Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 09:14   #461
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Leg dat eens uit.

Hoe zal het Belang voordeel trekken uit de moorden en de hele mediasfeer die errond gecreëerd wordt?
Zoals Raf C al correct wist uit te leggen.
Een partij die leeft bij de gratie van de haat, zal zeer zeker gebruik maken van de angstgevoelens van de mensen. Zoals met dat stupide alarmsysteem (1€ bij de Brico). En dit zal daartoe enkel bijdragen.

Dat is het voordeel van een partij die bestaat vanwege het racisme (ze zijn er immers niet voor niets voor veroordeeld?). Verdeel & heers, heet dat. En in hun geval het liefst op basis van rassenscheiding. Welnu, dat deed deze jongen ook.

Zal ik een suggestie doen?
"Als er nu niet zoveel buitenlanders hier zouden zijn, zouden onze jongeren niet zo hoeven vervreemden van onze maatschappij" - Ik kan het Flippo Koud van het VuilB zomaar zien zeggen.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 09:15.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:16   #462
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Tja omdat ik weet dat ik gelijk heb....

wacht maar af.. hoeveel keer heb ik dat al gezegd en gelijk gekregen... jammer genoeg...

de wereld is om zeep...

't stond zelfs lange tijd in mijn onderschrift...
Volgens mij niet.
De wereld drtaait om geld, olie, en, héél soms, ook een beetje om naastenliefde. Maar dat is de meesten tegenwoordig totaal vreemd. Ze draait in elk geval niet om zeep, of het moet in Fightclub zijn.
Oud 12 mei 2006, 09:17   #463
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Zoals Raf C al correct wist uit te leggen.
Een partij die leeft bij de gratie van de haat, zal zeer zeker gebruik maken van de angstgevoelens van de mensen. Zoals met dat stupide alarmsysteem (1€ bij de Brico). En dit zal daartoe enkel bijdragen.

Dat is het voordeel van een partij die bestaat vanwege het racisme (ze zijn er immers niet voor niets voor veroordeeld?). Verdeel & heers, heet dat. En in hun geval het liefst op basis van rassenscheiding. Welnu, dat deed deze jongen ook.

Zal ik een suggestie doen?
"Als er nu niet zoveel buitenlanders hier zouden zijn, zouden onze jongeren niet zo hoeven vervreemden van onze maatschappij" - Ik kan het Flippo Koud van het VuilB zomaar zien zeggen.
Een klein half jaar tot de verkiezingen, ondanks de gruwel van de feiten zal dit tot die tijd niet blijven hangen. Mensen die al stemden op het blok zullen hiervoor niet van partij verwisselen. Het ergste wat het blok kan overkomen is denk ik, een iets minder sterke groei.

Laatst gewijzigd door Gibson : 12 mei 2006 om 09:18.
Gibson is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:23   #464
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard Dader moord Antwerpen: Geen echte Belg, wel uit cirimineel milieu.

De Jongeman die gisteren een "matrix" achtige gothic moord pleegde in Antwerpen is ondertussen geïdentificeerd.
Het is geen echte Belg: het is een West Vlaming uit het VB crimineel milieu.
Zijn tante, een zwartharige, die al jaren in de criminele politiek zit als Vb mandataris, zegt dat hij te pacifistisch is opgevoed: hij kreeg zelf geen speelgoedgeweer.
Mensen die nu het wagen links te leggen (verbanden) tussen racisme en Vlaams Belang en moorden zijn natuurlijk fout: het gaat om genetica.
Niet alle racistische moordenaars zijn zo geboren!
ericferemans is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:25   #465
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betreft uw VB over-en-weer: wellicht is het omdat ontevreden kiezers zijn overgestapt op een racistische partij als het VuilB, dat er nog steeds niets is verandert. Want stemmen op iets illegaals werkt natuurlijk averechts. Hadden mensen het lef gehad iets te doen, in plaats van te luisteren naar de haatpreken van een sul als Flippo Koud van het VuilB, dan waren er nu wellicht stromingen in de maatschappij te vinden die daadwerkelijk verandering met zich mee zouden brengen ten goede.

Het is in die zin niet de schuld van het VuilB, die hebben slechts handig gebruik gemaakt van het machtsvacuüm van de onvrede dat er in België schijnbaar al 20 jaar heerst. Was 20 jaar geleden de stemplicht afgeschaft, dan zou de situatie nu geheel anders zijn. Bijvoorbeeld. De maatschappij misschien niet, maar de stemming onder de bevolking wel.
Ik lees jouw analyses doorgaans graag, hoewel ik het er bijna altijd oneens mee ben. Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar persoonlijk haak ik bij het eerste het beste scheldwoord af, de rest van de analyse doet er dan niet meer toe. En als het systematisch is, dan verdwijnt de betreffende poster van mijn scherm. Tijd voor mensen die er maar niet in slagen hun emoties te beheersen heb ik niet. Een welgemeende raad: laat kinderachtig gescheld achterwege, je analyses kunnen er alleen maar aan kracht door winnen.
Oud 12 mei 2006, 09:29   #466
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom niet? leg uit.
shit hopelijk geraak ik nu niet meer uitgelogd.

Wel bijvoorbeeld door het legaliseren van het doden van bepaalde categorieën van mensen. Men mag oudjes doden, men roept zelfs om al om minderjarige jongeren te mogen doden, ongeboren kinderen mag men al lang doden.

tja dan staat er 's morgens iemand op en die denkt. Shit de regering laat toe dat sommige lastige gevallen gedood worden. Dan ga ik vandaag eens even een paar gevallen doden waar ik last van heb.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:30   #467
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

is west vlaaming geen Belg??
sony is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:31   #468
Mephisto
Minister

Standaard

Allereerst mijn dank voor uw compliment.

Dan: Ik scheld niet, volgens mij?
Of het moet zijn dat u bedoelt dat ik een andere naam gebruik voor een bepaalde partij?

Ik gebruik enkel een andere naam voor een veroordeelde politieke partij, omdat ik weiger de originele naam in mijn mond te nemen. Evenzo voor de partijleider van deze racistische, politieke partij. Dat is voor mij een overtuiging, omdat racisme mij niet aanstaat. Daar vallen al teveel slachtoffers door, getuige de aanslag van gisteren. Die mensen verdienen daarom ook geen aandacht. En dus vermijd ik de woorden die hen bij de naam noemen. Omwille van politieke correctheid ben ik best bereid geen VuilB maar Vb te gebruiken. Dat is het punt niet.

Daarmee blijf ik bij mijn visie:
Het is niet de schuld van het Vb, die hebben slechts handig gebruik gemaakt van het machtsvacuüm van de onvrede dat er in België schijnbaar al 20 jaar heerst. Was toen de stemplicht afgeschaft, dan was het Vb nu slechts een rechts-extreem zeverpartijtje, die op weinig goedkeuring kon rekenen binnen de maatschappij.

Maar ach, ik heb makkelijk praten, achteraf. En dat besef ik ook wel weer.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 09:39.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:32   #469
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel bijvoorbeeld door het legaliseren van het doden van bepaalde categorieën van mensen. Men mag oudjes doden, men roept zelfs om al om minderjarige jongeren te mogen doden, ongeboren kinderen mag men al lang doden.

tja dan staat er 's morgens iemand op en die denkt. Shit de regering laat toe dat sommige lastige gevallen gedood worden. Dan ga ik vandaag eens even een paar gevallen doden waar ik last van heb.
totaal niets mee te maken, euthanasie gebeurt wegens menslievendheid, de dood is soms beter dan het lijden. of zie jij zo graag af?? abortus bij verkrachting enzo is ook iets dat moet kunnen, alhoewel ik ook vind dat abortus niet te veel moet toegepast worden.
vlijmscherp is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:34   #470
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:

En dus schiet hij een au-pair dood?
Hoe kan hij daar in godsnaam last van hebben gehad?
Had hij kindermeisje willen worden, misschien?

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 09:35.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:35   #471
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
de wereld is om zeep... dat zeggen de Jehova's ook al jaaaaren. ze hebben dan ook telkens hun einddatum moeten achteruitzetten.
ma goed, als het zo vroeger zo beter was, probeer dan te leven zoals in de middeleeuwen? geen luxegoederen zoals frigo, wasmachine, bril, deftige kledij, bakstenen huizen enz...
wat komen de jehova's hier bij doen ?

waar lees je dat ik de middeleeuwen zo'n geweldige tijd vond ?

Het probleem zit hem eigenljik in je antwoord.
Het gaat hier helemaal niet om luxegoederen. Het gaat om de geest van de mens.
Het gaat bvb over het respect voor het leven van een mens. Misschien is dat stilaan ook wel een luxegoed geworden he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 12 mei 2006, 09:35   #472
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Nog even een herinnering voor bepaalde forumleden: hou het on-topic en niet persoonlijk. Persoonlijke troll-berichten zullen worden (en zijn) gewist, geknipt, beboet.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:36   #473
Mephisto
Minister

Standaard

Wat is trouwens de nationaliteit van die au-pair?
Want als zij hier in een gastgezin verbleef, dan betekent dat ook nog een mooie rel met het land waar zij vandaan komt!
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:38   #474
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
En dus schiet hij een au-pair dood?
Hoe kan hij daar in godsnaam last van hebben gehad?
Had hij kindermeisje willen worden, misschien?
Waarom schoten de Washington-snipers onschuldige automobilisten dood ? Hadden die daar last van ? Neen gewoon dol en doorgedraaid.
Dol en doorgedraaid door een maatschappij zoals we die nu kennen.

en ofwel neemt de politiek zijn verantwoordelijkheid op voor de maatschappij die ze gecreëerd hebben, ofwel wassen ze hun handen in onschuld (of wijzen ze iemand anders aan)...

je weet wel wat ze zullen doen zekers...

Oud 12 mei 2006, 09:40   #475
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat komen de jehova's hier bij doen ?

waar lees je dat ik de middeleeuwen zo'n geweldige tijd vond ?

Het probleem zit hem eigenljik in je antwoord.
Het gaat hier helemaal niet om luxegoederen. Het gaat om de geest van de mens.
Het gaat bvb over het respect voor het leven van een mens. Misschien is dat stilaan ook wel een luxegoed geworden he....
de jehova's zeggen hetzelfde als jij: de wereld is om zeep.
ah, jij vindt een degelijk huis luxe?? toen wel, nu niet meer....
weet je wat ook een luxe vroeger was? een degelijke gezondheidszorg, nu niet meer, nu vindt men het normaal dat men bij een klein kuchje naar de dokter kan spurten en de medicatie nog terugbetaald krijgt ook. neen, de wereld is niet om zeep, zeg ik je. alles kan beter, dat is iets anders.
vlijmscherp is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:40   #476
pros de sos
Vreemdeling

pros de sos's schermafbeelding

Standaard Antwerpse killer wou "afrekenen met ordeloosheid in de samenleving

[SIZE=2]Antwerpse killer wou "afrekenen met ordeloosheid in de samenleving"[/SIZE]

Hans Van Themsche, de 18-jarige Wilrijkenaar die gisteren in Antwerpen een meisje van 2 en haar zwart kindermeisje doodschoot én een Turkse vrouw zwaar verwondde, liet een afscheidsbrief achter in zijn school in Roeselare. Uit die brief en uit andere teksten in zijn internaatkamer blijkt dat Van Themsche wou «afrekenen met de wetteloosheid en ordeloosheid in de samenleving».

In het Agro Biotechnisch Instituut in Roeselare was gisterochtend al vastgesteld dat Van Themsche afwezig was. Pas later werd duidelijk dat de kerel, misschien al woensdagavond, de trein naar Antwerpen had genomen. Daar liet hij zich gisterochtend kaalscheren, op een lange paardenstaart na.

Nadien stapte hij naar een wapenzaak en kocht er een sportgeweer en munitie. Enkele minuten later begon hij aan zijn moordtocht door de stad. Van Themsche had het alleen gemunt op mensen die een andere huidskleur hadden dan hij. Dat hij ook de kleine blanke Luna doodschoot, wordt verklaard door het feit dat het kind op haar fietsje bij haar zwarte au pair hoorde. De schutter werd uiteindelijk zelf neergeschoten door een politieman. (JM/JF/hln)

Vlaams Belangersnest

De dader is Hans Van Themsche, een jongen die is grootgebracht in een gezin van Vlaams Belangers van het eerste uur in Wilrijk. Zijn vader Peter Van Themsche is een bekend lid van het Vlaams Belang, en zijn tante Frieda Van Themsche zit voor diezelfde partij in het parlement.
Zijn grootvader was een oostfronter.
(HBVL)

------------------------------------------------------------------

Gaat het Vlaams Belang wel écht vrijuit in deze zaak?

</STRONG></EM></U></I></B>
pros de sos is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:40   #477
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
is west vlaaming geen Belg??
dat is een andere discussie!8)
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:42   #478
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
totaal niets mee te maken, euthanasie gebeurt wegens menslievendheid, de dood is soms beter dan het lijden. of zie jij zo graag af?? abortus bij verkrachting enzo is ook iets dat moet kunnen, alhoewel ik ook vind dat abortus niet te veel moet toegepast worden.
Niets mee te maken.... tja dream on he....

de mentaliteit die men kweekt, gekweekt heeft... daar zit het hem...

maar wat baten kaars en bril, als...

laat mij zien hoeveel respect een maatschappij voor het leven heeft en ik zal U zeggen of het een hoogstaande maatschappij of beschaving is.

Oud 12 mei 2006, 09:43   #479
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het moet zijn dat u bedoelt dat ik een andere naam gebruik voor een bepaalde partij?
Ja.

Citaat:
Ik gebruik enkel een andere naam voor een veroordeelde politieke partij, omdat ik weiger de originele naam in mijn mond te nemen.
Het komt emotioneel en machteloos over, en vermindert in mijn ogen de kracht van je argumentatie. Dat zou bijvoorbeeld hetzelfde zijn als ik de VLD steevast "Vadsige Luie Debielen" zou noemen en Verhofstadt "Verafstoot".

Schluss, ik heb mijn ding gezegd, en laat het verder aan jou over.
Oud 12 mei 2006, 09:43   #480
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
de jehova's zeggen hetzelfde als jij: de wereld is om zeep.
ah, jij vindt een degelijk huis luxe?? toen wel, nu niet meer....
weet je wat ook een luxe vroeger was? een degelijke gezondheidszorg, nu niet meer, nu vindt men het normaal dat men bij een klein kuchje naar de dokter kan spurten en de medicatie nog terugbetaald krijgt ook. neen, de wereld is niet om zeep, zeg ik je. alles kan beter, dat is iets anders.
om mij te snappen (en aangezien ik minbegaafd ben zou dat niet moeilijk mogen zijn) moet je wel proberen het onderscheid te maken tussen materieële zaken en andere zaken...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be