![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind dat niet slechter dan slaaf van de politiek en de ambtenarij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, dat heb je niet. Koesj!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Minister-President
|
![]() Kunst moet gereguleerd worden door marktprincipes, en vrij zijn van subsidies. Daarmee wordt de vrijheid van de kunstenaar niet mee beknot. Hij kan gerust de juiste prijs vragen voor zijn kunstwerk. Dat die prijs enkel betaalbaar is voor de hogere klasse, is niet de schuld van de hogere klasse, dat de lagere klasse die niet kan betalen daarentegen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Ik stel de "klant" centraal maar wil het beperkt zien tot hen die daadwerkelijk subsidiëring nodig hebben. Het zou idioot zijn om een bedrijf met superwinsten te subsidiëren. Dat schiet het doel van subsidies voorbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Minister-President
|
![]() Niemand heeft subsidiëring nodig. De klant betaalt die subsidies uit eigen zak, als hij dat wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aha ik ben het eens met Jazeker.
![]() |
#247 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat om de eerste plaats om belastingsgeld dat de eigenaar moet kunnen uitgeven zoals hem belieft. Als die dat graag aan Studio 100 geeft, dan hoort commentaar daarop niet tot de overheidstaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet verwonderlijk. Ik zeg al jaren dat het VB een collectivistische partij is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk dat uw argumenten op zijn, gezien deze beledigende sneer.
![]() |
![]() |
#250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die kunstenaars-koks op je bord toveren, dat is de ware kunst. Elitair én duur, dat wel, maar dat kan voor jou geen probleem zijn, gezien je pleidooi om elitaire kunst te sponsoren uit de zak van elke werkende burger. ![]() Ik kan je echter gerust stellen. Ik bepaal voor een ander niet wat kunst is, en ik betaal voor mijn kunstzinnige genot zelf het volle pond, zonder beroep te doen op politici die Sinterklaas spelen met ons belastinggeld. En weet je? Dat geeft een beter gevoel dan voor een habbekrats gesubsidiëerde shit te gaan consumeren, die eigenlijk niet meer waard is dan die habbekrats, en waar niemand eigenlijk de echte kostprijs wil voor betalen. Voor dat verschil moet de burger zijn zuurverdiende centen voor afdragen, onder staatsdwang, onder het goedkeurend oog van....... Citaat:
Doe dat gerust wat meer. Misschien bedenk je dan betere argumenten dan persoonlijke aanvallen en verwijten, of kom je tot inzicht dat je denkpistes niet echt koosjer zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie stelling, en merkwaardig democratisch uit de mond van jouw forumcharade.
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat dat aan elke subjectieve burger over, die met een bonnensysteem op gelijke basis, zijn subjectieve kunstbelevenis kan kiezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kunstenaar zal produceren, ongeacht financiëel succes. Als, en slechts als een gemeenschap beslist om kunstuitigen te subsidiëren, dan behoort zoiets in een democratie op democratische basis te gebeuren nl. op de wijze die de burger wenst, aan wie het de burger wenst, zoveel het de burger wenst.
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote]
Citaat:
Je pleit om te beginnen voor de afschaffing van het ministerie van cultuur. Wat je wel uit het oog verliest is het feit dat cultuur veel meer is dan een subsidiëringsmachine. Wat doe je bv. met culturele verdragen met andere landen of regio's, met de nieuwe inplanting van culturele centra, met groots opgezette cultuurevenementen op nationaal of internationaal vlak? Moeilijk te regelen met een bonnetjes-systeem, nietwaar? Voor de rest voel ik wel wat voor je voorstel. Maar ook hier zul je moeten opletten dat je het kind niet met het badwater weggooit. Ik geef je volgende voorbeeld : een theatergezelschap brengt avantgarde-toneel. Niet mijn ding, maar er bestaat een beperkt publiek voor. Subsidies zijn levensnoodzakelijk voor dergelijke kunstvorm. In jouw optie moet de toneelkring opdraaien voor de volledige kosten van de productie en dan hopen op genoeg interesse van het publiek om uit de kosten te komen. Ik geef je op een briefje dat het theatergezelschap vlug de boeken zal neerleggen. Waar ik wel kan inkomen is het feit dat Anciaux absoluut geen kaas heeft gegeten van cultuurbeleid, wat overigens geen gemakkelijke opdracht is. Of hij daarvoor ontslag moet nemen is te scherp gesteld. Waar je wel gelijk hebt is je voorstel dat we met zijn allen meer inspraak moeten krijgen hoe en aan wat we centen willen besteden om onze culturele honger te stillen, m.a.w. ik lust wel mosselen maar voel er niets voor ook nog de schelpen te moeten neerdokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moet ik over nadenken.
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er draaien zoveel verenigingen zonder subsidie. Een eetfestijn, BBQ, etc. doen wonderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel dat 'statement'-gedoe, en gezwam over maatschappelijke relevantie van kunst is pep-talk om kunst die niet aanslaat toch te verpatsen. Loze verkoperspraatjes, meer niet. Kunst is niet noodzakelijk, in geen enkel opzicht. Het laat zich geen gesubsidiëerd oor aannaaien of voor een politiek karretje spannen. Het is een spel, gespeeld door een speler, die verbaasd kijkt als er iemand nog geld voor geeft ook. Kunst is net als liefde. Ware liefde bedrijf je zonder financiëel gewin voor ogen, zonder geld te betalen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 mei 2006 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Minister-President
|
![]() Gelezen, zie verder, maar het ging wel niet over "de werkelijke inhoud van democratie"
![]() |
#260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn drie elementen in het spel: het bestuur, de bevolking, en de "objectieve waarheid"
![]() |