![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het oppervlak wel ja; de inhoud is rood...
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 2 mei 2006 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jamaar, zo kan je bezigblijven natuurlijk. Geroest koper is weldegelijk materie, en het komt voor in de natuur, of niet soms.
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Over koper gesproken,
Morales zal ook de mijnbouw nationaliseren, net als de bosbouw en de landbouw. Laatst gewijzigd door Havana : 2 mei 2006 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Nu moet hij alleen nog zichzelf nationaliseren zoals Chavez die de termijnlimieten voor zichzelf heeft afgeschaft en stilaan zichzelf voor eeuwig is aan het benoemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Communisme heeft nooit ergens gewerkt... en zal het ook nooit doen...
Diegenen die menen dit te moeten blijven promoten hebben volgens sommigen figuurlijk bloed aan hun vingers... ![]() [SIZE=1]Meer dan 100 miljoen doden heeft het communisme tot nu toe gekost... Volgens sommigen schijnbaar nog niet voldoende...[/SIZE] Laatst gewijzigd door Chipie : 2 mei 2006 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En of de limiet wordt afgeschaft is helemaal de keuze van het Parlement. Als in het Parlement een meerderheid voor is, dan gebeurt dat en dan heet dat evengoed democratie. Heeft u daar een probleem mee? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Helemaal geen probleem mee. Mugabe is ook al sedert 1980 aan de macht en de wetten aldaar worden ook goedgekeurd door het parlement. En zijn onderdanen hebben het ook heel goed. Presidenten-voor-het-leven hebben het altijd al uitstekend gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Venezuela toont aan dat de overheid veel voor de bevolking kan betekenen als ze over geld beschikt. Ze kan dat bijvoorbeeld doen door grondstoffen te nationaliseren en de opbrengst te gebruiken in functie van het onderwijs, gezondheidszorg en werkgelegenheid voor de bevolking. Je mag dat voor mijn part communisme noemen of tuttefruttenougabollen, ik ben er voorstander van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over Venezuela, de verkiezingen daar, de grondwet, het referendum dat Chavez wint. Zo'n dingen zie ik Mugabe niet doen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mugabe en Chavez gebruiken hetzelfde wapen; de bevolking, om zichzelf te verrijken. Of denk je, Kaatd, dat Chavez of zijn Zuid Amerikaanse confraters een boterham minder eten omdat de buitenlandse maatschappijen meer of minder winst maken ? Hetgeen ze verliezen aan steekpenningen en smeergeld komt dubbel en dik terug in de vorm van macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dezelfde informatie als jij, Kaatd, de kranten. Ik distileer mijn informatie gewoon door een WC bril als het over politiek gaat.
Niet zoals U , met een roze bril als het over "linkse" politici gaat. Eneuh, ik dacht de eerste vraag gesteld te hebben. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Chavez is helemaal niet bekommerd om zichzelf te verrijken, ik heb daar alleszins geen concrete aanwijzingen voor, en u duidelijk ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chavez is een politicus, en die zijn , tot effectief het tegendeel bewezen is, zakkenvullers, corrupt en machtwellustig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Er is in Venezuela wel een zeer sterke tendens naar basisdemocratie bezig, en ook de straat is een machtig wapen, zoals we zagen bij de mislukte coup in 2002. Chavez is niet Venezuela, Chavez is niet de staat, dat zijn momenteel meer en meer de mensen. De enige opmerking die ik daarbij moet maken is dat er wel een gevaar schuilt in het feit dat die basisdemocratische organen soms door de staat worden ingesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gebeurde was dat verschillende "clans" uit het oude CCCP-Partijwezen zichzelf binnen-"organiseerden" in semi-kapitalistische bedrijven allerhande,die eigenlijk gewoon de oude Staatsbedrijven waren met een leuk,modieus nieuw logo.Door het management te kleden met Italiaanse maatpakken kreeg het geheel zowaar een "professioneel-economisch" aanzicht.het bleef echter een horde plunderaars en geld-binnenharkers!.. Dit kon gebeuren tijdens de Jeltsin-jaren,toen "wettelijkheid" en "orde" nogal relatieve begrippen waren . De verdienste van het Poetin-regime is dat hij die maffia-clans "gestroomlijnd" heeft volgens 1 allesomvattende regel: "Het belang van het Kremlin gaat voor.........altijd!". (enkele toplui hebben inderdaad ophokplicht gekregen wegens hardleersheid) Of dat in Bolivia gaat lukken,nou,daar twijfel ik aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar welke communist ligt nu wakker van het volk?... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Want uiteraard is 'uiteindelijk slecht aflopen' veel slechter dan 'op dit moment afzien door uitbuiting door TNC's'...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
daarom dat de stroom in Florida voortdurend uitvalt, en recentelijk ook in Italie.
![]() |