Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 13 mei 2006, 13:50   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Eigenlijk viseerde hij allochtonen omdat hij vroeger zwaar gepest werd door allochtonen.
en ik werd vroeger gepest door ne rosse.
nochtans voel ik niet de behoefte om nu een paar roodharigen te gaan afknallen.
Mitgard is offline  
Oud 13 mei 2006, 13:55   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en ik werd vroeger gepest door ne rosse.
nochtans voel ik niet de behoefte om nu een paar roodharigen te gaan afknallen.
Zie andere post van mij :

"Het raciale aspect wordt verklaard door de pesterijen die hij onderging toen ie jonger was. Dat dat aspect dan ineens belangrijk wordt in het hoofd van iemand die flipt, dat is voer voor psychologen die nog moeten geboren worden."

http://forum.politics.be/showpost.ph...68&postcount=7

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 mei 2006, 13:57   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Het kunnen natuurlijk ook de jarenlange haatcampagnes tegen de autochtonen geweest zijn he.
Ook op Nerlandse fora is de moordaanslag ook het gesprek van de dag, naast de vermeende leugens van Ayaan Hirsi Ali.
En ook bij ons een tweedeling, zij die denken dat het VB een puur racistische partij is, maar ook echte allochtonenhaters.
Jammer dat zovelen van beide kampen hun onderbuikgevoelens laten meespelen.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 mei 2006 om 13:59.
Derk de Tweede is offline  
Oud 13 mei 2006, 14:43   #24
marjan
Burgemeester

Standaard

Toch een bedenking bij deze verwerpelijke daad van deze achttienjarige: hij woont in Antwerpen (Wilrijk) en zit op internaat in Roeselare, een paar honderd kilometer verder.... Hij gaat (ging ) er naar de landbouwschool, waar hij de richting 'dierenverzorging' volgde. Waarom gaat die jongen les volgen op een paar honderd kilometer van zijn thuis als er in Antwerpen (Stabroek) een uitstekende landbouwschool is waar men ook de richting 'dierenverzorging' (beroepssecundair) kan volgen. Deze landbouwschool heeft een eigen busdienst om deze jongeren overal in de Antwerpse regio op te halen. Wellicht zijn bij de dader de stoppen doorgeslagen en is er een problematische voorgeschiedenis en waarschijnlijk ook een persoonlijkheidsstoornis (zoals een gerechtspsychiater deze morgen nog zei op de radio). Dat de opvoeder op het internaat niets heeft gemerkt aan de jongen is wel opmerkelijk en duidt wellicht op het tekort aan begeleidend personeel in 'witte beroepsscholen' om leerlingen met problemen te begeleiden, om signalen tijdig te kunnen onderkennen.

Het is een feit dat in overwegend 'witte' beroepsscholen de klassen overvol zitten voor de theoretische lessen en dat er GEEN leerlingbegeleiders zijn, hoewel daar ook veel leerlingen zitten met erg problematische thuissituaties en andere complexe problematieken. Het gewoon beroepsonderwijs wordt erg stiefmoederlijk behandeld en het wordt tijd dat er meer middelen en personeel worden voorzien voor een degelijke begeleiding en opvolging van deze leerlingen (misschien had aldus het vreselijke bloedbad in Antwerpen kunnen worden voorkomen). Feit is ook dat in 'multiculturele' of wat men noemt 'concentratiescholen', héél veel middelen, personeel, leerlingbegeleiders, allerlei begeleiders van diverse externe diensten zijn en dat deze elkaar soms voor de voeten lopen en bovendien zijn er ontelbare projecten, teveel om op te noemen, in deze scholen (deze pampering werkt trouwens contra-productief).
In overwegend 'witte' beroepsscholen is er GEEN enkel extra project en is er GEEN personeel om jongeren met problemen te ondersteunen en te begeleiden: oplossing van de problemen bestaat erin om deze jongeren van de school weg te sturen. En dan is men verwonderd dat zo'n jongeren wraakgevoelens en nijd gaan koesteren, depressief worden, door het lint gaan... Het gewoon beroepsonderwijs is in het hele onderwijssysteem in Vlaanderen het zwakke, broertje dat GEEN extra middelen krijgt.
(Niets vergoeilijkt deze laffe moordpartij, het is enkel een pleidooi voor een betere begeleiding van jongeren in het gewoon beroepsonderswijs.)

Laatst gewijzigd door marjan : 13 mei 2006 om 14:50.
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 15:00   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
In overwegend 'witte' beroepsscholen is er GEEN enkel extra project en is er GEEN personeel om jongeren met problemen te ondersteunen en te begeleiden ...
Ik ken de landbouwschool van Roeselare en ik kan uw bewering volledig tegenspreken. Er zijn weldegelijk projecten om leerlingen met allerlei moeilijkheden te helpen; er is eveneens een intensieve leerlingenbegeleiding.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2006, 15:52   #26
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Het kunnen natuurlijk ook de jarenlange haatcampagnes tegen de autochtonen geweest zijn he.
Tuurlijk, goed geprobeerd. De haatcampagnes die allochtonen tegen autochtonen voeren, geleid door de Verhofstadtgroep, beginnen hun vruchten af te werpen. De sfeer raakt hoe langer hoe meer gespannen en er beginnen doden te vallen.
Weermaals schiet men op de boodschapper, het VB, dat hiervoor al jaren waarschuwt.
Oud 13 mei 2006, 17:47   #27
marjan
Burgemeester

Standaard

Wel Jan kan je mij dan eens precies uitleggen waaruit die projecten bestaan in die beroepsschool in Roeselare en hoeveel leerlingbegeleiders er zijn voor meer dan 1000 leerlingen.......In elk geval is de jonge dader onvoldoende begeleid geworden, wat natuurlijk zijn daden, waarvoor hij verantwoordelijk is; niet verklaart.
Ik stel in de praktijk gewoon vast dat er in het gewoon beroepsonderwijs te weinig of geen personeel is voor de begeleiding en opvang van leerlingen met problemen en dat er in Antwerpse multiculturele of concentratiescholen bijna DUBBEL zoveel personeel is (en dan reken ik nog niet al die extra externe krachten uit de integratiesector die ook in deze scholen aan wezig zijn en betuttelen dat het een lieve lust is; wat contraproductief werkt) als in overwegend witte scholen; voor zover die er nog zijn. Een school in Roeselare, het diepe Vlaanderen, valt ook in niets te vergelijken met een school in een wereldstad als Antwerpen.

Laatst gewijzigd door marjan : 13 mei 2006 om 17:48.
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 17:52   #28
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel Jan kan je mij dan eens precies uitleggen waaruit die projecten bestaan in diie beroepsschool in Roeselare en hoeveel leerlingbegeleiders er zijn voor meer dan 1000 leerlingen.......In elk geval is de jonge dader onvoldoende begeleid geworden, wat natuurlijk zijn daden, waarvoor hij verantwoordelijk is; niet verklaart.
Ik stel in de praktijk gewoon vast dat er in het gewoon beroepsonderwijs te weinig of geen personeel is voor de begeleiding en opvang van leerlingen met problemen en dat er in Antwerpse multiculturele of concentratiescholen bijna DUBBEL zoveel personeel is (en dan reken ik nog niet al die extra externe krachten uit de integratiesector die ook in deze scholen aan wezig zijn en betuttelen dat het een lieve lust is; wat contraproductief werkt) als in overwegend witte scholen; voor zover die er nog zijn. Een school in Roeselare, het diepe Vlaanderen, valt ook in niets te vergelijken met een school in een wereldstad als Antwerpen.
die arme arme jongen heeft gewoon niet genoeg begeleiding gehad...
Flippend Rund is offline  
Oud 13 mei 2006, 18:37   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Jan kan je mij dan eens precies uitleggen waaruit die projecten bestaan in die beroepsschool in Roeselare en hoeveel leerlingbegeleiders er zijn voor meer dan 1000 leerlingen.......In elk geval is de jonge dader onvoldoende begeleid geworden, wat natuurlijk zijn daden, waarvoor hij verantwoordelijk is; niet verklaart.
U kent de school niet, bijgevolg kunt u niets zeggen over de mate waarin de jongen werd begeleid. Daarenboven gaat u er verkeerdelijk van uit dat een begeleiding altijd slaagt en dat begeleide jongeren niet meer verkeerd lopen. Ook dat is een totaal foutieve veronderstelling. Ga maar eens aankloppen bij bijvoorbeeld het deeltijds onderwijs in de beroepsschool van Poperinge en Brugge. Die jongeren worden heel goed gevolgd, maar toch slagen er ieder jaar meerdere in verkeerd te lopen. Dat is ook zo met de opvoeding: de meeste ouders proberen het beste te doen, wat evenwel niet betekent dat ieder kind op beide pootjes terecht komt.

Er is één vaste leerlingbegeleider per graad. Daarnaast zijn er in die graad meerdere leerkrachten die vrijwillig een leerling in het bijzonder begeleiden in samenspraak met de vaste leerlingbegeleider (de zogenaamde "zorgcoördinator"). Een leerlingbegeleider moet niet eigengereid tewerk gaan, maar doet dat steeds in samenwerking met die zorgcoördinator, de raad van graadcoördinatoren en, zo nodig, ook het CLB. Bij grote moeilijkheden wordt het CLB aangesproken en wordt contact gelegd met andere instellingen.
Oud 13 mei 2006, 18:38   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, daar scholen met grote aantallen migranten de zogenaamde GOK-uren krijgen. Scholen met zorgende functie kunnen evenwel bijkomende BPT-uren.
Oud 13 mei 2006, 19:03   #31
marjan
Burgemeester

Standaard

Beste Jan
Ik zou je topch eens aanraden om je eens diep onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in een dorp in het diepe West-Vlaanderen. Jongeren inde grootstad doen totaal andere en veel meer ervaringen op dan jongeren die opgroeien in West-Vlaanderen. wat in de grootstad verandert op vijf jaar tijd, daar doet een gemiddeld Vlaams plattelandsdorp vijftig jaar over.
de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 19:03   #32
marjan
Burgemeester

Standaard

Beste Jan
Ik zou je topch eens aanraden om je eens diep onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in een dorp in het diepe West-Vlaanderen. Jongeren inde grootstad doen totaal andere en veel meer ervaringen op dan jongeren die opgroeien in West-Vlaanderen. wat in de grootstad verandert op vijf jaar tijd, daar doet een gemiddeld Vlaams plattelandsdorp vijftig jaar over.
de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als men
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 19:03   #33
marjan
Burgemeester

Standaard

Beste Jan
de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als men hier een
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 19:07   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Jan
de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als
En? Dit gaat toch niet over de scholen in de grootsteden. Dit gaat om de begeleiding van een jongeren in een West-Vlaamse school. U vroeg uitleg. Ik heb uitleg gegeven.
Oud 13 mei 2006, 19:27   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Jan
de grenzen die in antwerpse scholen worden gesteld zijn wel wat rekbaarder dan deze in een school in West-Vlaanderen. als men hier een
Vergis je niet over de mentaliteit van het platteland. Na de moord op Theo van Gogh brak juist in de kleinere dorpen in Noord-Brabant de pleuris uit, in Amsterdam bleef het opmerkelijk rustig.
In op het vm eilandje Urk is het drugsprobleem groter dan in vrijwel alle grote steden.
Nou heeft Antwerpen wel de naam - net als Rotterdam - een harde stad te zijn met een grote allochtonengemeenschap.
Oud 13 mei 2006, 19:37   #36
marjan
Burgemeester

Standaard

Beste Jan,
Ik zou je aanraden om je eens onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in jouw dorp in West-Vlaanderen. Jongeren ontwikkelen in een wereldstad een ander profiel door de vele uiteenlopende, diverse en verschillende realiteiten waarmee ze in de grootstad worden geconfronteerd en de vele en snelle ervaringen die ze opdoen. Een gemiddelde plattelandsjongen van achttien is naïf en wereldvreemd ten opzichte van een jongere die is opgegroeid in de grootstad. Wat in de metropool verandert op vijf jaar tijd, daar doet een vlaams plattelandsdorp
Dat er in multiculturele scholen bijna DUBBEL zoveel personeel is als in overwegend witte scholen is gewoon een FEIT. Ga het ZELF vaststellen als je het niet gelooft. Zo zijn er in 'multiculturele' scholen vier of meer begeleiders voor nauwelijks 250 leerlingen ' (in een witte school hooguit één per 250 leerlingen of zelfs meer dan 500). En dan laten we alle speciale projecten en begeleiding in deze scholen buiten beschouwing, bovenop de vele GOK-uren. Bovendien hanteert men in die multiculturele scholen andere normen. Als men daar al een leerling zou buiten gooien voor het roken van een sigaret, dan zouden er op het einde van het schooljaar niet veel meer op de schoolbanken zitten. Vergeet niet dat er in de grootstad ook kleine crimineeltjes (jongeren die stelen, ingezet worden door volwassenen voor nachtelijke roof tochtjes....) schoollopen. Ook een dealertje kan soms nog op respijt rekenen en wordt vaak op school gehouden. Er is immers leerplicht en ook deze jongeren hebben recht op onderwijs. Het wordt pas bizar als men merkt dat deze jongeren soms op school worden gepamperd in plaats van ze degelijk op te voeden. Natuurlijk moeten deze jongeren net als iedereen kansen krijgen, hangt ervan af wat men met de geboden kansen doet.
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 19:40   #37
marjan
Burgemeester

Standaard

Beste Jan,
Ik zou je aanraden om je eens onder te dompelen in de realiteiten van de grootstad, realiteiten die totaal verschillend zijn van het leven in jouw dorp in West-Vlaanderen. Jongeren ontwikkelen in een wereldstad een ander profiel door de vele uiteenlopende, diverse en verschillende realiteiten waarmee ze in de grootstad worden geconfronteerd en de vele en snelle ervaringen die ze opdoen. Een gemiddelde plattelandsjongen van achttien is naïf en wereldvreemd ten opzichte van een jongere die is opgegroeid in de grootstad. Wat in de metropool verandert op vijf jaar tijd, daar doet een gemidddeld plattelandsdorp vijftig jaar over.
Dat er in multiculturele scholen bijna DUBBEL zoveel personeel is als in overwegend witte scholen is gewoon een FEIT. Ga het ZELF vaststellen als je het niet gelooft. Zo zijn er in 'multiculturele' scholen vier of meer begeleiders voor nauwelijks 250 leerlingen ' (in een overwegend witte school hooguit één per 250 leerlingen of zelfs meer dan 500). En dan laten we alle speciale projecten en begeleiding in deze scholen buiten beschouwing, bovenop de vele GOK-uren. Bovendien hanteert men in die multiculturele scholen andere normen. Als men daar al een leerling zou buiten gooien voor het roken van een sigaret, dan zouden er op het einde van het schooljaar niet veel meer op de schoolbanken zitten. Vergeet niet dat er in de grootstad ook kleine crimineeltjes (jongeren die stelen, ingezet worden door volwassenen voor nachtelijke rooftochtjes....) schoollopen. Ook een dealertje kan soms nog op respijt rekenen en wordt vaak op school gehouden. Er is immers leerplicht en ook deze jongeren hebben recht op onderwijs. Het wordt pas bizar als men merkt dat deze jongeren soms op school worden gepamperd in plaats van ze degelijk op te voeden. Natuurlijk moeten deze jongeren net als iedereen kansen krijgen, hangt ervan af wat men met de geboden kansen doet.
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 20:09   #38
marjan
Burgemeester

Standaard

Wees gerust, ik ken de mentaliteit van een plattelandsdorp maar al te goed (ben er zelf in opgegroeid). Maar telkens opnieuw beland je daar vanuit de grootstad in een andere wereld, een wereld waar men men heel veel zaken niet begrijpt, niet kan vatten bij gebrek aan contact en confrontatie met andere realiteiten en andere, uiteenlopende situaties...
marjan is offline  
Oud 13 mei 2006, 20:19   #39
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Hij is geen lid van het Vlaams Belang dus ook die denkpiste mag je laten vallen! Het Vlaams Belang heeft in de verste verte iets te maken met deze gruwelijke daden!
Hij was sympathisant (volgens medeleerlingen), zijn vader militant, zijn tante politica, zijn grootvader Oostfronter. Hij noemt zichzelf racistisch en bezoekt extreem-rechtse/racistische sites.

Het VB verspreidt haat-talk.

Het verband is duidelijk, wat niet wil zeggen dat de daden daartoe kunnen herleid worden. Maar de VB-connectie is overduidelijk.
Oud 13 mei 2006, 20:44   #40
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hans Van Themsche, de moordenaar van de zwarte vrouw en blanke baby in Antwerpen zou geen skinhead zijn, maar een zgn. Gothic.
Skinhead naar eigen zeggen dacht ik.

Citaat:
daaruit zou blijken dat wellicht andere motieven een rol hebben gespeeld.
Nope geen motieven.

Citaat:
Op het internaat waar hij gehuisvest was was hij ontslagen, wellicht toch een voledig ontspoorde jongen.
Voor roken, niet echt zo ontspoord, en alles werd gedaan om ervoor te zorgen dat hij zijn schooljaar normaal kon voltooien (hij kon dus gewoon verder les volgen en het jaar erop terugkomen.)

Citaat:
Wel staat voor mij vast dat de wapenwet in Belgie geheel in dienst staat van de Waalse fabrikanten van wapentuig en dat maakt de Waalse en Federale regering medeverantwoordelijk voor dit afschuwelijke drama.
Euh? Beetje gebrainwashed, alles is schuld van de walen? Nee hoor wapenwet zal hier weinig an veranderen, dan had hij een auto in een groep allochtonen gereden met misschien nog meer doden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be