![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens: de ervaring leert dat secessie en de aanvaarding daarvan meestal de vreedzaamste oplossing is. Of denk je dat de vredespraktijk uitgeoefend door Servië zo navolgenswaardig is? Of de vredespraktijk van Rusland in Tsjetsjenië? Waar secessie wel aanvaard werd, heeft het vrede en vooruitgang gebracht: Slovenië is nu lid van de EU, net als Tsjechië en Slowakije. Allen zijn er op vooruitgegaan. U zou beter lessen trekken uit die vredespraktijk.
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() wie gaat er nog meer naar de Dalai Lama luisteren/kijken/viben?
Hij schijnt zo'n te gek leuke man te zijn, en zo'n goeie job te doen als Heilige (hij lacht altijd)! Alleen daar al van zouden vele reli's iets kunnen leren. Maar lachen is erg moeilijk, er is een zekere innerlijke kracht voor nodig, hé? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkele maanden geleden was het prijs. Stop dus met uw zever over België als vredeseiland.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De wapens aan Nepal waren voor mij een opportunistische beslissing, waarin eigenlijk de Sp.a de smerigste rol gespeeld heeft: ze hebben in alle talen gezwegen. België vredeszone, is een voorstel van toekomstproject, en waarom ik dat verkies heb ik al toegelicht ("België is een opportiniteit"). De toekomst zal moeten uitwijzen of bovenstaande voorbeelden van zogezegd "geslaagd" separatisme, duurzaam zijn. Ik weet wel dat Pakistan bv een voorbeeld is van mislukt separatisme. Separatisme per definitie gelijk stellen met een vredelievende oplossing is dus fout. In deze draad ga ik daar niet verder op in, die discussie hoort thuis elders op het forum.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Pakistan, was dat geen deel van India, dat na gedwongen volksverhuizingen om religieuze redenen apart is gegaan, en waar het er nu nog steeds gewelddadig aan toe gaat?
![]() |
#49 |
|
![]() U kunt dus niet op de eenvoudige vraag antwoorden: waarom moet het per se België zijn?
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Start misschien een draad daarover bij "Communautaire discussies", en ik zal mijn best doen om te antwoorden.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 mei 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over de scheiding van die twee. Vroeger waren ze deel van India. Voor zover ik weet is er een gedwongen volksverhuis geweest die van Pakistan een moslimland moest maken. Het uit elkaar zetten van religieuze gemeenschappen heeft van Pakistan geen vredelievend land gemaakt, dus "mislukt separatisme".
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() straks Montenegro aan de beurt! 8)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Dat heeft u al gezegd, maar is het creëren van uw vredeszones niet belangrijker dan België?
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik woon toch in België, waarom zou ik dan niet als project hebben om België een "vredeszone" te maken? Zoals je weet geef ik de voorkeur aan België boven "Vlaanderen/Wallonië" omdat de prestatie groter is. Separatisme vind ik (in het beste geval) een gemakkelijkheidsoplossing. Ik moet toch geen grond op de maan gaan "kopen" om er een utopische samenleving te stichten. België bestaat. Belgie heeft problemen. Laat ons die problemen oplossen en van België een vredelievend land maken. Ik denk dan ook dat "vredelievendheid" een gevolg is, ook een middel: door vredelievende daden te stellen, wordt de samenleving vreedzamer. Alleen de wens daartoe is wel mooi, maar daar zijn we niets mee.
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In elk geval heeft de splitsing weinig opgelost: de godsdiensttwisten bestaan nog steeds.
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Nu kan je er niet meer onderuit kronkelen. Vluchten kan niet meer: een ja of een nee volstaat.
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]()
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 mei 2006 om 13:04. |
![]() |
![]() |