Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 07:40   #141
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Door mensen te zoeken die zich mislukt voelen in het leven en die hun problemen liever op anderen geprojecteerd zien. Dat gaat heel gemakkelijk, let goed op we gaan het nog eens voordoen. We hebben nu een minderheid gevonden die we van alle zonden kunnen beschuldigen. Let goed op hoe snel dat gaat. 't partijke zal rap leeglopen
On verra.....

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 20 mei 2006, 07:47   #142
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Consequentieel zijn ook alle Polen - ik gun je nog een kleinere groep: alle zigeuners - medeverantwoordelijk voor het klimaat waardoor een vunzigaard onze burgers komt neersteken?
Nee hoor, Lombie, dat zijn de kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen. Zij zijn al 30 jaar verantwoordelijk voor het klimaat van straffeloosheid, van niet-integratie, positieve discriminatie en verkwisting dat tot de moorden op Van Holsbeeck, Mombaerts en Trippaers heeft geleid.

Je kan niet vrijblijvend op zulke partijen blijven stemmen. Als je daarvoor stemt, ben je ook verantwoordelijk voor wat die partijen doen, en voor wat ze aanrichten in die maatschappij. De kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen zijn het eens met het lakse en discriminerende beleid van hun partijen. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat die mensen voor die partijen stemmen omdat ze voor het systeem zijn, uit gewoonte of omdat hun vakbond dat voorschrijft.

Laatst gewijzigd door baarle : 20 mei 2006 om 07:53.
baarle is offline  
Oud 20 mei 2006, 07:54   #143
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nee hoor, Lombie, dat zijn de kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen. Zij zijn al 30 jaar verantwoordelijk voor het klimaat van straffeloosheid, van niet-integratie, positieve discriminatie en verkwisting dat tot de moorden op Van Holsbeeck, Mombaerts en Trippaers heeft geleid.

Je kan niet vrijblijvend op zulke partijen blijven stemmen. Als je daarvoor stemt, ben je ook verantwoordelijk voor wat die partijen doen, en voor wat ze aanrichten in die maatschappij. De kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen zijn het eens met het lakse en discriminerende beleid van hun partijen. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat die mensen voor die partijen stemmen omdat ze voor het systeem zijn, uit gewoonte of omdat hun vakbond dat voorschrijft.
"Lombie" ? Doe dan op z'n minst: "lombie"...
Oud 20 mei 2006, 07:56   #144
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

--

Laatst gewijzigd door baarle : 20 mei 2006 om 07:56.
baarle is offline  
Oud 20 mei 2006, 07:56   #145
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik investeer in enkelbanden voor electronisch toezicht.
Op één miljoen van die tuigen moet gigantisch winst kunnen gemaakt worden.
Verstandiger zou zijn maar meteen electronisch toezicht in te bouwen in de stemcomputers. Daar kan het "klimaat van racisme" meteen herkend én bestreden worden. Ik werk aan een systeem waarbij bij een VB-stem de computer een laserstraal op het hoofd van de kiezer richt en hem verpulvert.

Laatst gewijzigd door baarle : 20 mei 2006 om 07:58.
baarle is offline  
Oud 20 mei 2006, 07:57   #146
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Dat is niet slim van De Gucht. De verantwoordelijkheid leggen bij het VB ipv bij de schutter is niet correct, maar in beperkte mate verkoopbaar aan het meest beïnvloedbare deel van de bevolking en dus ook VB-kiespubliek. Als men het er echter te dik oplegt, kan de balans naar de andere kant doorslaan.

Wat Karel De Gucht doet, is ronduit dom en bewijst dat de man ongeschikt is voor de politiek. Het publiek dat moet overtuigd worden om niet meer op het Vlaams Belang te stemmen, wordt uitgescholden en mee verantwoordelijk gesteld.

Puur psychologisch: ga jij luisteren naar iemand die u de huid vol scheldt?
Tantist is offline  
Oud 20 mei 2006, 08:00   #147
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Verstandiger zou zijn maar meteen electronisch toezicht in te bouwen in de stemcomputers. Daar kan het "klimaat van racisme" meteen herkend én bestreden worden. Ik werk aan een systeem waarbij bij een VB-stem de computer een laserstraal op het hoofd van de kiezer richt en hem verpulvert.
Wie weet bestaat dit nu al niet, maar is het wat subtieler in de vorm van een subroutine in de software. Per slot van rekening is er geen enkele controlemogelijkheid meer eenmaal de stem in de bus is gedeponeerd. Hertellen zoals in Amerika kan niet.
Oud 20 mei 2006, 08:03   #148
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Sorry, dees gaat er bij mij niet in. Als je dit echt gelooft heb ik nog een prachtige brug om je te verkopen.

1 - Ik ben geen VB'er, nog nooit op gestemd
2 - Ik ken persoonlijk VB stemmers die NIET racistisch zijn
3 - De insinuatie dat een politieke partij (of haar stemmers) 'moreel aansprakelijk' kunnen zijn voor racisme & moord is te zot voor woorden
4 - Wat is de oorzaak dat het BV zo groot geworden is?

Vooral op punt 4 wil ik een antwoord, want daar ligt de kern van het probleem
Jij probeert rationeel te discussiëren met hysterische krijsers. Ik zou je dat ten stelligste willen afraden.
Oud 20 mei 2006, 08:06   #149
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat is niet slim van De Gucht. De verantwoordelijkheid leggen bij het VB ipv bij de schutter is niet correct, maar in beperkte mate verkoopbaar aan het meest beïnvloedbare deel van de bevolking en dus ook VB-kiespubliek.
De advokaat van Van Temsche is ondertussen geboeid aan het luisteren. Hij heeft alle uitzendingen van Morgen Beter opgenomen en wil die gebruiken als bewijsmateriaal �* décharge in het proces. Gigantische verzachtende omstandigheden doemen op. Hij ziet zijn cliënt al wegkomen met een kleine straf wegens verantwoordelijkheid van het Vlaams Belang, het racistische klimaat en 1 miljoen racistische Vlamingen.
Oud 20 mei 2006, 08:08   #150
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan HVT eigenlijk ook terechtstaan voor racisme? Of zijn we nog niet zó ver afgedaald in de mind-trip kelder?
Oud 20 mei 2006, 08:13   #151
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Denk je? Er is nog altijd zoiets als vrije meningsuiting. De Gucht mag van mij zeggen wat hij wil, maar hij mag mijn rechten niet schenden. Dan is er Straatsburg nog.
Hoe durft een VB-er hier nog over vrije meningsuiting spreken ? Het VB wil een gewapend bestuur. Weet je wel wat zo'n bestuur betekent ? Gedaan met de vrije meningsuiting.
De Gucht wil stemmers voor het VB waarschuwen om goed na te denken waarvoor ze stemmen, want ze beseffen het niet. (In de jaren dertig gebeurde hetzelfde in Duitsland)
Jampie is offline  
Oud 20 mei 2006, 08:14   #152
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Hoe durft een VB-er hier nog over vrije meningsuiting spreken ? Het VB wil een gewapend bestuur. Weet je wel wat zo'n bestuur betekent ? Gedaan met de vrije meningsuiting.
De Gucht wil stemmers voor het VB waarschuwen om goed na te denken waarvoor ze stemmen, want ze beseffen het niet. (In de jaren dertig gebeurde hetzelfde in Duitsland)
Dat betekent gewapend bestuur helemaal niet.
Oud 20 mei 2006, 08:17   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voor zover ik weet staat er nergens in het groen boekje van het VB dat men allochtonen (en hun entourage blijkbaar) moet afknallen.
Nochtans zijn volgens Karel �*lle VB stemmers medeplichtig (aan de moorden? of aan de mentaliteit "die zulks mogelijk maakt"???).

Bon Karel,

Als er dan mensen zijn die exact volgens hun boekje duizenden mensen afknallen, treinen en metrostations laten ontploffen, vliegtuigen verkeerd parkeren etc... moet ik dan aannemen dat �*lle volgelingen van dat heilig boekje medeplichtig zijn? Of was het niet dat we dat nèt niet mochten denken (en zeker niet zeggen)? Was het niet zo dat in dit geval "die mensen" hùn boekje nu toch wel niet goed begrepen hadden? Dat net die mensen "niet allemaal zo zijn", dat er net in dié groep "slechts een paar fundamentalisten zitten"?

Hoe moet ik dan begrijpen dat in het ene geval de stemmers voor een partij wiens ideologie U verfoeit, weldegelijk medeplichtig zijn als iemand iets doet dat niét door die partij wordt gedragen, terwijl aan de andere kant de volgelingen van een ideologie, die duidelijk stelt dat "ongelovigen" een kopje kleiner MOETEN gemaakt worden, als onschuldige bloeikes moeten worden gepamperd?

Het spijt me Karel, maar ik begrijp het dus niet.

Citaat:
2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
en dan nu in het 70-punten plan een paar gelijkaardige teksten gaan opzoeken!
circe is offline  
Oud 20 mei 2006, 08:17   #154
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens mij betekent dat een bestuur dat doet wat het zegt, bv. voor een minimum aan veiligheid in stations, metro, achterstandswijken en recreatieparken zorgen.

Citaat:
De Gucht is aan de macht. Al vele jaren. Het volstaat VHS' Burgermanifest weer op te graven en uit te voeren. Al de rest is machteloos gekrijs van bange blanke machtspolitici die hun einde zien naderen en zich de haren uit het hoofd trekken om dat nog wat uit te stellen.

Laatst gewijzigd door baarle : 20 mei 2006 om 08:18.
baarle is offline  
Oud 20 mei 2006, 08:19   #155
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Denk je? Er is nog altijd zoiets als vrije meningsuiting. De Gucht mag van mij zeggen wat hij wil, maar hij mag mijn rechten niet schenden. Dan is er Straatsburg nog.
By the way. De Leuvense professor Laminne, die een aantal jaren geleden met grote trom werd binnengehaald door het VB en die nu de partij verlaat (zelfs een professor kan nog bijleren) is met het vonnis van het Hof van Beroep van Gent naar Straatsburg gestapt. Hij heeft dit op eigen initiatief gedaan want eigenlijk mocht hij niet van PDW. Je mag drie keer raden wat ze in Straatsburg hebben gezegd.
Jampie is offline  
Oud 20 mei 2006, 08:20   #156
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij betekent dat een bestuur dat doet wat het zegt, bv. voor een minimum aan veiligheid in stations, metro, achterstandswijken en recreatieparken zorgen.
Juist, bakkes toe of we schieten.
Jampie is offline  
Oud 20 mei 2006, 08:21   #157
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
By the way. De Leuvense professor Laminne, die een aantal jaren geleden met grote trom werd binnengehaald door het VB en die nu de partij verlaat (zelfs een professor kan nog bijleren) is met het vonnis van het Hof van Beroep van Gent naar Straatsburg gestapt. Hij heeft dit op eigen initiatief gedaan want eigenlijk mocht hij niet van PDW. Je mag drie keer raden wat ze in Straatsburg hebben gezegd.
Je hebt toch het hele interview gelezen, hé Jampie? Lamine zei dat er een goede kans was om het proces te winnen, maar dat FDW en consoorten dat bewust niet gewild hebben.

Als je wil zoek ik het interview wel eens op en post het hier in zijn geheel, hoor.
Oud 20 mei 2006, 08:22   #158
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist, bakkes toe of we schieten.
Staat dat in het VLD programma of in de Burgermanifesten? Dacht het niet.

Het volstaat dat ze doen wat ze zeggen.
Oud 20 mei 2006, 08:49   #159
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de waarschuwing!!

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 20 mei 2006, 08:50   #160
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Het was toch frappant te zien hoe mensen dat racisme niet meer pikken. Ik kom net terug van de bakker, stond daar zo'n mens af te geven op vreemden. Had ze dat 2 weken geleden geweest had ze een klaagzang in gang gestoken. Nu werd ze door iedereen uit de winkel gekeken.

Doe zo verder blokkerkes 8)
Bazilfunk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be