![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Ik heb twee pagina's geleden al uitgelegd waarom managers vinden dat lonen te hoog zijn.
Stel dat iedereen bij Belgacom ongeveer 1000 euro netto krijgt, dan zou de loonkost per werknemer ongeveer 2250 euro moeten zijn. Maal 17.000 werknemers, maal 12 maanden: 459 miljoen euro. Als je de loonkost nu met één procent kan laten dalen, zit je al aan 4,59 miljoen euro. Dat is twéé keer het loon van Didier Bellens.
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() En, Black Cat, ik ga niet akkoord met je voorbeeld van de CD's. Niemand is gedwongen CD's te kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Als ik mijn persoonlijke visie zou botvieren, lopen we hier in een monarchale fascistische staat rond waar overal borden hangen voor Papa Pipo.
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een voortdurend vlottende prijs voor de CD's zou niet praktisch haalbar zijn, en dus zal de winst een irrationeel karakter krijgen. Idem voor de verloning van spektakel-topsporters. Wat we dus nodig hebben zijn correctiemechanismen om de winsten terug rationeel te maken. Wat de lonen betreft, heb ik gelezen dat zelfs Alan Greenspan er zich over ongerust maakte. Kijk eens naar het loon van de baas van Apple. Dat kan geen markt verantwoorden. De toppers willen de citroen echter nog verder uitpersen ipv te corrigeren.
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kerel had beter ballen gehad en de gouden standaard heringevoerd, zoals hij ooit beproefde.
![]() |
![]() |
#147 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je van mening verschilt met de aandeelhouders, zeg dat dan gewoon; maar doe geen beroep op begrippen als "rationeel", "objectief", "rechtvaardig"... Het geeft de indruk dat er ergens objectieve regels bestaan waarin staat hoeveel iemand maximaal mag verdienen, welke winst er rationeel is, en vanaf welk punt een verloning decadent wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Damn right!
![]() |
![]() |
#149 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Irrationele winsten door de verkoop van schadelijke producten, zijn inderdaad decadent. Idem voor winst tgv consumptiedwang. Zo zie ik dat toch. Pleiten voor meer en gemakkelijker krediet, om meer winst te maken door meer consumptie, is voor mij "een brug te ver".
![]() |
![]() |
#150 | ||||
|
![]() Citaat:
Prijzen van CD's worden weldegelijk vastgelegd per artiest. Vergelijk eens een uitvoering van de Mattheuspassie met een CD vol kermismuziek. Citaat:
Hoe kan winst "natuurlijke behoeften in brede zin" bevredigen? En vanaf welk bedrag is dat dan? Tienduizend euro? Tien procent? Vier miljard? Wanneer wordt winst gemaakt ten koste van anderen? Vanaf welk percentage? Vanaf welke prijs? In welke gevallen? Citaat:
Citaat:
Ik weet dat bepaalde mensen het moeilijk hebben met cijfers - de hele discussie over lonen van topmanagers maakt dat trouwens nogmaals duidelijk - maar ik vind dat we weldegelijk mogen veronderstellen van consumenten dat ze nadenken over hun bestedingen. Verdorie, als we mensen al niet meer kunnen betrouwen om hun eigen zaken te regelen, hoe kunnen we dan nog geloven in de democratie, waar ze zeggenschap hebben over gemeenschappelijke zaken? Hoe ver staan we dan nog van betutteling?
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een foute van mij. In de fnac kostte-ie 14,90 euro.
Ik keek op de verkeerde (buitenlandse) lijst ![]() Enfin, BEF 600 is nog altijd peanuts.
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Met Goud, Voorwaarts!
Goud, houzee! |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() En stukken minder dan wat ik betaald heb voor mijn Miles Davis en Nevermind van Nirvana.
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had je maar geïnvesteerd eh... Een maand geleden zelfs toen-ie al torenhoog stond; en op een maand 75 euro per ons winst, dat maakt bijna 25%... Zo'n rente krijg je nergens.
Enfin, ... ![]()
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() En dat zegt nu. Nu al mijn centjes op een spaarboekje staan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hehe.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Het ziet er helemaal niet leuk uit. Wat spaargeld in gouden muntjes stoppen lijkt een goede belegging en een verstandige zaak."
8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik hoop dat je je voelt als iemand die Bill Gates geen 25 euro wilde lenen ![]()
![]() |
![]() |