beschreven werd).

Wat ten allen prijze moet vermeden worden is een verdere polarisering tussen 'autochtoon' en 'allochtoon' of tussen 'Nederlandstalig' en 'Franstalig' want dat zal geen enkel probleem oplossen, integendeel.

Lijkt u dat een goed begin ??
lap, en één van de zoniet de zwakste groep uit de samenleving mag als absoluut nummer één geviseerd worden 'de prostitutie' de hoertjes dus ... en dan vraag ik u : " wanneer werd gij het laatst overvallen door een hoer, of wanneer werd uw autoradio voor t laatst door een hoertje gepikt ?!"
haal liever die handel uit het strafrecht ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be