![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() ![]() Maar waakzaamheid is toch wel geboden. De VN-mensenrechtencommissie waarschuwen kan wellicht geen kwaad. Laatst gewijzigd door baarle : 5 mei 2006 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat het hele eieren eten is, dan hebben jullie mijn zegen.
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben enkel tegenstander van de bedilzucht der overheid (i.c. Vlaamse) om mensen normen op te leggen waaraan de ene nu eenmaal makkelijker kan voldoen dan de andere. Laat een individu zelf ondervinden wat het comfortabelste is voor zichzelf in zijn gegeven levenssfeer, maar maak daar geen verplichtingen van staatswege van. Zou jij het correct vinden wanneer de staat je verplicht om dagelijks een uur te fitnessen, als conditie om een huis te verkrijgen met trappen? Ik geef toe: een getrainde atleet zal makkelijker de dagelijkse gang naar zijn slaaphok verteren, maar je maakt een goede conditie toch niet voorwerp van uitsluiting ener woonst?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 mei 2006 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft zou het trouwens een stuk strenger mogen. Er wordt in de nieuwe 'Wooncode' alleen gevraagd dat je je inschrijft voor een taalcursus, je hoeft er zelfs niet voor te slagen. Ongelooflijk dus dat men daar aan Franstalige kant zo'n probleem van maakt. Wat mij betreft zou je best mogen eisen dat men de taalcursus ook met goed gevolg afrondt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beloofde creatie van 200.000 jobs kan Verhofstadt op die manier in extremis nog op zijn hoed steken. Daar het om jobs in Vlaanderen gaat, kunnen de flaminganten gesust zijn: de verhouding Vlamingen/Walen die in overheidsdienst werken, zal dan wijzigen in het voordeel van de Vlamingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om hoeveel van die enkelingen gaat het?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Welk nut heeft het nog om Nederlands als officiële taal te hebben als elke taal kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed bestuur kost goed geld.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze kwestie is het niet van 'of-of', maar van 'en-en'
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Help! Ik ben kleptomaan en vind bijgevolg de strafwet ivm diefstal discriminerend omdat ik niet even makkelijk als een ander kan voldoen aan de voorwaarden die die stelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beperkende wetten zijn enkel nodig wanneer anderen hun vrijheden en rechten in het gedrang komen. Bij het toewijzen van een sociale woning, kan taalkennis of het ontbreken ervan, niemands vrijheden of rechten schenden.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De tijd dat een zekere PDh niks dan Oilsjteneirs een jobke aan de staat bezorgde is voorbij. Volgens mij woont er nergens een significante meerderheid Ajoinen en zijn Oilsjters-sprekende ambetenaren dus uitgesloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Wanneer we een gemeente laten verworden tot een oord waar franstaligen zich zonder de minste aanpassing massaal vestigen, dan krijg je zaken als sommige faciliteitengemeenten, waar Vlamingen niet meer welkom zijn. En dat is zeker beperkend voor de vrijheden of rechten van de Vlaamse bewoners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus een Dilbeekse ambtenaar zou tweetalig moeten zijn, en een Gentse niet? Pure discriminatie. Wanneer je in ééntalig gebied werkt, kan de overheid haar ambtenaren niet verplichten Frans te kunnen spreken. En hier gaat het niet louter om een soort engagementsverklaring...
|
![]() |
![]() |