Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 22:16   #121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Is een rechtse volksnationalist die tegen het zionisme is, automatisch een volledige Hitler-adept ? Of kunt u geen nuances leggen ?
Herlees eens wat ik schreef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 22:29   #122
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik reageerde op het argument dat mijn voorouders anti-joods zouden zijn geweest en dat ik daarom zou moeten boetedoening doen.
Ik vroeg niet om een justificatie. Ik maakte gewoon een opmerking met een "praktisch voorbeeld" van H.V. dat dergelijke "argumenten" nepargumenten zijn.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 22:34   #123
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Ik vroeg niet om een justificatie. Ik maakte gewoon een opmerking met een "praktisch voorbeeld" van H.V. dat dergelijke "argumenten" nepargumenten zijn.
'Timmeke' probeert mij hier verantwoordelijk te houden via een 'sins of the father'-motief. Belachelijk op zich.

Dus ik wijs er op dat mijn verre voorouders zelfs niks misdaan hebben.

Volstrekt logisch... maar goed, aangezien Mr Zionist het zegt zal het wel een 'nepargument' zijn zeker
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 22:47   #124
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
'Timmeke' probeert mij hier verantwoordelijk te houden via een 'sins of the father'-motief. Belachelijk op zich.

Dus ik wijs er op dat mijn verre voorouders zelfs niks misdaan hebben.

Volstrekt logisch... maar goed, aangezien Mr Zionist het zegt zal het wel een 'nepargument' zijn zeker
Als je daarmee iets wenste te bewijzen, dan was het zeker niet geslaagd. En als je dat alleen als justificatie gebruikt dan nog minder.

Bedankt voor de eretitel, maar ik ben nu niet een zionist die naar Israel zal gaan wonen. gewoon een sympatisant van Israël dat hier door de Eurabisten altijd ten onrechte gebasht wordt en nogal wat op de hoogte. Ik zal ook niet elke pallie-sympatisant een PLOer gaan heten, maar velen, dan weer niet allen, zijn wel door de virus van antisemitisme besmet zonder het te weten.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 24 mei 2006 om 22:49.
Oud 24 mei 2006, 22:49   #125
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zal ook niet elke pallie-sympatisant een PLOer gaan heten, maar velen, dan weer niet allen, zijn wel door de virus van antisemitisme besmet zonder het te weten.
Oud 24 mei 2006, 23:43   #126
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgeven op zionisten is niet afgeven op Joden... en de manier waarop ik het zie is afgeven op zionisme ook niet afgeven op de inwoners van Israel. Die mensen proberen ook gewoon hun leven te leiden. Hetzelfde gaat echter op voor de Palestijnen, en die hun leefomstandigheden zijn veel miserabeler, vooral door Israelische staatsinmenging. Daarom ga ik bij deze eerder partij kiezen voor de Palestijnen... is gewoon logisch.

Het is trouwens écht erg dat degenen die in hun moslimhaat eigenlijk het meest gelijkenis vertonen met het anti-semitisme mij zoiets voor de voeten zouden werpen
andere mensen zou ik niet weten, maar persoonlijk haat ik de moslims niet. Ik ben enkel tegen godsdienstwaanzinnige moslim-fanatiekelingen, en vind dat die moeten uitgeschakeld worden, zowel voor ons welzijn als voor het welzijn der "gewone" moslims...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 05:37   #127
Nad60
Burger

Nad60's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Canadese krant The National Post heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor een vorige week gepubliceerd artikel waarin werd beweerd dat de majlis, het Iraanse parlement, een wet heeft gestemd die niet-moslims verplicht een herkenningsteken te dragen (voor Christenen was dat een rode ster, voor Joden een gele). Hoewel niet op enige feiten gebaseerd, volstond het bericht om prompt verontwaardigde reacties uit te lokken van de premiers van Canada en Australië, Stephen Harper en John Howard. Woensdag werd de Canadese ambassadeur in Teheran door de Iraanse overheid geconvoceerd om te protesteren tegen de "onbezonnen uitingen" van de Canadese premier.

Benador Associates
In een lang commentaarstuk geeft hoofdredacteur Douglas Kelly van de National Post woensdag toe dat "het duidelijk is dat het verhaal verzonnen is". Het krantenartikel werd vrijdag prompt door Teheran ontkend, maar werd niettemin overgenomen door, onder andere, de Jerusalem Post, het Simon Wiesenthal Center, The New York Post en National Review. Volgens Kelly was het verhaal gebaseerd op een stuk van de Iraans-Amerikaanse CNN-journalist Amir Taheri en "verscheidene andere bronnen", waaronder "mensenrechtengroeperingen". Een van die bronnen blijkt echter Eleanor Benador te zijn van Benador Associates, een pr-firma die ook in aanloop naar de invasie van Irak werkte in opdracht van neocons als Richard Perle, James Woolsey en Michael Ledeen. De National Post is een conservatieve, pro-Israëlische krant.

Vertaaldienst zet om
Premier Harper had in zijn veroordeling wel enig voorbehoud aangetekend, maar vond toch dat een en ander typerend is voor "de natuur van het Iraanse regime". De voorbije maanden wordt het Iraanse regime, in het bijzonder de populistische president Mahmoud Ahmadinejad, wel vaker direct of indirect in verband gebracht met het Derde Rijk en Adolf Hitler. Tijdens zijn bezoek aan Washington had de Israëlische premier Ehud Olmert het dinsdag over een Iran dat enkele maanden van de atoombom verwijderd is, "net als Hitler". Eerder al waren uitspraken van Ahmadinejad over de "mythevorming rond de Holocaust" en de "illegitimiteit van het Israëlische regime" door de pro-Israëlische vertaaldienst MEMRI (geleid door het neocon-paar David en Meyrav Wurmser) omgezet in "ontkenning van de holocaust" en de oproep tot fysieke vernietiging van Israël, zo stelde onder andere de Amerikaanse historicus en professor Juan Cole (die het Farsi machtig is)vast.
Allez, wie had hier gewed??
Zijn de kindjes nu uitgepraat?

Bron: HLN

Laatst gewijzigd door Nad60 : 25 mei 2006 om 05:38.
Nad60 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 13:37   #128
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

zou ie dan TOCH deugen, die AhmedJihad?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 13:58   #129
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bla bla. Er zijn ook heel veel 'normale mensen' die een probleem hebben met de politiek van Israel.
Communisten en neo-nazi's noem ik nu niet bepaald "normale" mensen
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 14:17   #130
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Communisten en neo-nazi's noem ik nu niet bepaald "normale" mensen
Ik vind dat zionisten op mooie manier hun gelaat getoond hebben in deze thread. Kritiek? Antisemitiet!!! Eurabiër!!!
Oud 25 mei 2006, 15:21   #131
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat zionisten op mooie manier hun gelaat getoond hebben in deze thread. Kritiek? Antisemitiet!!! Eurabiër!!!
Weer gebrek aan inhoudelijke argumenten?
Oud 25 mei 2006, 15:25   #132
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
zou ie dan TOCH deugen, die AhmedJihad?
Niet echt. Zal wel opgezet spel zijn om de aandacht af te leiden van andere problemen zoals
http://www.hindustantimes.com/news/1...7,00120002.htm
Citaat:
Yet in Iran today, the Baha’is are a severely discriminated and harassed community. Ironically, while Christians, Jews and Zoroastrians are recognised minorities in Iran, Baha’is, who aggregate a larger minority than all other minorities of Iran put together, are not even recognised as a minority. There appears to be a systematic, de jure persecution and discrimination against them by the Iranian State. Baha’i youth are formally and officially denied admission into colleges and universities in Iran. Those in the course of education are dismissed midstream from university. Consequently, Baha’is set up college classes in followers’ homes. In 1998, Iranian officials raided 500 homes where such classes were held, arrested several teachers and confiscated high value equipment, books and furniture.
Baha’i holy sites have been systematically razed to the ground. In June 2004, a heritage building on a Baha’i holy site was destroyed. The Iranian town of Yazd witnessed invasion of Baha’i homes, beating up of Baha’is and desecration of graveyards with the connivance of the local administration in late 2004. No question of punishment of the perpetrators has even arisen.
More sinister incidents of physical brutality have been reported and some documented in reports submitted to the United Nations. Ten Baha’i women were arrested and charged with the crime of holding religious classes for children and youth. They were hanged. Over 200 Baha’is have been killed since the early Eighties. Over 1,000 Baha’is have been imprisoned. They have been deprived of pensions, fired from jobs and subjected to organised, official State discrimination. A memorandum drawn up by the Supreme Revolutionary Council of Iran in 1991 on the ‘Baha’i question’ specifically called for them to be dealt with in a way ‘that their progress and development shall be blocked’. Some reports asserted that after executing Baha’is by the firing squad, Iranian officials would demand payment for the price of the bullets from the victims’ families.
More recently, Kayhan, the official Tehran daily newspaper, has carried a series of over 30 articles, all extremely critical and defamatory of the Baha’is. Radio and TV broadcasts have joined in condemning Baha’i beliefs. An anti-Baha’i society, the Hojjatieh, specifically committed to the destruction of the Bahai faith, receives full government support.
The Baha’is are a significant minority in India. The architectural marvel of the Lotus Temple in Delhi is testimony to their commitment to unity in diversity. The lotus has deep-rooted significance in the art, culture and religion of India.
As a minority community in India, the Baha’is are not unjustified in expecting help from official authorities here to convey the plight of their community in Iran, to appropriate authorities in that country through appropriate channels. India would clearly do the same, if the need arose, for some of the other minorities in India who are also present as small minorities in Iran. The Baha’is have a right to similar official intervention.
en is ook de gelegenheid om zoals in
http://www.canadiandemocraticmovemen...rticle&sid=867
Citaat:
The CIC is demanding the Post make an official admission of factual error and apologize, particularly to Canadian Muslims, for knowingly conveying a false impression of Islamic morality and principles.
excuses te vragen... 1300 jaar Jihad, vervolgingen en racistische Koran verzen in een oogwenk vergeten. Gemakkellijk, moeten we ook eens proberen met de kruistochten
Oud 25 mei 2006, 15:25   #133
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Weer gebrek aan inhoudelijke argumenten?
Een mooie gemeenplaats waarmee je iemand een hak kan zetten in een discussie. Vrij misplaatst echter, aangezien ik de hallucinant foute uitspraak van Timmeke dat 'alleen communisten en neo-nazi's een probleem hebben met de politiek van Israel' écht niet de moeite waard is om gefundeerd te gaan weerleggen.
Oud 25 mei 2006, 15:28   #134
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mooie gemeenplaats waarmee je iemand een hak kan zetten in een discussie. Vrij misplaatst echter, aangezien ik de hallucinant foute uitspraak van Timmeke dat 'alleen communisten en neo-nazi's een probleem hebben met de politiek van Israel' écht niet de moeite waard is om gefundeerd te gaan weerleggen.
Je hebt volkomen gelijk! Timmeken is de Eurabisten vergeten!
Oud 25 mei 2006, 15:29   #135
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Je hebt volkomen gelijk! Timmeken is de Eurabisten vergeten!
Oud 25 mei 2006, 19:11   #136
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kritiek is iets anders als regelrechte haat. Niet dan?
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 21:16   #137
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben zeker geen zionist, maar denk toch dat "antisemietische Eurabiër " een omschrijving is die wél bij jou past.dat is in ieder geval het gelaat dat je voortdurend toont..."Casca de Eurabiër"...klinkt fijn, net een naam van een held uit een Science-Fiction verhaal... een beetje zoals "Conan de Barbaar"
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 22:19   #138
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik ben zeker geen zionist, maar denk toch dat "antisemietische Eurabiër " een omschrijving is die wél bij jou past.dat is in ieder geval het gelaat dat je voortdurend toont..."Casca de Eurabiër"...klinkt fijn, net een naam van een held uit een Science-Fiction verhaal... een beetje zoals "Conan de Barbaar"
Carlgustaaf de dorpsidioot?
Oud 25 mei 2006, 22:20   #139
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Kritiek is iets anders als regelrechte haat. Niet dan?
Toon mij waar ik regelrechte haat vertoon jegens Israeli's (waar ik vrienden tussen heb zitten ).
Oud 26 mei 2006, 00:41   #140
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Toon mij waar ik regelrechte haat vertoon jegens Israeli's (waar ik vrienden tussen heb zitten ).
Altijd die zogezegde vrienden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be