Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 21:38   #101
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als het VB maar een slechte naam krijgt.
Ach zo, als iemand met een T-shirt van het VB en een kaalgeschoren kop enkele zwarten neerschiet onder het roepen van 'Sieg Heil' vindt u dat een goede zaak?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 21:41   #102
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wellicht heb ik iets gemist, maar: waar in de pers zegt de politie dat het niét om racistische verkeersagressie gaat?
Dat vraag ik me ook af.
Oud 23 mei 2006, 21:42   #103
van Maerlant

Standaard

Apropos, die man noemde zichzelf 'Belg'. Dat werpt toch een nieuw licht op de situatie. Volgens Hans is racisme immers onlosmakelijk verbonden met Vlaams-Nationalisme....
Oud 23 mei 2006, 21:43   #104
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Die vrouwen zitten met de schrik. Zoveel is duidelijk. Ik zie geen verschil met de bange blanke man die in iedere donkergekleurde medemens een crimineel zien. Zover is het gekomen. Met dank aan het VB die zich jarenlang ingezet hebben om de sfeer te bewerkstelligen die er nu is.
Oud 23 mei 2006, 21:43   #105
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
"Gewone" verkeersagressie tegen Turkse dames, dat is op zich toch al erg genoeg. Ik begrijp nog steeds de reden van die grappentapperij niet.
Ik maak er ook geen grappen over. Uiteraard is dat erg, maar ik wil gewoon even hopen dat straks niet alles 'racistisch' wordt genoemd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 21:45   #106
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Apropos, die man noemde zichzelf 'Belg'. Dat werpt toch een nieuw licht op de situatie. Volgens Hans is racisme immers onlosmakelijk verbonden met Vlaams-Nationalisme....
Misschien gebruiken Vlaams-nationalisten het woord "Belg" als ze zich in een racistische stemming voelen?

Het is wel opmerkelijk hoe met woorden "Belg" "Vlaming" of "Waal" subtiel gespeeld wordt in de media.
Oud 23 mei 2006, 21:47   #107
van Maerlant

Standaard

Ja, de media boycot het belgicisme
Oud 23 mei 2006, 21:47   #108
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wellicht heb ik iets gemist, maar: waar in de pers zegt de politie dat het niét om racistische verkeersagressie gaat?
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=54

Toen zei het artikel iets als "De politie gaat uit van verkeersagressie, maar de dames zeggen dat het om racisme ging". Jammer genoeg kan ik dat nu niet bewijzen gezien het artikel wat is ingekort.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 mei 2006, 21:47   #109
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik maak er ook geen grappen over. Uiteraard is dat erg, maar ik wil gewoon even hopen dat straks niet alles 'racistisch' wordt genoemd.
Dat is dan erg goed. Ik meende begrepen te hebben dat deze draad al één keer mislukt was, en de start van de tweede leek ook niet echt "serieus".

Kent iemand een (uitgebreid) verslag van de feiten?
Oud 23 mei 2006, 21:48   #110
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien gebruiken Vlaams-nationalisten het woord "Belg" als ze zich in een racistische stemming voelen?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 mei 2006, 21:48   #111
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ja ünd?

Er zijn wel meer Vlaams-nationalisten die nog steeds spreken over België ipv over Vlaanderen, ook al is er iets gebeurd in "Vlaanderen".
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 21:49   #112
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, de media boycot het belgicisme
Meer en meer: "Vlaamse jongen uit Diest"
"Waalse luchthavens"
"Heel Vlaanderen staat achter Kate"
" Vlamingen wilen .vl",
enz.

Even verhuizen naar ander subforum?
Oud 23 mei 2006, 21:50   #113
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is dan erg goed. Ik meende begrepen te hebben dat deze draad al één keer mislukt was, en de start van de tweede leek ook niet echt "serieus".

Kent iemand een (uitgebreid) verslag van de feiten?
In Het Belang van Limburg van gisteren stond er een uitgebreider artikel. Ik zal het even inscannen. Moet wel even de krant vinden.
Oud 23 mei 2006, 21:56   #114
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In Het Belang van Limburg van gisteren stond er een uitgebreider artikel. Ik zal het even inscannen. Moet wel even de krant vinden.
Al bedankt voor de moeite.
Oud 23 mei 2006, 21:57   #115
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Die vrouwen zitten met de schrik. Zoveel is duidelijk. Ik zie geen verschil met de bange blanke man die in iedere donkergekleurde medemens een crimineel zien. Zover is het gekomen. Met dank aan het VB die zich jarenlang ingezet hebben om de sfeer te bewerkstelligen die er nu is.
Daar hoef ik het VB niet voor te danken. En je veralgemeent weer trouwens door te zeggen dat men in iedere donkergekleurde een crimineel ziet.
Het is wel zo 'dat statistisch' de kans beduidend groter is ja, maar om nu daar de schuld bij het VB te leggen..

Laatst gewijzigd door Gorefest : 23 mei 2006 om 21:57.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 22:03   #116
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=54

Toen zei het artikel iets als "De politie gaat uit van verkeersagressie, maar de dames zeggen dat het om racisme ging". Jammer genoeg kan ik dat nu niet bewijzen gezien het artikel wat is ingekort.
ja, dat was het ARTIKEL.
Toen HVT z'n wandeling had gemaakt, riep je op om niet te vroeg te oordelen, hier is dat blijkbaar niet nodig
Oud 23 mei 2006, 22:30   #117
luc broes

Standaard

Citaat:
Misschien gebruiken Vlaams-nationalisten het woord "Belg" als ze zich in een racistische stemming voelen?.
Wat een absolute nonsens en tijdverlies!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 22:35   #118
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voila, hier het uitgebreide artikel uit het Belang van Limburg van maandag 22 mei op blz. 3

Citaat:
"Dit was een pure racistische daad"

Drieste chauffeur rijdt met opzet in op vier Turkse vrouwen

HEUSDEN-ZOLDER- "Gewoon van de weg gereden." Pervin Yöney en haar drie vriendinnen zijn nog altijd niet bekomen van hetgeen ze een week geleden meemaakten. Tijdens een avondwandeling werden de vier Turkse vrouwen door een drieste chauffeur moedwillig van hun sokken gereden. "Een pure racistische daad", zo noemen de vier dames het. De politie houdt het voorlopig op "verkeersagressie". De Turkse gemeenschap in Heusden-Zolder reageert geschokt en verwijst naar de racistische aanslag, enkele dagen eerder, in Antwerpen.

Pervin Yöney, Selma Ciftci, Dilek Bektas en Seyhan Gursoy wandelden vorige week zondag, na een gezellig avondje onder vriendinnen, terug naar huis, over de Koerselsebaan in Heusden. "Het was rond half elf, we stapten over de parking van een nachtwinkel, minstens vijf meter van de weg verwijderd", vertelt Pervin Yöney. "Plots hoorden we een auto rijden. Die bleek met gierende banden op ons af te komen. We zijn nog net aan de kant kunnen springen. De chauffeur is achteruit gereden en is nog een tweede keer op ons ingereden. De meterslange remsporen kan je nu nog zien." "De chauffeur is vervolgens uitgestapt en heeft geroepen: ik ben Belg, ik mag dat. Ik heb hem geantwoord dat dit niet door de beugel kon", blaast Pervin Yöney. "Verschrok hij precies wel van. Van die hoofddoekmadammen had hij kennelijk geen reactie in het Nederlands verwacht. Toen begon hij obscene gebaren te maken. Waarop ik antwoordde dat hij dat maar tegen die dame moest doen die bij hem in de wágen zat. Begon die vrouw óók nog eens op ons te schelden. Op de achterbank zat een kind van een jaar of acht. Van een voorbeeld gesproken! Ze zijn dan weggereden, maar de hele weg naar huis hebben we omgekeken. Bang dat hij nog eens zou komen."

"Ik ben Belg"

Een dag na de feiten dienden de vier vrouwen klacht in bij de politie. Verkeersagressie, zo werd door de politiemensen van dienst genoteerd. Maar volgens de Turkse vrouwen gaat het wel degelijk om racisme. "Ik weet niet meer precies wat die man allemaal geroepen heeft. Die Ik ben Belg zegt voor mij evenwel genoeg. Ik heb trouwens zelf de Belgische nationaliteit. Maar ook het feit dat hij lachte en zichtbaar voldoening had over wat hij uitgericht had, maakt het voor mij overduidelijk", zucht Pervin Yöney. De volgende dag kwam Pervins echtgenoot de dader tegen. "Toen hij hoorde dat we naar de politie gestapt waren, begon hij zich plots te verontschuldigen. Maar dat is te laat. Hij had maar eerst moeten nadenken. Hier laten we het niet bij."

"Inderdaad", zegt Engin Ozdemir, voorzitter van de koepel van de Limburgse Diyanet-moskeeën. "Hoe haalt die man het ook in zijn hoofd om een paar dagen na de gebeurtenissen in Antwerpen zoiets te doen. Dit kan echt niet. Wat als die kerel te hard op zijn gaspedaal gedrukt had? Wat voor slagveld hadden we dan gehad? Ik ben benieuwd wat de politie met deze zaak gaat doen. Alvast niet seponeren hopen we. Bekijk de zaak ook eens andersom. Wat als een Turkse jongen met opzet op vier Belgische vrouwen was ingereden? Dan was dit een grote zaak geworden. Wel, nu rekenen we op een zelfde behandeling."
Jan-Roei DRIESSEN

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 23 mei 2006 om 22:40.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 22:45   #119
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Daar hoef ik het VB niet voor te danken. En je veralgemeent weer trouwens door te zeggen dat men in iedere donkergekleurde een crimineel ziet.
Het is wel zo 'dat statistisch' de kans beduidend groter is ja, maar om nu daar de schuld bij het VB te leggen..
Ik denk dat men gerust kan stellen dat een allochtoon statistisch een beduidend grotere kans maakt door een extreemrechtse/VB'er/VB-sympathisant in elkaar geslagen te worden of neergeschoten te worden.
Oud 23 mei 2006, 22:45   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als een Turkse jongen met opzet op vier Belgische vrouwen was ingereden?
Dan leefden die vier wellicht niet meer.

Heeft het CGKR nog geen personeelsuitbreiding aangevraagd?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be