Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 13:27   #21
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja maar, een solidarist ?

Hij is niet echt vrijzinnig, zeker niet gezien de standpunten tegen abortus, euthanasie en holebi's.
Zo zijn er nog binnen de VLD.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 13:30   #22
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar je woont, moet je altijd afbakenen. Ietsje verschillend van de natiestaat dus, dat verwerpelijk instituut van verplichte identiteit en schending van het eigen.
Ik redeneer niet zozeer in termen van natiestaten en stadsstaten.

Ik redeneer in termen van gedecentraliseerde samenwerkingsverbanden tussen individuen die een gemeenschap willen vormen. Het enige onderscheidingscriterium voor mij is democratische legitimiteit van de totstandkoming van dat samenwerkingsverband.

'De staat' is maar een theoretisch en veelzijdig concept dat praktische invulling moet krijgen. Het probleem ontstaat wanneer een staat zich zodanig organiseert dat het zich naar goeddunken kan afschermen van de problemen en de burgers de mogelijkheid ontneemt om problemen aan te kaarten.

En dat kan in de vorm zijn van een staat, een stad, een provincie een gemeente, een commune voor mijn part.
Oud 4 mei 2006, 14:28   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in december vorig jaar Patrick Janssens op de sofa bij de Laatste Show zijn voornemens voor 2006 horen uitspreken : hij wilde een aantal bruggen in Antwerpen zo snel mogelijk weg krijgen. Daarmee doelde hij op de bruggen van de Singel rond Antwerpen en de Ijzeren brug op de leien.

Wat hij er niet bij zegde is dat de bevolking er niet op staat te wachten, vooral wanneer je weet dat die bruggen op de Singel een vrij vloeiend doorstroming van het verkeer verzekerden.

Maar niet gelaten. De bruggen worden weggehaald, en ondertussen zitten we weer allemaal lekker in de ellenlange files, elke dag opnieuw.

Het is Janssens gelukt de Antwerpenaars weer eens een beetje meer kwaad te maken.
Oud 4 mei 2006, 14:41   #24
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is Janssens gelukt de Antwerpenaars weer eens een beetje meer kwaad te maken.
Antwerpenaren zijn altijd kwaad. Niets nieuws onder de zon.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2006 om 14:41.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 14:50   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Neen kersvers... Nadat hij VLD'er of zo is geworden.
een oportunist als FDW ?

diegenen die daar (VLD) nu nog zitten die hebben echt wel de overtuiging te pakken hoor, dat zijn de absolute overtuigden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 14:53   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in december vorig jaar Patrick Janssens op de sofa bij de Laatste Show zijn voornemens voor 2006 horen uitspreken : hij wilde een aantal bruggen in Antwerpen zo snel mogelijk weg krijgen. Daarmee doelde hij op de bruggen van de Singel rond Antwerpen en de Ijzeren brug op de leien.

Wat hij er niet bij zegde is dat de bevolking er niet op staat te wachten, vooral wanneer je weet dat die bruggen op de Singel een vrij vloeiend doorstroming van het verkeer verzekerden.

Maar niet gelaten. De bruggen worden weggehaald, en ondertussen zitten we weer allemaal lekker in de ellenlange files, elke dag opnieuw.

even op wijzen dat er ook een partij was die bij aanvang van de ringwerken geen noodbruggen maar permanente bruggen wilde op de Singel ... maar ja, Sp-a en Groen willen de Singel omtunen tot een 'groene wandel en fiets singel'
Oud 4 mei 2006, 15:46   #27
ingenious

Standaard

kom seg, alsof het niet dringend tijd is om de roosevelt heraan te leggen.

allez, die brug valt uit elkaar en het is een draak van een kruispunt. hopelijk duurt het niet te lang. maar ik ben blij dat er iets aan gaat gebeuren.

en automobilisten moeten niet neuten, ze moeten ni met hun auto in de stad zijn. tenzij ze er wonen.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:40   #28
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Als ultieme pesterij gaat het stadsbestuur nu ook nog eens de Roosevelt laten opbreken, in combinatie met de regionen rond IJzeren Brug en delen van de Gemeente -en Carnotstraat.

2 Het openbaar vervoer - de bussen die zich grotendeels ophouden op de Roosevelt en de trams die er passeren - loopt hierdoor in de dag tussen de tien �* vijftien minuten vertraging op; tijdens de spits gaat dat tot een half �* een vol uur (vorige week kwam mijn bus van [SIZE=4]16.25 [/SIZE][SIZE=2]aan om [/SIZE][SIZE=4]17.36[/SIZE][SIZE=2].[/SIZE]

3 Binnenkort gaat men de kaaien opengooien om er een tramlijn te trekken, een Promenade zal op Brooklyn-wijze beide oevers weerspiegelen.

4 Einde van de werken: 2015-2020, en dan beginnen ze ongetwijfeld opnieuw.

5 Het OCMW en alle sociale instellingen zijn rot, versleten en verspillingslatend. Een hervorming daarvan wordt zelfs niet opgeworpen omdat zoveel mensen posten krijgen.

6 [SIZE=4]INTERCOMMUNALES[/SIZE][SIZE=2] - zonder ervaring / kennis worden die uitgedeeld[/SIZE]

---> ANTWERPEN - een volksopstand? - ONAFHANKELIJK?
Ja, ik heb het vandaag gezien. Tussen de Rooseveltplaats en het Astridplein zijn ze nu nieuw tramsporen aan het leggen, en dat zorgt voor files.
In plaats van de werken wat te spreiden, doen ze alles tegelijk.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:45   #29
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

De bruggen op de singel waren toch 'huurbruggen' ? Die kan je toch niet laten staan, dacht ik.

Als er een partij permanente bruggen wou laten bouwen op de singel, hebben ze dan ook uitgelegd hoe ze dat zouden betalen, wat dergelijke werken voor het in- en uitgaand verkeer van de stad zouden betekenen en wat dat zou geven in combinatie met de ringwerken (of moesten die dan uitgesteld worden) ?

Nu ja, er wordt inderdaad teveel over de hoofden van de stadsbewoners beslist, niet alleen op stedenbouwkundig vlak, maar daar is het wel het flagranst (Kievit is nog zo'n voorbeeld,) en soms teveel met geld gesmeten en dan weer over geldtekort gepraat. Nu ja, democratie is hier (Antwerpen, België, Europa, ...) vaak een nogal inhoudsloos begrip.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 17:59   #30
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we Antwerpen delocaliseren.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 18:22   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Net op tijd om tegen dan kersverse burgemeester Dewinter te laten regeren met door anderen proper vebrouwde stad, zeker...
...en die kan zien dat de schulden nagelaten door zijn voorgangers, kunnen betaald worden...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 19:30   #32
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar je woont, moet je altijd afbakenen. Ietsje verschillend van de natiestaat dus, dat verwerpelijk instituut van verplichte identiteit en schending van het eigen.
Niet verschillend dus.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 19:32   #33
Vlaanderen Boven

Standaard

In Leuven is het ook van dat. Tegenwoordig moet ik 10 000 lichtjaren lopen om mijn bus te pakken omdat het aan het Foch-plein niet meer kan.

Ik denk er serieus over om mijn fiets meer te utiliseren.
Oud 4 mei 2006, 19:38   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
In Leuven is het ook van dat. Tegenwoordig moet ik 10 000 lichtjaren lopen om mijn bus te pakken omdat het aan het Foch-plein niet meer kan.

Ik denk er serieus over om mijn fiets meer te utiliseren.
'mijn fiets gebruiken' is te moeilijk!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 19:41   #35
Vlaanderen Boven

Standaard

Ik heb quota om aan te voldoen.
Oud 4 mei 2006, 20:48   #36
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Kent er iemand één stad van meer dan 500.000 inwoners waar er nooit gewerkt wordt aan straten, rioleringen enz.. ? Gaat VLOTT indien verkozen
voor eeuwig en 3 dagen alle werken staken ? Wachtlijsten invoeren voor klinieken RVT's e.d. ? Waarschijnlijk het stadsonderwijs transfereren
naar het staatsonderwijs - ARGO. zomer van Antwerpen, Concerten in het rivierenhof e.d. afschaffen. Censuur op de stadstheaters en opera invoeren. Vliegveld sluiten, haven sluiten, vreemde ondernemingen wegpesten & dan de aangerichte puinhoop na 6 jaar teruggeven ...
Oud 4 mei 2006, 21:21   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

hopelijk regent het niet op 8 oktober... dan kan hij dat al niet gebruiken als excuus
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 21:22   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ook tof is: van de 200 actieve agenten voor een half miljoen mensen, moeten er circa 50 op al die plaatsen leuk voor pop gaan spelen.

Dáár haalt het Belang stemmen mee.
daar ook al mee ? dat belooft...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 mei 2006, 21:23   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opstand in Antwerpen?
Ga je gang! Nog meer braindrain naar andere streken dan met de Spanjaarden!
de kerken zijn toch al bezet... nu nog het stadhuis
Oud 5 mei 2006, 10:38   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Vliegveld sluiten, haven sluiten, vreemde ondernemingen wegpesten & dan de aangerichte puinhoop na 6 jaar teruggeven ...

hier heb je het toch over de zetelende coalitie, niet ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be