![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Geschiedenis is helemaal verkeerd beginnen lopen, eerst toen men mensen begon op te sluiten in fabrieken, en daarna toen men de machines losliet op straat.
Die historische ontsporingen vallen weliswaar terug te draaien, maar het corrigeren zal onnoemelijk véél en betere geschiedenis kosten :Toekomst-Geschiedenis van het wijzer worden van de menselijke intelligentie. Het begin van die Toekomstgeschiedenis zal gemarkeerd worden door het wegvallen van de nu geldende wereldwijde oorlogslogica van de economie. Ik bedoel daarmee: de nu nog steeds o zo befaamde 'concurrentie voor het overleven'. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Tja, vroeger was alles beter. 100 jaar geleden mocht men nog van geluk spreken als men de kaap van de 40 jaar overschreed. Maar ze mochten toch al niet klagen, in de tijd van de Romeinen was de gemiddelde leeftijd amper 20 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Heb ik iets gezegd over de ontsporing van de geschiedenis door het oplopen van de gemiddelde levensduur in het Westen?
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Door de industrialisering is de levensduur opgelopen. Men kan terug naar de holbewonertijd (een kleine stap voor sommige forumgangers ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
De Unabomber zegt daarover in zijn manifest: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() @Geertje:
De industrialisering verlengt de levensduur niet, wel de uitbouw van de dienstensector, meer bepaald de medische, de uitbouw van de sociale zekerheid, meer bepaald de ziekteverzekeringen, dit alles mogelijk gemaakt door de verrijking van het Westen door de genadeloze onderwerping en verminking van alle natuur en de natuurlijke levenswijzen. Dat dit in één klap kan leiden tot een reuzencatastrofe die gedaan maakt met elke verdere manipulatie van de levensduur, zal de egoïstische accumulatoren, verblind door en verslaafd aan het compulsieve najagen van alleen maar winst, een zorg wezen Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Kort samengevat betekent het dat je een verlenging van de levensduur niet belangrijk vindt, (ook al vindt de rest van de mensheid dat belangrijk), omdat je veronderstelt dat je op een superieure positie staat van waaruit je de nietige mens kan be- en veroordelen. En, eno2, de industrialisering verlengt weldegelijk de levensduur. Tijdens de industriële revolutie in Engeland verdubbelde de bevolking door de forse terugval van het sterftecijfer. In eerste instantie door een grotere agrarische productie, en uiteraard ook op termijn door de uitbouw van een dienstensector - echter, die sector kan enkel overleven als de productiviteit van de industrie groot genoeg is. In nagenoeg alle samenlevingen heeft eerst de industrie zich ontwikkeld en pas later de dienstensector. De rol van sociale zekerheid edm. durf ik betwijfelen. Studies wijzen zelfs uit dat in Westerse landen een verhoging of verlaging van de uitgaven voor gezondheidszorg nagenoeg geen effect zou hebben op de gemiddelde gezondheid, en zelfs niet op de spreiding van die gezondheid over de bevolking!
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als dit je niveau is, lijkt het mij hopeloos om een discussie met je aan te gaan. Je bent ook zo iemand die vlees op zijn bord wil, maar er niet van wil weten dat dit van een levend dier afkomstig is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Daar vat je het allemaal mooi samen denk ik.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Je doet maar, vlees op mijn bord moet ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ik heel wat lapidairder zal worden in onze repartées.
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Dat je w�*t in de w�*t zal worden?
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je er dan nog bent natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Maar dat zeggen ze nu al van in 1973 en veel eerder.
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Je moet je niet teveel onzin laten wijsmaken. Je moet alles in zijn juiste context weten te plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |