![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets?
neut [zelfstandig naamwoord]
alcohol een met nemen nog we zelfstandig naamwoord: neut de neut de neuten het neutje woordenindex, inhoud
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Zo u wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Dat ik de laatste tijd wel heel veel uitvallen naar belastingen en herverdelingsmechanismes heb bemerkt in je post... zelfs waar het imo niet echt relevant is. Je doet maar... don't mind me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De aandachtige lezer zal merken dat deze commissie was samengesteld... Blijkbaar moeten er nog 'wijzere wijzen' zijn, die dan zullen bepalen wie die 'wijzen' moeten zijn. ...En zeggen dat ons land oververtegenwoordigd is aan politici (ik geloof een 5.000-tal) voor een bevolking van 10 miljoen. Nu gaat men er nog 'wijzen' bijsleuren... De idiotie houdt niet op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is redelijk logisch volgens mij, wat ik zei.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, het antwoord is onomwonden: ja, zoniet is je democratie onbestaande. In de praktijk blijkt de vrees daarvoor totaal onterecht. Het zou tegen alle logica indruisen, mocht een meerderheid van burgers, eens ze democratische macht bezitten, diezelfde macht terug willen uit handen geven. Geen enkele tiener, die de vrijheid krijgt om zo laat uit te zitten als hij wil, zal spontaan vragen om hem 'op uur' te zetten. Hij zal zelf zijn verantwoordelijkheid nemen om naar eigen inzicht en vermogen zijn vrijheid te gebruiken, of ze voor zichzelf in te perken als dat blijkt nodig te zijn. Nooit zal hij een 'hogere instantie' de beslissingsmacht opnieuw afstaan. Voor ons burgers zal net hetzelfde gelden. Wij behoren de hoogste instantie te zijn, en eens het zover komt, geven we die macht nooit meer op, maar gebruiken ze in het eigen voordeel. Blijkt een bepaalde maatregel minder gunstig, dan vormt zich een nieuwe meerderheid om nieuwe betere wetten te stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een democratisch systeem (er zijn er talloze) dient om waarden uit te voeren.
Op zich is een democratisch systeem geen waarde: het is een middel. Bij verkeersethiek spelen vele facetten: houding tegenover de mede automabilisten, fietsers en voetgangers, houding naar zichzelf toe. Maar "een goede auto bezitten" is geen norm. Het is een middel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Neen, het dient om hetzelfde te doen als een dictatuur, meritocratie of een oligarchie: wet maken, beslissen en besturen. In een democratisch systeem kan de meerderheid van het volk echter WEL constant invloed hebben op wat de "waarden" moeten zijn... Indien ze dat wensen!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2006 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 4 mei 2006 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Democratie (het systeem) volgt uit het gelijkheidsbeginsel, niet omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Allé, da's weer een goei! Dan is België geen democratie, want een Waalse zetel in het parlement kost minder stemmen dan een Vlaamse zetel. ...Dan had het kiesdistrict Brussel-Halle-Vilvoorde al lang moeten gesplitst zijn,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Het is een puzzel. Puzzels zijn moeilijk op te lossen. Maar dit alles maakt niets uit voor wat mijn stelling betreft: democratie is een (zijn vele!) bestuursvorm(en) die VOORTVLOEIEN uit het gelijkheidsprincipe. De gebruikte techniek kan verschillend zijn, er zijn inderdaad verschillende democratische systemen denkbaar, elk met eigen voor- en nadelen. Maar democratie op zich is geen waarde. Het is de uitvoeringsvorm van een principiële houding. Men kan moeilijk "democratische houding" gaan zien als een norm. Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 mei 2006 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg Knuppel richt je dan tot de topicopener ipv een select zinnetje uit de context te rukken
btw particratie is een vorm van Laatst gewijzigd door praha : 4 mei 2006 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Punt 6: Scheiding van kerk, [SIZE=1]synagoog, moskee[/SIZE] en staat.
Stoemelings vergeten ?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jullie blijven toch voor vertier zorgen ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het zijn uitgeperste citroenen die hier landen ... in een van de vetste koten op onze aardkloot, en da vet komt nog verdorie van bij hun ook via eeuwenlange (neo)kolonisatie en uitbuiting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Amen ![]()
|
![]() |
![]() |