Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 14:44   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb die helemaal niet gemist, vind het alleen vreemd dat dat nergerns op hun site terug te vinden is, net zo min als het feit dat de moorden in Antwerpen racistisch gemotiveerd waren. Lees eerst even alle post voor je zoiets zegt aub.
Stilaan wordt duidelijk dat de dader niet handelde uit racistische motieven, maar gedreven was door zinsverbijstering. Uit een reportage over de school is ook gebleken dat de eerdere onzin die over de jongen werd verteld, niet juist blijkt. M.a.w. men heeft in de eerste dagen na de moorden veel leugens verspreid en dit met een heel specifieke ideologische bedoeling: het Vlaams Belang treffen. Aldus heeft men een tragische gebeurtenis doelbewust misbruikt voor politieke doeleinden. Over politieke recuperatie gesproken...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 18 mei 2006, 14:45   #142
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die helemaal niet gemist, vind het alleen vreemd dat dat nergerns op hun site terug te vinden is, net zo min als het feit dat de moorden in Antwerpen racistisch gemotiveerd waren.
Voor sommigen is het ook nooit goed. Afgezien van het feit dat jij het niet terugvindt op de website: heeft het VB die verklaring gedaan, of niet?
Oud 18 mei 2006, 14:45   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
En daarmee is de kous af? Zinsverbijstering? Dat hebben er destijds ook veel aangevoerd (terwij ze zich tot een paar maanden daarvoor toch zo superieur waanden).
Laatste zin: alweer onbewezen suggestieve onzin.
Oud 18 mei 2006, 14:50   #144
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Natuurlijk wel, en dan nog. Negen op de tien wordt zulke poging dan toch afgedaan als "het is maar voor de schijn, binnenskamers hoor je wel andere zaken".
Dat is geen reden om het niet te doen.

Citaat:
De klassieke "ik ben geen neo-nazi maar..." opening dus.
Wat bedoel je hiermee precies? Dat ze het niet afwijzen omdat ze er eigenlijk toch sympathie voor hebben?!?

Citaat:
Inderdaad: we baseren ons bij deze op een rechtssysteem waar iedereen met iedereen in verband kan en mag worden gebracht, indien niet eerst een grondige afwijziging is gebeurd. Ik heb u nog niet het regime van Stalin horen afwijzen: u bent dus een fan, mag ik aannemen?
Nee, en ik heb er helemaal geen probleem mee om dat publiekelijk en herhaaldelijk te zeggen.

Citaat:
Oh ja? Over hoevelen gaat het volgens u dan wel? U bent blijkbaar immers een "ingewijde". Ik baseer mij daarentegen wat een politie-inspecteur in tempore non suspecto (na de aanslag op die Franse kleurling, voor de moord in Antwerpen) daarover op Terzake heeft gezegd. Graag een berekeningetje om aan te tonen dat op het totale kiezerpubliek van het VB, die neo-nazi's echt wel een verschil maken.
Ik weet het niet, maar ik vrees meer dan je zou denken. Anders had het VB zich al lang duidelijk van hen gedistanciëerd. Daar gaat het over.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 14:52   #145
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zeveren vdB.
Ik heb het anders ook nog nergens gelezen (en ik lees alle dagen De Morgen).
Oud 18 mei 2006, 14:53   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zeveren vdB.
Geen antwoord dus!
Oud 18 mei 2006, 14:56   #147
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De dader heeft dit ondertussen al ingetrokken en verklaard dat hij niet goede besefte wat er eigenlijk gebeurde ("zinsverbijstering") en dat hij grote spijt betuigd over zijn daden.

Nummer twee van uw reeks is de grootste onzin.

logisch eh.
als hij ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt, is de kans groter dat hij vroeger weer 'buiten' staat. Zeker als hij eigenlijk niet ontoerekeningsvatbaar was
Oud 18 mei 2006, 15:01   #148
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat dat?
In de Humo van deze week. Verder getuigt er in datzelfde artikel een voormalige VB'er (Lucien Decoorne) openlijk over het racisme in de partij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan Voorposters?
Dat ze net als hun voorgangers van de verboden VMO het geweld niet schuwen!
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:04   #149
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stilaan wordt duidelijk dat de dader niet handelde uit racistische motieven, maar gedreven was door zinsverbijstering. Uit een reportage over de school is ook gebleken dat de eerdere onzin die over de jongen werd verteld, niet juist blijkt. M.a.w. men heeft in de eerste dagen na de moorden veel leugens verspreid en dit met een heel specifieke ideologische bedoeling: het Vlaams Belang treffen. Aldus heeft men een tragische gebeurtenis doelbewust misbruikt voor politieke doeleinden. Over politieke recuperatie gesproken...
Nochthans getuigen verschillende van zijn vrienden over zijn racistische en geweldadige karakter. En hij heeft het ook zelf toegegeven.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:10   #150
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
als hij ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt, is de kans groter dat hij vroeger weer 'buiten' staat.
Onjuist. Dan wordt hij voor onbepaalde tijd geïnterneerd, en kan hij op geen enkel wettelijk vervroegd vrijlatingsmachanisme meer aanspraak maken.
Oud 18 mei 2006, 15:10   #151
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan zeg... De acties van Voorpost beperken zich tot folders uitdelen, een beetje lawaai maken tijdens een toneelstuk of met enkele spandoeken voor een kerk staan. En ze komen niet eens echt uitgebreid in het nieuws.
Uit mijn persoonlijke ervaring met iemand van Voorpost kan ik zelfs zeggen dat dat heel sympathieke mensen zijn. Een echt warm Vlaams nest, een gezellig gezin zoals je die niet al te veel meer ziet.
Oud 18 mei 2006, 15:15   #152
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
In de Humo van deze week. Verder getuigt er in datzelfde artikel een voormalige VB'er (Lucien Decoorne) openlijk over het racisme in de partij.

zie se zo komt BVL ook nog eens in een krantje...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:15   #153
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie beweerd dat dan wel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Tja jullie praten graag over criminaliteit die niet bestaat.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:25   #154
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Merkwaardig hoe het VB-leger alhier zich vastklampt aan "zinsverbijstering", "psychopaat" ...........nog voor er één psychiater de moordenaar deftig onderzocht heeft. 8)
Pietje is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:25   #155
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan zeg... De acties van Voorpost beperken zich tot folders uitdelen, een beetje lawaai maken tijdens een toneelstuk of met enkele spandoeken voor een kerk staan. En ze komen niet eens echt uitgebreid in het nieuws.
Uit mijn persoonlijke ervaring met iemand van Voorpost kan ik zelfs zeggen dat dat heel sympathieke mensen zijn. Een echt warm Vlaams nest, een gezellig gezin zoals je die niet al te veel meer ziet.
Zo gezellig dat ze een negationist als Roeland Raes onder hun leden hebben (die bovendien ook redacteur is van hun tijdschrift). En ze zijn ook berucht om hun relaties met andere negationisten en revisionisten zoals Siegfried Verbeke. En zitten daar ook geen skinheads bij? Zo zagen ze er toch althans uit toen Voorpost nog de ordehandhavers op VB-congressen waren.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:31   #156
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo gezellig dat ze een negationist als Roeland Raes onder hun leden hebben (die bovendien ook redacteur is van hun tijdschrift). En ze zijn ook berucht om hun relaties met andere negationisten en revisionisten zoals Siegfried Verbeke. En zitten daar ook geen skinheads bij? Zo zagen ze er toch althans uit toen Voorpost nog de ordehandhavers op VB-congressen waren.
Tja, de PS die heeft ook negationisten in haar rangen (Emir Kir) en daar hoor je links en progressief geen moment over zagen, terwijl die negationist notabene nog wel staatssecretaris is.
Knorretje is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:36   #157
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt? Je geeft nu alleen maar aan dat je vindt dat anderen als paria moeten worden behandeld omwille van hun mening of uiterlijk...
Oud 18 mei 2006, 15:38   #158
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Merkwaardig hoe het VB-leger alhier zich vastklampt aan "zinsverbijstering", "psychopaat" ...........nog voor er één psychiater de moordenaar deftig onderzocht heeft. 8)
Dat heet gezond boerenverstand. Een normaal denkend mens doet zoiets afschuwelijks niet.
Oud 18 mei 2006, 15:39   #159
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt? Je geeft nu alleen maar aan dat je vindt dat anderen als paria moeten worden behandeld omwille van hun mening of uiterlijk...
Negationisme en/of revisionisme is geen mening.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:41   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Die wilde schutter uit dat cafe daar misschien? Ahja die was enkel VB gemeeteraadslid voor de moordpartij. Na een moordpartij trekken jullie je handen terug. Zijn er nog eigenlijk leden bij het VB. Want die alles verslindende extreem rechtse roofdieren met hun allesvernietigende vlijmscherpe leeuweklauwen op zoek naar extotisch en onschuldig bloed zijn denk ik zowat het gevaarlijkste soort dat we hier in vlaanderen hebben

En voor alle duidelijkheid en veroordeling is niet perse een gevangenisstraf.
Ik wacht nog altijd op het geweld waartoe volgens jouw beweringen tot in deze draad toe herhaaldelijk werd aangezet.

Nu beschuldig je alle leden van het VB, waarvan jij je overigens tegelijkertijd afvraagt of die er nog wel zijn, er al van op zoek te zijn naar exotisch bloed.

Lees er je eigen tekst nog eens op nadat ik er twee woorden in aanpas, en leg die in de mond van FDW. Zo:

Citaat:
Zijn er eigenlijk nog wel allochtone leden bij de SP.A? Want die alles verslindende linkse roofdieren met hun allesvernietigende vlijmscherpe klauwen op zoek naar ongelovig bloed zijn zowat de gevaarlijkste soort die we hier in Vlaanderen hebben.
Nogal racistisch, vindt je ook niet?
En nu rap klacht neerleggen bij het CGKR, hé?!

Dat een veroordeling niet persé gevangenisstraf betekent in dit land is idd een feit, maar dat geldt, jammer genoeg, vooral voor een pak échte criminelen. Van 80%, in Brussel alleen al, worden de pv's zonder meer geseponeerd. Dan hebben we het niet eens over al die sukkelaars die al zo vaak overvallen werden dat ze niet eens meer klacht neerleggen! Ik wil echter de eerste gelegenheid nog zien die in dit land NIET wordt uitgebuit om iemand wiens familie enkel VB-ers telt, niet te hangen als zich daar de gelegenheid toe voordoet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be