Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 12:56   #101
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
uw post:

Aan de schreeuwerds van extreem-rechts: leer eindelijk eens dat een vuile ongewassen bek opzetten vaak overkomt als een ijzig gebrek aan intellectuele capaciteiten om de oplossingen te vinden voor een reëel probleem. Wees dan ook niet verwonderd waarom jullie geestesgenoten (en grote roergangers) niet worden uitgenodigd op debatten en waarom ze niet beschaafd genoeg geacht worden om deel te nemen aan de actieve politiek.

is dat niet schelden?
tiens tiens, als u het vlaams belang niet bedoelt, wie bedoelt u dan wel???

mijn post:

het vlaams belang heeft zijn mond niet geroerd, noch bij de mp3 moord noch bij de aframmeling van die afrikaan door een turk.
misschien kunt u uw vuile ongewassen bek toe houden, alvorens mensen te beschuldigen die er niets mee te maken hebben.
waarom ze uit de actieve politiek gemeden worden heeft een heel andere reden dan degene die u voorschrijft. Uw post is zoals uzelf zegt een ijzig gebrek aan intellectuele capaciteiten.

en weet je wat het ergst is? dat mensen zoals jij helemaal niet intelectueel zijn zoals ze zich zelf voordoen. maar ze denken het wel.

tiens tiens, waar hebben we dat nog gehoord???in uw post miscchien???
u hebt trouwens gepost om 10u17 en ik heb gereageerd om 12u30. signaleert u dus zoveel u wil, eenieder met gezond verstand kan duidelijk onderscheiden wie hier uitlokt.

bent u nu trouwens niet aan het schelden?
KoBaf wees je er al op, maar om de intellectuele uitdaging voor "U" niet te groot te maken: er is inderdaad een groot verschil tussen een algemene stellingname / provocatie / aanklacht en een persoonlijke aanval. Voor alle duidelijkheid heb ik kleurtjes gebruikt, zodat "U" niet te lang moet zoeken waar de verschillen zitten.

Erg "intelligent" komt "U" in "UW" antwoord hier dus niet over.
Bovendien dubbel dwaas om maar meteen schoentjes te beginnen passen die misschien niet voor "U" waren klaargezet.

Wat ik bedoel met de vuile ongewassen bekken van sommige extreem rechtse types, kan u in alle pracht bewonderen in het subforum "Vreemdelingenbeleid en Integratie" en dagelijks in het subforum "Politiek: binnenland". En ook in dit topic staan bijzonder fraaie voorbeeldjes van héél intelligente stellingnames.

Schelden???? Hoe komt u erbij?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 14:02   #102
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd ik zou de stoere geldverslaafde mietjes eens willen zien als ze een dag zonder geld zitten
Allé vooruit, nu is iemand die werkt al geldverslaafd. Misshcien kan je het ook zien als een van zelfbereddering. Zelf zijn plan trekken, zonder steeds op anderen te rekenen. Met een normale vorm van solidariteit heeft een normaal mens geen last. Profitariaat stoot de meesten wel tegen het hoofd. In tegenstelling tot wat u denkt ben ikzelf met heel weinig tevreden en helemaal niet conformistisch.

Citaat:
1. dus iedereen die niet economisch (patriarchaal ) actief is is een profiteur ? En al die zogenaamde profiteurs zijn tweederangsburgers die als dusdanig mogen behandelt worden ?
Met het gezwans dat u hier verkoopt degradeerd u zichzelf daartoe. Wie constant in de hand bijt van die hem voedert, krijgt op den duur niks meer.

Citaat:
2. Is degene die uw twee pubers op de wereld heeft gezet economisch actief ? Zo nee of indien ze dit niet zou zijn behandelt u haar dan ook als een tweederangsburger ? Je weet wel het verhaal van de minderwaardige vrouw aan de haard die de kostwinner moet vereren en dienen ?
Ja, onafgebroken sinds het verlaten van de school.

Citaat:
3. om op de rest van uw post te reageren heb ik geen tijd want ik heb vandaag weer te veel werk .
Toch nog een lichtpuntje. Alhoewel het winkje op het einde van uw post niet veel goeds voorspelt.
Oud 4 mei 2006, 14:18   #103
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Opletten, je hoort maar 1 klok luiden.

Een Antwerpse taxidriver heeft me ook eens tot moordlust gedreven.
Sommige mensen zoeken het, en gaan dan het slachtoffer uithangen.
Zeg dat nog eens, maar dan in de context van een vrouw die 's avonds verkracht is in het park?
Oud 4 mei 2006, 14:24   #104
Don Quichote
Banneling

Standaard

Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 14:39   #105
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
een beetje zoals een knappe meid erom schrééééuwt verkracht te worden zeker?
Effe kijken: wat heeft die meid van u aan en wat niet?

Laatst gewijzigd door baarle : 4 mei 2006 om 14:47.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 15:08   #106
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk belachelijk
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 15:14   #107
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Misschien moeten we met z'n allen maar eens wat harder gaan tanken...
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:04   #108
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
KoBaf wees je er al op, maar om de intellectuele uitdaging voor "U" niet te groot te maken: er is inderdaad een groot verschil tussen een algemene stellingname / provocatie / aanklacht en een persoonlijke aanval. Voor alle duidelijkheid heb ik kleurtjes gebruikt, zodat "U" niet te lang moet zoeken waar de verschillen zitten.

Erg "intelligent" komt "U" in "UW" antwoord hier dus niet over.
Bovendien dubbel dwaas om maar meteen schoentjes te beginnen passen die misschien niet voor "U" waren klaargezet.

Wat ik bedoel met de vuile ongewassen bekken van sommige extreem rechtse types, kan u in alle pracht bewonderen in het subforum "Vreemdelingenbeleid en Integratie" en dagelijks in het subforum "Politiek: binnenland". En ook in dit topic staan bijzonder fraaie voorbeeldjes van héél intelligente stellingnames.

Schelden???? Hoe komt u erbij?
is dat niet schelden? als ik scheld omdat u het uitlokt, dan is dat direct te veroordelen. maar u mag dat natuurlijk wel neem ik aan?

ik zet deze kinderactige discussie niet langer voort, met u valt niet te praten. dit is te belachelijk voor woorden, als u ontkent dat u niet aan het schelden bent dan kunt u even goed ontkennen dat de gaskamers bestaan hebben.

ik zal me niet op uw niveau plaatsen, en met de scheldpartijen doorgaan, maar wijselijk u in uw overtuiging laten voortdoen.

groeten
Oud 4 mei 2006, 16:15   #109
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

@ alle

Neen, dat is niet schelden, mijn beste.
Lees nog eens rustig na, geef uw "begrijpend lezen" eens even een goede opknapbeurt en zie dan dat ik op geen enkel moment een persoonlijke aanval inzet. Als u dat niet inziet, dan moet u het schoentje maar passen. Ik kan er anderzijds niets aan doen dat u zich persoonlijk aangesproken voelt en het dus nodig vindt om er een scheldpartijtje van te maken.

... helemaal irrelevant is deze woordenwisseling niet. Want aan de basis van veel zinloos verbaal en erger geweld liggen dergelijke kortzichtigheden. De man aan het tankstation was duidelijk helemaal "opgeladen", vol stress en adrenaline en één vonkje is genoeg om dat te doen exploderen. Ik heb zelf al mensen zien "ontploffen" in het verkeer, terwijl ze in hun normale doen nog geen vlieg zouden doodmeppen.

Mijn reactie was duidelijk: elke vorm van recuperatie is verwerpelijk...

Van de zijde van links door deze zaak zoveel media-aandacht te geven en te insinueren dat het hier gaat om een "hate-crime". En dan begint weer heel de rimram in een verwoede poging om de echte problemen zoveel mogelijk te maskeren.

Van de extreme rechterzijde door "alweer" te focussen op de etnie en de eindeloos vastzittende vynilplaat van de "illealen, asielzoekers, allochtonen etc..." Het begint in z'n voorspelbaarheid niet alleen te vervelen, het is ook bijzonder grof, ongemanierd en onintelligent. Kwestie van bepaalde vooroordelen nogmaals te bevestigen?

... en nogmaals, alle & C°, als je je hierdoor aangesproken voelt en beledigd voelt, dan doe je het jezelf alleen maar aan.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:16   #110
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelijk die joe daar.
beetje met een mp3-speler staan staan.

Da's erom vragen eh.
Oud 4 mei 2006, 17:00   #111
Don Quichote
Banneling

Standaard

Toch toch,
Onze maatschappij is vol van probleemzoekers die janken als ze het deksel op hun neus krijgen.
Hier zitten er ook een aantal.
Luiaards bijvoorbeeld, die klagen van geldgebrek.

Ik relativeer dat allemaal dus.

Als je gezicht jeukt, moet je aan het tankstation maar ruitjes gaan kuisen, en dan ook nog arrogant antwoorden als er een wachtende daar opmerkingen over geeft.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 18:46   #112
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Wat een belachelijke discusie...
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 20:02   #113
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Toch toch,
Onze maatschappij is vol van probleemzoekers die janken als ze het deksel op hun neus krijgen.
Hier zitten er ook een aantal.
Luiaards bijvoorbeeld, die klagen van geldgebrek.
De jankers zijn zij die niet weten hoe goed ze het hier hebben in hun over gefaciliteerd landje (faciliteiten voor iedereen, niet enkel voor de luiaards). Als ge meer geld wilt ... werk er dan zelf (meer) voor. Als de enigste oplossing erin bestaat om het geld bij hen te halen die het nodig hebben geeft dat blijk van weinig creativiteit of menselijkheid.

Ze willen meer geld (for what?) maar zijn te onbeholpen om het zelf te bemachtigen tenzij bij de zwaksten. Zie hier onze grote kapitalisten.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 08:24   #114
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Wéér iemand in elkaar geslagen door mensen die vonden dat het niet snel genoeg ging... Weer iemand die een hoge prijs moet betalen voor de haast van iemand anders...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 08:27   #115
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Verleden week gehoord dat er iemand te snel tankte en dat hij door de pompbediende werd achtervolgd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 08:33   #116
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Komt dit fenomeen nu meer voor of wordt dit fenomeen nu meer opgemerkt???

Het is toch wel wat ziekelijk op voor zoiets mensen te gaan afmotten.

[SIZE=3]Man geslagen voor te trage tankbeurt[/SIZE]

[SIZE=2]ma 08/05/06 - In Buggenhout heeft een bende motorrijders gisterenmiddag een man in elkaar geslagen. De man raakte gewond.[/SIZE]

De bende vond dat de man niet snel genoeg tankte en bedreigde hem aan het tankstation.
De man kon in zijn auto stappen en wegrijden, maar de motorrijders volgden hem en sleurden hem een eind verder uit zijn auto.
Van de motorrijders ontbreken voorlopig alle sporen.
Vorige week gebeurde een gelijkaardig incident in Zellik.

Laatst gewijzigd door Havana : 8 mei 2006 om 08:35.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 08:39   #117
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Komt dit fenomeen nu meer voor of wordt dit fenomeen nu meer opgemerkt???

Het is toch wel wat ziekelijk op voor zoiets mensen te gaan afmotten.

[SIZE=3]Man geslagen voor te trage tankbeurt[/SIZE]

[SIZE=2]ma 08/05/06 - In Buggenhout heeft een bende motorrijders gisterenmiddag een man in elkaar geslagen. De man raakte gewond.[/SIZE]

De bende vond dat de man niet snel genoeg tankte en bedreigde hem aan het tankstation.
De man kon in zijn auto stappen en wegrijden, maar de motorrijders volgden hem en sleurden hem een eind verder uit zijn auto.
Van de motorrijders ontbreken voorlopig alle sporen.
Vorige week gebeurde een gelijkaardig incident in Zellik.
Blijkbaar is gratuit geweld meer en meer een probleem.

Een diepe context-studie lijkt dus nodig. Minimaliseren, vergoeilijken en ligitimeren van excessief geweld, maken deel uit van de oorzaken. Dat hoort thuis bij "cultureel" geweld.

Kill Bill (1+2) is een reflectie op geweld, jammer dat er alleen naar het spectakel in de film wordt gekeken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be