![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dieren zoals kreeften, garnalen, mossels, .... worden levend gekookt. Denk je dat dieren van de beenhouwer in de pot geraken zonder bloedvergieten in de industriele slachterijen ? Ik zal maar niet vragen wat je denkt over de vlaming die gaat jagen, en uit liefhebberij wat bloed vergiet. En dat wordt soms door de overvloed en de afkeer van het schoonmaken, niet eens geconsumeerd. Dus als de moslims vanaf morgen rond de datum van het feest, dat ze dan niet meer benoemen allemaal ineens trek hebben in schaap, dan is er niets meer aan de hand. De masale slachting voor consumtie is dan geen bloedvergieten meer, maar zoiets als kalkoen met kerstmis, en konijn met kermis bij ons. Als het niets meer met religie te zien heeft is het dan in orde ? Staat onze cultuur echt zoveel hoger? Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2006 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag me toch soms af of jullie selectief lezen, of jullie eigenlijk gewoon proberen iemand die van mening verschilt "te pakken". Ik durf bijn aniet meer schrijven zonder de hele boel te herlezen. Wat een woorden vitterij, de boodschap is blijkbaar ondergeschikt aan de absoluut juiste formulering. Hoe jij het discours van een ontketende De Winter nog kan aanhoren is mij dan ook een compleet raadsel. Maar enfin dan weer vol goede wil en hoop op een eerlijke discussie maar verder. Als je goed zou gelezen hebben, ging het over het extra geld voor scholen met veel alllochtonen. Ik kan dan ook niet begrijpen dat een partij die de juist conclusie maakt, zelf bij mijn weten (ik ben al heel voorzichtig hé, en vraag heel nederig en beleeft dat mocht ik het mis hebben zijn correctheid mij uit mijn onwetendheid zo willenhelpen , en mij alsnog de oplossing van zijn partij zou laten weten) geen voorstellen terzake doet behalve een soort "apartheid" wat zeker niet de integratie bevordert, en bovendien nog tracht te scoren bij de achterban, met dit niet goed te vinden. Was dit voorzichtig en duidelijk genoeg ? |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik redelijkerwijze aannemen dat jij die punten kent? Je mag ze hier posten, en aantonen dat er niets staat van wat ik beweer. Zeggen dat ik mist spui is gemakkelijk , toon aan dat het zo is, dat vraag je mij bij iedere bewering, doe nu zelf ook een iets. Heb je al opgemerkt ik noem je geen leugenaar, niets pathologisch. Mag ik nog opmerken, dat ik hier op dit forum geen gezicht heb, en dus ook niets te redden heb, ik zou zo gewoon kunnen opstappen. Maar ik krijg stilaan het vermoeden dat je juist hierop aanstuurt, met de tactieken die ook JVDB gebruikt, namelijk steeds opnieuw vragen naar de bekende waarheid, in de hoop dat je tegenstander "past". Krijgen jullie opleiding in dergelijke technieken? Eigenlijk doet deze gedachte mij besluiten om gewoon voor te doen. Dat jij dit afdoet als niets weerleggen, zal wel inbegrepen zijn in de ontmoedigingstactiek neem ik aan. Waarschijnlijk weet je ook dat iemand die een bewering niet weerlegt met enig bewijs ter zake, een document, en tekst, maar plaatsvervangend zijn tegenstander uitmaakt voor (leugenaar) sorry uitvinder van dingen, anders heb je het weer niet gezegd. Ik hoop alsnog dat er al was het maar ene die nog niet helemaal geindoctrineerd is zich naar aanleiding van deze discussies vragen begint te stellen over waarom zijn partij niet eerlijk alles zegt als ze een probleem aankaarten. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2006 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Elk zoogdier voor consumptie wordt de keel overgesneden om uit te bloeden. In slachthuizen na de dood met een pistool met stalen pin of electrocutie, bij het zwarte circuit ook al eens zonder. Bij een varken bijvoorbeeld geeft men niet altijd een slag op het hoofd, omdat men dan de hersenpan versplintert, en deze splinters in de hersenen komen, een lekkernij voor de liefhebbers. De keel wordt overgesneden om het bloed te vangen voor de bloedpens. Volgens mij gaan het meeste privé pluimvee nog altijd gewoon de kop af. De konijen die ik privé heb zien slachten, werden ook de keel overgesneden. De jagers laat u gerust, waarom dan niet iedereen ? waarom dan selectieve verontwaardiging ? |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mens het gevoel hebben dat ze hun boterham 'zuur verdienen', ligt dat dan misschien aan de flexibiliteit die van hen gevraagd wordt? Aan het feit dat ze langer moeten werken dan in de CAO staat, dat ze hetzelfde werk met minder mensen moeten doen, dat er aan hun loon geknoeid wordt, dat ze sneller ontslagen kunnen worden, dat ze overuren moeten doen zonder dat die betaald worden, dat ze van hun werk niet meer zeker zijn? Zou best eens kunnen, me dunkt. Als ze de indruk hebben dat ze die boterham dan nog moeten afstaan aan migranten of hun kinderen, heeft dat dan misschien te maken met het feit dat hun koopkracht afneemt ten voordele van de winstvoet bij kapitaalbezitters, dat bedrijven steeds minder belasting betalen, dat zij wél belasting betalen terwijl anderen een fiscale amnestie krijgen, dat er door belastingvermindering minder geld beschikbaar is voor belangrijke diensten waar zij afhankelijk van zijn, dat onze overheid liever de schuld aflost (die middels rente al drie keer is betaald) dan te investeren in zaken die voor mensen écht van belang zijn? Lijkt me mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik beweer dat alle erkende godsdiensten gesubsidieert zijn. Jij zegt dat de katholieke godsdienst niet gesubsidieert wordt , maar een schadeloosstelling krijgt wegens afgenomen bezit tijdens het frans bewind. over de andere godsdiensten zeg je niks. Een vergetelheid ? Ik vraag eerder ironisch (maar ik neem nog aan dat dat niet goed overgekomen is) welke bezittingen dan wel afgenomenzijn van de anderen en in welk concordaat die zaak dan wel geregeld is. Jij maakt me uit, deze keer voor fantast, maar vergeet alweer te zeggen hoe het nu echt zit met die anderen, waarom dat die geld van de staat krijgen. Andere tactiek dan.
|
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hierbij geef ik openlijk toe dat er in wallonie minder inspanningen geleverd worden om het verkeer veiliger te maken en dus ook minder boetes uitgeschreven worden, maar dat stond er eigelijk al, 83% in vlaanderen. Sorry ik wist niet dat het zo gevoelig lag, neen hoor vlamingen zijn niet hardleerser dan walen. Niettemin hangt het bedrag van de transfert nog altijd of van het rijgedrag van de vlaming, die de pakkans kent, en er zich niet naar gedraagt. Normaal of niet ? In een belgische context niet abnormaal ook, het is altijd zo geweest. In vlaams context zou dat dan beter geregionaliseerd worden, ipv oeverloos over verdeelsleutels te blijven bakkeleien. Het is normaal dat vlaanderen blijft investeren in een veilig verkeer, zelfs al krijgen ze hier geen cent voor terug. Ik dacht dat gij gevraagd had of het niet betalen een vlaams of een belgisch probleem was. Ik had begrepen dat ge u afvroeg of het de belg of de vlaming was die niet betaalde. Ja inderdaad, ze onthouden het aan beide gemeenschappen. Mijn punt is dat vlaanderen (en ook wallonie dus) meer mislopen met het niet innen van boetes dan met de transferts. Iemand die weet dat hij geld misloopt gaat toch logischerwijze eerst het grootste probleem aanpakken waar er zelfs geen communotair gehakketak van komt, want ze krijgen beide meer. Of is de redenering dat als wij meer binnekrijgen, zij ook, en dat is hen niet gegund want het is ons geld. De vraag dus naar pragmatisme of scherpslijperij, dat was het punt dat ik wou maken. Een eerlijke aanbrenger zou zeker beide problemen benoemen, en niet focussen op transferts. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2006 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben er dagen niet goed van geweest toen ik eenmaal miste, en ik het konijn zijn schouders verbrijzelde i.p.v. zijn nek. Ik eet geen kikkerbillen omdat ik weet hoe ze die dieren doden, en ik eet geen eendenlever. Dieren mogen geen pijn lijden, anders hoeft het voor mij niet meer. Maar dat is nu precies waar die Islamitische keelsnijders geen fluit om geven. Ik ving soms ook het bloed op, maar het dier was dan wel dood. Ik geloof dat jij van slachten geen fluit afweet, maar geloof me dat er geen twijfel over bestaat wanneer de nek van een konijn gebroken is, en misschien weet je dan ook dat zo'n dier geen pijn meer kan voelen (wellicht voor jou een detail) . Laatst gewijzigd door Duym : 20 mei 2006 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#111 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ga nooit naar meetings en ik heb dus nooit het discours van een ontketende Dewinter gehoord. Ik lees ook bijzonder weinig op de site van het Vlaams Belang. Uitzonderlijk eens om iets op te zoeken. Zoals nu. Citaat:
Voor jou opgezocht : Citaat:
Jij stigmatiseert het Vlaams Belang en haar kiezers. Jij beweert dat ze voor apartheid zijn, racistisch. Je zet mensen op tegen elkaar zonder daar grond voor te hebben. En juist dat gedrag verwijt je aan het Vlaams Belang. mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
#112 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik weet niet over welke punten je het hebt. Hier ben je weer rond de pot aan het draaien. Citaat:
Citaat:
mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://web.inter.nl.net/users/Maurice.Makaay/ Citaat:
Harald. |
||||
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#115 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Illegaal is ook vlees van particuliere slachtingen dat door beenhouwers verkocht wordt. (belastingontduiking) Citaat:
Aangezien ze betere controles op misbruiken wensen wilt juist zeggen dat ze het niet gedogen. Dat er een betere controle op snelheidsovertredingen nodig zijn wilt daarom niet zeggen dat ze gedoogd worden.. Het betekent dat misbruiken moeilijk op te sporen zijn. Ge kunt moeilijk een agent in elke kwekerij plaatsen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 20 mei 2006 om 20:30. |
|||
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als tussen vraag 1 en vraag 2 het woordje "willen" ineens verschijnt, was ik op mijn hoede en stelde de vraag. Wat jij als excelente woordenvitter in deze topic toch zou moeten snappen. Het getuigt dan ook van kade wil om mij hiervan te durven beschuldigen (voila een koekje van eigen deeg) In de tekst die je citeert staat ook dat het VB tegen het zognaamde "gelijke kansen decreet" is. Daarmee zijn we ook gestart in de topic. Zie jij dan geen tegenstrijdigheid ? Het kan u toch ook niet ontgaan als je het vrij onderwijs zuiver wil houden, het grootste net in vlaanderen, dat de rest van de mooie voornemens holle woorden worden? Of zie ik dat weer verkeerd? Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2006 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#118 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Onze normen en waarden afwijzen betekent niet willen integreren. Is dat nu zo moeilijk? Als je wil dat ik 'woordenvitterij' vervang door 'paranoia', dan wil ik dat graag doen. Citaat:
Het gelijke kansen-decreet werd reeds genoemd in de openingspost. Doel van deze topic - voor jou voor de vierde maal - is een inventaris te maken. En ik zie geen tegenstrijdigheid in een inventaris. mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat is reeds eerder aangetoond en door jou erkend. En hier toon je aan dat er geen gedoogbeleid is in andere gevallen. Dit is bij slachtingen van varkens of schapen, door autochtonen. En samen vormen die inderdaad het uitgangspunt van de topic. mvg Harald. |
|
![]() |