![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het raciale aspect wordt verklaard door de pesterijen die hij onderging toen ie jonger was. Dat dat aspect dan ineens belangrijk wordt in het hoofd van iemand die flipt, dat is voer voor psychologen die nog moeten geboren worden." http://forum.politics.be/showpost.ph...68&postcount=7 |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Citaat:
En ook bij ons een tweedeling, zij die denken dat het VB een puur racistische partij is, maar ook echte allochtonenhaters. Jammer dat zovelen van beide kampen hun onderbuikgevoelens laten meespelen.
__________________
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 mei 2006 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Toch een bedenking bij deze verwerpelijke daad van deze achttienjarige: hij woont in Antwerpen (Wilrijk) en zit op internaat in Roeselare, een paar honderd kilometer verder.... Hij gaat (ging ) er naar de landbouwschool, waar hij de richting 'dierenverzorging' volgde. Waarom gaat die jongen les volgen op een paar honderd kilometer van zijn thuis als er in Antwerpen (Stabroek) een uitstekende landbouwschool is waar men ook de richting 'dierenverzorging' (beroepssecundair) kan volgen. Deze landbouwschool heeft een eigen busdienst om deze jongeren overal in de Antwerpse regio op te halen. Wellicht zijn bij de dader de stoppen doorgeslagen en is er een problematische voorgeschiedenis en waarschijnlijk ook een persoonlijkheidsstoornis (zoals een gerechtspsychiater deze morgen nog zei op de radio). Dat de opvoeder op het internaat niets heeft gemerkt aan de jongen is wel opmerkelijk en duidt wellicht op het tekort aan begeleidend personeel in 'witte beroepsscholen' om leerlingen met problemen te begeleiden, om signalen tijdig te kunnen onderkennen.
Het is een feit dat in overwegend 'witte' beroepsscholen de klassen overvol zitten voor de theoretische lessen en dat er GEEN leerlingbegeleiders zijn, hoewel daar ook veel leerlingen zitten met erg problematische thuissituaties en andere complexe problematieken. Het gewoon beroepsonderwijs wordt erg stiefmoederlijk behandeld en het wordt tijd dat er meer middelen en personeel worden voorzien voor een degelijke begeleiding en opvolging van deze leerlingen (misschien had aldus het vreselijke bloedbad in Antwerpen kunnen worden voorkomen). Feit is ook dat in 'multiculturele' of wat men noemt 'concentratiescholen', héél veel middelen, personeel, leerlingbegeleiders, allerlei begeleiders van diverse externe diensten zijn en dat deze elkaar soms voor de voeten lopen en bovendien zijn er ontelbare projecten, teveel om op te noemen, in deze scholen (deze pampering werkt trouwens contra-productief). In overwegend 'witte' beroepsscholen is er GEEN enkel extra project en is er GEEN personeel om jongeren met problemen te ondersteunen en te begeleiden: oplossing van de problemen bestaat erin om deze jongeren van de school weg te sturen. En dan is men verwonderd dat zo'n jongeren wraakgevoelens en nijd gaan koesteren, depressief worden, door het lint gaan... Het gewoon beroepsonderwijs is in het hele onderwijssysteem in Vlaanderen het zwakke, broertje dat GEEN extra middelen krijgt. (Niets vergoeilijkt deze laffe moordpartij, het is enkel een pleidooi voor een betere begeleiding van jongeren in het gewoon beroepsonderswijs.) Laatst gewijzigd door marjan : 13 mei 2006 om 14:50. |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Ik ken de landbouwschool van Roeselare en ik kan uw bewering volledig tegenspreken. Er zijn weldegelijk projecten om leerlingen met allerlei moeilijkheden te helpen; er is eveneens een intensieve leerlingenbegeleiding.
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
|
![]() Citaat:
Weermaals schiet men op de boodschapper, het VB, dat hiervoor al jaren waarschuwt. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Wel Jan kan je mij dan eens precies uitleggen waaruit die projecten bestaan in die beroepsschool in Roeselare en hoeveel leerlingbegeleiders er zijn voor meer dan 1000 leerlingen.......In elk geval is de jonge dader onvoldoende begeleid geworden, wat natuurlijk zijn daden, waarvoor hij verantwoordelijk is; niet verklaart.
Ik stel in de praktijk gewoon vast dat er in het gewoon beroepsonderwijs te weinig of geen personeel is voor de begeleiding en opvang van leerlingen met problemen en dat er in Antwerpse multiculturele of concentratiescholen bijna DUBBEL zoveel personeel is (en dan reken ik nog niet al die extra externe krachten uit de integratiesector die ook in deze scholen aan wezig zijn en betuttelen dat het een lieve lust is; wat contraproductief werkt) als in overwegend witte scholen; voor zover die er nog zijn. Een school in Roeselare, het diepe Vlaanderen, valt ook in niets te vergelijken met een school in een wereldstad als Antwerpen. Laatst gewijzigd door marjan : 13 mei 2006 om 17:48. |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Er is één vaste leerlingbegeleider per graad. Daarnaast zijn er in die graad meerdere leerkrachten die vrijwillig een leerling in het bijzonder begeleiden in samenspraak met de vaste leerlingbegeleider (de zogenaamde "zorgcoördinator"). Een leerlingbegeleider moet niet eigengereid tewerk gaan, maar doet dat steeds in samenwerking met die zorgcoördinator, de raad van graadcoördinatoren en, zo nodig, ook het CLB. Bij grote moeilijkheden wordt het CLB aangesproken en wordt contact gelegd met andere instellingen. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Beste Jan
Ik zou je topch eens aanraden om je eens diep onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in een dorp in het diepe West-Vlaanderen. Jongeren inde grootstad doen totaal andere en veel meer ervaringen op dan jongeren die opgroeien in West-Vlaanderen. wat in de grootstad verandert op vijf jaar tijd, daar doet een gemiddeld Vlaams plattelandsdorp vijftig jaar over. de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als |
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Beste Jan
Ik zou je topch eens aanraden om je eens diep onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in een dorp in het diepe West-Vlaanderen. Jongeren inde grootstad doen totaal andere en veel meer ervaringen op dan jongeren die opgroeien in West-Vlaanderen. wat in de grootstad verandert op vijf jaar tijd, daar doet een gemiddeld Vlaams plattelandsdorp vijftig jaar over. de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als men |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Beste Jan
Ik zou je topch eens aanraden om je eens diep onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in een dorp in het diepe West-Vlaanderen. Jongeren inde grootstad doen totaal andere en veel meer ervaringen op dan jongeren die opgroeien in West-Vlaanderen. wat in de grootstad verandert op vijf jaar tijd, daar doet een gemiddeld Vlaams plattelandsdorp vijftig jaar over. de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als men hier een |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Citaat:
In op het vm eilandje Urk is het drugsprobleem groter dan in vrijwel alle grote steden. Nou heeft Antwerpen wel de naam - net als Rotterdam - een harde stad te zijn met een grote allochtonengemeenschap.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Beste Jan,
Ik zou je aanraden om je eens onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in jouw dorp in West-Vlaanderen. Jongeren ontwikkelen in een wereldstad een ander profiel door de vele uiteenlopende, diverse en verschillende realiteiten waarmee ze in de grootstad worden geconfronteerd en de vele en snelle ervaringen die ze opdoen. Een gemiddelde plattelandsjongen van achttien is naïf en wereldvreemd ten opzichte van een jongere die is opgegroeid in de grootstad. Wat in de metropool verandert op vijf jaar tijd, daar doet een vlaams plattelandsdorp Dat er in multiculturele scholen bijna DUBBEL zoveel personeel is als in overwegend witte scholen is gewoon een FEIT. Ga het ZELF vaststellen als je het niet gelooft. Zo zijn er in 'multiculturele' scholen vier of meer begeleiders voor nauwelijks 250 leerlingen ' (in een witte school hooguit één per 250 leerlingen of zelfs meer dan 500). En dan laten we alle speciale projecten en begeleiding in deze scholen buiten beschouwing, bovenop de vele GOK-uren. Bovendien hanteert men in die multiculturele scholen andere normen. Als men daar al een leerling zou buiten gooien voor het roken van een sigaret, dan zouden er op het einde van het schooljaar niet veel meer op de schoolbanken zitten. Vergeet niet dat er in de grootstad ook kleine crimineeltjes (jongeren die stelen, ingezet worden door volwassenen voor nachtelijke roof tochtjes....) schoollopen. Ook een dealertje kan soms nog op respijt rekenen en wordt vaak op school gehouden. Er is immers leerplicht en ook deze jongeren hebben recht op onderwijs. Het wordt pas bizar als men merkt dat deze jongeren soms op school worden gepamperd in plaats van ze degelijk op te voeden. Natuurlijk moeten deze jongeren net als iedereen kansen krijgen, hangt ervan af wat men met de geboden kansen doet. |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Beste Jan,
Ik zou je aanraden om je eens onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in jouw dorp in West-Vlaanderen. Jongeren ontwikkelen in een wereldstad een ander profiel door de vele uiteenlopende, diverse en verschillende realiteiten waarmee ze in de grootstad worden geconfronteerd en de vele en snelle ervaringen die ze opdoen. Een gemiddelde plattelandsjongen van achttien is naïf en wereldvreemd ten opzichte van een jongere die is opgegroeid in de grootstad. Wat in de metropool verandert op vijf jaar tijd, daar doet een gemidddeld plattelandsdorp vijftig jaar over. Dat er in multiculturele scholen bijna DUBBEL zoveel personeel is als in overwegend witte scholen is gewoon een FEIT. Ga het ZELF vaststellen als je het niet gelooft. Zo zijn er in 'multiculturele' scholen vier of meer begeleiders voor nauwelijks 250 leerlingen ' (in een overwegend witte school hooguit één per 250 leerlingen of zelfs meer dan 500). En dan laten we alle speciale projecten en begeleiding in deze scholen buiten beschouwing, bovenop de vele GOK-uren. Bovendien hanteert men in die multiculturele scholen andere normen. Als men daar al een leerling zou buiten gooien voor het roken van een sigaret, dan zouden er op het einde van het schooljaar niet veel meer op de schoolbanken zitten. Vergeet niet dat er in de grootstad ook kleine crimineeltjes (jongeren die stelen, ingezet worden door volwassenen voor nachtelijke rooftochtjes....) schoollopen. Ook een dealertje kan soms nog op respijt rekenen en wordt vaak op school gehouden. Er is immers leerplicht en ook deze jongeren hebben recht op onderwijs. Het wordt pas bizar als men merkt dat deze jongeren soms op school worden gepamperd in plaats van ze degelijk op te voeden. Natuurlijk moeten deze jongeren net als iedereen kansen krijgen, hangt ervan af wat men met de geboden kansen doet. |
![]() |
![]() |
#38 |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
|
![]() Wees gerust, ik ken de mentaliteit van een plattelandsdorp maar al te goed (ben er zelf in opgegroeid). Maar telkens opnieuw beland je daar vanuit de grootstad in een andere wereld, een wereld waar men men heel veel zaken niet begrijpt, niet kan vatten bij gebrek aan contact en confrontatie met andere realiteiten en andere, uiteenlopende situaties...
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
|
![]() Citaat:
Het VB verspreidt haat-talk. Het verband is duidelijk, wat niet wil zeggen dat de daden daartoe kunnen herleid worden. Maar de VB-connectie is overduidelijk.
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) |
|
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||
![]() |