Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 12:13   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zouden en in Brussel, Knokke en Antwerpen ook Augiastallen uit te mesten zijn?

En welke van de drie genoemden betaalt/krijgt een deel van de miljardenkoek?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 12:24   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zouden en in Brussel, Knokke en Antwerpen ook Augiastallen uit te mesten zijn?
Dat weet ik niet, daarom dat ik wat hen betreft niet verwezen heb naar Augiasstallen, maar gewoon naar de noodzaak om er een kijkje te nemen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 mei 2006 om 12:24.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 12:55   #63
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krantencommentaar van vandaag in het BvL:

Lessen in democratie

Luc STANDAERT

Gisteren is het aanhoudingsmandaat verlengd tegen Lucien Cariat, schepen van Charleroi en voorzitter van het lokale afvalbedrijf aldaar. Cariat is de vierde PS-schepen van Charleroi op negen maanden tijd die door het gerecht wordt vervolgd. En de affaire-Cariat was niet het enige nieuws uit Charleroi. Er is ook La Carolorégienne bis. In dat dossier werden gisteren dertien huiszoekingen uitgevoerd en werd de kabinetschef van burgemeester Van Gompel ondervraagd. En dan is er nog de Henegouwse deputé Jean-Pierre De Clercq die in opspraak gekomen is met zijn advocatenpraktijk.

Kortom, ze zijn weer bezig bij de PS van Charleroi. Het schandaal van vorig najaar rond de huisvestingsmaatschappij La Carolorégienne, dat al een reeks lokale baronnen onder wie Waals minister-president Jean-Claude Van Cauwenberghe ten val bracht, en waardoor ook een rist andere schandalen aan het licht kwam, heeft dan toch niet het verhoopte schokeffect gehad. Een aantal figuren denkt blijkbaar dat ze gewoon kunnen doorgaan met hun zakken te vullen en familieleden, vrienden en kennissen te benoemen in lucratieve baantjes.

Elio Di Rupo, zowel voorzitter van de PS als minister-president van het Waals gewest en daarmee zowat almachtig in Wallonië, eiste van de PS van Charleroi een krachtig signaal. Hij heeft het gekregen. De PS-afdeling van Charleroi 'verzoekt' schepen Cariat om af te treden en geeft gedeputeerde De Clercq een blaam. Het signaal is dus dat Di Rupo zich met zijn eigen zaken mag bemoeien, maar niet met die van Charleroi.

Het wachten is nu op de reactie van Di Rupo, die 'de situatie bestudeert'. Naar die reactie wordt trouwens niet alleen in Wallonië uitgekeken. Na het schandaal van vorig jaar heeft Elio Di Rupo een machtsconcentratie in handen gekregen die in Vlaanderen als onfatsoenlijk wordt ervaren, met het excuus dat er een sterke hand nodig was om de stal uit te mesten. De gebeurtenissen van de voorbije dagen bewijzen dat daar nog niet veel van in huis gekomen is. Zijn krediet in Vlaanderen was al niet heel groot, en is snel aan het slinken.

Bovendien wordt het natuurlijk met de dag moeilijker voor de Vlamingen om 'lessen in democratie' te slikken van een partij die meer en meer de indruk geeft corrupt te zijn tot op het bot.
zo kritisch tegenover de sossen en dat voor het BVL ,chapeau!
Oud 24 mei 2006, 13:19   #64
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat weet ik niet, daarom dat ik wat hen betreft niet verwezen heb naar Augiasstallen, maar gewoon naar de noodzaak om er een kijkje te nemen.
Atilla, dat is redelijk zolang je maar de zin voor verhouding respecteert. En zolang je niet vergeet dat de almacht van de PS in stand gehouden wordt door de transfers uit vlaanderen.
Daarom zijn de corruptiezaken in vlaanderen minder en gemakkelijker te bestrijden.

Onderaan je bijdrage prijkt:
"het is niet omdat één miljoen mensen dezelfde stommiteit begaan, dat het geen stommiteit is"
Het zou niet slecht zijn om ook eens een kijkje te nemen bij de 'democratische' partijen. Mogelijk begaan die ook soms wel eens een stommiteit. bv door honderdduizenden vreemdelingen binnen te laten of zelfs snelbelg te maken zonder voorwaarde, zelfs zonder taalvereiste.
.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 14:06   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Atilla, dat is redelijk zolang je maar de zin voor verhouding respecteert. En zolang je niet vergeet dat de almacht van de PS in stand gehouden wordt door de transfers uit vlaanderen.
Daarom zijn de corruptiezaken in vlaanderen minder en gemakkelijker te bestrijden.
Ik hoop (echt waar!) dat er geen zaken all�* Charleroi in Vlaanderen zullen uitbarsten, want men zal vet zijn met een uitleg over PS en transfers.

O ja, de almacht van de PS wordt onderhouden door de economische toestand in Wallonië en door de PS-Staat in de regio (waarvan Charleroi een prachtvoorbeeld is). Die PS-Staat is er trouwens voor verantwoordelijk dat de economische situatie zo slecht is. Ik ben ervan overtuigd dat, zelfs zonder de transfers, de Walen massal op de PS zouden blijven stemmen omdat het hun enige uitweg lijkt uit de miserie (waarin de PS hen heeft ingedompeld). Prachtig voorbeeld van de vicieuze cirkel.
Oud 24 mei 2006, 14:40   #66
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Ik hoop (echt waar!) dat er geen zaken all�* Charleroi in Vlaanderen zullen uitbarsten, want men zal vet zijn met een uitleg over PS en transfers.

O ja, de almacht van de PS wordt onderhouden door de economische toestand in Wallonië en door de PS-Staat in de regio (waarvan Charleroi een prachtvoorbeeld is). Die PS-Staat is er trouwens voor verantwoordelijk dat de economische situatie zo slecht is. Ik ben ervan overtuigd dat, zelfs zonder de transfers, de Walen massal op de PS zouden blijven stemmen omdat het hun enige uitweg lijkt uit de miserie (waarin de PS hen heeft ingedompeld). Prachtig voorbeeld van de vicieuze cirkel.
De PS politiek is enkel mogelijk via uitkeringen. De transferts zijn de motor van die uitkeringen. Het grootste deel van dat geld komt in de waalse economie terecht. Eenvoudig uitgedrukt het wordt enkele malen uitgegeven voor het rechtstreeks of via het buitenland terug naar Vlaanderen komt. Het stopzetten van die transferts zou de hele waalse econonie ontwrichten. Geen geld geen kiezers voor de PS en dat begrijpt men daar maar al te best.

Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 14:55   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de almacht van de PS wordt onderhouden door de economische toestand in Wallonië en door de PS-Staat in de regio
De PS overleeft uitsluitend dankzij onderhoudsgeld onttrokken aan Vlaanderen.
Zoals de maffia overleeft dankzij onterecht onttrokken centen aan zijn slachtoffers.

Beiden kunnen dus op identieke wijze de (over) macht over hun slachtoffers verliezen, namelijk door hen af te snijden van hun geldbronnen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 mei 2006 om 14:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 15:16   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals de maffia overleeft dankzij onterecht onttrokken centen aan zijn slachtoffers.

Beiden kunnen dus op identieke wijze de (over) macht over hun slachtoffers verliezen, namelijk door hen af te snijden van hun geldbronnen.
Jullie onderschatten de "cultureel-maatschappelijke" invloed van de PS in Wallonië: het is geen kwestie meer van economische keuzes, maar van culturele keuzes: in Wallonië is men PS'er van vader op zoon, ook bij de "gewone" mens (echt gebeurd: een vriend van mij had een PS partijkaart zonder het zelfs te weten! Zijn vader had hem op zijn zestiende bij de PS ingeschreven, en hij vond dat absoluut "normaal").

Zo gemakkelijk zal men (helaas) van de PS niet afgeraken hoor.
Oud 24 mei 2006, 15:34   #69
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik denk dat veel mensen, en ik ook, altijd zitten te wachten op een teken dat de PERSONEN die daarbij betrokken zijn worden gestraft.... nooit lost men daarover iets, of ik hoor toch daarover nooit niets... Ze vinden de coruptie wel, ze volgen het ook, maar de verantwoordelijken komen er schijnbaar altijd rijker, beter, populairder uit dan wanneer ze ermee beginnen, zelfs al worden ze gepakt...

misschien wat meer signalen dat er "echt wel" tegen word opgetreden, met HARDE hand...

/edit : typo

Laatst gewijzigd door xylitar : 24 mei 2006 om 15:35.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 15:50   #70
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ik denk dat veel mensen, en ik ook, altijd zitten te wachten op een teken dat de PERSONEN die daarbij betrokken zijn worden gestraft.... nooit lost men daarover iets, of ik hoor toch daarover nooit niets... Ze vinden de coruptie wel, ze volgen het ook, maar de verantwoordelijken komen er schijnbaar altijd rijker, beter, populairder uit dan wanneer ze ermee beginnen, zelfs al worden ze gepakt...

misschien wat meer signalen dat er "echt wel" tegen word opgetreden, met HARDE hand...

/edit : typo
Ga eens in Knokke kijken!
Belangenvermenging als cultuur gegeven. De enigen die daar slechter van worden zijn de klokkeluiders. Zolang men daar het gevoel heeft dat men er niet slechter van wordt blijft men voor hetzelfde bestuur kiezen. Zou dat nu echt de enige plaats in Vlaanderen zijn!
Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 16:44   #71
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

PS: VOORTDURENDE CORRUPTIESCHANDALEN :

Oud 24 mei 2006, 16:56   #72
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Al die schandalen met misbruik van belastingsgeld.
Dat hoort toch niet in een politieke partij?
Waar blijft de klacht en het proces?
Dit is duidelijk een criminele organisatie.
Afschaffen partijdotatie?
Als ze al racistische -gedachten- kunnen veroordelen, dan kunnen ze toch zeker criminele -daden- veroordelen?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 mei 2006 om 17:03.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 17:03   #73
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krantencommentaar van vandaag in het BvL:

[...]

Na het schandaal van vorig jaar heeft Elio Di Rupo een machtsconcentratie in handen gekregen die in Vlaanderen als onfatsoenlijk wordt ervaren, met het excuus dat er een sterke hand nodig was om de stal uit te mesten. De gebeurtenissen van de voorbije dagen bewijzen dat daar nog niet veel van in huis gekomen is. Zijn krediet in Vlaanderen was al niet heel groot, en is snel aan het slinken.
Bij het Belang van Limburg precies toch nog een zeer voorzichtig prikje naar Di Rupo. Als ik de tabloid De Standaard las, was het pure Di Rupo-propaganda. PS-Charleroi werd geportretteerd als een geïsoleerd nest "oude krokodillen" die niet wil toegeven aan de vernieuwing van de grote wonderdoener Elio Di Rupo.

Maar nergens lees ik echte kritiek op de machtslust van Elio Di Rupo die elke sterke PS'er uit de weg wil ruimen. Di Rupo accepteert alleen volslagen idioten in zijn buurt (Flahaut, Demotte, Onkelinx, Moureaux,...). Elke PS'ers van enig kaliber moet geliquideerd worden.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 17:13   #74
luc broes

Standaard

Citaat:
Als er zaken zijn in Vlaanderen all�* Charleroi moeten ze ook uitbarsten.
De almacht van de PS berust op de transfers waarmee die partij faveurkens kan blijven uitdelen zodat de walen denken dat alles in orde is.
Zonder de transfers (die naar echte sukkelaars zouden moeten gaan) zouden de Walen zich realiseren dat er moet ondernomen en gewerkt worden. Nu betaalt de staat voor alles en nog wat, en dat wiegt hen in slaap.
Oud 24 mei 2006, 17:38   #75
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Bij het Belang van Limburg precies toch nog een zeer voorzichtig prikje naar Di Rupo. Als ik de tabloid De Standaard las, was het pure Di Rupo-propaganda. PS-Charleroi werd geportretteerd als een geïsoleerd nest "oude krokodillen" die niet wil toegeven aan de vernieuwing van de grote wonderdoener Elio Di Rupo.

Maar nergens lees ik echte kritiek op de machtslust van Elio Di Rupo die elke sterke PS'er uit de weg wil ruimen. Di Rupo accepteert alleen volslagen idioten in zijn buurt (Flahaut, Demotte, Onkelinx, Moureaux,...). Elke PS'ers van enig kaliber moet geliquideerd worden.
ik zou de standaard eerder ne broadsheet noemen dan ne tabloid, tabloid is voor gazetjes zoals BvL en HLN
Oud 24 mei 2006, 18:34   #76
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
ik zou de standaard eerder ne broadsheet noemen dan ne tabloid, tabloid is voor gazetjes zoals BvL en HLN
HLN noem ik zelfs geen 'gazet' meer. Dat is een fotocollage.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 18:51   #77
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
HLN noem ik zelfs geen 'gazet' meer. Dat is een fotocollage.
In HLN schrijft LVDK dikwijls zeer rake hoofdartikels!
Oud 24 mei 2006, 22:12   #78
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Burgemeester Charleroi stelt mandaat ter beschikking
Jacques Van Gompel, de burgemeester van Charleroi, stelt zijn mandaat ter beschikking van zijn partij (de PS) en de inwoners van Charleroi. Dat heeft hij vanmiddag aangekondigd tijdens een persconferentie.

Zijn kabinetschef Patrick Henseval werd dinsdag in verdenking gesteld van schriftvervalsing, gebruik van valse stukken, actieve corruptie, verduistering van overheidsgeld en bendevorming. Eric Somme, manager van de basketbalclub Spirou, werd in verdenking gesteld van schriftvervalsing, gebruik van valse stukken, verduistering van overheidsgeld en actieve corruptie. Somme werd echter niet aangehouden.

Jacques Van Gompel, die zichtbaar aangeslagen was, weigerde om commentaar te geven bij die beslissing van justitie. Hij zei wel verbaasd te zijn over de snelheid waarmee dertig politieagenten naar de afvalintercommunale ICDI in Charleroi zijn gestuurd en dertig speurders zijn vrijgemaakt voor de dossiers die aan de gang zijn. Van Gompel hoopt naar eigen zeggen ook dat "justitie even snel zal zijn bij de afhandeling van de dossiers: het mag niet zo zijn dat we drie of vier jaar moeten wachten vooraleer de schuldigen gestraft worden of de onschuldigen hun naam gezuiverd zien".

Van Gompel zei nog dat hij contact had opgenomen met Elio Di Rupo en dat hij een antwoord verwacht van de PS-voorzitter. Di Rupo zei gisteren nog geen genoegen te nemen met de maatregelen die de federatie van Charleroi neemt tegen de corruptie die de partij daar treft. De van gesjoemel verdachte deputé Jean-Pierre De Clercq kreeg er maandag slechts een blaam. Volgens Di Rupo is dat onvoldoende om "het vertrouwen tussen de burger en de politiek te herstellen".

Het gerecht deed gisteren dertien huiszoekingen in de nasleep van de affaire rond huisvestingsmaatschappij Carolorégienne. Daarvoor sneuvelden al drie schepenen en nam Waals minister-president Van Cauwenberghe ontslag.
(Belga / Eigen berichtgeving 14:20)
bron: de morgen online

Er zit toch al wat vooruitgang in het dossier blijkbaar... Voelt iemand zich geroepen om dit nest over te nemen?
Oud 24 mei 2006, 22:42   #79
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
PS: VOORTDURENDE CORRUPTIESCHANDALEN :

Een zeer goei? Was uit de Agusta periode. Zo kunnen ze al de prisons van Wallonie gebruiken.

Trouwens waar wacht de PS op om een twinning tussen Charleroi met Ramallah te beslissen. Ze hebben toch zovele "waarden" gemeen: islamikazes ([SIZE=-1]Muriel Degauque), corruptie, misbruik van subsidies, ontvreemden van overheidsgeld, vriendjes politiek, buitenlandse bankrekeningen (Madam Arafat) enz... [/SIZE]
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 00:46   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Burgemeester Charleroi stelt mandaat ter beschikking

Jacques Van Gompel, de burgemeester van Charleroi, stelt zijn mandaat ter beschikking van zijn partij (de PS) en de inwoners van Charleroi. Dat heeft hij vanmiddag aangekondigd tijdens een persconferentie.
Op zich zegt dat al genoeg. Hij stelt zijn mandaat ter beschikking van de PS.

Beter zou het zijn om zo'n momenten gewoon nieuwe verkiezingen te houden in Wallonië.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be