Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 09:41   #81
keiko
Burger

Standaard

Waar gaat het met dit land en met west-europa naar toe als je de reacties hoort van de zogezegde 'intelligentia'.
Vooral het demoniseren door de VLD van het VB (en geloof me ik ben GEEN VB) is opvallend, voor de simpele reden dat zij hopen op die mannier hun schamele procentjes aan te dikken in tijden van verkiezingen.
Ook walgelijk is het blokletteren in vele kranten van het afrikaans, marokaans en alochtoon zijn van de slachtoffers, maar het arme kleutertje dat ook slochtoffer was bij die dolle raid had geen recht op een huidskleur of andere vorm van identificatie, alsof haar dood, de dood van een kind veel minder relevant was?????
Vreemd dat een 'rascistische skinhead' uit rascistische woede een blank meisje neerschiet. Was het dat wat niet in het kraam van de recupererende politieke partijen paste en is het daarom dat de nagedachtenis van dat meisje wordt beschaamd?
Waarom worden autochtone criminele feiten altijd ten 'volle benut' en misbruikt en worden allochtone criminele feiten bedekt met de mantel der liefde?
Waar halen zij het lef om zich niet verantwoordelijk te voelen voor het huidig klimaat en de schuld af te schuiven op een, accoord, dubieuze partij?
Is het mogelijk dat hun enig immoreel doel het herwinnen van kiezers vanuit VB- en allochtone hoek en zich wit te wassen in unschuld?
Wat denken onze politieke leiders te bereiken door hun eigen gemeenschap telkens weer te stigmatiseren? Vrezen zij niet nog meer de verschillende bevolkingen uit mekaar te drijven?

Ach we zijn nu meer dan ooit als een luchtballon drijvend met de wind mee wachtend op de teloorgang van alles waar onze voorouders de laatse 2 eeuwen zo voor gevochten hebben, en vaak met bloed zweet en tranen cash hebben betaald.
Ik word er kost-misselijk van, en geen enkele partij die mijn (en ik denk die van vele andere) noodkreet vertaalt wegens ofwel te lamlendig ofwel te extremistisch.
Ik voel mij ongehoord
keiko is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:43   #82
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Gedachten zijn vrij. Eenieder kan er kennis van nemen of niet, ze aanvaarden of niet. De mens heeft een vrije wil: dat concept is de basis van de democratie. Wie wil overgaan tot een misdaad, maakt gebruik van zijn vrije wil om een keuze te maken. Als u graag een bepaald gedachtengoed wil schuldig verklaren voor deze moorden, dan zal u moeten aantonen hoe een concrete uitspraak de vrije wil van de moordenaar heeft kunnen uitschakelen, zodat hij niet langer zelf kon kiezen. Al de rest zijn intentieprocessen en gratuïete beschuldigingen.
Als hij zijn motieven baseert op extreemrechtse meningen is dat heel pijnlijk.

Kijk, ik ben akkoord dat gedachten losstaan van daden. Tenzij de gedachten op zich al crimineel zijn. Zolang je ze niet uitvoert kun je er echter niet voor veroordeeld worden.

Als iemand een fastfoodrestaurant in brand steekt omdat hij vindt dat dieren onrecht wordt aangedaan staat dat los van elkaar. Je kan daarvoor niet elk GAIA-lid gaan veroordelen. (Anarchistische bewegingen die geweld verheerlijken kunnen dan weer wel verantwoordelijk gesteld worden.)
Als iemand mensen neerschiet omdat hij vindt dat zwarten minderwaardig zijn en opgeruimd moeten worden is dat al een heel andere zaak. Als dan blijkt dat een bepaalde groep mensen hem die ideeën hebben gegeven, zijn zij ook schuldig aan die moord. Voor mijn eigen gemoedsrust neem ik dan nog aan dat ze niet de bedoeling hadden om mensen aan te zetten tot moorden.
Oud 12 mei 2006, 09:50   #83
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Waarom worden autochtone criminele feiten altijd ten 'volle benut' en misbruikt en worden allochtone criminele feiten bedekt met de mantel der liefde?
Dat snap ik nu dus niet hé. De kranten staan vol met artikels over misdaden door allochtonen. Door vele onderzoeken daaromtrent de laatste 10 jaren is dat afgezwakt en is de media voorzichtiger geworden. Nu ze voorzichtiger zijn (maar nog niet voorzichtig genoeg) worden ze er door rechts op afgerekend.

Het is natuurlijk dubbelwinst: de kranten laten volstaan met negatieve berichtgeving over allochtonen en tegelijk stellen dat de media de allochtonen beschermt. 'Het is dus nog veel erger dan wat je te zien krijgt!'

Laatst gewijzigd door KeyserH : 12 mei 2006 om 09:51.
KeyserH is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:51   #84
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gedachten zijn vrij. Eenieder kan er kennis van nemen of niet, ze aanvaarden of niet. De mens heeft een vrije wil: dat concept is de basis van de democratie. Wie wil overgaan tot een misdaad, maakt gebruik van zijn vrije wil om een keuze te maken. Als u graag een bepaald gedachtengoed wil schuldig verklaren voor deze moorden, dan zal u moeten aantonen hoe een concrete uitspraak de vrije wil van de moordenaar heeft kunnen uitschakelen, zodat hij niet langer zelf kon kiezen. Al de rest zijn intentieprocessen en gratuïete beschuldigingen.
Weer goe geprobeerd, maar er zijn toch studies over hoe een indoctrinatieproces werkt.
Over voldoende herhalen, die die iets anders zeggen leugenachtig maken, propaganda, haleve waarheden en hele leugens,
Komaan zeg dat je zo iets nog aan een intelligent mens moet uitleggen.

En jawel iedereen heeft de vrijheid om daar al of niet op in te gaan. Als je abstractie neemt dat niet iedereen dezelfde vermogens heeft tot onderscheid.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:53   #85
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belangersnest

De dader is Hans Van Themsche, een jongen die is grootgebracht in een gezin van Vlaams Belangers van het eerste uur in Wilrijk. Zijn vader Peter Van Themsche is een bekend lid van het Vlaams Belang, en zijn tante Frieda Van Themsche zit voor diezelfde partij in het parlement.
Zijn grootvader was een oostfronter.

(Het Belang van Limburg)
Oud 12 mei 2006, 09:55   #86
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Omdat onze heersers de eerste soort feiten nodig hebben om ons te kleineren en onder controle te kunnen houden?
Oud 12 mei 2006, 10:02   #87
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat snap ik nu dus niet hé. De kranten staan vol met artikels over misdaden door allochtonen
Ze staan er misschien vol mee, omdat er zo veel zijn. Maar de benadering is toch wel anders. Heb jij nav de zaak Joe Van Holsbeeck, Peter Mombaerts, etc. de media horen berichten over de partijkleur van de daders? Wordt de veelal 'linkse' signatuur van allochtone daders in de pers en door politici gerecupereerd? Wordt het links en progressieve gedachtegoed van straffeloosheid aan de kaak gesteld in dergelijke gevallen? Wordt er ooit ingegaan op de racistische aard van allochtone gewelddaden?
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:03   #88
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Omdat onze heersers de eerste soort feiten nodig hebben om ons te kleineren en onder controle te kunnen houden?
En wat als uit onderzoek blijkt dat het omgekeerde het geval is, komt u dan tot dezelfde conclusie?
Om allochtonen te kleineren ...
Oud 12 mei 2006, 10:04   #89
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
De dader is een Goth, een soort punker. Volgens mij is dat geen extreem rechtse of neo-Nazi beweging.
1. Hij is de neef van Frieda Van Temsche en die familie staat erom bekend in extreem-rechtse milieu's te vertoeven (Oud-Oostfronters en Voorpost o.m., staat vandaag in de kranten te lezen dus is geen verzinsel van mijn kant, voor het geval iemand dat zou denken).
2. In zijn jas zaten verschillende stickers en pamfletten van extreem-rechtse en Vlaams-nationalistische strekkingen.

Hij zal dus zeker al niet links getint zijn.

Laatst gewijzigd door Kim : 12 mei 2006 om 10:05.
Kim is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:05   #90
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
En wat als uit onderzoek blijkt dat het omgekeerde het geval is, komt u dan tot dezelfde conclusie?
Om allochtonen te kleineren ...
Wat bedoelt u?

Lees misschien het oorspronkelijk bericht nog eens, want de link met het bovenstaande is onduidelijk.
Oud 12 mei 2006, 10:05   #91
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ze staan er misschien vol mee, omdat er zo veel zijn. Maar de benadering is toch wel anders. Heb jij nav de zaak Joe Van Holsbeeck, Peter Mombaerts, etc. de media horen berichten over de partijkleur van de daders? Wordt de veelal 'linkse' signatuur van allochtone daders in de pers en door politici gerecupereerd? Wordt het links en progressieve gedachtegoed van straffeloosheid aan de kaak gesteld in dergelijke gevallen? Wordt er ooit ingegaan op de racistische aard van allochtone gewelddaden?
nogmaals, gedachten en oorsprong staan los van elkaar, dat moet ik nu toch niet uitleggen.

en ja, als allochtonen racistische gewelddaden plegen wordt daar ook op ingegaan, hoe zou jij het anders weten?
Oud 12 mei 2006, 10:05   #92
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Patrick Mombaerts
Oud 12 mei 2006, 10:17   #93
Knorretje
Banneling

Standaard

KeyserH;1700904] en ja, als allochtonen racistische gewelddaden plegen wordt daar ook op ingegaan, hoe zou jij het anders weten?[/quote]

Nee, daar wordt helemaal niet op ingegaan, integendeel, dat wordt in alle politiek correcte toonaarden ontkend.

Hoe ik het zou weten? Omdat het bijna een wetmatigheid is. Kom me niet vertellen dat allochtone jongerenbendes systematisch gekleurde moekes van 60 + uitkiezen als slachtoffer.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:20   #94
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
Patrick Mombaerts
Ik heb nooit enig bericht in de pers gelezen over de politieke kleur van de daders van die moord. Nooit enige analyse die die daad linkte aan de Spa of de PS.
Wel veel knuffelblabla over kansarmheid, een 'ongelukkige jeugd', etc.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:40   #95
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Sommige moraal ridders op dit forum willen ons laten geloven dat het Vlaams Belang de oorzaak is van het almaar meer optredende fysiek geweld en verbaal geweld de laatste tijd, natuurlijk is dit niet waar! De werkelijke schuldigen zijn de politiekers aan de macht, die nalaten om de asiel procedures veel strenger te maken en die toelaten dat de asielzoekers hier jaren lang op illegale wijze kunnen blijven rondlopen en die oorzaak zijn dat de asiel aanvragen jaren lang blijven aanslepen. De progressieven zijn de grootste oorzaak van de feiten die zich nu voordoen en zich nog zullen voordoen in de toekomst, want geweld roept geweld op en dit aan beide kanten, van zij die voor en zij die tegen zijn!!
Sommigen zeggen dat onverdraagzaamheid hoogtij viert, dank zij het haat prediken van rechts, toch zij vergissen zich. Niet rechts predikt haat maar wel de politiekers nu aan de macht zijnde, die niet willen luisteren naar de meerderheid van de bevolking, die zegt tegen vreemdelingen te zijn, dit is een feit en dat de politiek daar géén rekening mee houdt dat gaat er bij mij niet in. Moeten ze nog meer belastinggeld stelen en moeten er nog meer onschuldige slachtoffers vallen door hun schuld vooraleer men zeer strenge maatregelen zal moeten nemen. Het zou zeer ongepast zijn moesten er in de toekomst door de huidige machtshebbers maatregelen genomen worden om het Vlaams Belang te nekken, dit zou het functioneren van de samenleving tot een hel maken en de economische gevolgen zouden onoverzichtelijk zijn. Toch roepen sommigen progressieven op om maatregelen uit te werken tegen rechts. Als ge het mij vraagt dit is vragen naar de dictatuur!! De dictatuur van links!! Het monddood maken van een democratisch verkozen partij, door wetten te stemmen die ingaan tegen de vrije meningsuiting is mede oorzaak van de huidige opflakkering van pesterijen, verbaal en fysiek geweld tegen vreemdelingen. Het niet streng straffen van geweld gepleegd door vreemdelingen is een andere oorzaak. Het steeds maar geldelijk blijven steunen van de vreemdelingen door de OCMW’s, met ons belastinggeld, is nog een van de oorzaken, ondanks de leugens van de politiekers die een paar geleden verklaarden dat de asiel zoekers geen geldelijke steun meer kregen. Het herenigen van vreemdelingen families is ook zo’n oorzaak, waar politiekers nog altijd geen afdoende maatregelen hebben tegen genomen!
En dan onze lieve heilige katholieke kerk, met aan het hoofd politiek geïnspireerde bisschoppen, die de zwarte Ali Guissé een handje gaat helpen met de kerkgebouwen ter beschikking te stellen van die uitgeprocedeerde vreemdelingen. Patrick Dewael pakt die man z’n papieren af en gooi hem buiten, nu dat ge de kans hebt wegens het plegen van een onwettige daad nl het organiseren van de kerkbezettingen waarin vele vreemdelingen zitten die hier illegaal verblijven en al verschillende malen de opdracht hebben gekregen om het land te verlaten! Die bisschoppen zitten op het verkeerde onwettig spoor en moeten voor de rechtbank gedaagd worden. Volgens mij past het helemaal niet dat de kerk uitgeprocedeerden of simpelweg vreemdelingen toelaat in hun kerkgebouwen met de bedoeling om in te werken op de emoties van de bevolking, met het doel om maar papieren uit te delen, niet beseffende dat hun acties meerdere acties zullen uitlokken, medelijden opwekken helpt niet meer, zoals 100 jaren geleden, nu zijn de mensen mondiger geworden en zien de meesten in dat het zo niet verder kan en dat er strenge maatregelen moeten komen om die vloedgolf van dit vreemd tuig buiten te houden! Het is niet voor niets dat de kerken leeg lopen en zullen nu nog leger komen te staan!! En wat met Belgen die in armoede leven, mogen die ook op onze kosten logeren in de kerkgebouwen, of zou de paus niet tussenbeide komen? Waar gaat dit naartoe?
Politiekers, doe uw ogen open, vooraleer er op ene keer moet geconstateerd worden dat er hier teveel vreemdelingen zitten, verstreng asiel procedures en leg de advocaten aan banden, die de vreemdelingen valse hoop geven, nadat ze zogezegd zijn uitgewezen en zo vaak dramatische situaties doen ontstaan!!, maak een einde aan het ondergraven van de wetten begaan door de Bisschoppen!! Laat de illegalen oppakken en zet ze buiten. Deze maatregelen zouden al veel oplossen en terug wat leefbaarheid brengen in de brouwerij die de samenleving heet!!!
MisterXYZ is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:47   #96
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

't Is er ook in deze draad nog niet op gebeterd blijkbaar. Nog altijd doen zowel "links" als "rechts" de meest zielige pogingen om de verantwoordelijkheid voor dit afschuwelijke voorval af te schuiven op de andere zijde. En dit terwijl we niet eens zeker zijn van de motieven of de eventuele aanleiding voor deze daad, en terwijl de dader nog niet eens ondervraagd is!
Is het nu zó moeilijk om correcte informatie af te wachten? Om géén voorbarige conclusies te trekken? Neen, blijkbaar zeggen de mensen liever direct dat zij er écht niks mee te maken hebben, dat het allemaal de schuld van "den andere" is. Zo'n reacties zijn een slag in het gezicht van de ouders van Luna en de familie van die Malinese vrouw.
Djiezes is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:50   #97
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=3]Deze moord en vele anderen zijn idd het gevolg van het jarenlange tolerante gedrag van alle klassieke partijen behalve dus VBelang, BUB, PVDA, LSP, en noem maar op... die zich verblind door hun klassiekheid en berusting niets aantrekken van het scheeflopen van de maatschappij. De kalssieke partijen staan juist niet genoeg op hun strepen. Jarenlang heeft de polemiek tussen allochtonen en extreme racisten, tussen extreem-links en -rechts, tussen anarchisten en fascisten ervoor gezorgd dat allerhande moorden met allerhande wapens[/SIZE] [SIZE=1](en spreek mij dus niet over die conclusie over wapens door walgelijke opportunisten die hun wetsvoorstel hiermee eens willen doordrammen!...) [/SIZE][SIZE=3]weelderig in het rond spatten en spuwen. Dat is geen politiek meer. In andere tijden en andere culturen had men het Blok/Belang, de communisten, de anarchisten, de extremistische moslims, de KKK'ers, de ... godverdikke losers al lang op de brandstapel gezet ter verdediging van de bevolking. We zitten nu wel in een beschaafde maatschappij, maar we laten de verdediging over aan nepverdedigers. De zinloze politieke haatoorlog tussen al die heethoofden begint nu al de maatschappij te kelderen. Straks lopen er hier milities rond van rechts en links zoals er in Ruanda moordlustige Tusti's en Hutu's waren...[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Afstoppen die boel! NU! ALLEMAAL den bak in godv....[/SIZE]
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:54   #98
keiko
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Dat snap ik nu dus niet hé. De kranten staan vol met artikels over misdaden door allochtonen. Door vele onderzoeken daaromtrent de laatste 10 jaren is dat afgezwakt en is de media voorzichtiger geworden. Nu ze voorzichtiger zijn (maar nog niet voorzichtig genoeg) worden ze er door rechts op afgerekend.

Het is natuurlijk dubbelwinst: de kranten laten volstaan met negatieve berichtgeving over allochtonen en tegelijk stellen dat de media de allochtonen beschermt. 'Het is dus nog veel erger dan wat je te zien krijgt!'
Het is nogthans niet moeilijk om te snappen hoor. Gewoon je ogen en oren eens openzetten en je vooroordelen laten varen. En dan zie je in alle nuchterheid dat wanneer een afrikaan in een tankstation wordt afgetroefd door een turk, een zekere pers in haar verslaggeving de huidskleur van het slachtoffer WEL vernoemd maar die van de dader NIET, kwestie van twijfel te zaaien. Wanneer een blanke jongen door een alochtoon wordt neer gestoken, de politieke en de zogezgde intelletuele klasse wijst op de terechte vergissing van veralgemening. En er zijn vele zulke voorbeelden. Als een blanke al dan niet fascistische idioot een allochtoon vermoord dan zijn darentegen wel alle veralgemeningen toegestaan, dan nog wel uit de mond van de hoogste politieke lijders!
Het lijkt er op dat onze maatschappij heer en meester is geworden in de kunst der zelfgeseling!
Als jij dit niet ziet dan ben je intellectueel blind.
keiko is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:56   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Weer goe geprobeerd, maar er zijn toch studies over hoe een indoctrinatieproces werkt.
Bij een indoctrinatieproces is er niet langer sprake van in vrijheid aanhoorde meningen.

Citaat:
Over voldoende herhalen, die die iets anders zeggen leugenachtig maken, propaganda, haleve waarheden en hele leugens,
Komaan zeg dat je zo iets nog aan een intelligent mens moet uitleggen.
Beroep doen op iemands intelligentie om te maskeren dat je geen echte argumenten hebt?

Citaat:
En jawel iedereen heeft de vrijheid om daar al of niet op in te gaan. Als je abstractie neemt dat niet iedereen dezelfde vermogens heeft tot onderscheid.
Dan is het gebrekkelijke onderscheidingsvermogen van de dader de oorzaak. Niet de in vrijheid geuite en vrijwillig beluisterde mening.
Oud 12 mei 2006, 10:57   #100
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
In andere tijden en andere culturen had men het Blok/Belang, de communisten, de anarchisten, de extremistische moslims, de KKK'ers, de ... godverdikke losers al lang op de brandstapel gezet ter verdediging van de bevolking.
Dat waren dan de duisterste periodes van de middeleeuwen, waarin de minste afwijking volstond om mensen te folteren, te verbranden of te radbraken.

Dat jij zoiets terugwenst, zullen we maar op de rekening van het moment schrijven, zeker.

Citaat:
Afstoppen die boel! NU! ALLEMAAL den bak in godv....
Verstandige mensen schreeuwen niet om een dictatuur, maar ijveren voor meer democratie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be