![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nyn:
Citaat:
1 Ik zie niets georganiseerd worden 2 Normaliter zijn er massale betogingen en vandalisme als er een Noord-Afrikaan iets gebeurt 3 Ik hoef niet op mijn borst te kloppen 4 Ik hoef me ook niet verantwoordelijk te voelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan. Ik heb het niet zo op geweld.
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() en indien u géén mars organiseert gaan we ervan uit dat het u in feite allemaal niets kan schelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[SIZE=1](te verwachten antwoord: neen, die heb jij al verdiend)[/SIZE]
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Djeez ![]() Of wil je goed komen te staan bij Percalion door even irritant te doen op dit forum? Zoek je vriendjes?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 mei 2006 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of loopt uw emmer telkens over als er een gewelddaad tegen allochtonen gepleegd wordt, zelfs al is het door de politie tegen een crimineel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik word wel kwaad van geweld, ja. Even kwaad of het het slachtoffer allochtoon of autochtoon is. En ja, ik word ook kwaad van onrechtmatig politiegeweld, ook tegen mensen die de wet overtreden. Zelfs al doe je iets fout, je moet niet in elkaar geknuppeld worden als je zo ook wel kon opgepakt worden. Het is namelijk niet de taak van de politie om lijfstraffen uit te delen.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik doe uiteraard irritant als ik opmerk dat het thema van deze draad verbolging uitspreekt over het feit dat er geen massaal schuldgevoelen is of oproepen tot gerechtigheid, waar de draadstichter zelf nog altijd niet heeft gereageerd op de vraag waarom hij zelf dan geen actie onderneemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Zelfs al doe je iets fout, je moet niet in elkaar geknuppeld worden als je zo ook wel kon opgepakt worden. Het is namelijk niet de taak van de politie om lijfstraffen uit te delen.
--------------------------------------------- Ga het aan de politie eens tonen hoe het moet. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet ok, want vele mensen in hun gemeenschap zijn niet akkoord met datgene wat die zogenaamde vertegenwoordigers namens hun gemeenschap spreken. Trouwens het is een trendy geworden dat als een allochtoon iets doet dat het per se een turk of marokaan is. Raar toch he, want er zijn zeker meer dan twee nationaliteiten die in Belgie al een lange tijd verblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stond er dan in mijn pst iets wat daarop wees ? Maar zeg eens, vindt ge ook dat de omstaanders moesten ingegrepen hebben bij de moord op Joe en het tankstation incident of is het niet hun taak lijfstraffen uit te delen ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt is dat je heel wat situaties niet alleen aan kan. Je bent vrij masochistisch bezig als je je in een gevecht werpt terwijl alle anderen er rustig en vaak ook nog geamuseerd op staan kijken. Bij Joe kon er niet ingegrepen worden, denk ik, en weinig mensen lopen ook een moordenaar achterna die nog het moordwapen vastheeft. Je hoeft jezelf niet in gevaar te brengen. Maar er zijn toch situaties genoeg waar je wel kunt ingrijpen. Onlangs stond er een man z'n vriendin af te troeven op 't kruispunt waar ik aan woon. Er stond een auto te wachten tot hij voorbij kon, met vijf mannen in, surely konden die eens uitgestapt zijn - ze konden hem samen wel te baas. Ik kon die niét alleen de baas, en ik stond daar machteloos te kijken, dat doet me echt vreselijk voelen, maar het feit dat die anderen hun bek nie wilden opentrekken doet me nog slechter voelen. 'k heb dan maar politie gebeld voor die gast, en ook maar gevraagd om een ambulance voor dat meiske. Maar de meeste mensen doen niks, ze bellen ook nie, dan kon hij verder op haar schoppen en slaan en haar met haar kop tegen de auto slaan naar believen. Ik vind dat echt schandalig. Mijn tante is vorig jaar of zo in Brugge overvallen geweest. Iemand probeerde haar handtas van haar arm te rukken. Ze weigerde te lossen, de dader heeft haar op klaarlichte dag een heel eind meegesleurd, en de mensen gingen uit de weg om 'm door te laten. Dat is vreselijk. Knieën open, twee ribben gekneusd. Kranig madammeke, ze is 68 of zo denk ik, en ik vind dat onvoorstelbaar moedig, maar de rest is gewoon laf. Mijn collega heeft onlangs in een station in Brussel (ik weet nie meer het welk) op het perron liggen vechten met een overvaller die haar laptop wou stelen. Niemand greep in, iedereen in de trein bleef zitten. Ze heeft uiteindelijk gewonnen - de dader heeft opgegeven, en ze kreeg wél een applaus toen ze op de trein stapte, maar even helpen door met een paar man naar buiten te komen - nee hoor. Dat applaus maakt het hele gedoe gewoon walgelijk. In het eerste en laatste geval waren het blanke daders (die laatste kan ook ne witte pool zijn natuurlijk), de tweede noord-afrikaans. Het maakt blijkbaar niet uit hoe of wat, mensen grijpen niet meer in.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 mei 2006 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar de arrestatie van de moordenaar van Joe. Die werkte niet tegen, dus moet je er ook niet op staan meppen. Gewoon oppakken volstaat dan.
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oudere mensen zijn trouwens nog veel behulpzamer en moediger op dit vlak, ondanks hun veelal gebrekkiger lichamelijke gesteldheid.
Toen er bij ons in 't straat boel was, kwam m'n oma op straat om ze eens goe op hun plaats te zetten. Meestal werkte dat nog ook. En bellen bij de buren om te zeggen dat ze niet zo hun kind mogen staan kloppen. Mijn nonkel (toen al nie bepaald meer de jongste) heeft zo eens de achtervolging ingezet achter een jonge gast die er met de sjakosj van iemand vandoor was.Die doén dat nog, helpen. Maar nu.... wat een zielig hoopje 'samenleving'. Bweurk. Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 mei 2006 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ze gaan dat vrouwmens helpen, de belager haalt een pistool boven, je kan op voorhand niet weten of hij niets bij heeft, dus, hij haalt een pistool boven, knalt twee van die gasten neer en de derde blijft zwaargewond achter, de twee andere rennen voor hun leven en halen het, gelukkig. Prachtige heldendaad? Mijn motto is liever bange peer dan dode peer. |
|
![]() |
![]() |