Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2006, 21:35   #1901

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik allang niet meer...
Deze dienst werkt zoals de meest werklozen... Niet dus...
Wat kan er dan wel aan gedaan worden om deze dienst terug valabel te maken? Ben niet zo thuis in de openbare diensten maar heb hier toch enige vragen over. Wat is eigenlijk nog de rol van de VDAB?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 21:35   #1902
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
chipie zou ze gelijk op transport zetten, de werklozen.
u bent geen partij voor sippie, luiaard.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 21:41   #1903

Karma's schermafbeelding

Standaard

Laat het me anders formuleren, als de VDAB niet meer "zorgt" voor de werklozen die op zoek zijn voor een job, wie dan wel?
Oud 3 mei 2006, 22:04   #1904
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
qua werklozen bashen niet nee.
maar jij en chipie zijn misschien wel aan elkaar gewaagd.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 22:21   #1905

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
qua werklozen bashen niet nee.
maar jij en chipie zijn misschien wel aan elkaar gewaagd.
Mitgard, jouw bijdrage kan belangrijk zijn. Ik ken je positie niet maar deze draad was nooit bedoeld om werklozen te bashen. Is er misschien wel uiteindelijk van gemaakt. De bedoeling van deze draad is voornamelijk om te zoeken naar oplossingen voor mensen die op zoek zijn naar werk en er geen vinden of op de een of andere manier uitgebuit worden of kortom, een kater overhouden van het zoeken. Kan het niet anders uitleggen.
Oud 3 mei 2006, 23:37   #1906
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Mitgard, jouw bijdrage kan belangrijk zijn. Ik ken je positie niet maar deze draad was nooit bedoeld om werklozen te bashen. Is er misschien wel uiteindelijk van gemaakt. De bedoeling van deze draad is voornamelijk om te zoeken naar oplossingen voor mensen die op zoek zijn naar werk en er geen vinden of op de een of andere manier uitgebuit worden of kortom, een kater overhouden van het zoeken. Kan het niet anders uitleggen.
Karma, als ik tussen de regeltjes lees, bemerk ik dat U me het bashen van werklozen verwijt...
Ik denk toch dat U zich echt vergist... Mensen (willen) helpen die geholpen willen worden, zal ik trachten te helpen (en doe ik ook)...
Met werkzoekenden werklozen heb ik nooit gelachen... Wel met de pamperdragende mittekes van deze wereld... Die moeten uit het systeem... Niets aan te doen... Welke gek gaat daar zijn tijd en geld insteken om die aan het werk te krijgen... Daar moeten andere maatregelen voor getroffen worden...

Vrijwillige werklozen, die dan nog de pretentie hebben om het lot van de (kans)armen te 'verbeteren' met 'tips om niet te moeten gaan werken of om aan de dop te kunnen blijven', daar kots ik als hardwerkende spitsmuis van (figuurlijk, hé)

En geef toe, het is moeilijk ernstig te blijven in deze draad als men de Onsterfelijkz ziet verklaren:

Citaat:
edere vws er die aan dit thema [SIZE=1](= op zoek naar werk)[/SIZE] aandacht besteed verraad daarmee het belang van de armen en dat was mijn laatste woord hier

nog veel plezier aan de mentale minderwaardige betweterige werkezeltjes hier
Zie hier voor de originele quote

Wedden dat ons Mitteke hiermee nog akkoord gaat ook?

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2006 om 23:38.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 23:41   #1907
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met werkzoekenden werklozen heb ik nooit gelachen... Wel met de pamperdragende mittekes van deze wereld... Die moeten uit het systeem...
je 'pamperdragende mittekes' werken en studeren terzelfdertijd.
Waarom moeten die uit het systeem?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 3 mei 2006 om 23:42.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 23:47   #1908
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je 'pamperdragende mittekes' werken en studeren terzelfdertijd.
Waarom moeten die uit het systeem?
Als dat zo is, dan staan die wss bij de VDAB ook niet ingeschreven als werkzoekenden...
Oud 4 mei 2006, 06:30   #1909
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan er dan wel aan gedaan worden om deze dienst terug valabel te maken? Ben niet zo thuis in de openbare diensten maar heb hier toch enige vragen over. Wat is eigenlijk nog de rol van de VDAB?
Vraag dat aan Don Quiche Lorraine...
Oud 4 mei 2006, 06:30   #1910
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Curieus of nog iemand van vws zal durven te reageren hier.
neen dus...
Oud 4 mei 2006, 06:31   #1911
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk zal ik voorlopig de enige zijn...
De anderen werden op een tirannieke manier de woorden uit de mond getrokken...
... door de ogen gezien van iemand die heilig gelooft in het patronaat...
Oud 4 mei 2006, 06:33   #1912
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Geen enkele partij heeft dan ook interesse in sippie....
Oud 4 mei 2006, 06:46   #1913
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Karma, als ik tussen de regeltjes lees, bemerk ik dat U me het bashen van werklozen verwijt...
Ik denk toch dat U zich echt vergist... Mensen (willen) helpen die geholpen willen worden, zal ik trachten te helpen (en doe ik ook)...
Met werkzoekenden werklozen heb ik nooit gelachen... Wel met de pamperdragende mittekes van deze wereld... Die moeten uit het systeem... Niets aan te doen... Welke gek gaat daar zijn tijd en geld insteken om die aan het werk te krijgen... Daar moeten andere maatregelen voor getroffen worden...

Vrijwillige werklozen, die dan nog de pretentie hebben om het lot van de (kans)armen te 'verbeteren' met 'tips om niet te moeten gaan werken of om aan de dop te kunnen blijven', daar kots ik als hardwerkende spitsmuis van (figuurlijk, hé)

En geef toe, het is moeilijk ernstig te blijven in deze draad als men de Onsterfelijkz ziet verklaren:

Zie hier voor de originele quote

Wedden dat ons Mitteke hiermee nog akkoord gaat ook?

Uw 'vrijgevigheid' verslaat me elke dag weer met stomheid.... Neem de slogan van vredeseilanden maar eens ter harte.... Geef een mens een vis en hij heeft eten voor een dag, leer een mens vissen en hij heeft eten voor gans zijn leven... Zoals u bvb duveltje onderuit probeert te halen omdat hij eindelijk zelf voor zijn mening durft uitkomen en dus 'wil' leren vissen, gaat u hem meteen de grond inboren door te zeggen dat zijn mening de woorden van kobaf zijn... dat zou wel kunnen, maar uw mening is ook niet zo inventief, seen that, heard that... U stelt zichzelf tot voorbeeld van anderen, wel dan zal ik u maar meteen eens met beide voetjes op de grond zetten... een hardwerkend mens (bvb Cookie klopt er ook over de vijftig uur per week) kan niet tijdens de uurtjes politics komen volspammen. Aan mijn postings kan je dus makkelijk mijn variabele werkuren nagaan. Als Kobaf denkt dat dit verraad is, laissez-faire, maar ik ben de mening toegedaan dat wanneer men alle werklozen begint te veralgemenen, terwijl er niet voor iedereen genoeg jobs zijn weggelegd, er best wel MOET gereageerd worden.

Eigenlijk is het wel raar dat diegenen die zich het beste werklozen kunnen 'permitteren' er het hardste over klagen....
Oud 4 mei 2006, 07:23   #1914
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Uw 'vrijgevigheid' verslaat me elke dag weer met stomheid.... Neem de slogan van vredeseilanden maar eens ter harte.... Geef een mens een vis en hij heeft eten voor een dag, leer een mens vissen en hij heeft eten voor gans zijn leven... Zoals u bvb duveltje onderuit probeert te halen omdat hij eindelijk zelf voor zijn mening durft uitkomen en dus 'wil' leren vissen, gaat u hem meteen de grond inboren door te zeggen dat zijn mening de woorden van kobaf zijn... dat zou wel kunnen, maar uw mening is ook niet zo inventief, seen that, heard that... U stelt zichzelf tot voorbeeld van anderen, wel dan zal ik u maar meteen eens met beide voetjes op de grond zetten... een hardwerkend mens (bvb Cookie klopt er ook over de vijftig uur per week) kan niet tijdens de uurtjes politics komen volspammen. Aan mijn postings kan je dus makkelijk mijn variabele werkuren nagaan. Als Kobaf denkt dat dit verraad is, laissez-faire, maar ik ben de mening toegedaan dat wanneer men alle werklozen begint te veralgemenen, terwijl er niet voor iedereen genoeg jobs zijn weggelegd, er best wel MOET gereageerd worden.

Eigenlijk is het wel raar dat diegenen die zich het beste werklozen kunnen 'permitteren' er het hardste over klagen....

Totaal naast de kwestie... En U... weet dat...
Oud 4 mei 2006, 07:24   #1915

Karma's schermafbeelding

Standaard

Voor alle duidelijkheid, mijn bericht over "bashen" was naar niemand specifiek bedoeld. Eigenlijk is het gewoon mijn bedoeling dat iedereen hier kan posten die over het onderwerp iets kwijt wil.
Oud 4 mei 2006, 07:33   #1916
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:

Totaal naast de kwestie... En U... weet dat...
Interessant voor op een debat
Oud 4 mei 2006, 07:54   #1917
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Laat het me anders formuleren, als de VDAB niet meer "zorgt" voor de werklozen die op zoek zijn voor een job, wie dan wel?
interim burelen?
De VDAB is een instituut dat de gegevens over werk bijhoud,zorg is zeker niet haar karakter!Onderdrukking is dat dan wel als je ziet hoe ze werklozen dat niet in ga op haar oproep doorstuurt naar de RVA of werklozen verplicht werk te zoeken zonder inspraak of verplicht om een solicitatie training te volgen...Dan weet je genoeg!De onderdrukking uit zich door werklozen een minderheidscomplex te bezorgen.tju,dus toch ZORG...
Oud 4 mei 2006, 07:58   #1918
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Zeg dan nu eens eerlijk Chipie: Wat zijn jouw concrete voorstellen dan om de werkgelegenheid op te krikken? Zal het makkelijk maken en je multiple choice geven: lastenverlaging, aantrekkelijker lonen, subsidies naar bedrijven toe, werklozen naar het ocmw sturen, basisinkomen, gemeenschapsdiensteninkomstenverzekering, laten creperen, polen importeren, ...... ?
Oud 4 mei 2006, 07:59   #1919

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Interessant voor op een debat
Beste Cookie,
ik weet dat je op een bepaald moment op zoek bent gegaan naar werk en dat je er gevonden hebt (vermits je dit zelf vertelde op dit forum). Toch zou het misschien interessant zijn om van jou te horen waar het "schort". Als ik het goed heb heb je niet zomaar van de ene dag op de andere werk gevonden. Deed je beroep op de VDAB (waarschijnlijk wel) en hebben die geholpen? Wat is het aandeel van de interims in de werkloosheid?
Oud 4 mei 2006, 08:03   #1920

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
interim burelen?
De VDAB is een instituut dat de gegevens over werk bijhoud,zorg is zeker niet haar karakter!Onderdrukking is dat dan wel als je ziet hoe ze werklozen dat niet in ga op haar oproep doorstuurt naar de RVA of werklozen verplicht werk te zoeken zonder inspraak of verplicht om een solicitatie training te volgen...Dan weet je genoeg!De onderdrukking uit zich door werklozen een minderheidscomplex te bezorgen.tju,dus toch ZORG...
Mijn vraagje hierover zonder te (ver)oordelen, kan de VDAB autonoom beslissen of volgen ze een bepaalde wetgeving? In het laatste geval zijn ze dus eerder "verplicht" op die manier tewerk te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be