![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo zijn er nog binnen de VLD.
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik redeneer in termen van gedecentraliseerde samenwerkingsverbanden tussen individuen die een gemeenschap willen vormen. Het enige onderscheidingscriterium voor mij is democratische legitimiteit van de totstandkoming van dat samenwerkingsverband. 'De staat' is maar een theoretisch en veelzijdig concept dat praktische invulling moet krijgen. Het probleem ontstaat wanneer een staat zich zodanig organiseert dat het zich naar goeddunken kan afschermen van de problemen en de burgers de mogelijkheid ontneemt om problemen aan te kaarten. En dat kan in de vorm zijn van een staat, een stad, een provincie een gemeente, een commune voor mijn part.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in december vorig jaar Patrick Janssens op de sofa bij de Laatste Show zijn voornemens voor 2006 horen uitspreken : hij wilde een aantal bruggen in Antwerpen zo snel mogelijk weg krijgen. Daarmee doelde hij op de bruggen van de Singel rond Antwerpen en de Ijzeren brug op de leien.
Wat hij er niet bij zegde is dat de bevolking er niet op staat te wachten, vooral wanneer je weet dat die bruggen op de Singel een vrij vloeiend doorstroming van het verkeer verzekerden. Maar niet gelaten. De bruggen worden weggehaald, en ondertussen zitten we weer allemaal lekker in de ellenlange files, elke dag opnieuw. Het is Janssens gelukt de Antwerpenaars weer eens een beetje meer kwaad te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2006 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() kom seg, alsof het niet dringend tijd is om de roosevelt heraan te leggen.
![]() allez, die brug valt uit elkaar en het is een draak van een kruispunt. hopelijk duurt het niet te lang. maar ik ben blij dat er iets aan gaat gebeuren. en automobilisten moeten niet neuten, ze moeten ni met hun auto in de stad zijn. tenzij ze er wonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In plaats van de werken wat te spreiden, doen ze alles tegelijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() De bruggen op de singel waren toch 'huurbruggen' ? Die kan je toch niet laten staan, dacht ik.
Als er een partij permanente bruggen wou laten bouwen op de singel, hebben ze dan ook uitgelegd hoe ze dat zouden betalen, wat dergelijke werken voor het in- en uitgaand verkeer van de stad zouden betekenen en wat dat zou geven in combinatie met de ringwerken (of moesten die dan uitgesteld worden) ? Nu ja, er wordt inderdaad teveel over de hoofden van de stadsbewoners beslist, niet alleen op stedenbouwkundig vlak, maar daar is het wel het flagranst (Kievit is nog zo'n voorbeeld,) en soms teveel met geld gesmeten en dan weer over geldtekort gepraat. Nu ja, democratie is hier (Antwerpen, België, Europa, ...) vaak een nogal inhoudsloos begrip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik stel voor dat we Antwerpen delocaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() In Leuven is het ook van dat. Tegenwoordig moet ik 10 000 lichtjaren lopen om mijn bus te pakken omdat het aan het Foch-plein niet meer kan.
Ik denk er serieus over om mijn fiets meer te utiliseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik heb quota om aan te voldoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Kent er iemand één stad van meer dan 500.000 inwoners waar er nooit gewerkt wordt aan straten, rioleringen enz.. ? Gaat VLOTT indien verkozen
voor eeuwig en 3 dagen alle werken staken ? Wachtlijsten invoeren voor klinieken RVT's e.d. ? Waarschijnlijk het stadsonderwijs transfereren naar het staatsonderwijs - ARGO. zomer van Antwerpen, Concerten in het rivierenhof e.d. afschaffen. Censuur op de stadstheaters en opera invoeren. Vliegveld sluiten, haven sluiten, vreemde ondernemingen wegpesten & dan de aangerichte puinhoop na 6 jaar teruggeven ...
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |