![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sinds wanneer wordt er in dit land trouwens aan de eisen van de minderheid (oppositie) tegemoet gekomen?
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer houdt een Belgische regering, die slechts uit iets meer dan de 50% hoeft te bestaan, rekening met de minderheid van iets minder dan 50% die in de oppositie zit? In Zwitserland wordt het gehele volk vertegenwoordigd maar niet in België. In dit land worden trouwens al jaren alle verzuchtingen van de 'minderheid' bestaande uit een kwart van de hele Vlaamse bevolking weggehoond. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 mei 2006 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorts denk ik dat we hier een aantal zaken op een hoopje gooien. Voor bepaalde zaken is het perfect legitiem dat men rekening houdt met de standpunten van de meerderheid. Voor andere niet. Om het met een boutade te zeggen. Stel dat de meerderheid van de bevolking een absoluut recht eist om vreemdelingen te discrimineren. Daar kan je niet mee akkoord gaan als meerderheid omdat je op deze wijze de rechten van bepaalde minderheidsgroepen (niet DE minderheid of oppositie) schendt. Tenslotte nog dit. Ik loop al lang genoeg op deze aardkloot rond om te beseffen dat een absolute volksdictatuur niet werkt. Het één op één luisteren naar de wil van de meerderheid komt inderdaad neer op een dictatuur omdat je zo de rechten van anderen schendt of kan schenden. Politici moeten rekening houden met andere zaken dan de wil van de meerderheid om tot een evenwichtig bestuur te komen. Of laten we het zo zeggen, de meerderheid kan zichzelf niet het recht toeeigenen om altijd gelijk te hebben!
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 mei 2006 om 16:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ook het kiespubliek van het VB is zodanig heterogeen dat je niet kan stellen dat alle verzuchtingen van al deze kiezers zomaar weggehoond worden. Zo is het ook perfect mogelijk dat kiezers van andere partijen standpunten van het VB wel steunen. Het is niet omdat een kiezer voor één partij stemt dat hij al de standpunten goedkeurt. Het is niet omdat een kiezer voor één partij kiest dat hij de standpunten van andere partijen afkeurt.
![]() |
![]() |
#186 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelijk hebben is iets voor pastoors of filosofen. In het bestuur van een land is het totaal irrelevant. Het beleid moet niet de voorstellen uitvoeren die gelijk hebben, wel de voorstellen die op de goedkeuring van de grootst mogelijke meerderheid onder de burgers kunnen rekenen.
Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() Als daar maar geen poesjes van komen?
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() Gade weer beginnen ja,Alexander alles voor mij,niks voor een ander!
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Wat heb jij gedaan, dat je iets van mij zou mogen krijgen? Geïnvesteerd? Risico's gelopen? Niets heb je gedaan, dan heb je van mijn part ook niets te krijgen. Kom ik je soms iets vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo is er het grote blunderboek voor dummies van André Flahaut, het even dikke boek van Laurette Onckelinx, het Erdaldebacle van Patrick Dewael, de douchekoppen van Marie Arena, en de almaar doorgaande verkwisting en corruptie van de hele Waalse overheid. Men zou beter dit land opdoeken en verder gaan met een onafhankelijk Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zei u iets, plebejer?
Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge hebt me niks te bieden,van mensen die op anderen neerzien en het plebs beschouwen als nuttige ezels om er zelf beter van te worden al zeker niet. Dit soort discussies krijg je natuurlijk als je neerkijkt op diegenen die u rijk maken,lees al uw post maar eens over en kom me dan vertellen dat het niet waar is.
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie dat je je naam al goed kent.
![]() Nu nog leren pootje geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister-President
|
![]() Juist,verschaf ze dan ook de eerbied die ze verdienen,ipv steeds op hen neer te kijken.
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat heb jij gedaan, dat je iets van mij zou mogen krijgen? Enige flexibiliteit opgebracht? Manieren aangeleerd? Niets heb je gedaan, dan heb je van mijn part ook niets te krijgen. Kom ik je soms iets vragen?
Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je gaat me toch niet zeggen dat de kniezwengel van Kate Ryan rechtstreeks van het ballet van Vlaanderen komt?