![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() @Turkje:
Ik zou het anders willen stellen. Als we het Vlaams Blok kunnen afvoeren, met hun stigmatiserend, verbaal geweld, dat altijd wel weer ruimte krijgt in de media, kunnen we wellicht onszelf eens bezig houden met de werkelijke oorzaken van de huidige onverdraagzaamheid. En die danken wij niet aan het Vlaams Blok: het Vb heeft enkel zijn best gedaan de immigranten te stigmatiseren. En dat werkt averechts. Wat mij betreft zijn ze uitgeblaat. Tijd voor vernieuwing. Werkelijke vernieuwing, waarbij men zoekt naar oorzaken en mogelijke oplossingen. Eén van de factoren die ik vaak voorbij zie komen is de economische ongelijkheid en, op dit moment in Europa, de algehele economische malaise. Hoe kunnen we daar iets aan doen, zonder gelijk met het stigma van het Vb in aanvaring te komen? 1. Door het Vb & de stemplicht af te schaffen (2 zaken die ik als zaken uit de oertijd beschouw) ![]() 2. Door niet over alloch versus autoch, maar over de meest achtergestelde laag van de bevolking te spreken. 3. Door eens te kijken naar de oorzaken van de zelfverrijking van de meest voorgestelde laag van de bevolking van de afgelopen jaren en hier iets aan te doen. 4. Door te bekijken waar Vlaanderen, Wallonië, Brussel, België wèl goed in is. De industrie verdwijnt, België verarmt, hoe is dit te ondervangen? Al die mensen die er de afgelopen 100 jaar zijn bijgekomen zijn daarvan niet oorzaak, noch gevolg. Zij zijn hier en kunnen dus meehelpen aan een goede oplossing. Alleen; hoe? Laatst gewijzigd door Mephisto : 15 mei 2006 om 16:14. |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() Leg er misschien de nieuwe anti-discriminatie wetgeving naast. Een huurder afwijzen op racistische gronden is strafbaar.
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het VB is volgens haar eigen logica wel degelijk mede-verantwoordelijk voor de racistische moorden, zoals uitgelegd in deze lezersbrief: Belanglogica Naar aanleiding van de afschuwelijke dubbele moord in Antwerpen, hoorde ik Philip Dewinter in het laatavondnieuws op VTM (donderdag 11 mei) zeggen dat de dader van deze feiten onmiskenbaar een 'zwakzinnige' betreft, die "door niemand aangezet, doet wat hij vond dat moest gedaan worden". Het zou, aldus Dewinter, volkomen fout zijn dit gruwelijke feit politiek te recupereren, en - want daarop doelt hij - met geheven vinger richting het Vlaams Belang te wijzen. Hoewel men het met dit laatste au fond moeilijk oneens kan zijn, stemt deze reactie toch tot reflectie. Deze repliek van Dewinter is opvallend inconsequent, en getuigt van een toch wel zeer vreemde logica. Immers, naar aanleiding van de moord op Pim Fortuyn, gepleegd door de als 'zwakzinnige', en links extremist bestempelde Volkert van der Graaf, maande het Vlaams Belang (toen nog Vlaams Blok) links en 'politiek correct' denkend Vlaanderen met grote aandrang aan tot voorzichtigheid. In een brief van Frank Vanhecke op hun website stond toen, en staat nog altijd, te lezen dat met name "Yves Desmet, Karel De Gucht, Guy Verhofstadt en tutti quanti" het best de 'zaak-Fortuyn' indachtig zijn wanneer ze "weer driftig etiketten en troetelnamen" uitstrooien over het Vlaams Belang, zijn mandatarissen en electoraat. Meer nog, het Vlaams Belang bij monde van Frank Vanhecke is ervan overtuigd dat "als je maar genoeg herhaalt dat je tegenstander in het debat een 'hitleriaanse nazi' is, misschien wel iemand van het kaliber Volkert van der Graaf op het idee komt om zijn P.38 vanonder de mottenballen te halen". Vanhecke vraagt zich af, als "linkse extremisten er straks voor zorgen dat er bloed vloeit in Vlaanderen, of links dan zal doen of zijn neus bloedt en de handen in onschuld zal wassen?" Maar wat als je voor al wie het horen wil er voortdurend, en in het licht van nieuwe verkiezingen met schijnbaar toenemend volume, op hamert dat 'illegalen' en vreemdelingen, profiteurs en criminelen zijn, dat zulks in 'hun aard' ligt, en 'ons' land en 'onze' cultuur ze beter kwijt dan rijk is? Dat de burger weinig moet verwachten van ons politioneel en justitieel apparaat, en 'het recht' als puntje bij paaltje komt misschien maar beter in eigen handen neemt? Geldt diezelfde en eigen verkondigde logica hier dan niet meer? Moet men dan niet, al was het maar uit intellectuele eerlijkheid, consequent in eigen boezem kijken alvorens zo gratuit te reageren? Niet zozeer omdat 'de feiten' dit vragen, maar opdat men zichzelf niet hopeloos wil blijven tegenspreken. Stefaan Pleysier, Leuven |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- die man heeft recht op een menswaardig bestaan en een hoopvol perspectief. - als die man zijn behoefte aan integratie in de maatschappij niet is voldaan, geeft dit mogelijk aanleiding tot geweld: huiselijk, op straat, op café, zelfmoord,... De werkgever, als maatschappelijk figuur, moet zich verantwoordelijk gedragen. Een mens is geen eiland.
![]() |
#106 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Plus, kwota's opleggen is pure positieve discriminatie, wat even afschuwelijk is als het discrimineren in negatieve zin. Maar da's natuurlijk maar mijn mening hieromtrend! =) Citaat:
Laatst gewijzigd door Garben : 15 mei 2006 om 16:23. |
||
![]() |
![]() |
#107 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom niet? Let op: Als allereerste kenmerk van of jij iemand vertrouwt of niet, bij binnenkomst, is er de geur. Je kunt ruiken of iemand bang is, bijvoorbeeld (angstzweet). En iemand die bang is, kun je minder vertrouwen, omdat die wellicht extra vijanden met zich meebrengt. Geur (& smaak) is een eerste, zeer belangrijke factor. Voorkomen (uiterlijk) zal wel degelijk ook zeer belangrijk zijn; hoe iemand is gekleed zegt veel over de persoonlijkheid, dunkt mij. Taal echter, is veel belangrijker dan uiterlijk. Wanneer iemand mij in het perfect Nederlands aanspreekt, zal ik pas na enkele minuten luisteren daadwerkelijk de persoon in mij opnemen. Wanneer deze persoon in kwestie een Marokkaan is, dan zal ik dus pas na ettelijke minuten (of seconden al naar gelang mijn interesse) zien dat het een mens is van Marokkaanse origine. En dan is mijn oordeel over deze mens al lang gevormd. Mits men niet bevooroordeeld en racistisch is, natuurlijk.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, niet verhuren aan homoseksuelen omwille van hun geaardheid is bekrompen en ik durf zelfs het woord "walgelijk" te vernoemen.
![]() |
#111 |
Burger
|
![]() Is het Vlaams Blok verantwoordelijk??
Ja! Zijn de andere politici verantwoordelijk? Ja! Is onze huidige beleid verantwoordelijk? Ja, steeds meer! Is de samenleving verantwoordelijk? Ja de huidige samenleving is ook verantwoordelijk! Leven we vandaag in een verziekte maatschappij? Ja zeker!! Is onze mensheid in gevaar? Ja! |
![]() |
![]() |
#112 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat niemand hier VOOR discriminatie pleit. Maar feit is dat je het niet tegen kunt gaan tenzij daarvoor bewijzen hebt.
Als je bewijzen hebt, kan je het gerechterlijk aanvechten en als dat niet het geval is, valt er niets aan te doen. Kwota's zijn even discriminerend als de discriminatie in negatieve zin, dus dat is ook geen oplossing. Ik denk dat hierbij alles gezegd is? |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 mei 2006 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou jij trouwen met eender wie? Ken jij geen liefde?
Laatst gewijzigd door lombas : 15 mei 2006 om 16:29. |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() BC,
Ik heb een interview (kendo-lesgeefster) gevonden over Hans, dat je wellicht persoonlijk zal interesseren. Kan ik het je mailen ?
#117 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Vlaams Blok bestaat niet meer...
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Dat is nu toch echt geen vergelijking!
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, ik wil aangeven dat je ook niet zomaar op iemand verliefd wordt.